Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Daelim S3 marş basıyor ama motor 5dk uğraştırınca çalışıyor

    REKLAM ALANI
  1. #21
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    1600tl nedir ya markayla mi alakali bu ucuk fiyatlar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Haram zade iş bilmez ustalar nasıl da yoluyor mileti yazık günah
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2017
    arkadaslar benzin deposu dendi depo değişti pislik var vs dendi halloldu bujide dahil yukarıda arkadasın belirttiği gibi ayaklık iptal edildi sorun gene düzelmedi bu sabah motoru bırakıp gelmek zorunda kaldım 1600 tl masraf ettim değişmedik parça kalmadı artık servisten süphe etmeye basladım sorun onlardamı motordamı çıkamıyorum işin içinden halloldu diyorlar ertesi gün aynı sorun kabus gibi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

    eski yeni bi ton parça değişti benim sorun devam ediyor bu sorunu çözebilicek kimse yokmu benzin döküp yakıcam motoru artık

  4. #24
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı TETALE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Daelim s3 250cc maksi scooter sahibiyim. Motoru bir türlü tamir ettiremedim. Motor 6-7 saat çalıştırmadan durduğunda marş basıyor ama motor tekliyor ama çalışmıyor. 5dk falan uğraşıyorum sallıyorum marş basıyorum aç kapa falan sonra nazlana nazlana çalışmaya başlıyor.
    Birde ani duruşlar yaptığımda motor teklemeye başlıyor gazı verince düzeliyor ama dikkat etmesem stop ediyor.

    - tamirciye gittim benzin borusu kırık dedi tamam dedim değiştir. sorun devam etti.
    - servisine götürdüm bujiyi değiştirdi tüm bakımlarını yaptı ama saatlerce de bekletti müşterisi varmış motor satmakla uğraştı adam gibi bakmadı sanırım. 400tlyi aldı ama sorun devam etti.
    - akü değişmesi gerek dediler sıfır akü taktım sorun çözülmedi.
    - tekrar servise gittim "hmm motor üst conta kapağı değişecek o zaman 4 gün bırak 350-400tl tutar" dedi pek güvenemedim bırakmadım.
    - başka bir servisine gittim adam 1500liradan merhaba dedi. Motor sanki kaza yapmış perti çıkmış gibi 50tane şey saydı değişecek. anladım ki yolunacak tavuk gördü kaçtım.
    - tamirciye gittim abi ben bunu çözemem servisine git dedi
    - şirinevlerde bir tamirciye gittim benzin pompası değişecek ama vaktim yok sonra gel dedi.
    - bir tanıdık beyinde sorun var resetlemen lazım dedi açtım baktım forumlara baktım öyle bir düğme falan bulamadım.

    ne yaptımsa olmadı tamirciye bıraksam açmışken bişiler değiştireyim çalışmazsa tekrar gelir mantığı var bu gidişle tüm motoru komple değiştirecekler.

    şu an gün içerisinde 3-4 saatte bir gidiyorum motorun yanına tek tıkla çalıştırıyorum. ama sabahları 5-10dk uğraşmaya devam ediyorum.

    Bu sorunu yaşayan var mı bana akıl verebilir mi, boşu boşuna tamircilere gidip gelmekten sıkıldım.

    Bir şeyi çok güzel anladım ki, honda servislerinin gözünün çapağını yiyim. bundan önceki 2 motorumda da her türlü sorunu gün içerisinde çözüp tertemiz uygun fiyata teslim ediyorlardı. Aklımda en ufak şüphe kalmıyordu. Bunu satıp tekrar honda motor alacağım.
    Honda servisine bir sor hocam. Götürdüğün ustaların çok uzman olduğu belli

    Bence sorunun kaynağı buji, buji piposu, karbüratör(temizlik ve ayar belki de hazne iğnesi takılmıştır), yakıt ve vakum hortumları bir de valf ayarı. (özellikle sonuncusu) Hepsini yaptırdıktan sonra basit bir kompresyon testi yaptırırsınız.

    Yakıt pompası sıkıntılı olsa hiç çalışmaz çünkü yakıt gitmez.
    https://www.youtube.com/watch?v=FL2Af3yRrDw


    Kapak contası gitmiş olsa çalışır ama doğru dürüst çalışmaz. Ayrıca 300-400TL de tutmaz. Ayrıca tespiti de kolay, motor bloğunun dışına yağ sızar vs.

