Tank Slapper esnasında ne yapılır ?
Reklamlar
-
07 Haziran 2018, 07:33
#41
manqa82 adlı üyeden alıntı
Iyiki araştırma yapmışım
olayı yaşadım lakin ben işin dalgasindaydim aa teker nası sallaniyor fln hatta elimi tamamen biraktigim zamanlar bile olmustu R25 ve cbf150de, ulan ölümüne sürmüşüz hakket,
Şimdilerde Mt 09 a niyetlenince araştırdım, arkadaşlar 09 sp alma niyetim var bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç
benim başıma tam 2 kez geldi, güç arka tekere iletilirken (Mt07 4. vites 140km/h) yoldaki bozukluk sebep oldu. Bana göre en büyük sebebi maximum torku hissettiğiniz andaki yolda olan bozulmalar.
Reklamlar
-
07 Haziran 2018, 22:54
#42
mchi adlı üyeden alıntı
Racing tarzi (rake acisi diolladi sanirim) motorlarda yuksek ihtimal. Yol endurosu tarzi motorlarda dusuk ihtimalde olsa yasanma riski olan durum. Genelde tekerin yerle temasi kesilip tekrar birlesme aninda gerceklesir. Ruzgarin, motorun o anki yuk dengesinin, lastigin yere temas acisinin etkisi oldugu soylenir.
Çözum yine bu sitede bir cok resim le ve babusun videosunda aciklanmisti diye hatirliyorum.
Gidonu birakma ama yumusak tut. Gidonu duzeltmeye calisma ve gazi tatli tatli ac ki on tekere binen yuk azalsin ve duzelmeye yardimci kosullar olussun.
Basima hafif sekilde mt9 da gelmisti bu taktik ile kurtarmistim ki mt9 da sanki hep bi yelteniyo gibiydi. Hakkindaki soylentilerden psikolojikte olabilir.
Mts1200s de genelde teker inisi yada yatik halde ani gaz actigim siralarda hafiften olur gibi yapiyor ama rake acisindan olsa gerek kendi kendine toparliyor. Yinede gayri ihtiyari gidonu salip gaza tatli tatli dokunuyorum o is bende omiriliğe yerleşmiş gibi görunuyor tabiki aga babasini yaşamadım insallah ta deneyimlemem
09 hangi kasaydı acaba hocam eski kasalarda bunu çok yaptığını ve motorun sanki hep buna bir meyili var gibi hissiyat yarattığını söylediler, şimdilerde 09 sp alma niyetim var ama nedir ne değildir bilemiyorum yardımcı olur musunuz bana?
-
07 Haziran 2018, 23:01
#43
bisikletle tank slap oldum... Çok tuhaf bişey, tam kalktım tekere bayağı gittim. gidonu yamuk indirince üstünden attı...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
07 Haziran 2018, 23:17
#44
manqa82 adlı üyeden alıntı
bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç
asr, abs ...(tekerlerin yoldan kopmaması) oluşmasını engelleyici katkı sağlar
gidon amortisörü, gidonu sıkmamak, gazı kesmemek... olayın sönümlenmesine katkı sağlar
-
07 Haziran 2018, 23:24
#45
Kasmayı bırakıp gidon ve gaz yumuşatılır.Şanslı isen kurtarırsın heyecan yaparsan yer ile buluşursun.Bu işten kurtulmak aslında deneyim ile olur.Birkaçkez yaşaman gerek.Burda yazılanları o an uygulama şansın çok az.İster istemez heyecan yapıyor insan.Motorun çok teknolojik ise bu sıkıntıdan kurtulma şansında fazlalaşır.Youtube da aratırsan tanksleperdan yırtan bir sürü insan görürsün.Bunların çoğuda tecrübeli motorculardır onlar bile heycan yaparlar.Heyecan yapmamak eldemi.
-
07 Haziran 2018, 23:37
#46
ben gaz kesmiyorum ama ne yapacagın o ana göre degişir gaz kesmeye firsatin yada gaz acmaya devam etmeye firsatin olmayabilir
bu videomda 2,40 a bakın
-
08 Haziran 2018, 01:15
#47
Videoda olan şey depo tokatlama olayı değil. İşler ters giderse ''high side'' denilen olaya doğru yol alabilir ama.
-
08 Haziran 2018, 01:22
#48
4KORSAN adlı üyeden alıntı
NEBİ ABİ SEN MİSİN??
