Büyük cc den çok korkuttunuz meğer korkulacak asıl şey benmişim :)
Reklamlar
-
30 Temmuz 2015, 22:27
#21
Afu35 Selamlar, 250cc ile 5000 kilometre yapmisin ya iste. Ustelik arazi ve asfalt karisik kullanip her turlu yol kosulunu tecrube etmisin. Sonrasinda da cok uysal ve dengeli bir butce motoru (budget bike) olan er6'ya gecmisin. Gayet de kucuk cc'den buyuk cc'ye dogru giden bir yoldasin yani.
Durumunu ornek gostererek "kucuk cc'ye gerek yok. Buyuk cc daha guvenli" demen degisik olmus. Yine de haksizsin diyemiyorum, ben de burgman 400'den sonra 600f kullandigimda cok daha guvenli bulmustum. Ancak dedigin gibi olay surucude bitiyor. Cg ile superman misali araclarin arasindan ucan adam icin 600cc bir motor kesinlikle daha guvenli degil mesela.
Reklamlar
-
30 Temmuz 2015, 22:45
#22
İlk kez büyük cc motor kullanacakları duydukça aklıma bu video geliyor.
Bisiklet sürebilen herkes motor kullanır. Misal benim amcaoğlu bugüne kadar sadece scooter kullandı şehir içinde.
Ama ben honda 1000RR'ı verdim, birinci viteste normal şekilde dolaştı düşmeden. Ama gaza gelip anayola falan çıksa ilk virajda yada ilk araba sollamasında uçacaktır bir yerlere.
-
30 Temmuz 2015, 22:46
#23
afu35 adlı üyeden alıntı
Benim burda kastettiğim dengede durabilmenin yeterli olmadığı. Çünkü bir çok motor var küçük cc olmasına rağmen hantal ve dengesiz olan;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
İş yerimde bi abim var ehliyetini yeni almış. Benim klx250 yi illa kullancam demişti üzerinde duramamıştı vazgeçmişti. Er6 yı istedi ve tüm uyarılarıma rağmen ısrar etti kıramadım verdim aldı motoru gitti. Bu çok kolaymış dedi. Demek istediğim buydu. Klx 138 kg, er7n 208 kg.
Bu konuda nacizane 2 fikrim var. Acemi adam küçük cc ve hafif motor ile başlamalı. Kolay durabilmeli, kolay kontrol edebilmeli, düşerse az masraf çıkartmalı ve kişiyi en az seviyede yaralayabilecek kıvamda bir motor olmalı. Fakat bir kesim var ki siz o adamı hiç bir şekilde düşük cc ile başlatamazsınız. O adamda yüksek cc ile başlayacaksa ABS, DTC teknolojik ne varsa sahip bir motor kullanmalı.
-
30 Temmuz 2015, 22:52
#24
enxdesign adlı üyeden alıntı
İlk kez büyük cc motor kullanacakları duydukça aklıma bu video geliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=BZKbYH1W0HE
Bisiklet sürebilen herkes motor kullanır. Misal benim amcaoğlu bugüne kadar sadece scooter kullandı şehir içinde.
Ama ben honda 1000RR'ı verdim, birinci viteste normal şekilde dolaştı düşmeden. Ama gaza gelip anayola falan çıksa ilk virajda yada ilk araba sollamasında uçacaktır bir yerlere.
3.stop ettirişinden sonra o motoru onun elinden almayan arkadaşı suçlu bence. 600cc aleti bu kadar fazla stop ettirecek kadar hakimiyeti düşük olan birini sırf videoya çekip zevzeklik yapmak için öylece trafiğe salmak, bana kalırsa cana kasıttır.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
30 Temmuz 2015, 23:17
#25
ketchup adlı üyeden alıntı
Afu35 Selamlar, 250cc ile 5000 kilometre yapmisin ya iste. Ustelik arazi ve asfalt karisik kullanip her turlu yol kosulunu tecrube etmisin. Sonrasinda da cok uysal ve dengeli bir butce motoru (budget bike) olan er6'ya gecmisin. Gayet de kucuk cc'den buyuk cc'ye dogru giden bir yoldasin yani.
Durumunu ornek gostererek "kucuk cc'ye gerek yok. Buyuk cc daha guvenli" demen degisik olmus. Yine de haksizsin diyemiyorum, ben de burgman 400'den sonra 600f kullandigimda cok daha guvenli bulmustum. Ancak dedigin gibi olay surucude bitiyor. Cg ile superman misali araclarin arasindan ucan adam icin 600cc bir motor kesinlikle daha guvenli degil mesela.
Küçük cc ye gerek yok büyük cc daha güvenli demedim kesinlikle hangi kısımdan çıkardın bunları anlamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
enxdesign adlı üyeden alıntı
İlk kez büyük cc motor kullanacakları duydukça aklıma bu video geliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=BZKbYH1W0HE
Bisiklet sürebilen herkes motor kullanır. Misal benim amcaoğlu bugüne kadar sadece scooter kullandı şehir içinde.
Ama ben honda 1000RR'ı verdim, birinci viteste normal şekilde dolaştı düşmeden. Ama gaza gelip anayola falan çıksa ilk virajda yada ilk araba sollamasında uçacaktır bir yerlere.
Bazen uğraşıp da anlatmak istediğinizi böyle bir örnekle anlatıverirler ya aynen öyle
-
31 Temmuz 2015, 00:16
#26
bence buyuk cc'li motorla bir dusun, suruklenin -insallah dusuk hizda olur bunlar-
ondan sonra karar verin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
Acil112 adlı üyeden alıntı
Motoru "geri geri" 30metre Goturemiyorsan,o motordan uzak dur(600+ lar denesin). kontağı çevirince her motor gider.
ilginc bir fikre benziyor, ama bunu tam anlayamadim.
nasil geri geri goturucez?
