internette bulamadığım bir bilgi var. bu hava ayar vidasını saat yönüne çevirdiğimizde, yani sıktığımızda, pistona giren hava-yakıt karışımındaki havayı mı kısmış oluyoruz yoksa yakıtı mı? yoksa başka bir sistem mi var?
internette bulamadığım bir bilgi var. bu hava ayar vidasını saat yönüne çevirdiğimizde, yani sıktığımızda, pistona giren hava-yakıt karışımındaki havayı mı kısmış oluyoruz yoksa yakıtı mı? yoksa başka bir sistem mi var?
Vidayı saat yönünde sıktığında havayı kısarsın, tersini yaptığında havayı artırırsın. Saat yönünü doğru düşünmek için motorun altından vidaya doğru baktığını düşün. Karbüratörün önündeki vida hava ayarı, daha önce yazmıştım.
yani saat yönüne çevirdikçe karışım zenginleşiyor. ama biz hava ayarı yaparken iki yönde de düzensizleşmeye başladıktan sonra orta noktayı alıyoruz. peki hava ayar vidasını sonuna kadar açtığımızda yakıt da kısılıyor mu?
jikle de havayı azaltıyordu bildiğim kadarıyla. yani biz yanma odasına giden yakıta müdahale edemiyor muyuz ayar aparatları vasıtasıyla? yakıt sabit, havayı mı değiştiriyoruz sadece?
Hava ayarı adı üstünde havayı ayarlar. Karbüratör gaz pistonu iğnesi ile oynayarak gazı artırır azaltırsın, ama 150'lik motora 150'lik karbüratör taktıysan olduğu gibi bırak. Ben 210cc motora 250'lik karbüratör takınca biraz boğuldu. İğnedeki pulu bı tık yukarı kaldırdım boğulma geçti. Gaz iğnesiyle oynayacaksan dikkat et çok yumuşak malzeme, hemen zedeleniyor pulu söküp takarken. Hava ayarı bu arada düşünüldüğü kadar hassas bi ayar değil. Tamamen sık 2 tur aç sonra motorun rahat gaz yediği, fakat gazı bıraktığında devrin çabuk düştüğü, rölantinin düşük olduğu bir yerde bırak.
aynen bu şekilde ayarladım ancak yine de karışımdaki yakıtı olabildiğince azaltmak istiyorum. buji falan kararmış hep çünkü. düzenli çalıştığı minimum yakıt alacak noktada bırakıcam hava ayarını.
yani sonuç olarak jikle ve hava ayarı aynı işi mi yapıyor? diyelim ki hava ayar vidası en gevşek noktada sıkıştı ve motor çalışmıyor, jikleyi çekip devam edebiliriz yani öyle mi?
Yanlış anlama ve bilgilendirme var hava ayar vidası ROLANTİ VE çeyrek gaza kadar etki eder SİLİNDİRİN İÇİNE GİREN BÜTÜN YAKITA DEĞİL!
Bu yüzden fabrika ayarında olmalı sizin sandığınız gibi o vidayı kısınca motor az yakıt yakar açınca çok yakıt yakar OLMAZ DENİLEMEZ!
Jikle motor soğukken motorun içine fazladan yakıt çekip erkenden ısınması içindir yolda giderken veya normalde kullanılmaz, ilk çalıştırmada motor çalışmazsa kullanılır veya soğuk havalarda ısıtmayı hızlandırmak için.
halen zengin karışım olayını çözemedim. yardım!
Anlatmaya çalıştım resim ekledim gerçekten anlamadınızmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
Ana meme/jet, karbüratör kelebeği,iğnesi,iğnenin girip çıktığı yer-borusu, iğne yüksekliği, etki ettiği yerlerdir.
Kısadan ana meme dir (main jet).
Aprilia RS 250 GP Nº1
etki mekanizmasını anlamadım hocam. rölanti ayar vidası, jikle, hava ayar vidası var benim müdahale edebildiğim. diyelim ki hava ayar vidası en gevşek pozisyonda kilitlendi, jikleyi çekerek karışımı zenginleştirsem aynı şey mi?
kısaca motorun tek marşta çalışıp stop etmemesini, minimum rölanti devrinde olmasını ve zengin karışım girmemesini istiyorum. bu şartlara yaklaşmak için nasıl bir ayar kombinasyonu yapmam lazım?
Hayır jikle fazladan benzin gitsin diyedir, bu sefer motor boğulur zaten birkaç saniye jiklede çalıştırılır motor sonra jikle kapatılır, rolantide veya biraz gaz vererek bir iki dakikada motor ısınır, jikle kışın kullanılır veya motor çalışmazsa kullanılır.
Motorunuzda başka bir sorun yoksa karbüratör ayarına geçilir, motoru ısıtmak ve normal olması gereken ayarı tutturmak için 10 dakika motora binilir sonra bahsettiğiniz alt devir ve rolanti ayar vidası iki tur açılır motoru fazla stop edip soğutmamak gerekir, motoru yarım gaz verilir,
devir çok geç düşüyorsa örnek 6 saniyede rolantiye iniyorsa iğne fazla açıktıryarım tur kısılır, ve gaz verince hızlıca devirlenir yükselir, veya hemen 2 saniyede gibi düşüyorsa rolantiye vida fazla sıkıktır az hava giriyordur motora erkenden düşer çünkü havasız benzin yanmaz, gaz verincede hemen devirlenmez boğulur gibi yapabilir,.Sonra tam gaz verilir 1 saniye birkaç kere yine normal devirleniyor ve normal devir düşüyorsa ayar orada bırakılır ama o vida fazla veya az açılmaz, tecrübeniz yoksa fazla karıştırmayın derim çünkü motor çekişten düşme ihtimali olabilir...genelde 1.5 tur ve 2.5-3 tur arasında bir yer en uygunudur, veya motora göre değişebilir.
Bunu bilen birisi bir usta bir iki dakikada yapabilir sonuçta ne kadar anlatılsada usta eli ve tecrübesi farklıdır, kitapçığında varsa o ayara getirilir veya tecrübesi olan usta bu ayarı yapar ayrıca rolanti deviriylede alakalıdır yani olması gereken rolanti devirinde (mesela 900 devir) motor çalışırken ayarlanır, rolanti saydırmasına etki eder bu ayar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)