Kazasiz surusler arkadaslar.
10.000 kmlik motosiklet tecrubemden sonra artik yeni bir motor almaliyim demistim ve konu acip yardim istemistim sizden. Yakit,parca ucuzlugu ve gorunusten dolayi yeni kasa bir cbr aradim ve aradigimi buldum.
Ilk olarak bu motor kesinlikle ve kesinlikle ilk motor olmamalidir.
Motor 5000 devire kadar kesinlikle serçe gibi sesi solugu cikmiyor fakat 5000 devirden sonra inanilmaz sekilde hem performansi hem sesi degisiyor (vtec gibi) 8 bin devirden sonra yani redline'a girmeye yakin sanki altinizda bir 4 silindirli motor misali bir guc ve ses oluyor. Kulaginda duyma kaybi olan bir insan dusunun ve bunu motorda gaz acmayla hayal edin. Gazi actiginizda paspal sekilde gazlaniyor fakat 2 saniye gecmeden kendini topluyor. Cbr 250r'in inanilmaz derecede guzel bir redline sesi var. Zarari olmasa surekli redline'a sokucam nerdeyse
Artcili sekilde 0-130 arasi iyi derecede seri 130-150 arasi normal derecede cikiyor. 150 den sonrasi size kalmis birsey ibre 1-2 km artarak ilerliyor. 2. Viteste iken 86 km/h de redline'a giriyor.
Motorun sevmedigim tek ozelligi oldu. Oda alir almaz hemen depoyu fullemek icin gittim 6 benzin ibresi var toplamda. Aldigimda 2 dis vardi 32 tl benzin aldi megerse depo deligi kucuk oldugu icin yavas yavas iniyormus biraz gidince 5 ibreye dustu ve sinirim bozuldu 120 km gezdikten sonra bu sefer bekleterek doldurttum. 20 tl de orada benzin aldi. Bu arada yanima arabali birisi geldi ve 'motorun hasını almissin, benim biraderdede vardi kaza yapti kolu kirildi, Allah kaza bela vermesin, dur bir fotografini cekeyim biraderi kizdirayim biraz'' dedi, bende kendisine tesekkur edip ilk defa motorculara insan gibi davranan bir araba surucusuyle karsilastigimi motorculara hep boyle saygi gostermesini rica ettim ve yola koyuldum.
Viraj konusuna gelirsek virajda motor kendiliginden viraja dogru giriyor ve michelin pilot lastikler inanilmaz derecede size guven veriyor.
Bir diger sevmedigim ozelligi arka freni oldu. Bastiginizda acaba yavasliyo mu diyecek kadar kotu ve basinca ayaklariniza bir titresim geliyor. Fakat on freni bunu telafi ediyor.
Uzun yol icin durmazsaniz eger elleriniz karincalaniyor, motorda sadece elciklerde hissettim titremeyi.
Aynalari gayet guzel vites gecisleri bir serce gibi sessiz. Ve motor vitesde iken yan ayakligi acinca motor stop ediyor kendiliginden, bu hosuma gitti.
Motor sanildigi kadar agir degil 1.76 boy ve 56 kilo ile geri geri gitmede vs sorun ve zorluk yasamiyorum.
Guvenlik konusuna gelirsek. 120 tlye 1 metre civarinda bir kilit ve xl beden branda aldim. Branda tamamen tekerlerin altina girecek kadar oldu kucuk degil yani. Aldigim kilidi arkaya bagladim ruzgardan dolayi dusmus ve teker eritmis ama icindeki halka zincire dokunmamis. Bunun yani sira ince bir zincir ve kilidi, direksiyon kilidi ve disk kilidi aldim. Ekstra olarak apartman girisinde kamera var. Hem on hem arka tekerden bagladigim icin pek aklim takilmiyor fakat 15 dk civari aliyor motoru tamamen kilitlemek.
Evet arkadaslar suanki izlenimlerim bunlar. Yakinda resimleri ekleyecegim. Sormak istediginiz sorular varsa seve seve cevaplarim.
Kazasiz surusler