Caddede Pist Lastiği Kullanmak
Reklamlar
-
04 Ağustos 2015, 23:58
#1
Selam arkadaşlar şu anki motorumda pirelli diablo supercorsa var, benden önceki arkadaş pistte antrenmanda kullanılan çıkma olanlardan alıp takmış. Fakat çıkma olmasına rağmen caddedeki performansı beni çok memnun etti.
Pilot power 3 kullanıyordum önceki motorumda, o da güzeldi fakat supercorsayı kullanınca diğerleri yalan dedim..
Nasipse bir iki güne yeni motorum geliyor, ona da sıfır supercorsa almayı düşünüyorum fakat başka bir motorsiklet forumunda pist lastiğini caddede kullanmanın pek mantıklı olmadığı yazıyor.
Kimi erken ısınır diyor, kimi geç ısınır diyor.
Bu konuda bilgisi olan arkadaşların görüşlerini almak isterim..
Reklamlar
-
05 Ağustos 2015, 00:55
#2
Erken ısınıp, daha kısa ömüre sahip olduğu çok dile getirildi. Tabi bu kadar memnunken bunlara takılmamak gerek diye düşünüyorum.
Forumda bir arkadaş Michelin'e göre çok daha erken deforme olduğunu, kısa sürede irili ufaklı kesikler olduğunu söylemişti. Daha çok dikkat etmek gerekiyor sanırım yolda.
-
05 Ağustos 2015, 00:59
#3
hocam ben cbr 250 ye de pist lastiği dedikleri Pirelli Diablo Rosso 2 taktım. Şehiriçi (Balıkesir) şehirdışı (Bursa,Yalova) trafikte kullanıyorum. Taktıralı 5bin km oldu daha ilk gün ki gibi herhangi bir aşınma yok. 5 km gidince hemen ısınıyor, yol tutuşu mükemmel. Türkiye min güzel asfaltlarında bile diz değdirebilecek şekilde viraj alabiliyorum.
-
05 Ağustos 2015, 01:11
#4
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
hocam ben cbr 250 ye de pist lastiği dedikleri Pirelli Diablo Rosso 2 taktım. Şehiriçi (Balıkesir) şehirdışı (Bursa,Yalova) trafikte kullanıyorum. Taktıralı 5bin km oldu daha ilk gün ki gibi herhangi bir aşınma yok. 5 km gidince hemen ısınıyor, yol tutuşu mükemmel. Türkiye min güzel asfaltlarında bile diz değdirebilecek şekilde viraj alabiliyorum.
hocam rosso 2 cadde için uyarlanmış olanı değil miydi?
Sokollu adlı üyeden alıntı
Erken ısınıp, daha kısa ömüre sahip olduğu çok dile getirildi. Tabi bu kadar memnunken bunlara takılmamak gerek diye düşünüyorum.
Forumda bir arkadaş Michelin'e göre çok daha erken deforme olduğunu, kısa sürede irili ufaklı kesikler olduğunu söylemişti. Daha çok dikkat etmek gerekiyor sanırım yolda.
benim lastik şu anda buna benzer bir halde.
-
05 Ağustos 2015, 01:18
#5
Genelde pist lastikleri o hale gelene kadar aşırı ısınırlar. devamlı ısınıp-soğuyan lastik salaklıyor demişlerdi. Kullandım mı, hayır. kulaktan dolma
Fakat çıkma pist lastiği alıp, başlarda çok memnunken daha sonrasında lastiğin kolay kolay ısınmadığını çok sertleştiğini söyleyen bir tanıdığım da var.
