iki kişi veya daha fazlasında bir şekilde çözülebilir problemler ama tek başına gezmeyi seven insanlar için öneriniz var mı?
güvenlik,
motor güvenliği
sürüş güvenliği
yanındaki apartlar vb
iki kişi veya daha fazlasında bir şekilde çözülebilir problemler ama tek başına gezmeyi seven insanlar için öneriniz var mı?
güvenlik,
motor güvenliği
sürüş güvenliği
yanındaki apartlar vb
- sık sık mola
- nakit para
- motordan anlıyosan uygun birkaç alet erdevat.
- fotograf makinası.
En başta mola ve erzak kesinlikle. Daha dün izmir den didim e geldim, belki çok uzun bir yol değil ama (191km) oram buram uyuştu :D
En önemlisi lastik spreyi aman ha unutma sakın motulunki 35 tl
Benden bahsediyorsun geldim yalnizligi epey severim bir kontak actigimda 300-400 km en az yol yaparim.
Öncelikle motorsikletinde saibeli oldugun birsey varsa mutlaka yaptir.
Yanina bol bol su al havalar cok sicak.
Yaninda paran bulunsun mutlaka.
Zincir en hassas konu mutlaka bak ve yagla.
Ben yanima yag,zincir yagi atistirmalik kek bisküvi falan olmadan cikmam
Fazla uykucuyum ben hep 2-3 gibi uyanirim o zaman yola cikarim.
Eger 2-3 den fazla sehir gezeceksen arkadasin oldugu sehirlere gidersen kalma masrafin diye birsey olmuyor.
Sadece o an yolu düsün teksin.
Yaninda mutlaka bicak götür Allah kullanmayi nasip etmesinde olsun.
Birde yakin bir arabasi olan biri olmasi lazim. Gecen Diyarbakir dan donerken uUrfa-Adiyaman arasinda motor kitledi. Sagolasin babam geldi motorsikleti bagaja attik geri döndük.
Emin ol tek yolculuk daha zevkli.
Kazasiz belasiz sürüsler
Ben bu hafta tek başıma 600km yola gideceğim, işin olabildiği kadarını şansa bırakmamak lazım. Yolda kalmamak için gerekli herşeyi aldım.
Hayati olanlar;
Alet edevat takımı, yedek zincir, gaz/debriyaj teli, lastik fitili, lastik köpüğü, pompa, yedek sigorta, bıçak, bant vs. aklıma gelenler. Bunların nasıl kullanıldığını/değiştirildiğini bilmek. Neye ne zaman ihtiyaç olacağı belli olmaz, yukarda saydıklarım YBR gibi bir motor için 50 TL yi geçmez.
Motorun hazırlığı;
Tüm civatalar kontrol edilir, teller, lastik basınçları, yağın durumu, hava filtresi,zincir yağı kontrolleri yapılır, gerekli olan değiştirilir.
Yolda yapılması gerekenler;
Kulak tıkacı takılmalı diye başlıyorum. Diğer herşey halledilir de, rüzgar sesi insanı inanılmaz yoruyor ve rahatsız ediyor. İşitme kaybına sebep olması da cabası. Totonun altına minder gibi birşey alınırsa kıç felcinin önüne geçilebilir.
Yaklaşık 100-150km de bir 5 dk fotoğraf molası vermekte fayda var, bu arada her molada motorun sağını solunu zincirini lastiğini kontrol edin. Bu molalarda bir miktar su içip vücudu susuz bırakmamakta fayda var. Acıkılınca uygun bir yerde durulup yemek yenir de, su önemli. Telefonda usb şarj veya yanınızda taşınabilir şarj istasyonu bulunursa iyi olur.
Bu kendimce yaptığım uzun yol organizem, fikir vermesi açısından. Liste uzatılabilir, kısaltılabilir. Kişinin pimpirikliğine kalmış
gereksiz risk alma. Tek başına düşecek olursan yardım gelmeyebileceğini düşün. garanti işe bak.
