Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tank Slapper esnasında ne yapılır ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Yaşadım ve yaptığım gazı kapayım arka frene tatlı basmak oldu gıdonu duzeltmeye calısmak daha sıddetını arttırır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Hiç bişey yapmayarak atlstabilirsiniz.

  3. #23
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Ön tekere binen yükü azaltmak tank slapperı azaltabilir. Tabi teorik olarak öyle. Gaz kesmek, fren yapmak kısaca ön tarafa yük transferi yapacak her şey daha da arttıracaktır. Yapılabiliyorsa debriyajı çekmek bence daha mantıklı.

  4. #24

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tekere binen yükü azaltmak tank slapperı azaltabilir. Tabi teorik olarak öyle. Gaz kesmek, fren yapmak kısaca ön tarafa yük transferi yapacak her şey daha da arttıracaktır. Yapılabiliyorsa debriyajı çekmek bence daha mantıklı.
    Hız yüksek ise,debriyaj çekilmek kaydıyla kompresyonu sönümlemek karşı(yol)direncini arttırarak risk durumuda oluşturabilir.

  5. #25
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız yüksek ise,debriyaj çekilmek kaydıyla kompresyonu sönümlemek karşı(yol)direncini arttırarak risk durumuda oluşturabilir.
    Gaz kesmek ve fren kullanmaktan daha az riskli olacağı kanaatindeyim. Birde motosikletten motosiklete fark olur. Bazı motorların arka tarafı diğerlerine göre daha ağır olabiliyor.

  6. #26

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kesmek ve fren kullanmaktan daha az riskli olacağı kanaatindeyim. Birde motosikletten motosiklete fark olur. Bazı motorların arka tarafı diğerlerine göre daha ağır olabiliyor.
    Şöyle bir durum var,Yüksek hızlarda debriyaj çekmek araç stabilitesini bozabilir(ağırlık direncini),ama normal ve orta hızlarda dediğiniz olay mantıklı olabilir.

  7. #27
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Tank slapper esnasında debriyajı çekebilene, ilk refleks harici ön frene basabilene madalya törenini ben düzenleyeceğim

  8. #28

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tank slapper esnasında debriyajı çekebilene, ilk refleks harici ön frene basabilene madalya törenini ben düzenleyeceğim
    Acaba bu gidon tokatlama olayı,Upside maşalı motorlardamı?yoksa normal maşalı motorlardamı daha hissedilir oluyor?

  9. #29
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba bu gidon tokatlama olayı,Upside maşalı motorlardamı?yoksa normal maşalı motorlardamı daha hissedilir oluyor?
    Çalışma aralığı uzun ve görece olarak daha yumuşak amortisörlerde yaşanma ihtimali daha az. Ters olunca daha iyi sönümleme oluyor sanırım ama hyosung da düz amortisör mesela. O yüzden pahalı olan ters amortisörler iyidir diyebilirim
    Az silindir, çok iş

  10. #30

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışma aralığı uzun ve görece olarak daha yumuşak amortisörlerde yaşanma ihtimali daha az. Ters olunca daha iyi sönümleme oluyor sanırım ama hyosung da düz amortisör mesela. O yüzden pahalı olan ters amortisörler iyidir diyebilirim
    Kısaca upside maşa'lar,yolda oluşabilecek,kot farkı,yarık,bozuk satıhta daha iyi sönümleme yapabilir diyebiliriz.

  11. #31

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    konuyu iyi ki hortlatmışım
    debriyaj a basmanın veya ön frene basmanın sonucu büyük ihtimalle yerde bulmayla sonuçlanır bence,
    500 cc altında tank tokatlama olmaz demek de doğru değil pek tabi kullanıcıya bağlı olarak olabilir ama yüksek devir çeviren motorlara göre daha seyrek oluşabilir ki o zaman sürücü profili ile direk alakalıdır bu olay diyebiliriz.

    her durumda sakin kalabilmek hayat kurtarır

  12. #32
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu iyi ki hortlatmışım
    debriyaj a basmanın veya ön frene basmanın sonucu büyük ihtimalle yerde bulmayla sonuçlanır bence,
    500 cc altında tank tokatlama olmaz demek de doğru değil pek tabi kullanıcıya bağlı olarak olabilir ama yüksek devir çeviren motorlara göre daha seyrek oluşabilir ki o zaman sürücü profili ile direk alakalıdır bu olay diyebiliriz.

    her durumda sakin kalabilmek hayat kurtarır
    Yüksek hız değil acayip dık yoksuta hızlı çıkarken görmediğim tumsek yuzune basıma geldı zor kurtardım hızım 60 falan dı motorum mt125

  13. #33
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Hemen motoru tekere alarak kurtulabilirsiniz.

  14. #34
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Kelime-i şehadet getirilir. Eğer ölmemişsek motor sağa çekilip sigara içilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:11 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada okuduklariniz o esnada akliniza gelmez muhtemelen. Hatta aklinizdan gecen seyin son sey olma ihtimali bulundugu icin anlamli seyler dusunebilseniz guzel olur. Mesela son soylediginiz soz "Has...r" falan olmasa iyi olur sanki.

    http://www.youtube.com/watch?v=ezf5oeP3eRE
    bu adam müslüman olup hacıya gitti diye duydum.

  15. #35
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı yavaşça kesip arka freni yine yumuşakça sıkabilirsin. Bir de 500cc altı motorlar böyle bir duruma girmez kolay kolay.
    Hortlamış :D Gidon sallandığı anda arka frene basılırsa arka tekerin yerle teması kesilip ciddi sonuçlar doğurabilir. Lütfen yalnış bilgilendirme yapmayalım. Aynı şekilde gaz açıldığındada arka teker hızlıca sarıp motoru savurabilir. Bu gibi durumlarda özellikle büyük ve ağır motosiklet kullanıyorsanız gaz ve fren kullanmayın. Motosikletin üzerindeki denge ağırlığınızı hafifleterek yani motoru manevra yaptırmaya çalışmadan gidonu bırakmadan ve düzleştirmeye çalışmadan yumuşakça tutun. Zaten motosiklet denge ağırlığı kalktığı için kendiliğinden dengeye oturup toparlayacaktır. Eğer tank slapper anında depoya sıkıca sarılıp , gaza yada frene basmaya çalışırsanız sonu hoş olmayabilir. Dikkat edin ve mutlaka eğitim alın. Herkes tecrübeleri dahilinde yorum yapıyor ama tecrübe eğitim olmadan direkt olarak aktarılamıyor maalesef.

  16. #36
    manqa82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Şehir
    FETHİYE
    Motosikleti
    YAMAHA MT09 SP
    Iyiki araştırma yapmışım olayı yaşadım lakin ben işin dalgasindaydim aa teker nası sallaniyor fln hatta elimi tamamen biraktigim zamanlar bile olmustu R25 ve cbf150de, ulan ölümüne sürmüşüz hakket,
    Şimdilerde Mt 09 a niyetlenince araştırdım, arkadaşlar 09 sp alma niyetim var bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç

  17. #37
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    bir miktar sıçılır net !
    Carbondioxid bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    120 civarı hız , yeni yağmur ıslanmış asfalt , arka lastik saliselik patinaj , tenere'de yaşadım , elden geldiği kadar soğuk kanlı olmaya çalışıp fren yapmadan , gazı mikron azaltıp kazasız sıyırdım/yaradan torpil gecti.

    Hasılı , enduroda ihtimal dahi vermezdim , "bence" race'lerin kaderi çilesi idi , demekki tenerede dahi olabiliyormuş , sadakasız/abdestsiz gezmeyin bir dost.

  19. #39

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Racing tarzi (rake acisi diolladi sanirim) motorlarda yuksek ihtimal. Yol endurosu tarzi motorlarda dusuk ihtimalde olsa yasanma riski olan durum. Genelde tekerin yerle temasi kesilip tekrar birlesme aninda gerceklesir. Ruzgarin, motorun o anki yuk dengesinin, lastigin yere temas acisinin etkisi oldugu soylenir.
    Çözum yine bu sitede bir cok resim le ve babusun videosunda aciklanmisti diye hatirliyorum.

    Gidonu birakma ama yumusak tut. Gidonu duzeltmeye calisma ve gazi tatli tatli ac ki on tekere binen yuk azalsin ve duzelmeye yardimci kosullar olussun.
    Basima hafif sekilde mt9 da gelmisti bu taktik ile kurtarmistim ki mt9 da sanki hep bi yelteniyo gibiydi. Hakkindaki soylentilerden psikolojikte olabilir.
    Mts1200s de genelde teker inisi yada yatik halde ani gaz actigim siralarda hafiften olur gibi yapiyor ama rake acisindan olsa gerek kendi kendine toparliyor. Yinede gayri ihtiyari gidonu salip gaza tatli tatli dokunuyorum o is bende omiriliğe yerleşmiş gibi görunuyor tabiki aga babasini yaşamadım insallah ta deneyimlemem

  20. #40
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    kesinlikle ama kesinlikle gidonu sıkma. gidonu sıkarsan tank slapperın süresi uzar daha uzun süre tokatlar depoyu. zaten büyük cc makinaya geçince başına kesinlikle geliyor birkaç kere makinaya alışamadan. gidonu rahat bıraktığın zaman kendi kendine düzeliyor. fren yapmanı önermem çünkü ağırlık ön tekerleğe gelir daha fazla. benim başıma geldiğinde gazı sabit tutmaya çalışıp gidonu serbest bırakmıştım ve geçmişti. genelde sert gaz açmalarda ön tekerleğin yer ile bağlantısı kesilince başına gelir


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)