Bir de lastiğin kenarları bitikse, virajlarda ona güvenmek biraz sakat iş. Ortasından çok yanakların bitmesiyle birlikte lastik şekli de bozulduğu için motor yatmaya başlarken daha sert tepkiler verebilir
- Resimde fazla bir aşınma yok gibi görünüyor, o kadar problem olmaz eğer daha fazla bitmemişse yanları
-
05 Ağustos 2015, 01:29
#6
işte bendeki salaklaşmasına rağmen böyleyse, sıfır olanını hayal bile edemiyorum, merakım o
resimdeki kadar benim motorun da lastikleri. Geçenlerde benden kat kat daha iyi sürücü olmasına rağmen pilot power 3 ün zorlandığı virajları çok çok çok rahat aldım.
bu arada motorsikletiniz yazdığı gibi xt660x ise hayranım kendisine
-
05 Ağustos 2015, 02:21
#7
-
05 Ağustos 2015, 14:33
#8
Teşekkür ederim hocam cevaplarınız için
Alacağım motorun üzerinde rosso corsa varmıs zaten, ön iyiymiş de arka bitikmiş.
Ön arka takım olarak değiştiricem nasipse.
SP dediğiniz gibi pist değil cadde versiyonu diye aklımda kalmış.
Şöyle şu konularda bilgili bir arkadaş da gelip aydınlatmadı bizi
-
05 Ağustos 2015, 14:52
#9
kuru asfalt için üretilen pist lastikleri ıslak zemin veya su birikintisiyle karşılaştığınızda canınızı sıkabilir..
-
05 Ağustos 2015, 15:03
#10
abicim alın bridgestone batlax serisinden kötü deiyen bir dünya çıkar her türlü yola geliyor banamısında demiyor biraz geç ısınır ama taş gibi lastiktir
Bridgestone BATTLAX T30
Bridgestone BATTLAX BT45
-
05 Ağustos 2015, 15:46
#11
slick lastikler şehir asfaltında günlük kullanıma uygun değildir kesinlikle. motosiklet üzerinde ısıtmak tehlikelidir. pedlerle ısıtılıp sürülmesi en güvenlisidir. ısındığı zaman mermere bile yabışır. ama soğukken en güzel asfallta bile boşa sarar frenlerde kayar. hele bir de tozlu yağlı yollarımızda.
-
05 Ağustos 2015, 15:57
#12
Pirelli supercorsa sp cadde - pist lastiği olarak geçer. Isınıp - soğuma işlemi hızlıdır, yağmuru - nemi - ıslaklığı hiç sevmez.
Supercorsa mı yoksa rosso corsa mı dersen, eğer viraj yapmayı seviyorum diyorsan supercorsa, düz - viraj - şehir içi karışık yeri geldiğinde yağmurlu havada da binerim diyorsan Rosso Corsa
-
05 Ağustos 2015, 16:13
#13
Moderatör
-
05 Ağustos 2015, 16:29
#14
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Kendi motosikletim de battlax var, o lastiği üretenin allah binbir türlü belasını versin desem yeridir, ama demiyorum tabiki
SuperCorsa kullanmadan batlax hakkındaki fikirlerinizi biraz erteleyin lütfen
He araziye bile girer, delinmez bile haklısın bak ona katılırım
kaya gibi lastik
)))
bende batlax45 kullanıyorum ısındıktan sonra gayet memnunum açıkcası dediğin lastiği kullanmadım ama istanbul için batlax iyi çukuru,mıcırı,cam kırıkları otu boku bol olan yollarda ben gayet memnun kaldım ustelik takımını 414 tl gibi bir fiyata ve ücretsiz 1 yıl yol desteğiyle aldım pişman değilim taş gibi olduğu kanısına söyle vardım serviste michlen takılan jantı gördüm bir usta 2 dakikada taktı sıra bana gelince adam üstünde tepindi ama genede esnetemedi hatta bu ne usta ya yaptı diğer ustayla iki kişi taktılar epey uğraştılar
-
05 Ağustos 2015, 16:57
#15
Moderatör
ayzek adlı üyeden alıntı
bende batlax45 kullanıyorum ısındıktan sonra gayet memnunum açıkcası dediğin lastiği kullanmadım ama istanbul için batlax iyi çukuru,mıcırı,cam kırıkları otu boku bol olan yollarda ben gayet memnun kaldım ustelik takımını 414 tl gibi bir fiyata ve ücretsiz 1 yıl yol desteğiyle aldım pişman değilim
taş gibi olduğu kanısına söyle vardım serviste michlen takılan jantı gördüm bir usta 2 dakikada taktı sıra bana gelince adam üstünde tepindi ama genede esnetemedi hatta bu ne usta ya yaptı diğer ustayla iki kişi taktılar epey uğraştılar
Bu kadar ne kadar riskli bir lastik olduğunu ortaya çıkartmış.
-
05 Ağustos 2015, 17:23
#16
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
felix_bjk1903 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim hocam cevaplarınız için
Alacağım motorun üzerinde rosso corsa varmıs zaten, ön iyiymiş de arka bitikmiş.
Ön arka takım olarak değiştiricem nasipse.
SP dediğiniz gibi pist değil cadde versiyonu diye aklımda kalmış.
Şöyle şu konularda bilgili bir arkadaş da gelip aydınlatmadı bizi
Lastiklerimi haziranda yeniledim ben de sizin gibi SP serisini almak istiyordum ancak araştırınca cadde için pek uygun olmadığını söyledi satıcı. Caddede ısıtamazsın ve kışın binersen soğuktan patlatabilirsin dedi. Bunun yanında su kanalları çok az olduğu için biraz ıslak bir yola girseniz kaza yapmanıza sebep olabilir. Bu forumda çok sevilen birisi 2010 yılında pist lastiği taktığı için kontrolsüz sulama yüzünden kaza yapıp hayatını kaybetti. Aynı sürüşte arkasında giden arkadaş ise cadde lastiği kullandığı için kayma yaşamadı. Size fikir olması açısından yazdım. Hayırlısı olsun.
-
05 Ağustos 2015, 20:30
#17
Islak zeminde çok kayıyor orası doğru hocam. Fakat benim şu anki motorda (R6) pistten cıkma lastik olduğu halde motoru çalıştırıp çıktığımda güzel Türkiyemizin dandik asfaltlarında 1. viteste sert gaz açmama rağmen kolay kolay kaymıyor. Arkadaşın R6 yı alıyorum onda cadde lastiği var, gaz açtığımda yengeç gibi gidiyor mübarek
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------
Pist lastiği cadde lastiğine göre daha yumuşak hamurlu bir lastik çeşidi değil mi? Yumuşak hamurlu lastik de mantıken daha hızlı ısınmaz mı?
-
05 Ağustos 2015, 20:59
#18
Şu an caddede kullanilacak en iyi lastik metzeler m7 dir. İslak, kuru soguk, sicak her turlu yolda her hava kosulunda optimum tutus saglar, omru uzundur. Fiyati uygundur
-
05 Ağustos 2015, 21:50
#19
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bu kadar ne kadar riskli bir lastik olduğunu ortaya çıkartmış.
Aksine michlen alip yanaklardan catlayan arkadaslarim var batlax da az biraz yol kat ettimi ısınıyor ve unutulmaması gereken önemli bilgi gec ısınan lastik geç soğur ben şimdiye kadar bir yamugunu gormedim tabi motorun ustune atlar atlamaz 120 le viraja yatiyorsan bilemem fiyati ucuz olmasina bakma kampayadan aldim normal fiyati motolastikde 800 civariydi cok sert virajlara girmisligim vardir lastikleri yanaklara kadar yemisliğimde
[IMG][/IMG]
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
06 Ağustos 2015, 08:13
#20
her lastiğinde kendne göre +ları -leri vardır
mesela batlax allah belasını versin demiş bir arkadaş ama yağmurda çıksın gazlasın bakalım lastik soğukken bile bir çok lastiğe göre nasıl yol tutuş performansı veriyor muhtemelen bilmiyor ?
pist lastiğinin ciddi sıkıntıları vardır yukarıda yazılmış ıslak zemin tozlu zemin vs vs tertemiz pist yüzeyi olmadığı sürece iyi tutar ama yolda bir anda bırakabilir.
rahmetli murat doğanay'ın vefatının önemli sebeplerinden birisidir mesela pist lastiği...
uzun uzun yazmak istemiyorum canımı halen daha yeterince sıkan bir mevzu zaten...
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
edit: ufak bir yazım yanlışı olmuş
"tertemiz pist yüzeyi olmadığı sürece iyi tutar"
tertemiz pist yüzeyinde iyi tutar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)