Yakın arkadaşlarından ya da ailenden en az bir kişiyle günlük haberleş. Rota ve menzil bilgilerini ver.
Cep telefonon her zaman üzerinde olsun. Düşme yada kaza olacak olursa telefonun elinin altında olursa ulaşabilirsin gerekli yerlere.
Yolda farkedilir ol. Ek lamba, fosforlu parlak yelekler iş görür. Arkadan gelenlerinde özellikle karanlıkta farketmesi için ek reflektör kullanabilirsin.
Bol bol sıvı tüket. bazen soda içip gerekli mineralleri almış olursunuz.
Yorulduğunuz yerde mola verin, iyice dinlenin. Yol az kaldı gidiveridim demeyin. dikkat dağılırsa son metreler içinde bile kaza riski artar.
Kafa lambası, yağmurluk, lastik spreyi kesinlikle bulundur.
Yakıt durumunu devamlı kontrol altında tut. Gittiğin güzergahta nereden benzin alabileceğini blemezsin. Riske girme yakıtın her zaman yarının üzerinde olsun.
Gittiğin yerlerde insanlarle iletişim kurmaktan çekinme. sorular sor. Katı bir rota yapma. Tavsiyelere uyup bilinmez güzellikleri görebilirsin. (Tek başıma 5000 kmlik Karadeniz turu yapmıştım. Artvinde çadır kuracaktım. Ayıların aktif olduğundan ve riskli olduğunudan bahsettiler otelde kaldım)
Başka söylenebilecek çok şey vardır. Benim aklıma gelip "BENCE" olması gerekenler bunlar...
Alet edevatını yanına al, savaşa gidiyormuş gibicesine psikolojik şeylere maruz kalma.. Kontrollerini yap ve çık, gözünde o kadar büyütme hayatın tadını çıkar.
Hic alet edevat falan yuk etme,yol yardim nunarasi al, kulak tikaci, varsa motor minderi... yavas git riske girme, ufak bir kaza bile yapsan dussen devrilsen şoka gireceginden ve seni sakinlestirecek kimse olmayacagimdan cok temkinli git.
Islak mentil tavsiye ederim, sık sık vizörü silmen gerekecek
Yazın sıcak havalarındaki Tüm uzun yol seyahatlerinde sele kaplamasının pişiklere yol açtığı bir gerçektir. Bu duruma maruz kalmamak için seleye otomobillerdeki gibi ter önleyici hasır veya boncuk benzeri malzemeden yapılmış ter önleyicinin faydası tartışılamaz. Eğer bunlara imkan yoksa (Bizim gurup arkadaşların başımıza geldi)Bodrum da kendimizi eczaneye zor attık. Eczacı hanımın verdiği bebek pudrası bizi pişik işkensinden kurtardı. Pudrayı ne mi yapacan; Arap pudra bulunca ne yapıyorsa sende onu yapacan NOT Güneş gözlüğü olmazsa olmazlardan biri.
Bri çıkıpta fitil dememiş lastik tamir kiti bulundurulmalı ama yanında mutlaka fitilde olmalı ne olur ne olmaz ha bir de delete şekerler var inanılmaz bir ferahlık veriyor ve resmen şokluyor insanı uyku yorgunluk bir şey kalmıyor (Not sakın 2 adetten fazla atmayın nefesi burnunuzdan değilde başka yerlerinizden almak zorunda kalırsınız )
2000-3000 Kilometreden fazla bir yolculuk olmayacaksa motora gerekli olanlar sadece Lastik tamir kiti, Yedek zincir. Zaten çıkmadan önce sağını solunu kontrol edeceksiniz. En çok kullanılan anahtarlar ve bir adet kargaburun (Pense de olabilir fakat Kargaburun pense işi de gördüğü için daha kullanışlı).
