LowSide Durumundan Kurtulmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?
Reklamlar
-
Merhaba,
Yeni başlayan bir aday olarak sürekli araştırmalar yapıyorum ve bu işin sonunun olmadığının farkındayım....
Paylaştığım videoda bir çok sürücü virajda lowside ile karşılaşıyorlar.. (Yanlışım varsa düzeltin lütfen)
Motosikleti tekrar düzeltmek için nasıl bir yöntem izliyorlar bilgilendirirseniz sevinirim.. Detaylı anlatırsanız daha çok sevinirim.. (Debriyajı mı çekiyorlar... Gazmı açıyorlar.. Frenmi vs. vs. )
Reklamlar
-
Gaz kesiyolar motor dikleşiyo. Teker asfalta tekrar tutunuyo, tabi bu esnada ikinci bir tehlike hızla orantılı olarak high side olma ihtimali de başlayabilir, yada gidona çok fazla yüklenilirse, depo tokatlama, low side olacaklarının farkına vardıkları nokta önemli.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
O işin sonu high side arkası kayıyor makinanın, gazı kısınca yada kapatınca şak diye tutar asfalt lastik durumuna göre. Low side olayında pek şans yok halıyı motorun altından çeker gibidir.
High sideı torklu güçlü makinada tecrübe edersiniz yada ıslak yağlı vs zeminde. Yani yeni başlayacak birinin isteyerek Asfaltta Kolay tecrübe edebileciği bir durum değildir 125 gibi sakin bir motosiklet ile.
O düşüş bikerede olsa er yada geç yaşanacak yani
-
O videoda viraj çıkışı gaz açarak lastiği zorladıkları için kayıyor. Apexten sonra gaz açmanın faydası virajdan daha hızlı çıkmaktır diye biliyorum, riski ise lowside. En iyisi olmadan önlemek, ama o risk kapıdaysa gazı sabit tutmak ve motoru dikleştirmek iki çözüm bence. Motor dikleştikçe lastikler üzerindeki dikey ağırlık artacağından dolayı sürtünme kuvveti artar. Gazı sabit tutmakta lastiğe tutunmasında yardımcı olmak, lastiği daha fazla zorlamamak için. Gazı kapatmak ağırlığı ön lastiğe kaydıracağından dolayı önden kayabilir. Viraj ortasında debriyajı çekmek, ön arka frene basmakta aynı etkiyi gösterir. Not: Arazi sürüşünde motorun arkasını kaydırarak dönüşler yapıldığı için kas hafızasına kaydediliyor, asfaltta arka lastik kaymalarında gaz sabit tutularak, doğru ağırlık dağılımıyla arka lastik yanda virajdan çıkılabiliyor. Lowside korkusu olanlar arazide korkularını yenebilir naçizane tavsiyem.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Motosiklet sahibi olmadan önce bu tarz videoda olanlara anlam veremiyordum şimdi bir şeyler ifade etmeye başlamış.
-
En büyük ve etkili önlem; viraja yavaş bir şekilde, daha az yatırarak girmektir. Bu kadar basit.
-
onlar bişey yapmıyor onlar sadece high side dan ucuz yırtıyorlar. low side ın çaresi yok gidonu viraj içine çevirmemeye çalışmak biraz olsun riski azaltır.
-
lowside arka tekerin değil ön tekerin tutuş kaybetmesinden (yanlış fren, kaygan zemin) olur, burdaki videodaki durumlar highside olmak üzereyken bir şekilde toparlayanlar.
arka teker eğer virajda kayarsa yapılacak son şey fren, gaz kesme veya debriyaj sıkmak olur. bu durumlarda, arka teker tekrar yola tutunup arkanın önden hızlı olmasına yol açabilir. dolayısıyla arka öne geçmeye çalışacağından ve virajda ön-arka teker aynı eksende olmadığından motosiklet sürücüyü üstünden fırlatabilir. mümkün olduğunca panik yapmamaya çalışıp (söylemesi kolay tabi) ani tepkilerle gazı kapatmak/fren yapmak gibi motora müdahale etmeden arkanın kontrollü şekilde kaymaya devam etmesini sağlamak kurtarış için en olası yol.
Twist of the Wrist (Bileği Bükmek şekilinde Türkçe çevirisi de var sanırım) I ve II kitaplarında bu durumlar ve yapılabilecekler detaylarıyla mevcut. Bir şekilde edinip okumanız çok işinize yarayabilir.
-
-
31 Temmuz 2015, 20:10
#10
gaz kes bencede frene basma kafani kırma hafif kalkiyo videoda herkes
-
31 Temmuz 2015, 20:18
#11
Bir kere 360' bir bağlantı yolunda viraj çıkışında arka tekerim kaydı sonra ön de kaydı, nasıl yaptım bilmiyorum ama motoru dikleştirip yoluma devam ettim
-
31 Temmuz 2015, 20:43
#12
Hermesin dedigine katiliyorum. Arka teker guc altinda kaydigindaki risk high side dir fakat panik yapmazsaniz cok rahat kurtarilabilen bir durumdur.
Arka tekerin cikmasi durumunda gazi YAVAS bicimde kapatmak gerekir yada tam tersine daha fazla gaz acmak.. 2 teknigide savunan var burda yapilmamasi gereken gazi cok sert bir sekilde kapatmak
-
31 Temmuz 2015, 22:21
#13
Mimarca adlı üyeden alıntı
Merhaba,Yeni başlayan bir aday olarak............
merhaba,
yeni başlayan bir aday diye tanımlamış sın kendini fakat araştırırken evre atlamışsın
bu tip kazalar yeni başlayanların hiç olmaması gereken hızlarda yaşanır..
ileri seviye sürücüler bile bu durumlarda nadiren vede büyük ihtimal şansa kurtarırlar..
-
31 Temmuz 2015, 23:19
#14
gaz kesilir fakat komprasyona sokmayacak şekilde kesilir yani hart diye gazı kesersen highside çok sert olur ve atar seni üstünden. dikkat ettiysen atmaması için çok yumuşak duruyorlar motorun üstünde kasılmıyorlar. ayaklar olsun bilekler kollar omuzlar motor altında highside ı yapıyor ayağa kalkarak o hareketin üstünen atmasını engelliyorlar. bi diğer deyişle altlarında motor oynuyor ama vücutları sabit.
evet gazı kes ama çok sert değil o açıda çok sert hareketler tehlikeli olur.
-
01 Ağustos 2015, 04:19
#15
bu gün bende biraz daha yatırmayı denedim ve tabiki malum güzel bir lastikte yok güzel bir kaydı neyseki sağ salim virajdan çıkabildim
-
01 Ağustos 2015, 08:10
#16
fullpusat1 adlı üyeden alıntı
bu gün bende biraz daha yatırmayı denedim ve tabiki malum güzel bir lastikte yok güzel bir kaydı neyseki sağ salim virajdan çıkabildim
kaymanın nedeni her zaman asfalt ve lastik olmayabilir. tekniğine uygun yapmamak da buna etkendir.
-
01 Ağustos 2015, 08:41
#17
kaymanın nedeni yavas girilen virajda fazla yatmaları ve gazı açmaları nedeniyle kayıyor .. biraz daha hızlı ve biraz daha dik girseler bu durumu yaşamazlar fakat gaz açarak dik konuma motoru alıp kurtaranda var cidden higt side moto gp deki gibi sola yatıp sağa çok pis atabilir sürücüyu ama low side da bu durumu yaşayınca panikle gaz açarsan asfaltla akrabasın ama gaz kapatırsan lastık hemen tutunur ve dık konuma alabilirsin .. DONT PANİC
-
01 Ağustos 2015, 10:19
#18
Arkadaşlar ıngilizcesi olan var olmayan var. Türkiye de yaşıyoruz, bu terimlerin turkcesini yazsak olmaz mi?
-
01 Ağustos 2015, 12:26
#19
Eğer motor yatıksa low side'den pek kurtulunulmuyor. Zaten teker tutuşu kaybettiği anda; fukara sümüğü gibi yapışıyor insan. ben öyle bir düştüm ki; düştüğümü bile düştükten sonra anladım. Allah'tan çok yavaştım.. Ama eğer motor dik sayılırsa bir ihtimal toplama şansı var ama, ben bilinçli olarak oraya hiç varamadım. Ön taraf anlık olarak sallıyor, sonra sallandığı gibi toparlıyor. Özelikle ıslak, kaygan, yavaş virajlarda bunu defalarca yaşadım. Kafa bir an sallıyor arka taraf ona uyuyor sonra topluyor alet kendini ama hız biraz daha fazla olsa, motor biraz daha yatık olsa poff yerdeyim herhalde..
Ama high side'den kurtulmak mümkün.
MANKU adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ıngilizcesi olan var olmayan var. Türkiye de yaşıyoruz, bu terimlerin turkcesini yazsak olmaz mi?
Low side, viraja yatmışken ön tekerin tutuşunu kaybetmesi sonucu motorun yatık olduğu tarafa düşmek demek.
-
01 Ağustos 2015, 22:14
#20
telike adlı üyeden alıntı
kaymanın nedeni her zaman asfalt ve lastik olmayabilir. tekniğine uygun yapmamak da buna etkendir.
o dediğini bilmiyorum tabiki benim tecrübem motorum lastiklerim ve kilom okadar yatmaya müsait değil gerçi kilomdan dolayı direk kapaklanmadığıma şükretmem lazım herhalde
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler