Yaşadım ve yaptığım gazı kapayım arka frene tatlı basmak oldu gıdonu duzeltmeye calısmak daha sıddetını arttırır
Yaşadım ve yaptığım gazı kapayım arka frene tatlı basmak oldu gıdonu duzeltmeye calısmak daha sıddetını arttırır
Hiç bişey yapmayarak atlstabilirsiniz.
Ön tekere binen yükü azaltmak tank slapperı azaltabilir. Tabi teorik olarak öyle. Gaz kesmek, fren yapmak kısaca ön tarafa yük transferi yapacak her şey daha da arttıracaktır. Yapılabiliyorsa debriyajı çekmek bence daha mantıklı.
Tank slapper esnasında debriyajı çekebilene, ilk refleks harici ön frene basabilene madalya törenini ben düzenleyeceğim
konuyu iyi ki hortlatmışım
debriyaj a basmanın veya ön frene basmanın sonucu büyük ihtimalle yerde bulmayla sonuçlanır bence,
500 cc altında tank tokatlama olmaz demek de doğru değil pek tabi kullanıcıya bağlı olarak olabilir ama yüksek devir çeviren motorlara göre daha seyrek oluşabilir ki o zaman sürücü profili ile direk alakalıdır bu olay diyebiliriz.
her durumda sakin kalabilmek hayat kurtarır
Hemen motoru tekere alarak kurtulabilirsiniz.
Hortlamış :D Gidon sallandığı anda arka frene basılırsa arka tekerin yerle teması kesilip ciddi sonuçlar doğurabilir. Lütfen yalnış bilgilendirme yapmayalım. Aynı şekilde gaz açıldığındada arka teker hızlıca sarıp motoru savurabilir. Bu gibi durumlarda özellikle büyük ve ağır motosiklet kullanıyorsanız gaz ve fren kullanmayın. Motosikletin üzerindeki denge ağırlığınızı hafifleterek yani motoru manevra yaptırmaya çalışmadan gidonu bırakmadan ve düzleştirmeye çalışmadan yumuşakça tutun. Zaten motosiklet denge ağırlığı kalktığı için kendiliğinden dengeye oturup toparlayacaktır. Eğer tank slapper anında depoya sıkıca sarılıp , gaza yada frene basmaya çalışırsanız sonu hoş olmayabilir. Dikkat edin ve mutlaka eğitim alın. Herkes tecrübeleri dahilinde yorum yapıyor ama tecrübe eğitim olmadan direkt olarak aktarılamıyor maalesef.
Iyiki araştırma yapmışım olayı yaşadım lakin ben işin dalgasindaydim aa teker nası sallaniyor fln hatta elimi tamamen biraktigim zamanlar bile olmustu R25 ve cbf150de, ulan ölümüne sürmüşüz hakket,
Şimdilerde Mt 09 a niyetlenince araştırdım, arkadaşlar 09 sp alma niyetim var bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç
120 civarı hız , yeni yağmur ıslanmış asfalt , arka lastik saliselik patinaj , tenere'de yaşadım , elden geldiği kadar soğuk kanlı olmaya çalışıp fren yapmadan , gazı mikron azaltıp kazasız sıyırdım/yaradan torpil gecti.
Hasılı , enduroda ihtimal dahi vermezdim , "bence" race'lerin kaderi çilesi idi , demekki tenerede dahi olabiliyormuş , sadakasız/abdestsiz gezmeyin bir dost.
Racing tarzi (rake acisi diolladi sanirim) motorlarda yuksek ihtimal. Yol endurosu tarzi motorlarda dusuk ihtimalde olsa yasanma riski olan durum. Genelde tekerin yerle temasi kesilip tekrar birlesme aninda gerceklesir. Ruzgarin, motorun o anki yuk dengesinin, lastigin yere temas acisinin etkisi oldugu soylenir.
Çözum yine bu sitede bir cok resim le ve babusun videosunda aciklanmisti diye hatirliyorum.
Gidonu birakma ama yumusak tut. Gidonu duzeltmeye calisma ve gazi tatli tatli ac ki on tekere binen yuk azalsin ve duzelmeye yardimci kosullar olussun.
Basima hafif sekilde mt9 da gelmisti bu taktik ile kurtarmistim ki mt9 da sanki hep bi yelteniyo gibiydi. Hakkindaki soylentilerden psikolojikte olabilir.
Mts1200s de genelde teker inisi yada yatik halde ani gaz actigim siralarda hafiften olur gibi yapiyor ama rake acisindan olsa gerek kendi kendine toparliyor. Yinede gayri ihtiyari gidonu salip gaza tatli tatli dokunuyorum o is bende omiriliğe yerleşmiş gibi görunuyor tabiki aga babasini yaşamadım insallah ta deneyimlemem
kesinlikle ama kesinlikle gidonu sıkma. gidonu sıkarsan tank slapperın süresi uzar daha uzun süre tokatlar depoyu. zaten büyük cc makinaya geçince başına kesinlikle geliyor birkaç kere makinaya alışamadan. gidonu rahat bıraktığın zaman kendi kendine düzeliyor. fren yapmanı önermem çünkü ağırlık ön tekerleğe gelir daha fazla. benim başıma geldiğinde gazı sabit tutmaya çalışıp gidonu serbest bırakmıştım ve geçmişti. genelde sert gaz açmalarda ön tekerleğin yer ile bağlantısı kesilince başına gelir
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)