-
08 Haziran 2018, 01:24
#49
manqa82 adlı üyeden alıntı
09 hangi kasaydı acaba hocam eski kasalarda bunu çok yaptığını ve motorun sanki hep buna bir meyili var gibi hissiyat yarattığını söylediler, şimdilerde 09 sp alma niyetim var ama nedir ne değildir bilemiyorum yardımcı olur musunuz bana?
En dandigiydi bendeki. 2015 abs siz. Tcs siz. Mt9 efsane bir motor. Kaliteli bir gidon amortisöru ile o ihtimali ortadan kaldirabilirsin.
-
08 Haziran 2018, 02:38
#50
4KORSAN adlı üyeden alıntı
SOLOM ORKODOŞLOR BUGUN SOZO GODON TOKOTLOTOCOOOOM.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Videoda olan şey depo tokatlama olayı değil. İşler ters giderse ''high side'' denilen olaya doğru yol alabilir ama.
bu herifi ciddiye alıp cevap verme gafletinde mi bulundun sen az önce ? birazdan gelip 15 IQ su ile sana o olayın tank slap olduğunu iddaa edecek hazır ol
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------
mchi adlı üyeden alıntı
En dandigiydi bendeki. 2015 abs siz. Tcs siz. Mt9 efsane bir motor. Kaliteli bir gidon amortisöru ile o ihtimali ortadan kaldirabilirsin.
bana kalırsa gidon amortisörü de bir yere kadar. burda tekerden inince çıtırından sallamış, biraz daha çıtırlı olsa zaten o hızlarda önünü almak pek mümkün olmayacak. aradım videolarımda da bulamadım harbi harbi sallayan durumlar da yaşadığım oldu. fakat mt serisinde ekstra bi sallama söz konusu. mt10 da elektronik gidon amortisörü olmasına rağmen eski motorum z1000' den daha fazla sallıyor.
-
08 Haziran 2018, 03:32
#51
yeni kasasında da durum böyle mi abi ya ? şunu da söyliyim abi ben çok agrasif motor kullanan bir insan değilim, genelde sürekli temkinli kullanırım ama hani ayda yılda gaza gelmişim ön kaldırmışım tekerleği koyar koymaz da auoloiloli olmasın benim gidon onu da istemem
-
08 Haziran 2018, 07:31
#52
Jemand adlı üyeden alıntı
bana kalırsa gidon amortisörü de bir yere kadar. burda tekerden inince çıtırından sallamış, biraz daha çıtırlı olsa zaten o hızlarda önünü almak pek mümkün olmayacak. aradım videolarımda da bulamadım harbi harbi sallayan durumlar da yaşadığım oldu. fakat mt serisinde ekstra bi sallama söz konusu. mt10 da elektronik gidon amortisörü olmasına rağmen eski motorum z1000' den daha fazla sallıyor.
Düzgün çalışan steering damper'i olan, hele hele elektronik steering damper'ı olan bir motosikletin tank slapper yaşaması imkansıza yakın.
Yaşadığınız titreme, videodaki gibi "head shake" tabir edilen kafa sallama olabilir. Ancak headshake, tank slapper değildir. Zaten steering damper, headshake'in tank slapper'a dönüşmesini engellemek için var. Yani bir şekilde oluşmuş olan osilasyonun, frekans ve büyüklüğünün aniden artıp gidonun şiddetle sağa sola çarpmasını engellemek için var.
Düzgün çalışan steering damper, gidon ne kadar hızlı sağa sola dönmek isterse, o kadar şiddetli engel olur hareketine. Hele hele elektronik sistemler mümkün değil izin vermez.
-
08 Haziran 2018, 09:52
#53
bu olay zaten yüksek hızlarda oluyor, üzerine bir de gaz açın denilmiş. gaz açsak bile hızlanamıyorsak nası bi çözüm bulmalı?
-
08 Haziran 2018, 10:27
#54
Jemand adlı üyeden alıntı
bana kalırsa gidon amortisörü de bir yere kadar.
burda tekerden inince çıtırından sallamış, biraz daha çıtırlı olsa zaten o hızlarda önünü almak pek mümkün olmayacak. aradım videolarımda da bulamadım harbi harbi sallayan durumlar da yaşadığım oldu. fakat mt serisinde ekstra bi sallama söz konusu. mt10 da elektronik gidon amortisörü olmasına rağmen eski motorum z1000' den daha fazla sallıyor.
hasmet adlı üyeden alıntı
Düzgün çalışan steering damper'i olan, hele hele elektronik steering damper'ı olan bir motosikletin tank slapper yaşaması imkansıza yakın.
Yaşadığınız titreme, videodaki gibi "head shake" tabir edilen kafa sallama olabilir. Ancak headshake, tank slapper değildir. Zaten steering damper, headshake'in tank slapper'a dönüşmesini engellemek için var. Yani bir şekilde oluşmuş olan osilasyonun, frekans ve büyüklüğünün aniden artıp gidonun şiddetle sağa sola çarpmasını engellemek için var.
Düzgün çalışan steering damper, gidon ne kadar hızlı sağa sola dönmek isterse, o kadar şiddetli engel olur hareketine. Hele hele elektronik sistemler mümkün değil izin vermez.
Üstadlar bakim maliyetlerinden kurtulmak icin mts1200s den son modellerde bi mt10 a geçiş yapmak mantıklımıdır sizce.
Extra canta, uzun cam, elcik koruma vb eklentiler ile mt10 gt tarzına benzeterek uzun yol ruzgar problemini ortadan kaldirabilirmiyiz.
Ilgilendigim noktalar;
ani ivmelenme gücü
suspansiyon ve fren kalitesi
Bilimum elektronik kontroller
Viraj kalitesi
Etc.
Japona(öze) dönüp avrupali narinliğinden kurtulmak istiyorum.
-
08 Haziran 2018, 13:25
#55
hasmet adlı üyeden alıntı
Düzgün çalışan steering damper'i olan, hele hele elektronik steering damper'ı olan bir motosikletin tank slapper yaşaması imkansıza yakın.
Yaşadığınız titreme, videodaki gibi "head shake" tabir edilen kafa sallama olabilir. Ancak headshake, tank slapper değildir. Zaten steering damper, headshake'in tank slapper'a dönüşmesini engellemek için var. Yani bir şekilde oluşmuş olan osilasyonun, frekans ve büyüklüğünün aniden artıp gidonun şiddetle sağa sola çarpmasını engellemek için var.
Düzgün çalışan steering damper, gidon ne kadar hızlı sağa sola dönmek isterse, o kadar şiddetli engel olur hareketine. Hele hele elektronik sistemler mümkün değil izin vermez.
haşmet agam vallahi sen literatüre daha hakimsin. headshake adlandırması mantıklı esasında. fakat mt10 un gidon amortisörü pek makul değil. sizin otaraflarda herkes "Ohlins SD 047" takıyor. elektronik olmamasına rağmen çok daha verimliymiş orjinaline göre.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
mchi adlı üyeden alıntı
Üstadlar bakim maliyetlerinden kurtulmak icin mts1200s den son modellerde bi mt10 a geçiş yapmak mantıklımıdır sizce.
Extra canta, uzun cam, elcik koruma vb eklentiler ile mt10 gt tarzına benzeterek uzun yol ruzgar problemini ortadan kaldirabilirmiyiz.
Ilgilendigim noktalar;
ani ivmelenme gücü
suspansiyon ve fren kalitesi
Bilimum elektronik kontroller
Viraj kalitesi
Etc.
Japona(öze) dönüp avrupali narinliğinden kurtulmak istiyorum.
mt10 GT geliyor, istersen bekle biraz daha. ama fiyat kol böreği olur muhtemelen.
bana kalırsa mt10 a çantaydı uzun camdı falan nahoş bir görüntü oluyor. yan çantalar hadi bi derece. elcik koruma da agresif gösteriyor aleti ona da tamam.
bana sorarsan 150-160 a kadar rüzgar rahatsız etmiyor. hele cruise control ile 5.5lt yaktığı 120 bandında rüzgar diye bişiy yok.
-
09 Haziran 2018, 06:05
#56
Jemand adlı üyeden alıntı
haşmet agam vallahi sen literatüre daha hakimsin. headshake adlandırması mantıklı esasında. fakat mt10 un gidon amortisörü pek makul değil. sizin otaraflarda herkes "Ohlins SD 047" takıyor. elektronik olmamasına rağmen çok daha verimliymiş orjinaline göre.
Çok ilginç. Elektronik yapacaklarına düzgün çalışan normal bir steering damper yapsalarmış ya. SDR'da standart bir WP steering damper var. Motosiklet çok agresif olmasına rağmen tank slapper olayına hiç rastlamadım SDR forumunda.
mchi adlı üyeden alıntı
Üstadlar bakim maliyetlerinden kurtulmak icin mts1200s den son modellerde bi mt10 a geçiş yapmak mantıklımıdır sizce.
Extra canta, uzun cam, elcik koruma vb eklentiler ile mt10 gt tarzına benzeterek uzun yol ruzgar problemini ortadan kaldirabilirmiyiz.
Ilgilendigim noktalar;
ani ivmelenme gücü
suspansiyon ve fren kalitesi
Bilimum elektronik kontroller
Viraj kalitesi
Etc.
Japona(öze) dönüp avrupali narinliğinden kurtulmak istiyorum.
Benimki de gelecekte bana sağlam bir kazık attığında MT10 düşünmekteyim Ama daha test sürüşü yapabilmiş değilim. MT10 yok satıyor. Showroom'a gelen gidiyor.
Şimdilik ne desem yalan olur. Ancak MTS neredeyse türünü tanımlayan bir model, Goldwing gibi, CB750 gibi. Aklıma gelen en yakın model Superduke GT. Ama Ducati'den ne kadar daha az masraflı olur bilemiyorum. Desmo falan yok ama yine de Avrupalı. Japon gibi kesinlikle değil.
Eğer Jemand'ın dediği gibi MT10 GT çıkacaksa bence en iyi alternatif o olur. Simdilik zevkini çıkarın MTS'in
-
10 Haziran 2018, 12:30
#57
hasmet adlı üyeden alıntı
Düzgün çalışan steering damper'i olan, hele hele elektronik steering damper'ı olan bir motosikletin tank slapper yaşaması imkansıza yakın.
Yaşadığınız titreme, videodaki gibi "head shake" tabir edilen kafa sallama olabilir. Ancak headshake, tank slapper değildir. Zaten steering damper, headshake'in tank slapper'a dönüşmesini engellemek için var. Yani bir şekilde oluşmuş olan osilasyonun, frekans ve büyüklüğünün aniden artıp gidonun şiddetle sağa sola çarpmasını engellemek için var.
Düzgün çalışan steering damper, gidon ne kadar hızlı sağa sola dönmek isterse, o kadar şiddetli engel olur hareketine. Hele hele elektronik sistemler mümkün değil izin vermez.
mt 09 sp de bu dediğiniz sistemler veya tank slapper ı engellemek için alınmış bir önlem var mı?
-
10 Haziran 2018, 12:42
#58
Tank slapper yaşadığınız esnada hemen telefonunuzu elinize alıp buraya ya da Facebook gruplarına konu açın. Gelen cevaplara göre ne yapmanız gerektiğine siz kendiniz karar verin .
Tankslapper esnasında dusunmek/hatırlamak için 1 saniye kadar vaktiniz olur. Salavat için bile yeterli vakit olmaz. Refleks olarak gaz kesersiniz zatn
-
10 Haziran 2018, 12:43
#59
Tankslapperın olmasında şasi tasarımının da etkisi sanırım tahmin ettiğimizden daha çok.
Ducati 696 deneyimlediğim de hiç sorun yaşamadım. Ancak mt7'de bir iki kez ne oluyor lan dedirtti. Tabi gücün monster'a göre daha ani geliyor olmasından da olabilir.
Şasi tasarımı konusuna yormamın sebebi ise şasisi tamir edilmiş hyosung naked motoru denerken gaz açtığım da belli bir güç ve hız ile birlikte bu lanet olayı yaşadım.
-
10 Haziran 2018, 13:16
#60
YasinC adlı üyeden alıntı
Tankslapperın olmasında şasi tasarımının da etkisi sanırım tahmin ettiğimizden daha çok.
Ducati 696 deneyimlediğim de hiç sorun yaşamadım. Ancak mt7'de bir iki kez ne oluyor lan dedirtti. Tabi gücün monster'a göre daha ani geliyor olmasından da olabilir.
Şasi tasarımı konusuna yormamın sebebi ise şasisi tamir edilmiş hyosung naked motoru denerken gaz açtığım da belli bir güç ve hız ile birlikte bu lanet olayı yaşadım.
mt07 ile mt 09 aynı şasi kaullanıyor sanırım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)