1600tl nedir ya markayla mi alakali bu ucuk fiyatlar?
1600tl nedir ya markayla mi alakali bu ucuk fiyatlar?
Haram zade iş bilmez ustalar nasıl da yoluyor mileti yazık günah
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
arkadaslar benzin deposu dendi depo değişti pislik var vs dendi halloldu bujide dahil yukarıda arkadasın belirttiği gibi ayaklık iptal edildi sorun gene düzelmedi bu sabah motoru bırakıp gelmek zorunda kaldım 1600 tl masraf ettim değişmedik parça kalmadı artık servisten süphe etmeye basladım sorun onlardamı motordamı çıkamıyorum işin içinden halloldu diyorlar ertesi gün aynı sorun kabus gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------
eski yeni bi ton parça değişti benim sorun devam ediyor bu sorunu çözebilicek kimse yokmu benzin döküp yakıcam motoru artık
Honda servisine bir sor hocam. Götürdüğün ustaların çok uzman olduğu belli
Bence sorunun kaynağı buji, buji piposu, karbüratör(temizlik ve ayar belki de hazne iğnesi takılmıştır), yakıt ve vakum hortumları bir de valf ayarı. (özellikle sonuncusu) Hepsini yaptırdıktan sonra basit bir kompresyon testi yaptırırsınız.
Yakıt pompası sıkıntılı olsa hiç çalışmaz çünkü yakıt gitmez.
https://www.youtube.com/watch?v=FL2Af3yRrDw
Kapak contası gitmiş olsa çalışır ama doğru dürüst çalışmaz. Ayrıca 300-400TL de tutmaz. Ayrıca tespiti de kolay, motor bloğunun dışına yağ sızar vs.
Bence bu sorunların tamamı otomatik jikle veya enjeksiyona bağlı sensör arızalarından kaynaklanıyor. Otomatik jikle kolay arızalanan bir parça, kaliteli imal edilmiş olması lazım sırf bu yüzden ben manuel jikleli motorları tercih ediyorum. Sabah bakıyorum motor tekliyosa hemen az birşey açıyorum jikleyi canavar gibi topluyor kendini 20-30 snydede motor yola hazır. Şuanki motorum tvs neo x3i.
Ama motorunuz enjeksiyonluysa jikle diye bir sistem yoktur. Enjeksiyon beyni kendisine sensörlerden gelen girdileri değerlendirerek uygun karışımı yapar. Örneğin motorun sıcaklığını algılayacak bir sensörü vardır, bu sensör motorun 25 derece olduğunu beyne iletir ve sonuç olarak enjeksiyon beynide motora normalden fazla benzin yollar, daha güçlü patlama ve daha güçlü devir sayesinde motor stop etmeden birkaç dk da istenilen çalışma sıcaklığına ulaşır, enjeksiyonda otomatik olarak benzini azaltıp standart püskürtme miktarına geri döner. Soğukken çalışmayan bir sistemde ya bu sıcaklık sensörü yanda enjeksiyon beyni arızalıdır. Saçma sapan yerlerde kusur aramayın çünki başka yerlerde arıza olması durumunda motor sıcakkende aaynı sorunları yaşatır hatta seyir halindeykende stop edebilir.
İşte servisinin ne olduğu belli markalar almak bundan önemli. Daelim s3 yerine km'si biraz daha yüksek xmax alsanız aynı paraya servis problemi olmaz. Daelim'i kime göstereceksin belli değil.
bayrambaşadaki daelim servisine götür, engin abi saat gibi yapar o motoru,
benim s3 varken bakıma oraya gotururdum hep
hocam süpap ayarına baktırdın mı? bu söylediğin motor soğukken çalışmada zorlanması ama sıcakken tek marşta alması sıkı süpap ayarından olur.
bir baksınlar bakalım. motorun soğuk olması gerekiyor. elle ayar yapan ustalara pek güvenmiyorum ben kitabına uygun yapılmalı. bir çok ustada sentil yok yada olsa da kullanmıyor. ben de o yüzden aldım sentili kendi supap ayarımı kendim yaptım
siz yapamazsanız yetkili servise götürüp bir fiyat alın bakalım ne diyecekler. çok zor bir işlem değil. ama bazısı insan gibi fiyat çekiyor bazısı da uçuyor süpap ayarına.
kolay gelsin.
