Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

LowSide Durumundan Kurtulmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Merhaba,
    Yeni başlayan bir aday olarak sürekli araştırmalar yapıyorum ve bu işin sonunun olmadığının farkındayım....
    Paylaştığım videoda bir çok sürücü virajda lowside ile karşılaşıyorlar.. (Yanlışım varsa düzeltin lütfen)
    Motosikleti tekrar düzeltmek için nasıl bir yöntem izliyorlar bilgilendirirseniz sevinirim.. Detaylı anlatırsanız daha çok sevinirim.. (Debriyajı mı çekiyorlar... Gazmı açıyorlar.. Frenmi vs. vs. )



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Gaz kesiyolar motor dikleşiyo. Teker asfalta tekrar tutunuyo, tabi bu esnada ikinci bir tehlike hızla orantılı olarak high side olma ihtimali de başlayabilir, yada gidona çok fazla yüklenilirse, depo tokatlama, low side olacaklarının farkına vardıkları nokta önemli.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  3. #3

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    O işin sonu high side arkası kayıyor makinanın, gazı kısınca yada kapatınca şak diye tutar asfalt lastik durumuna göre. Low side olayında pek şans yok halıyı motorun altından çeker gibidir.

    High sideı torklu güçlü makinada tecrübe edersiniz yada ıslak yağlı vs zeminde. Yani yeni başlayacak birinin isteyerek Asfaltta Kolay tecrübe edebileciği bir durum değildir 125 gibi sakin bir motosiklet ile.

    O düşüş bikerede olsa er yada geç yaşanacak yani

  4. #4

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Ataşehir
    Motosikleti
    KTM RC 200
    O videoda viraj çıkışı gaz açarak lastiği zorladıkları için kayıyor. Apexten sonra gaz açmanın faydası virajdan daha hızlı çıkmaktır diye biliyorum, riski ise lowside. En iyisi olmadan önlemek, ama o risk kapıdaysa gazı sabit tutmak ve motoru dikleştirmek iki çözüm bence. Motor dikleştikçe lastikler üzerindeki dikey ağırlık artacağından dolayı sürtünme kuvveti artar. Gazı sabit tutmakta lastiğe tutunmasında yardımcı olmak, lastiği daha fazla zorlamamak için. Gazı kapatmak ağırlığı ön lastiğe kaydıracağından dolayı önden kayabilir. Viraj ortasında debriyajı çekmek, ön arka frene basmakta aynı etkiyi gösterir. Not: Arazi sürüşünde motorun arkasını kaydırarak dönüşler yapıldığı için kas hafızasına kaydediliyor, asfaltta arka lastik kaymalarında gaz sabit tutularak, doğru ağırlık dağılımıyla arka lastik yanda virajdan çıkılabiliyor. Lowside korkusu olanlar arazide korkularını yenebilir naçizane tavsiyem.
    tinerci bunu beğendi.

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Motosiklet sahibi olmadan önce bu tarz videoda olanlara anlam veremiyordum şimdi bir şeyler ifade etmeye başlamış.

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    En büyük ve etkili önlem; viraja yavaş bir şekilde, daha az yatırarak girmektir. Bu kadar basit.

  7. #7
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    onlar bişey yapmıyor onlar sadece high side dan ucuz yırtıyorlar. low side ın çaresi yok gidonu viraj içine çevirmemeye çalışmak biraz olsun riski azaltır.

  8. #8
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    lowside arka tekerin değil ön tekerin tutuş kaybetmesinden (yanlış fren, kaygan zemin) olur, burdaki videodaki durumlar highside olmak üzereyken bir şekilde toparlayanlar.

    arka teker eğer virajda kayarsa yapılacak son şey fren, gaz kesme veya debriyaj sıkmak olur. bu durumlarda, arka teker tekrar yola tutunup arkanın önden hızlı olmasına yol açabilir. dolayısıyla arka öne geçmeye çalışacağından ve virajda ön-arka teker aynı eksende olmadığından motosiklet sürücüyü üstünden fırlatabilir. mümkün olduğunca panik yapmamaya çalışıp (söylemesi kolay tabi) ani tepkilerle gazı kapatmak/fren yapmak gibi motora müdahale etmeden arkanın kontrollü şekilde kaymaya devam etmesini sağlamak kurtarış için en olası yol.

    Twist of the Wrist (Bileği Bükmek şekilinde Türkçe çevirisi de var sanırım) I ve II kitaplarında bu durumlar ve yapılabilecekler detaylarıyla mevcut. Bir şekilde edinip okumanız çok işinize yarayabilir.
    samet10 ve kivancern bunu beğendiler.

  9. #9
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    bazı arkadaşlar açıklamışta benimde üstünden geçesim geldi :D

    lowsideta ön teker kayar ve motor yığılır kalır onu toparlayan ben görmedim sanırım
    highsideta ise bu videodaki gibi arka teker kayıyor ve sonra toplayıp sürücüye alttan bir darbe vuruyor genelde işte sürücü erken farkına varıp motoru dikleştirince yırtabiliyorlar bende öyle bi kaydı ki arka teker ön tekerin yanına geldi :D ben kurtaramadım :D
    koraycbr bunu beğendi.

  10. #10
    mücahit1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Null
    gaz kes bencede frene basma kafani kırma hafif kalkiyo videoda herkes

  11. #11
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Bir kere 360' bir bağlantı yolunda viraj çıkışında arka tekerim kaydı sonra ön de kaydı, nasıl yaptım bilmiyorum ama motoru dikleştirip yoluma devam ettim

  12. #12
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Hermesin dedigine katiliyorum. Arka teker guc altinda kaydigindaki risk high side dir fakat panik yapmazsaniz cok rahat kurtarilabilen bir durumdur.

    Arka tekerin cikmasi durumunda gazi YAVAS bicimde kapatmak gerekir yada tam tersine daha fazla gaz acmak.. 2 teknigide savunan var burda yapilmamasi gereken gazi cok sert bir sekilde kapatmak

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Mimarca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,Yeni başlayan bir aday olarak............

    merhaba,

    yeni başlayan bir aday diye tanımlamış sın kendini fakat araştırırken evre atlamışsın

    bu tip kazalar yeni başlayanların hiç olmaması gereken hızlarda yaşanır..

    ileri seviye sürücüler bile bu durumlarda nadiren vede büyük ihtimal şansa kurtarırlar..

  14. #14
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    gaz kesilir fakat komprasyona sokmayacak şekilde kesilir yani hart diye gazı kesersen highside çok sert olur ve atar seni üstünden. dikkat ettiysen atmaması için çok yumuşak duruyorlar motorun üstünde kasılmıyorlar. ayaklar olsun bilekler kollar omuzlar motor altında highside ı yapıyor ayağa kalkarak o hareketin üstünen atmasını engelliyorlar. bi diğer deyişle altlarında motor oynuyor ama vücutları sabit.

    evet gazı kes ama çok sert değil o açıda çok sert hareketler tehlikeli olur.

  15. #15

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    bu gün bende biraz daha yatırmayı denedim ve tabiki malum güzel bir lastikte yok güzel bir kaydı neyseki sağ salim virajdan çıkabildim

  16. #16
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı fullpusat1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu gün bende biraz daha yatırmayı denedim ve tabiki malum güzel bir lastikte yok güzel bir kaydı neyseki sağ salim virajdan çıkabildim
    kaymanın nedeni her zaman asfalt ve lastik olmayabilir. tekniğine uygun yapmamak da buna etkendir.

  17. #17

    Üyelik
    31 Temmuz 2015
    Şehir
    Osmaniye-Adana-Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125st
    kaymanın nedeni yavas girilen virajda fazla yatmaları ve gazı açmaları nedeniyle kayıyor .. biraz daha hızlı ve biraz daha dik girseler bu durumu yaşamazlar fakat gaz açarak dik konuma motoru alıp kurtaranda var cidden higt side moto gp deki gibi sola yatıp sağa çok pis atabilir sürücüyu ama low side da bu durumu yaşayınca panikle gaz açarsan asfaltla akrabasın ama gaz kapatırsan lastık hemen tutunur ve dık konuma alabilirsin .. DONT PANİC

  18. #18
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Arkadaşlar ıngilizcesi olan var olmayan var. Türkiye de yaşıyoruz, bu terimlerin turkcesini yazsak olmaz mi?

  19. #19

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Eğer motor yatıksa low side'den pek kurtulunulmuyor. Zaten teker tutuşu kaybettiği anda; fukara sümüğü gibi yapışıyor insan. ben öyle bir düştüm ki; düştüğümü bile düştükten sonra anladım. Allah'tan çok yavaştım.. Ama eğer motor dik sayılırsa bir ihtimal toplama şansı var ama, ben bilinçli olarak oraya hiç varamadım. Ön taraf anlık olarak sallıyor, sonra sallandığı gibi toparlıyor. Özelikle ıslak, kaygan, yavaş virajlarda bunu defalarca yaşadım. Kafa bir an sallıyor arka taraf ona uyuyor sonra topluyor alet kendini ama hız biraz daha fazla olsa, motor biraz daha yatık olsa poff yerdeyim herhalde..
    Ama high side'den kurtulmak mümkün.

    Alıntı MANKU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ıngilizcesi olan var olmayan var. Türkiye de yaşıyoruz, bu terimlerin turkcesini yazsak olmaz mi?
    Low side, viraja yatmışken ön tekerin tutuşunu kaybetmesi sonucu motorun yatık olduğu tarafa düşmek demek.

  20. #20

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaymanın nedeni her zaman asfalt ve lastik olmayabilir. tekniğine uygun yapmamak da buna etkendir.
    o dediğini bilmiyorum tabiki benim tecrübem motorum lastiklerim ve kilom okadar yatmaya müsait değil gerçi kilomdan dolayı direk kapaklanmadığıma şükretmem lazım herhalde


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler