Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Sıcak motor yıkanırmı ???

    REKLAM ALANI
  1. #21
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Motoru sıcak su ile yıkayın en iyisi
    yusufbaris bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Yağmurlu havada motosikleti kullanırken, hareket halindeki motosiklet zaten hava alarak kendini soğutuyor, sıcaklık derecesi düşüyor haliyle ve yağmur en çıplak motosiklette bile (genelde) manifold veya motor bloğu gibi noktalara su ile temas etmez, mühendislik-ayrodinamik yapı sayesinde. Hortumla su tutmak ayrı birşey... Sıcak motora su tutulmaz, ılık motora da su tutulmaz, tazyikli suda sıcak veya soğukken tutulmaz.

  3. #23

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmur yağarken motor sürüyoruz ama?
    Yağmur yağması için havanın oluşturacağı şartlar dahilinde maruz kaldığı ısı, nem gibi faktörler devreye girecektir. Fakat özellikle sıcak bir havada, zaten ısınmış motoru yıkamak aynı etkiyi oluşturmaz. Buna benzer bir şeyi geçen gece yapan bir kury arkadaşın (benzin istasyonuna girip kontağı kapattığı gibi motora su sıkması) bende bıraktığı etki hala devam ediyor.

    Sonra ikinci el motosikleti alırken korkunç sonuçlar yaşanıyor. Bu sebeplerden ben ikinci el motosiklete karşıyım mesela.

  4. #24
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    yağmurdan ben bahsetmiştim zaten soru mahiyetindeydi ama gelen cevaplar mantıklı olduğu kadar saçmalayan arkadaşlarda var.
    abarttıkça abartmışsınız yağmurda motor soğuk diyorsunuz da kışın veya yağmurlu havada 30-40 derecede mi çalışıyor sanıyorsunuz? kışın dokunun bakalım dokunabiliyor musunuz motor bloğuna?

    motorlarınıza prenses gibi davranmaktan vazgeçin bence.
    burakcvck ve bsongoz bunu beğendiler.

  5. #25
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Arkadaşlar yapmayın yaw
    Motor bloğundan bahsediyoruz çay bardağından değil
    Ne kadar sıcak olursa olsun hiçbirşey olmaz

  6. #26
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    motor bloğu sağlam olabilir ancak her ani ısı değişiminde metalin sağlamlığından yersiniz. öyle bir kere su tuttum bir şey olmadı. olmaz tabi yoksa neredeyse her hararet yapan motorun bloğunun erimesi lazım.

    arkadaşlar fiziğe karşı geliyorsunuz. tecrübeleriniz olasılıklara dayanıyor, riske girmeye değer mi? en azından 10 dakka bekleyin motor biraz ısı kaybetsin. düğün arabası mı yapacaksınız nereye yetişiyorsunuz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------

    bu arada endurocu yok aramızda galiba kimse dememiş ama evet dere geçişi de yapılıyor.

    koskoca motoru dereye daldırıyorsunuz. bir şey olmuyor?

    aslında oluyor; seneler içerisinde şanslıysanız boya dökülmesi değilseniz blok çatlaması yapabiliyor. metallerin doğasında var bu
    ninja h2 bunu beğendi.

  7. #27
    Grhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Demir At
    Motosikletlerinizi çok sık yıkamayın. Zaten açık hava, toz toprak için yapılmış makinalar. Sıcak motosikletin yıkanması özellikle tavsiye edilmez. Genel aksam zarar görmese bile sıcakken yıkanan motosiklette fren disklerinin çatladığına şahit olmuş arkadaşlarım var...

  8. #28
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    o çıkan foşşş sesi ve dumanlar insanın içini burkuyor

  9. #29
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    K
    Alıntı phradrel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor bloğu sağlam olabilir ancak her ani ısı değişiminde metalin sağlamlığından yersiniz. öyle bir kere su tuttum bir şey olmadı. olmaz tabi yoksa neredeyse her hararet yapan motorun bloğunun erimesi lazım.

    arkadaşlar fiziğe karşı geliyorsunuz. tecrübeleriniz olasılıklara dayanıyor, riske girmeye değer mi? en azından 10 dakka bekleyin motor biraz ısı kaybetsin. düğün arabası mı yapacaksınız nereye yetişiyorsunuz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------

    bu arada endurocu yok aramızda galiba kimse dememiş ama evet dere geçişi de yapılıyor.

    koskoca motoru dereye daldırıyorsunuz. bir şey olmuyor?

    aslında oluyor; seneler içerisinde şanslıysanız boya dökülmesi değilseniz blok çatlaması yapabiliyor. metallerin doğasında var bu
    Hocam enduro'cu olmaz olur mu bunun gibi bi dÜNYAP su Geçişi yapıyoruz bu video da bizim
    Yan yatan benim has gangam
    Bu su dan 4 defa geçtik suyun öteki tarafında güzel kahvaltılık yer var diye



    http://m.youtube.com/watch?v=sMiqd6HrBdg
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  10. #30
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Madem açıklamaları kabul etmeyip yağmuru bu kadar tartışıyorsunuz.
    3 yıllık 2 motoru karşılaştırın ikiside 50binkm de olsun. Birisi kuru havada kullanılmış diğeri 4 mevsim kullanılmış olsun.
    Motor bloklarındaki boya, temizlik ve genel görünüm durumları nasıl olur?
    efendy06 bunu beğendi.

  11. #31
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    yıkarsan yıkanır hocam, yok beni yıkama demez makine, ama yıkanmaması gerekir.
    çünkü ısınmışken genleşen bazı metal parçalara aniden soğuk suyu verirsen çatlama yapabilir, eski haline dönerken yamulmalar olabilir.

  12. #32

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmur damla damla ıslatacağı için kademe kademe soğur, bu durumda sorun olmuyor, foşş diye hortumu bloğa tutmakla aynı şey mi ? Yağmurda motora 10 dakikada değecek suyu 5 saniyede dökersin hortumla.
    Lastiğin attığı su ne olacak? Bizim ülkemizde yağmur ıslatmaz, yağmurdan oluşan su birikintisi ıslatır unutmayın.

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem açıklamaları kabul etmeyip yağmuru bu kadar tartışıyorsunuz.
    3 yıllık 2 motoru karşılaştırın ikiside 50binkm de olsun. Birisi kuru havada kullanılmış diğeri 4 mevsim kullanılmış olsun.
    Motor bloklarındaki boya, temizlik ve genel görünüm durumları nasıl olur?
    O kadarına gerek yok ki, hiç su görmemiş motor ile bol bol ıslanmış motoru kıyaslasak yeterli, kilometre isterse sıfır olsun.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  13. #33
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    3000 liralık motora acımam yıkarım. En fazla kireç lekesi olur. 20000 liralık motoru da yıkamazdım, o zaman metaller, genleşme, aşınma vs düşünürüm.
    112ciyiz

  14. #34
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Doğrudan yıkama suyu ile bir anda sıcak motoru soğutman pek mümkün değil. Dolayısıyla metal parçalar arasındaki ısı ve boyut değişimi kabul edilebilir düzeyde olacaktır. Türkçe'si muhtemelen birşey olmaz yıkarsan.

    Ha ama bir anda sıcak motoru lök diye buz gibi suya daldırırsan(soğuk dereye vs. girmekten bahsediyorum) bir ihtimal içerdeki parçalar zarar görebilir.

  15. #35
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Bu soruya soyle cevap verelim:

    Hani bazi tipler gorursunuz on dislerinden biri kesik, ya da kirik. Iste o sicak bir cayin ardindan buz gibi suyu icerken cotaaa diye disinin bir kismini kaybeden cocuktur.

    Simdi o cocugun yerinde motorunuz oldugunu dusunun. Cevabi bulacaksiniz.
    sezgingulmez bunu beğendi.

  16. #36
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruya soyle cevap verelim:

    Hani bazi tipler gorursunuz on dislerinden biri kesik, ya da kirik. Iste o sicak bir cayin ardindan buz gibi suyu icerken cotaaa diye disinin bir kismini kaybeden cocuktur.

    Simdi o cocugun yerinde motorunuz oldugunu dusunun. Cevabi bulacaksiniz.
    Benim de ön dişim kırık ama bu nedenle değil. Şimdi insanların kafasında böyle bir profilim mi var. :S
    Sj's bunu beğendi.

  17. #37
    AliCem Yener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul/Bahçelievler
    Motosikleti
    yok
    Yıkanmaz çünkü düşünün bir insan vücudu sıcak ortamdan direkt soğuk ortama geçince ısı aktarımı olur ve bu çok kısa bir sürede olur ama bir metal yüzey yada plastik parçalarda böyle olmaz metal yüzeyin boyalarının dökülme ihtimali vardır. Bunun sebebi genleşme ver soğumadır. Genleşme olmuş bir demir yada plastik gevşektir atomlar arası mesafe birazcıkta olsa vardır. Bu mesafe birden soğutulursa denge sağlanamaz ve maddenin çatlama boya dökme yamulma ihtimali vardır. Bu yüzden fazla aksiyona gerek yok. :D

  18. #38
    ARçİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha crypton/Honda cbf150
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün yaptım tam olarak hiçbirşey olmuyor
    Ben yaptım oldu, Ali aga gibi, 40 bin lira bir motora para ver ondan sonra 500/600 km sonra bakalım hemen yıkayabilecen mi?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)