Kendiniz için asla unutulmaması gereken; Kamera, Bir kaç temizlik malzemesi, GPS (Telefondan ya da normal), Yedek bir adet pantolon ve bir adet tişört ya da gömlek geilyor aklıma...
Kilometre arttıkça gerekli malzemeler artar. Ama ben bir yerden sonra gereksiz yük olarak düşünüyorum. Hani "Ne olur ne olmaz" tanımını yaparsak, yanımıza bir tüfek de alalım, ne olur ne olmaz.
Konuyu bulmusken sorayim, boyle yaklasik 500kmlik bir yola gidenler zincirlerini nasil yagliyor? 500 git 500 gel 1000km zaten. Her 1000de ben zincirimi temizliyirum 300-400 arasi da yagliyorum cunku.
şimdi sizin uzun yoldan kastınız nedir bana göre uzun yol en az 1000 km dir
başkasına göre 50 km dir
1000 ve üzeri sürüş yapacaksanız alacağınız şey mevsime ve gideceğiniz yere göre değişir
ama sadece 400 500 km gidecekseniz yanınızda götüreceğiniz her şey size sadece boş yük olur
güvenlik tavsiyesi istiyorsunuz
1 ekipmanın tam olacak
2 mutlaka ve mutlaka reflektör yelek giyilecek
3 gece sürüşünden kaçınacaksınız
(mecbur değilseniz asla ve asla uzun yolda gece sürüşü yapmayın)
güvenlik dışında geri kalan şeyler tamamen sizin motosikletinizin özelliklerine ve keyfinize kalmıştır
ben uzun yola çıktığımda sadece lastik tamir kiti ve kan durdurucu alırım yanıma
diğerleri bildiğiniz çadır tulum vs dir
gereksiz yükten kaçının yolun asla sağından gitmeyin her zaman şeridinizi ortalayıp trafik seyir hızında ilerleyin
geri kalanı para
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
otomatik zincir yağlama kullanıyorum bir önceki motorumda hazır satın almıştım şimdi el yapımı yapacağım
otomatik zincir yağlama kullandığınızda farkedeceksiniz ki zinciri temizlemeye gerek kalmıyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
İnterkom almadan uzun yola çıkma, yolun nasıl geçtiğini anlamıyorsun interkom ile bi yandan şarkı çalıyor bi yandan manzarının keyfi oh misss.
yaklaşık iki senedir motor kullanıyorum.naçizane fikirlerimi paylaşmak isterim. cbr125 cbr250 cbr 600f kullandım uzun yolda. bu motorlarla hep uzun yol yaptım .bir seferde minimunm 430 max 800 km olmak üzere. öncelikle ne kadar uzun yola dayanıklı olabileceğini bilmen gerekiyor. ve motorun bu yolda seni ne kadar yorar onu düşünmen gerekiyor. cbr 125 ile cbr 600 f arası ankara sivas arası gidip gelmek aynı şeyler değil örneğin.
1-imkanın varsa motosikletine (göze hoş görünmeyecek bile olsa) bir arka çanta taktır derim. yok ise mutlaka bir sırt çantası.
2- yaz günlerinde mutkala su olsun yanında.
3-telefonunun şarjı. yolda kalırsan birine ulaşabilmen gerekiyor. gerekirse motora usb girişli çakmak şarjı taktır ebayde ucuza satılıyor. yok olmaz dersen taşınabilir şarj üniteleri al.telefonunu en az iki kere şarj etsin.
4-telefonuna navigasyon yazılımı yükle ya da navigasyon cihazı al. motorunda çok eğilmeden görebileceğin göz hizasına yakın bir yere takmaya çalış. ben lg g3 için kol bandı alıp gidona taktım. hem ucuz (20 tl) hem de çok eğilmen gerekmiyor.göstergeye bakınca görüyosun.ve dokunmatik çalışıyor. sürekli durup telefonu kullanıp dokunup tekrar devam etmene gerek kalmıyor.