  5. #25

    Üyelik
    10 Mart 2014
    Bence bu sorunların tamamı otomatik jikle veya enjeksiyona bağlı sensör arızalarından kaynaklanıyor. Otomatik jikle kolay arızalanan bir parça, kaliteli imal edilmiş olması lazım sırf bu yüzden ben manuel jikleli motorları tercih ediyorum. Sabah bakıyorum motor tekliyosa hemen az birşey açıyorum jikleyi canavar gibi topluyor kendini 20-30 snydede motor yola hazır. Şuanki motorum tvs neo x3i.
    Ama motorunuz enjeksiyonluysa jikle diye bir sistem yoktur. Enjeksiyon beyni kendisine sensörlerden gelen girdileri değerlendirerek uygun karışımı yapar. Örneğin motorun sıcaklığını algılayacak bir sensörü vardır, bu sensör motorun 25 derece olduğunu beyne iletir ve sonuç olarak enjeksiyon beynide motora normalden fazla benzin yollar, daha güçlü patlama ve daha güçlü devir sayesinde motor stop etmeden birkaç dk da istenilen çalışma sıcaklığına ulaşır, enjeksiyonda otomatik olarak benzini azaltıp standart püskürtme miktarına geri döner. Soğukken çalışmayan bir sistemde ya bu sıcaklık sensörü yanda enjeksiyon beyni arızalıdır. Saçma sapan yerlerde kusur aramayın çünki başka yerlerde arıza olması durumunda motor sıcakkende aaynı sorunları yaşatır hatta seyir halindeykende stop edebilir.

  6. #26

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150 >> Suzuki Inazuma
    İşte servisinin ne olduğu belli markalar almak bundan önemli. Daelim s3 yerine km'si biraz daha yüksek xmax alsanız aynı paraya servis problemi olmaz. Daelim'i kime göstereceksin belli değil.

  7. #27

    Üyelik
    28 Mart 2017
    bayrambaşadaki daelim servisine götür, engin abi saat gibi yapar o motoru,
    benim s3 varken bakıma oraya gotururdum hep

  8. #28
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    hocam süpap ayarına baktırdın mı? bu söylediğin motor soğukken çalışmada zorlanması ama sıcakken tek marşta alması sıkı süpap ayarından olur.

    bir baksınlar bakalım. motorun soğuk olması gerekiyor. elle ayar yapan ustalara pek güvenmiyorum ben kitabına uygun yapılmalı. bir çok ustada sentil yok yada olsa da kullanmıyor. ben de o yüzden aldım sentili kendi supap ayarımı kendim yaptım

    siz yapamazsanız yetkili servise götürüp bir fiyat alın bakalım ne diyecekler. çok zor bir işlem değil. ama bazısı insan gibi fiyat çekiyor bazısı da uçuyor süpap ayarına.

    kolay gelsin.

  9. #29
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam süpap ayarına baktırdın mı? bu söylediğin motor soğukken çalışmada zorlanması ama sıcakken tek marşta alması sıkı süpap ayarından olur.

    bir baksınlar bakalım. motorun soğuk olması gerekiyor. elle ayar yapan ustalara pek güvenmiyorum ben kitabına uygun yapılmalı. bir çok ustada sentil yok yada olsa da kullanmıyor. ben de o yüzden aldım sentili kendi supap ayarımı kendim yaptım

    siz yapamazsanız yetkili servise götürüp bir fiyat alın bakalım ne diyecekler. çok zor bir işlem değil. ama bazısı insan gibi fiyat çekiyor bazısı da uçuyor süpap ayarına.

    kolay gelsin.
    Katılıyorum. Kendiniz de yapabilirsiniz, güvenilir bir ustaya da yaptırabilirsiniz. Ama motorun soğuk olması gerekiyor.

  10. #30

    Üyelik
    07 Mayıs 2017
    Benim motordada aynı problem var,roadwin250 ne yapsam düzelmedi,
    akü değiştirdim olmadı,buji değiştirdim olmadı yakıt filtresi değiştirdim olmadı , benzin enjektörü değiştirdim düzelmedi çıldıracağım
    bu konu hakkında ne yapabiliriz daha önce yaşayan varmıdır veya çözen veya tecrübesi olan lütfen yardımcı olurmusunuz

  11. #31
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı palyaco31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motordada aynı problem var,roadwin250 ne yapsam düzelmedi,
    akü değiştirdim olmadı,buji değiştirdim olmadı yakıt filtresi değiştirdim olmadı , benzin enjektörü değiştirdim düzelmedi çıldıracağım
    bu konu hakkında ne yapabiliriz daha önce yaşayan varmıdır veya çözen veya tecrübesi olan lütfen yardımcı olurmusunuz
    Hocam bujileri buji pipolarını değiştirt, valf ayarı yaptır. Bundan sonra sorun hala çözülmezse manifolt, vakum hortumları vs kontrol edilir. Bundan da sonuç çıkmazsa enjeksiyonda sorun vardır.

  12. #32

    Üyelik
    09 Aralık 2017
    Şehir
    istanbul

    Merhaba star motors

    Daelim s3 soğuk iken çalışmama sorununu garantili olarak çözüyorum hemde öyle uçuk olmayan ücretler ile teşekkürler adım salih istanbul güngören

  13. #33

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Bahsedilen motorun arizasi(yakit pompasi) sorunu başka yerde aramak boşa kurek çektirir.

  14. #34

    Üyelik
    25 Ocak 2018

    kesin Çözüm olabilir

    Arkadaslar selam,
    Ben de S3 Mars basmama sorunu vardi. Uzun ugraslar ve tahminler sonucunda çözüme ulasdim. Motorun sicakken bir sikinti olmamasi, rölantide iken teklemesi ve sogukken çalismamasi beni buji ateslemesinde problem olacagi sonucuna götürdü. yaptigim arastima sonucunda bobin ile buji arasinda elektrik iletimini saglayan kabloda temassizlik problemi oldugunu buldum ve çözdüm. Söyleki;

    asagiya resmini de ekledigim kablonun iki ucu da gevsemis. tipki civatayi somuna takar gibi kablo uclarini saga dogru çevirerek sikistirdim. Bujide ki atesleme normale döndü ve artik mars bastigimda tek seferde aliyor. Dolayisiyla bu tür sorunu olan arkadaslar ayak müsürünü ve buji kablosunun iki ucunu (buji ve bobin çikisi) kontrol etsinler. Büyük ihtimalle çözülür. Tabi ki baska bir problem yoksa...
    selamlar


    Kural [ Z ] ve BySammy bunu beğendiler.

  15. #35
    fthaltan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bws 100, cb125e, pulsar 200ns, daelim S3
    yazin ortasinda bende de mars almadi 3 defa denedim, gazi vererek nazlandi da calisti. tabi ondan once 2-3 defa kontak kapat ac yaptim oyle calisti. sonra rolanti dusuk oldugundan gaz vererek hafif hafif isittim motoru. bayramdan sonra detayli baktiricam. cozum bulabilirsem yazarim karakomedi oldu resmen.

  16. #36
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    DÜZELTME

    Daelim S3'de "shim" kullanıldığı için subap ayarı -tıpkı yarış motorlarında olduğu gibi- "shim" değişimi ile yapılabiliyor.

    Şu videoya da bakabilirsiniz:
    https://www.youtube.com/watch?v=pmFecRJvyKE

    Videoda bahsedilen "kapakçıya gitme" olayı da şu: motor kullanıldıkça kurumlar oluşur ve mikron ölçüsünde aşınmalar olur. Neticede hava kaçırmayacak şekilde oturması gereken subaplar çok çok az da olsa hava kaçırabilir. Bu durumu düzeltmek ve fabrikanın belirlediği ölçülere geri dönmek için rektifiyeciler/kapakçılar parçaları iyice temizler pürüzleri giderirler. Böylece parçalar/kapak sıfırlanmış olur (remaschining veya remanufacturing)

    Bu arada videodaki her şey doğru değil mesela "DOHC" yani Double Overhead Cam/ Üstten çift egzantrikli motorda elle subap ayarı olmaz " demiş yanlış. Örneğin benzinli Renault/Dacia motorlarda elle subap ayarı var. DOHC olunca illa shimli olacak diye bir şey yok.

    Ben gidecek olsam rektifiye işini kendisi yapan yere (bulabilirsem tabii) giderdim. Sebebi de şu rektifiye/düzeltme/motor yenileme yapabilen adamlar çok çok hassas çalışırlar, bu kadar hassas çalıştıktan sonra işlediği parçayı motora takarken de mümkün mertebe hassas davranacaktır:

    Örneğin:

    https://www.youtube.com/watch?v=yNnoIphtWUQ

    https://www.youtube.com/watch?v=AgXbOJpFvZY

    Hem rektifiye hem montaj yapan usta bulamam diyorsanız da bulabileceğiniz en iyi motor ustasını bulmanızı tavsiye ederim:

    https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs

    https://servis.kolayoto.com/partner/...-bakim-onarim/


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler