Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj maneti 2 parmakla mı yoksa 4 parmakla mı sıkılır ???

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    İyi aksamlar arkadaslar

    Bircok yerde debriyaj manetinin ve ön frenin isaret ve orta parmakla yani iki parmak ile sıkılması gerektiğini okudum .. Bugün bunu uygulamak istedim çok rahat oldu ama iki parmağimda manetin altinda kaldigi icin sonuna kadar sıkamiyorum debriyaj manetini bu durum motoruma zarar verir mi ? 4 parmakla sıkınca debriyajı sonuna kadar sıkabiliyorum ama iki parmakla sonuna kadar sıkamıyorum vites gecislerinde bir sorun olusturmuyor ama debriyaj balatama zarar vermekten korkuyorum siz nasıl sıkıyorsunuz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AliCem Yener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul/Bahçelievler
    Motosikleti
    yok
    Abi bu konu yüzünden çok kavga çıktı . Umarım bunun sonuda kötü bitmez

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    İki parmak üç parmak; manetin temas sensörü mü var?

  4. #4

    Üyelik
    05 Şubat 2008
    Hadi ön frenle ilgili olan soruyu anlayışla karşılarım. Hareket alinde şehir içinde 2 parmak fren manetinde olmalı mı diye fakat debriyaj konusu biraz tuhafıma gitti açıkçası. Piste çıkmıyor isen saliseler çok önemli değilse senin için, Düzgünce sıkabildiğin takdirde 2 parmak yada 4 parmak ne farkeder? Ben 4 parmağımla düzgünce sıkabiliyorum debriyaj manetini.
    Ahmtmngrsy bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Alıntı seza35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi ön frenle ilgili olan soruyu anlayışla karşılarım. Hareket alinde şehir içinde 2 parmak fren manetinde olmalı mı diye fakat debriyaj konusu biraz tuhafıma gitti açıkçası. Piste çıkmıyor isen saliseler çok önemli değilse senin için, Düzgünce sıkabildiğin takdirde 2 parmak yada 4 parmak ne farkeder? Ben 4 parmağımla düzgünce sıkabiliyorum debriyaj manetini.
    Abi sizlere şöyle açıklayayım ; Evet piste çıkmıyorum saniyeler önemli değil ama debriyajım çok yukarda kavrıyor yani elimi baya bir kaldırmak zorunda kalıyorum ama iki parmağımla debriyaj manetimi çektiğimde altta kalan diğer iki parmağmdan ötürü debriyaj manetim 2-3 cm yukarda kaldğından çok az debriyaj manetini kaldırdığımda hızlıca kaldırabiliyorum hele hele yokuşta kaldırmada vs de yeni başladığımdan benim için çok rahat olduğunu farkettim .. Ama yanlış birşeyi alışkanlık haline getirmek istemem eğer bu şekilde maneti sıkmam motoruma ve şanzumanına zarar verecekse diğer türlü alışmaya çalşacağım.. Ama bu şekilde motoru kullanmam ve hakimiyetim çok arttı .. Siz ustalarımdan da fikirlerini öğrenmek istedim abi...

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kısa manetle iki parmakta sorun yok. Uzun manetle diğer parmakların altta kalırsa yeterli ayırma sağlanamaz ve debriyaj balatana zarar.

    Çok seri kalkışlar , tek teker denemeleri yada çok ani ara hızlanmalar yapıyorsanız kısa manetle iki parmak kullanım sol elle gidonu daha kuvvetli kavrama imkanı verir hem kontrol daha iyi olur hemde gidonu elinizden kaçırma riski en aza iner. Güçlü ve hızlı motorlarda olabilen bir durumdur.

    Birazda alışkanlıklar ,kullanılanmotor ve tercihler sözkonusu olabiliyor.

    Mesela ben scooter kullandığım zamanlarda eğer kombine fren yoksa yazın ön fren üzerinde sürekli iki parmağım duruyorken kışın yağmurda tek parmağımı tutuyorum. Böylece ani bir durumda istesemde panik fren yapıp ön lastiğin kaymasına sebep olmuyorum. Ki yetersiz geldiği durumda ikinci parmağımla desteklemeye zamanım oluyor yeterki ilk fren anında kaydırıp düşmeyeyim yeter. gibi mesela.
    Ahmet Hayta ve TAYFUNBORA bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    05 Şubat 2008
    İnternette okuduğum ve kendi tecrübeme dayanarak cevap vermem gerekiyorsa; eğer iki parmak senin için kullanışlıysa, düzgünce sıkabiliyorsan iki parmak kullanmanda herhangi bir sakınca olduğunu düşünmüyorum.

  8. #8
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Kullandığın taşıtın hakimiyeti gidon üzerinden sağlanıyor. Ne kadar fazla parmağını gidonda tutarsan gidon hakimiyetin o kadar artar. Bunun aksi iddia edilemez. Gidon dışında kalan diğer donanımlar için ise minimal parmak kullanmalısın. Bu donanım ister fren olsun ister debriyaj ister sinyal vs.. Kornaya 4 parmakla basma fikri saçma geliyor dimi? Tek parmakla halledebiliyorsun çünkü.. Aynı şey. Debriyajını tek parmakla sıkabiliyorsan ve dozajlayabiliyorsan tek parmak kullan. Yetmiyorsa iki parmağa geç. O da yetmiyorsa parmak sayısını daha da arttırman gerekli. Bu donanımla ilgili olarak parmak adedini minimale indirebilmek adına bazı modifiyeler yapabilirsin ama. Debriyaj içerisinde, debriyaj kablosunda, veya debriyaj kolunda bazı işlemler yaparak güçten kazanım sağlayabilirsin. Bu sayede daha az parmakla aynı işi görebilir, ve gidonda daha çok parmak bulundurabilirsin.

    Şu debriyaj kolu güçten nerdeyse yarı yarıya kazanım sağlıyor mesela: http://www.righteousstuntmetal.com/i...al/levers.html
    Ahmet Hayta bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandığın taşıtın hakimiyeti gidon üzerinden sağlanıyor. Ne kadar fazla parmağını gidonda tutarsan gidon hakimiyetin o kadar artar. Bunun aksi iddia edilemez. Gidon dışında kalan diğer donanımlar için ise minimal parmak kullanmalısın. Bu donanım ister fren olsun ister debriyaj ister sinyal vs.. Kornaya 4 parmakla basma fikri saçma geliyor dimi? Tek parmakla halledebiliyorsun çünkü.. Aynı şey. Debriyajını tek parmakla sıkabiliyorsan ve dozajlayabiliyorsan tek parmak kullan. Yetmiyorsa iki parmağa geç. O da yetmiyorsa parmak sayısını daha da arttırman gerekli. Bu donanımla ilgili olarak parmak adedini minimale indirebilmek adına bazı modifiyeler yapabilirsin ama. Debriyaj içerisinde, debriyaj kablosunda, veya debriyaj kolunda bazı işlemler yaparak güçten kazanım sağlayabilirsin. Bu sayede daha az parmakla aynı işi görebilir, ve gidonda daha çok parmak bulundurabilirsin.

    Şu debriyaj kolu güçten nerdeyse yarı yarıya kazanım sağlıyor mesela: http://www.righteousstuntmetal.com/i...al/levers.html
    Haklısınız abi bende sizin gibi düşünüyorum ne kadar çok parmak gidonda kalırsa hem kendimi psikolojik olarak daha rahat hemde daha güvenli hissediyorum ancak manetim uzun manet olduğundan sıktığım zaman altta kalan 2 parmağımdan ötürü 2-3 cm yukarda kalıyor tam sıkılı haline göre acaba ayırma yapıyor mu diye durup iki parmakla sıkıp 10 bin devire çıktım motor milim hareket etmedi yani ayırmayı yaptığını düşünüyorum ama farkında olmadan da debriyaj balatamı yemek istemiyorum ... Sizce iki parmakla kullanımda motoruma şanzumanıma yada manetime zarar verir miyim ?