5-mutlaka ama mutlaka lstik tamir kitin olsun. içinde karbondioksit tüpleri olan.fitili olan ayrıca şambriyelli lastikler için yaması olan hazır kitler satılıyo nette.50 tl civarında bulabilirsin.
6-kolonyalı mendil arada vizörü ve farkalrı temizlemek için iyi olacaktır.
7-gece uzun yola çıkıyorsan mutlaka bir reflektif yelek al. gece yolda görünmen gerekiyor
8-arada bi yerlerde durup lavaboya vs gidersin.yemek yersin. böyle yerleri genelde dinlenme tesislerinden seç. ve motorunu rahatça görebileceğin bir yerde otur hep. olmadı mutlaka halat kilit disk kilit vs al.halat mutlaka al ki hemen kaldırıp götüremesinler :D.
9-yakıtın ne kadar götürür hangi hızla ne karasın ön bilgin olsun.ona göre azaldıkça depo al. yoksa pat diye bi yerde azalır biter benzinlik bulamazsın yolda kalma hocam. (misal Niğdeden otobana girince pozantıya kadar benzinlik bulamadım.otobanda 80 km hızla yavaş yavaş gitmek zorunda kaldım.bir sürü benzini biten araç vardı)
10-ne olur ne olmaz içlik ,yedek kıyafet (pantolon t-shirt vs) al aynına.
11-yoruldukça mola ver.çok yorulduysan ya daha uzun süre dinlen.ya da uygun bi yerde konakla.geri dönmek de bir alternatif.
ne yaptın abicim sen scotoiler şu an 110 euro civarı
onun dışında DIY olarak yaklaşık 30 tl gibi bir fiyata mal edebilirsiniz
basittir yumuşak bir plastik torbaya (hazır satılanlar bi tarafı musluklu olanlar var 1 veya 2 tl dir)
bak mesela bu
uygun akışkan bir yağ koyup selenizin altına yerleştirirsiniz bildiğiniz akvaryumcularda satılan hava hortumlarından alır
birde musluk alırsınız toplamda hepsi 5 tl yi geçmez
zincirinizin koruma kapağının ön kısmına bir delik açıp hortumu zincire yaklaşık 4-5 mm kalacak şekilde uzatıp sabitlersiniz
artık yağın nekadar akması gerektiğini kendiniz çözersiniz
Geçen hafta tek başıma toplamda 1950km yol yaptım, son gün Manavgat - İstanbul yaklaşık 800km sürdüm. Uzun yolda motor için yanına ne alacağın motoruna göre değişir, ama kendin için kuruyemiş, kayısı ve incir, karanlığa kalma ihtimaline karşı polar balaklava, eldiven ve içlik yeterli olacaktır. Çok terlettiği için sırt çantası olsa bile takmayıp motora sabitlemek daha iyi oluyor. Tipini beğendiğin benzinliklerde bolca su içip tuvalet ihtiyacını karşılayacak molalarla çok yorulmadan yolu bitirirsin. Molaları uzatmak, belli bir kilometre katetmeden sık durmak yolu uzatır, yol uzadıkça da basarsın. Ben kaskı durduğum benzinliklerde su ve peçete ile temizliyorum. Yanına aldığın su ısınıyor ama ne olur ne olmaz diye biraz su taşımakta fayda var. Bir de mobil şarj aleti çok önemli, akıllı telefonlar malum çok dayanmıyor. Eski motorla buji, buji anahtarı ve zincir yağı ile çıkardım yola, hiç sorun yaşamadım, yenisiyle de yanıma sadece alet çantasını alıyorum. Ekipmanı saymadım, pantolon, bot, eldiven, bellik, mont, kask ve balaklava (kask sessiz değilse kulak tıkacı da olmalı) olmadan kesinlikle yola çıkılmaz.
www.capitalcitychoppers.org
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)