LowSide Durumundan Kurtulmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?
Reklamlar
-
01 Ağustos 2015, 22:25
#21
Biri de çıkıp dememiş ki sen ne soruyon ben ne acikliyorum diye... Videoda herkesin yazdigi gibi highside olabilecek slide diye anılan arka teker kayması oluyor. Başlık odaklı cevap verirsek lowside önlemek için viraj içi gaz açık çıkışında artırarak gaz açmaya devam edersen lowside önlemiş olursun. İşin püf noktası ağırlığı on tekerden almak. On tekere ne kadar fazla yük binerse low side yaşama ihtimalini o kadar artar.
Lowside olur gibi olursa cok dusuk bir ihtimal de olsa daha fazla gaz acarak kurtulabilirsin.
Reklamlar
-
-
gazı ne kapa ne aç. sabit tutmaya çalış. aynı zamanda motoru dikleştirmeye çalış. gazı kapatmak yapacağın son şey.baktın kaçarın yok sonuna kadar aç low side ye. kapattığın anda lastik yere tutunur high side yersin.
-
Gecen sene high side oldum cuval gibi atti beni uzerinden motor hemde dusuk hizda virajda arka kaydi sonra tuttu bende hop caprazdan ayrildim motordan o zaman f650 vardi ucarken gitti motor diye ona takildiydi kafam
-
Low side olmanın nedenlerinden birisi motor viraj içinde yatıkken ön frene basıp zaten kapalı olan süspansiyona daha çok ağırlık transferi yapmak, diğer sebebi de viraja girip motora kontra verdikten ve çıkışı gördükten sonra gazı artırarak açmaya devam ediyoruz ya ağırlık transferi için(yani yükü arkaya aktarıp çekişi arttırmak için) işte motor yatıkken bir engel görüp kitapta Kurtulma Refleksi olarak geçen gaz kapatmayı yaparsak yine ön tekere ağırlık transferi yaparız.
High side ise arka tekeri bir sebeple kitlediğimizde ya da patinaja düşürdüğümüzde olabilir.O sebepler ne ? Viraja güvenli bir biçimde dönebileceğimizden çok hızlı girmek , viraj içinde gaz kesip arka frene asılarak arka tekeri kitlemek.
Arka teker patinaja başladığında eğer yine gazı kapatırsak motor öne yığılır ve arkadaki ağırlığı öne transfer etmiş oluruz. Aslında tutuşu sağlayan etken ağırlıktır ve biz zaten tutunamayan arka tekeri daha da hafifletmiş oluyoruz. Gazı kapattığımız için ön tekerin hızı da düşüyor ve arka teker ön tekerden daha hızlı dönüyor. Arka teker tutuşu yakaladığı anda da hop bir bakmışız yanımıza gelmiş.
Motosiklet teorisi tabi ki çok güzel, okuyoruz, öğreniyoruz, bilgileniyoruz ama bunları motor üstünde yaşadığımızda hep panik yapıp ya frene asılıyoruz ya gazı kapatıyoruz. Sonuç: Düşüyoruz. Bütün bunları yaşamamak için kendimizin ve motorumuzun limitlerini bilmemiz ve defansif sürüş yapmamız gerekiyor. High side ya da low side olayı esnasında çok tecrübeli motogp pilotları bile çoğu zaman kurtulamıyorlar ki biz nasıl kurtulalım ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler