Yanlış yapıyorsun, her zaman için motosikleti durdurmak amacı ile ön freni daha yoğun kullanmak lazım. Her zaman denir ya "%70 ön fren - % 30 arka fren" diye, bunun tam olarak standart bir ayarı hesabı olmasa da öncelik ve yoğunluk ön frende olmalı. Virajda, karda-buzda, toprakta vs spesifik durumlarda arka frenin önemi vardır.
sürekli olarak arka freni kullandığınız ve arka fren balataları, hidroliği vs motoru durdurmakta yetmediği-zorlandığı için ısınıp şişmekte.
"ani yavaşlamak gerekmediğinde arka freni kullanıyorum" mantığı da yanlış, çünkü zaten genelde trafikte çok fazla panik ve ani durumla karşılaşmayız. Elimiz (daha doğrusu ayağımız) sürekli arka frene gitmeye alıştığından ani bir durumda beynimiz
"dur lan bu ani bir durum, ön freni kullanmalıyım" diyene kadar kaza gerçekleşmiş olur.
Fakat yalnız değilsin, sitemizde çok fazla arka fren kullanma hatası (alışkanlığı) olan üye var. Bu konu hakkında bir çalışma bilinçlendirme yapmak istiyorum ama 10 yıl öncesi kadar bol zamanım ve sabrım yok
Ama bir an önce bu konuya bir el atmalıyız.
Saygılar.