Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motoru ısıtmak ?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman benim duyduğum şey doğru olabilir sanki.
    Evet doğrudur, motosiklet ve arabalar düşük devirlerde yeteri kadar akım üretmezler en güzel üretimi seyir halindeyken üretirler. İsterse 30 dakika rölantide dursun pekte bir faydası bulunmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem kurum oluşumu hemde yoğuşma nedeniyle karterdeki yağda su birikmesi motoru kısa sürede pert eder..
    Dizel araçlarda durum çok çok vahim, dpf tıkanması, egr tıkanması ve emme manifoldunun tıkanması diye gider gerçi bu dpfler benzinli arabalarda bile var artık hatta 2019 sonra 320i'ler dpf e sahip.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Linea'nın kılavuzunda 5 kilometre altı sürüşü ağır koşul olarak görüyordu mühendisler, ne kadar masum gözüksede işin aslı çok sıkıntı bu işin en basit zararlarından sadece bir tanesi kurum birikmesi...
    Bizim Clio günde 5km yol yapıyor 2.5km gidiş 2.5km dönüş şeklinde. Haftasonları otobanda 300-400km uzun yol yapıyor ama o zamanda kurum falan birikirse temizleniyordur herhalde.


    Bneim xmax'ı geçen senelerde kışın 4-5 ay otoparkta beklettim, sonra tek marşla çalışıyordu. Takip cihazı taktırdım, artk durduğu yerde de akü bitiyor, en gec 3 hafta içinde çalıştırıp bi turlamam gerek. geçenlerde 5 hafta sürmedim işten fırsat bulamadım, akü bitmiş, tam da köfte turuna çıkacağımız zamandı, arabadan takviye kablosu bağlayıp çalıştırdım, sonra 15km kadar yol yaptım, ertesi gün zaten köfte turu yaptım akü tam doldu.

    Bosch C3 şarj cihazı aldım uygun fiyata bulup, kış için motorun yannına kablo uzatma procem var.
    tommygun bunu beğendi.

  3. #23
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bosch C3 şarj cihazı aldım uygun fiyata bulup, kış için motorun yannına kablo uzatma procem var.
    Kış için tek projen bizimle gezmek olsun. O köfte turlarında şarj olur merak etme.
    espresso ve iskampavya bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim Clio günde 5km yol yapıyor 2.5km gidiş 2.5km dönüş şeklinde. Haftasonları otobanda 300-400km uzun yol yapıyor ama o zamanda kurum falan birikirse temizleniyordur herhalde.


    Bneim xmax'ı geçen senelerde kışın 4-5 ay otoparkta beklettim, sonra tek marşla çalışıyordu. Takip cihazı taktırdım, artk durduğu yerde de akü bitiyor, en gec 3 hafta içinde çalıştırıp bi turlamam gerek. geçenlerde 5 hafta sürmedim işten fırsat bulamadım, akü bitmiş, tam da köfte turuna çıkacağımız zamandı, arabadan takviye kablosu bağlayıp çalıştırdım, sonra 15km kadar yol yaptım, ertesi gün zaten köfte turu yaptım akü tam doldu.

    Bosch C3 şarj cihazı aldım uygun fiyata bulup, kış için motorun yannına kablo uzatma procem var.
    Uzun yola çıktığınızda yanma odasındaki kurumlar yanarak egzozdan atılır hatta dpf dahil ısınarak içindeki kurumlar atılır (aracınız 1.5 dizel diye hatırlıyorum), özellikle durmadan şehir içi kullanılan araçlarda uzun yoldan geldiklerinde açıldı diye tarif ederler ama işin aslında kurumlar atıldığı için daha optimum oranda hava yakıt oranı olduğu için araçta çekiş artışı görülür. Eğer aracınız yüksek kilometredeyse enjektör bakımlarını yaptırmanızı tavsiye ederim, yapılan enjektör bakımı araçta daha pürüzsüz ve rahat çalışmaya sebebiyet vermektedir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yola çıktığınızda yanma odasındaki kurumlar yanarak egzozdan atılır hatta dpf dahil ısınarak içindeki kurumlar atılır (aracınız 1.5 dizel diye hatırlıyorum), özellikle durmadan şehir içi kullanılan araçlarda uzun yoldan geldiklerinde açıldı diye tarif ederler ama işin aslında kurumlar atıldığı için daha optimum oranda hava yakıt oranı olduğu için araçta çekiş artışı görülür. Eğer aracınız yüksek kilometredeyse enjektör bakımlarını yaptırmanızı tavsiye ederim, yapılan enjektör bakımı araçta daha pürüzsüz ve rahat çalışmaya sebebiyet vermektedir.


    Eklemek istediğim başka bir konu:
    Bmw N47 motorlu araçlara sahip sürücüler için vereceğim tavsiye ise egzantrik zinciri değişirken mutlaka yağ pompasını değişmesini tavsiye ederim, bu motorun en kritik noktası krank ve kol yataklarıdır 200.000 kilometre civarında değişimi önerilir aksi taktirde motorun diğer her aksamı sağlamken köklü bir revize sizi bekliyor olabilir, en garantisi zincir ve yağ pompası değişimi yapılırken yataklarında değişimi sağlanırsa çok uzun ömürlü ve hızlı bir dizel bir araca sahip olursunuz, birde bu motora asla organik antifiriz yani kırmızı antifriz doldurmayın bloğun ömrünü ciddi derecede törpüler hatta bloğu çöpe atacak seviyeye gelene kadar yıpratabilirsiniz, bunun için en sağlıklı olan ama pahalı olan Castrol Nf serisi antifrizi uygun ölçeklerde saf su ile seyrelterek kullanmanızdır.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    Rölantide sarj dinamosunun ürettiği enerji motorun ve diğer elektronik parcalarin beslemesinde kullanılıyor.devir sayısı belli bir turu aşınca konjektör bu sefer artan gücü aküyü şarj etmeye gönderiyor.
    Bu devir sayısı üretiye göre değişir.
    Kimininki 1500 devirde bu işi yapar kimininki daha yüksek devirde yapar.
    Vw golf 5 te ölcmüstük eskiden
    Aklimda kaldığı kadar 2000rpm de doyuma ulaşıp sarja geçmişti.
    Tabi arabalarda konjektör dinamonun icine gömülü
    Motorlarda disarida en iyi rüzgar alan yere koyuluyor.
    Ama mantık aynı.

  6. #26

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    araba yada motosikleti çalıştırıp hareket edebilirsiniz.kullanıma engel değildir.motor ısısı ortalama bir seviyeye gelene kadar da yüksek devir çevirmessiniz

  7. #27

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Arabada yaklaşık 45 saniye falan bekliyorum, cold start devrinden normal rölanti devrine iniyor - onu da wastegate'in zırıldamasının bitmesinden anlıyorum.
    Motosiklette de genelde çalıştırıp yine eldiveni kaskı takıyorum, o da 30-40 saniye sürüyordur. Yağ birazcık ulaşsın sağa sola diye bir batıl inanç aslında oralarda yağ kalıntısı kalıyor zaten

    Onun dışında uzun rölanti küllüyen zarardır tüm motorlarda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim Clio günde 5km yol yapıyor 2.5km gidiş 2.5km dönüş şeklinde.
    Çare EV

    Benim de bazen akşamları 4km git 4km gel kısa bir rotam oluyor, biraz yolu uzatıyorum bazen. 2-3dk bekleyip hatunu alıp eve döneceğim, motoru kapatmıyorum sokak aralarında dolanıyorum falan :D
    espresso bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  8. #28

    Üyelik
    21 Eylül 2023
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Shadow VT 750
    bunları öğrenmek benim için gerçekten iyi oldu. akü için haftada bir yerinde çalıştırmak yerine 2 3 haftada bir biraz yol yapmak akü sağlığı açısından daha iyi olarak not ettim kafama

  9. #29
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı Ahmtmngrsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motoru ısıtmak diye tabir ettiğimiz şey nedir beni bi aydınlatabilir misiniz ? Her sabah yapıyorum ama nedenini bilmiyorum. Motoru ısıtmak ne işe yarıyor ? Motorun iyice yağlanması için felan mı acaba ?
    Yeni nesil (örneğin enjeksiyonlu) motorlarda buna ihtiyaç yok. Bazı motosiklet modellerinde (Mesela R25) uzun süre rolantide kaldığında (örneğin 20dk) motoru korumak adına makine kendini kapatır. Yeni nesil motosikletlerde motorun ısınmasını beklemeden hareket edilmesi tavsiye edilir genelde.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  10. #30
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)