Arkadaşlar motoru ısıtmak diye tabir ettiğimiz şey nedir beni bi aydınlatabilir misiniz ? Her sabah yapıyorum ama nedenini bilmiyorum. Motoru ısıtmak ne işe yarıyor ? Motorun iyice yağlanması için felan mı acaba ?
Arkadaşlar motoru ısıtmak diye tabir ettiğimiz şey nedir beni bi aydınlatabilir misiniz ? Her sabah yapıyorum ama nedenini bilmiyorum. Motoru ısıtmak ne işe yarıyor ? Motorun iyice yağlanması için felan mı acaba ?
Yaz Kış fark etmeksizin yaptığım olay , rölantide Kış aylarında 2 dakika kadar maximum 3 dakika yeterli ısı ve yağlama yapmsını beklerim , Yaz ay'ı ve şu avurucu sıcaklarda dahi Yazın 1-2 dakika mutlaka beklerim , bu süreçte alsa ve kataa gaz devir çevirtmem.
Motorum su soğutma olduğundan bu konuda daha rahatım.
Yağlama ve metallerin çalışma sıcaklığına erişmesi genleşmesi konusu, daha evvelden ettiğm tecrübelerde kesinlikle bariz performans farkı verimlilik gözlemledim.
Şapkasız çıkmam abi , ısıtmadan asla.
Motor soğukken piston çok hafif ovaldir, ısınınca şekle gelir. Soğuk motora aşırı devir yaptırırsan anormal aşınmalar olur piston ve silindirde. Motor çalıştırıldıktan sonra yola çıkmadan önce rölantide 2 dakika kadar ısıtılmalıdır. Ondan sonra da hava soğutmalılarda 5 dakika, su soğutmalılarda 10 dakika motor 5-6 bin devir aralığından yukarlara çıkarılmamalı. Su soğutmalılar daha geç ısınıyor çoğu motosiklette devridaim pompası sürekli çalıştığı için.
Yazın 30 saniye kışın 1 dakika kadar orta sehpa da rolanti de çalışsın. Sonrasında yaklaşık 2 km kadar 3 bin devri geçmeden yol alın. Isıtmadaki asıl amaç yağı optimum sıcaklığa getirerek yaglama yi en iyi duruma getirmek.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Kaç saniye sürüyor bilmem ama balaklavayı, kaskı, eldivenleri falan giyene kadar ısıtırım.
Valla bir işe yarıyormu yaramıyormu orası muamma. Ben bakındım çok elde net bir veri yok. Hep şöyle olur böyle olur.
Şu ana kadar ne arabayı ne motoru ısıttım. 317.000 de broadway'i sattım, motoru hala taş gibiydi.
Elimde bu konuyla ilgili bulunan tek veri yeni arabanın kitapçığı. Yeni arabanın kitapçığında (Seat Ibiza ST) çalıştırın ve direk aracı hareket ettirin yazıyor. Tam aksine altta uyarı var ısıtmak için beklemeyin diye. Sadece 5 dk kadar zorda kalmadıkça 2500 devirin üzerine çıkmayın yazıyor ki 2500 devir dizel bir makina için yüksek bir devir...
O yüzden basıyorum gidiyorum ben. Bir zararını da görmedim şu ana kadar.
Keza sen rölantide benzin harcayarak sakındığın aşınmadan çok daha fazlasını marş sırasında yapıyor zaten. O yüzden gereksiz bence.
Isıtma sürecini çok abartmak gereksiz, yolda ısıtmak daha mantıklı. Çalıştırınca bir anda yüklenmezseniz, motoru kendine gelinceye kadar ısıtmak yeterlidir.
Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.
Motoru kışın kullanmayacaksan kutup başlarını söküp bant ile yalıt. Rolantide çalışan motorun aküye pek bir faydası olmaz hele ki 5 dakika çalıştırmak safi yakıt sarfiyatı. Arkadaşının dediği gibi 10 dakika kadar turlaman daha sağlıklı olur en azından marş basarken harcadığı gücü toparlar. En sağlıklısı aküyü motordan sökerek şarj cihazında(aliexpress'de bulabilrsin) tam şarj ettikten sonra kullanacağın zamana kadar motora bağlama. Motora takmadan önce bir kez daha şarj aletine takarsın olur biter.
Motosikletin aküsü şarj olsun diye 5 dakika çalıştırmanız aslında negatif etki bile yapabilir. Çünkü akü, marş vermek için harcadığı enerjiyi, rölantide 5 dakika çalıştırırken kazanamaz.
Motosikletinizi kışın kullanmayacaksanız, aküyü motordan ayırın. Ve evinize çıkarın.
Bu linkteki ürünlerden bir tane edinin ve haftada bir akünüzü bağlayın. Besleme yapsın cihaz aküye. Bu cihazı hiç edinmeyecekseniz bile, aküyü eve çıkarmanız her anlamda daha sağlıklıdır.
Aküye faydası olmadığı gibi aksine aküyü zayıflatma ihtimali daha yüksek.
Motordan motora farklılıklar da olabilir ama bir çok motosiklet rölantideyken aküyü şarj etmez. Akü kendine gelsin isteniyorsa en iyisi sürmek, 5dk'dan ziyade ben olsam böyle bir sürüş yapacağım zaman bi 10km kadar kullanırım, yağ anca çalışma sıcaklığına geliyor, aküye de hatırı sayılır miktarda şarj beslemiş olur. Ki haftada bir çalıştırmaya da gerek yok, bir haftada akü boşalıyorsa zaten ya ömrü bitmiştir ya da ciddi bir kaçak vardır. 3 haftada bir 4 haftada bir çıkıp 10km sürmek en güzeli.
Ben iki defa 5-6 hafta kadar motora binmedim şimdiye kadar kış aylarında, hadi RS'de lityum var, önceki XJ6F'te de motorun üstünde gelen 4 yaşındaki akü vardı, 5 hafta yattı, sonra dün kapatmışım gibi marş aldı.
youtube.com/@bisuruyorum
5 dakika degil rolanti, sakin sehir ici kullanim bile akunun motoru calistirmak icin harcadigi elektrigi geri kazanmaya yeterli olmaz. Durum buysa motor ustunde akuyu (trickle) sarj etmek icin kucuk cihazlar var, faydali olabilir.
Motorun 2-3000 devirden sonra aküyü şarj etmeye başladığını duymuştum. Bu mantıkla rölantide bile çalıştırsanız gaz vererek 2-3000 devir üstü tutmanız gerekir. Yanılıyorsam düzeltsin arkadaşlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)