Benim motordada aynı problem var,roadwin250 ne yapsam düzelmedi,
akü değiştirdim olmadı,buji değiştirdim olmadı yakıt filtresi değiştirdim olmadı , benzin enjektörü değiştirdim düzelmedi çıldıracağım
bu konu hakkında ne yapabiliriz daha önce yaşayan varmıdır veya çözen veya tecrübesi olan lütfen yardımcı olurmusunuz
Daelim s3 soğuk iken çalışmama sorununu garantili olarak çözüyorum hemde öyle uçuk olmayan ücretler ile teşekkürler adım salih istanbul güngören
Bahsedilen motorun arizasi(yakit pompasi) sorunu başka yerde aramak boşa kurek çektirir.
Arkadaslar selam,
Ben de S3 Mars basmama sorunu vardi. Uzun ugraslar ve tahminler sonucunda çözüme ulasdim. Motorun sicakken bir sikinti olmamasi, rölantide iken teklemesi ve sogukken çalismamasi beni buji ateslemesinde problem olacagi sonucuna götürdü. yaptigim arastima sonucunda bobin ile buji arasinda elektrik iletimini saglayan kabloda temassizlik problemi oldugunu buldum ve çözdüm. Söyleki;
asagiya resmini de ekledigim kablonun iki ucu da gevsemis. tipki civatayi somuna takar gibi kablo uclarini saga dogru çevirerek sikistirdim. Bujide ki atesleme normale döndü ve artik mars bastigimda tek seferde aliyor. Dolayisiyla bu tür sorunu olan arkadaslar ayak müsürünü ve buji kablosunun iki ucunu (buji ve bobin çikisi) kontrol etsinler. Büyük ihtimalle çözülür. Tabi ki baska bir problem yoksa...
selamlar
yazin ortasinda bende de mars almadi 3 defa denedim, gazi vererek nazlandi da calisti. tabi ondan once 2-3 defa kontak kapat ac yaptim oyle calisti. sonra rolanti dusuk oldugundan gaz vererek hafif hafif isittim motoru. bayramdan sonra detayli baktiricam. cozum bulabilirsem yazarim karakomedi oldu resmen.
DÜZELTME
Daelim S3'de "shim" kullanıldığı için subap ayarı -tıpkı yarış motorlarında olduğu gibi- "shim" değişimi ile yapılabiliyor.
Şu videoya da bakabilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=pmFecRJvyKE
Videoda bahsedilen "kapakçıya gitme" olayı da şu: motor kullanıldıkça kurumlar oluşur ve mikron ölçüsünde aşınmalar olur. Neticede hava kaçırmayacak şekilde oturması gereken subaplar çok çok az da olsa hava kaçırabilir. Bu durumu düzeltmek ve fabrikanın belirlediği ölçülere geri dönmek için rektifiyeciler/kapakçılar parçaları iyice temizler pürüzleri giderirler. Böylece parçalar/kapak sıfırlanmış olur (remaschining veya remanufacturing)
Bu arada videodaki her şey doğru değil mesela "DOHC" yani Double Overhead Cam/ Üstten çift egzantrikli motorda elle subap ayarı olmaz " demiş yanlış. Örneğin benzinli Renault/Dacia motorlarda elle subap ayarı var. DOHC olunca illa shimli olacak diye bir şey yok.
Ben gidecek olsam rektifiye işini kendisi yapan yere (bulabilirsem tabii) giderdim. Sebebi de şu rektifiye/düzeltme/motor yenileme yapabilen adamlar çok çok hassas çalışırlar, bu kadar hassas çalıştıktan sonra işlediği parçayı motora takarken de mümkün mertebe hassas davranacaktır:
Örneğin:
https://www.youtube.com/watch?v=yNnoIphtWUQ
https://www.youtube.com/watch?v=AgXbOJpFvZY
Hem rektifiye hem montaj yapan usta bulamam diyorsanız da bulabileceğiniz en iyi motor ustasını bulmanızı tavsiye ederim:
https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs
https://servis.kolayoto.com/partner/...-bakim-onarim/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)