    Manetimi kısasıyla değiştirmekte istemiyorum orjinalliyetçi biriyim eğer uygun değilse kullanma tarzımı değiştirip 4 parmakla sıkmaya devam edeceğim ama söylediğim gibi 2 parmakla hakimiyetim çok daha fazla ..

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Debriyaj manetleri genelde telli olduğundan 2 parmak konforsuz olabiliyor fren maneti sensörlü olduğundan ön freni devamlı 2 parmak kullanmaya çalışırım nasıl alıştıysan öyle git 2 parmak ile 4 parmak arasında ciddi kuvvet farkı var

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Ne kadar gereksiz bir konu. Nasil rahat ediyorsan öyle sık. İster serçe parmaginla, ister ağzinla, ister afederdiniz çükünle. Ne alaka simdi biri ciksa bu isin kanunu kitabi budur, bilimi budur, ayak parmakla sıkılır dese , sıkacakmısın?

  12. #12
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    istersen ayak parmaklarınla sık ne fark edecek bu kadar kıl olmayın şu motorlara yav
    ELque bunu beğendi.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  13. #13

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Alıntı Freye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istersen ayak parmaklarınla sık ne fark edecek bu kadar kıl olmayın şu motorlara yav
    Aynen.İstersen fantazi olsun diye her yolu deneyebilirsin Şaka bir tarafa sen nasıl maneti rahatça sıkıp bırakabiliyorsan en iyi yöntem odur.

  14. #14
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    sonuna kadar sık da nasıl sıkarsan sık. yarım debriyajla vites değiştirirsen balatan sana bir şeylerden bahsedebilir yakında.

  15. #15
    davids - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    yok
    Böyle bir siteye ve günümüz teknolojisine rağmen bu konuyu açabiliyorsan,Bırak hocam motor işini,sende binmeyiver 😀

  16. #16

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Alıntı davids adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir siteye ve günümüz teknolojisine rağmen bu konuyu açabiliyorsan,Bırak hocam motor işini,sende binmeyiver ��
    Hocam çok özür dilerim ama ne demek istediginizi anlayamadim ve motoru bırakmak ile debriyaji iki parmakla sıkıp yada 4 parmakla sıkmak ne alaka ?? Forumada yazdim bircok üstat iki parmak demis bazisi 4 parmak demis sizin dediginize göre yarısının motoru bırakması gerek ... Sadece aklıma takılan bir soruyu sormak istedim iki parmakla sıkınca debriyaj sonuna kadar sıkılmıyor bu normal midir aslinda motorun cok yukarda kavramasinin sebebide bu mu diye sormak istedim ..

    Hem ayrıca bu siteden isin teknigini öğrenmeye çalısmam yanlış birseyse bilemiyorum tabi yoksa trafige bakin ne arkadaslar var hic arastirmayip deli gibi motor kullanip debriyajsiz vites degistirenler...

    Motora 1 hafta önce basladim ve ögrenmek istiyorum her gun videolar yazilar okuyorum ama bu konu tam bir muamma sormak istedim kötü bir konuysa özür dilerim silsinler konuyu ...

  17. #17

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Debriyaj 4 parmakla sıkılır, uzun yol harici her zaman sağ elin 2 parmağı ön fren manetinde durur.
    Ahmet Hayta bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Alıntı muAff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj 4 parmakla sıkılır, uzun yol harici her zaman sağ elin 2 parmağı ön fren manetinde durur.
    Çok teşekkür ederim istediğim ve aradığım cevap sanırım buydu

  19. #19
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Iki parmakla ön fren maneti sıkılır. Debriyaj maneti sonuna kadar sıkılması gerektiği için iki parmak sıkılmaz.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  20. #20

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    bilirkişi olarak değil kullanıcı olarak ben : trafikte isem 2 parmağımı hep manet üzerinde bırakıyorum ki acil bir şey olduğunda müdahale sürem kısalsın ancak düşme/çarpma veya tam randıman açısından 4 parmak tavsiye ediliyor diye biliyorum (yanlışım varsa lütfen düzeltin).


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)