2015 Kawasaki Versys 650 Deneyimi (İncelemesi)
İnternette böyle bir konuyu o kadar çok araştırdım ki bir türlü bulamadım böyle bir makale. Sonunda Ferhat Akkentli sayesinde kendim bizzat deneyerek test etme şansını yakaladım. Bende birşeyler yazayımda bu motor u merak eden arkadaşlar az da olsa fikir sahibi olur diye yazıyorum bu yazıyı. Öncelikle ben Suzuki GSR 600 Kullanıyorum. Ve yazacağım konular hep GSR 600 a göre kıyaslamalar olacak. Eşim ile birlikte 6. Manavgat Festivaline gidip gelince GSR 600 ün bize uygun bir motor olmadığına kadar verdik ve enduro tarzı bir motor a geçmeye karar verdik. Tabiki gene Ferhat abi sayesinde.
Benim en çok merak ettiğim iki konu vardı. Birincisi 4 silindir ve 2 silindir arasındaki vibrasyon farkı. İkincisi 88 Beygir ile 69 beygir arasındaki gazı algılama süresi. Öncelikle bu iki konu üzerinde konuşalım. 4000 devir e kadar GSR 600 da hiç yaşamadığımız bir vibrasyon oldu. Bu bizim için ufak bir sıkıntı oluşturdu ama ilerde yazacağım bir sürü olumlu konudan dolayı bunu görmezden geleceğiz. 4000 devirden sonra pek bir sıkıntı kalmıyor zaten.
İkinci konu ise gaz kolunun tepkime süresi GSR 600 a göre 1 tık aşağıda kaldı ama çok büyük bir sıkıntı değildi. Beni memnun etti genede bu konu. Motor u kullanmaya başladıktan sonra GSR 600 ü unutup buna alışabileceğimi düşünüyorum. Bu iki konuya olumlu anlamda cevapladığım için çok mutlu oldum. Gelelim ekstralara.
Bizim en büyük sıkıntımız GSR 600 da rahatlık konusuydu. Versys 650 de tahminimizden çok daha rahat ettik iki kişi. Ben oturuş ve gidon u tutuş pozisyonu olarak çok rahattım. Eşimde arkada benden bağımsız bir şekilde oturduğu için hem o hem ben çok rahat ettik. Hatta o abartıp telefonla felan ilgilendi ara ara.
Diğer bir konu ise rüzgar tabiki. Ben GSR 600 de naked tarzı bi motor kullanmanın vermiş olduğu rüzgarı hissetme güzelliğini sonuna kadar yaşıyordum. Bunun içinde şikayet edemem. Ama versys 650 gögsüme, yüzüme ve bacaklarıma hiç rüzgar yemedim. Bu olayda güzel bir yanı olarak eklendi listeye. Hatta GSR 600 da hiç yaşamadığım bir şey yaşadım. Kask ın içinde sıcak hava oluştu. GSR 600 da fildir fildir esen rüzgar sayesinde hiç böyle birşey olmazdı. versys 650 de kaak rüzgarı göremeyince içerisi ısındı. Bu küçük bir olumsuzluktu ama görmezden gelebilirim.
Motorun heybetli ve yüksek yapısıda ayrı bir güzelliği. Sele yüksekliği GSR 600 ile aynı ama motor un genel yapısı yüksek olduğu için çok hoşuma gitti. 600 ile 650 cc arasında bir fark olduğunu göstermiş oldu bana.
600 ve 650 cc farkını hız olarak da gördüm. Hatta tahminimden daha yüksek hızlara çıktık. GSR 600 fa 6. viteste 6000 devirlerde 115 lerde gezerken versys de aynı vites ve devirde 140 ları gördüm. Gereksiz ama güzel bir detaydı. Hoşuma gitti.
Viraj a girme konusuna gelince. GSR 600 dan daha keyifli bir viraj deneyimi yaşadım buda çok hoşuma gitti. İki kişi eşim benden bağımsız arkada otururken çok rahat virajlara girebildim ama tabiki herkesin bildiği gibi daha güzel bir lastik ile daha keyifli bir hale gelebilir.
Son olarak da çantaların verdiği eşim için rahatlık konusu ve istediğin kadar eşya taşıyabilme güzelliği var.
Yani ben bu motor u çok beğendim. Kendi motorumu satıp alacağım bundan. Almayı düşünenlere de faydalı bir yazı olmuştur inşallah.