200 kiloluk aleti ?
bayir asagi, yukari?
-
31 Temmuz 2015, 08:41
#27
TEKNECI adlı üyeden alıntı
bence buyuk cc'li motorla bir dusun, suruklenin -insallah dusuk hizda olur bunlar-
ondan sonra karar verin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
ilginc bir fikre benziyor, ama bunu tam anlayamadim.
nasil geri geri goturucez?
200 kiloluk aleti ?
bayir asagi, yukari?
Anladığım kadarıyla bacak ve vücut kuvvetinizle desteksiz olarak motoru düz veya hafif eğimli alanda geri taşımaktan söz ediyor. Aynı şekilde ben mesela hafif eğimli alanlarda frensiz ayağımla motoru tutabiliyorum. Bunu 200 ve üzeri bir kiloda yapabileceğimi hiç sanmıyorum.
-
31 Temmuz 2015, 09:58
#28
TEKNECI adlı üyeden alıntı
bence buyuk cc'li motorla bir dusun, suruklenin -insallah dusuk hizda olur bunlar-
ondan sonra karar verin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
ilginc bir fikre benziyor, ama bunu tam anlayamadim.
nasil geri geri goturucez?
200 kiloluk aleti ?
bayir asagi, yukari?
Yunus eğitmenleri tarafından motorize 112 ye verilen eğitimde bayağı zorlamıştı bizi. Motorlar da Varadero idi.
Sol el gidonda, sağ el kuyruktan tutarak düz zeminde geri geri sürmek. Daha da zoru, bu şekilde engellerin arasından sürmek,(geri slalom)
Edit:
Amaç, motosikletin ağırlık merkezini kavrayabilmek.
Bunun hemen öncesinde motosikleti farklı noktalardan tek elle, tek parmakla dik tutabilmek vardı.
-
31 Temmuz 2015, 10:39
#29
büyük cc diye bir kavrama inanmıyorum. her motor farklı bir dünya. bana göre er6 da çok zor bir motor değil. gaz tepkileri performansı limitli ve yumuşak bir araç. er6 kullanan kişiye r6 kullanıyor muamelesi yanlış.
şu da doğru ki bazı küçük cc li motorların frenleri ve yol tutuşu daha büyük risk oluşturuyor.
-
31 Temmuz 2015, 10:43
#30
insanoğlu her zaman limitin ne olduğunu bilmek ister ve bunu zorlar,ister otomobil,ister tekne,ister motosiklet,isterseniz bisiklet kullanın,o aletin son süratini görmek isteyeceksiniz,hangi süratte emniyetli gittiğini keşfetmek adına ortalama süratinizi yükselteceksiniz ve düşmediğiniz sürece bunu yapabildiğinizi,tecrübeli olduğunuzu zannederek kendinize güveneceksiniz (ikarus sendromu)ve sonunda düştüğünüzde,bariyerde patladığınızda öğreneceksiniz ki insanın diğer canlı organizmalardan en büyük farkı başkalarının tecrübelerinden ders almasıdır.Ben 40 yıla yaklaşıyorum motor üzerinde,şimdi racing motor kullanmayı sevmiyorum ama Kawasaki Ninja H2 ye de vurgunum,yanılıp da bugün bir Ninja H2 alsam bir kaç gün icinde motorun bile son süratini görmeden rahat edebileceğimi düşünemiyorum.Onun icin almıyorum,yanına bile gitmem.Limitleri zorlamak insanoğlunun imalat hatası galiba
-
31 Temmuz 2015, 11:15
#31
Acil112 adlı üyeden alıntı
Yunus eğitmenleri tarafından motorize 112 ye verilen eğitimde bayağı zorlamıştı bizi. Motorlar da Varadero idi.
Sol el gidonda, sağ el kuyruktan tutarak düz zeminde geri geri sürmek. Daha da zoru, bu şekilde engellerin arasından sürmek,(geri slalom)
Edit:
Amaç, motosikletin ağırlık merkezini kavrayabilmek.
Bunun hemen öncesinde motosikleti farklı noktalardan tek elle, tek parmakla dik tutabilmek vardı.
hocam senin bu zorlanarak yaptıgın manevraları yuzlerce kisi her sabah motoru garajdan,parktan cikartırken,gunluk hayatın bir parcası olarak yapıyor. İlaveten surus teknigine hic ama hicbir faydası da yok bunun.
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
31 Temmuz 2015, 11:40
#32
Konuyu saptırmayalım, sürüş tekniği ile alakasından bahsetmiyorum. Birçok kişi Galerinin önünde kontağı açıp 600lük motorla evine gidebilir, ama yeterli tecrübe ve becerisi yoksa bahsettiğim konuda pek de başarılı olmayacaktır. Haksız mıyım?
-
31 Temmuz 2015, 11:42
#33
Büyük cc ile düz yolda basmaktan ziyade, tehlike anında ne yapabileceğin önemlidir.
-
31 Temmuz 2015, 11:51
#34
önemli olan 600'le başlamak değil yeğen mesele hakkını verebilmek
-
31 Temmuz 2015, 11:54
#35
savaskayan adlı üyeden alıntı
insanoğlu her zaman limitin ne olduğunu bilmek ister ve bunu zorlar,ister otomobil,ister tekne,ister motosiklet,isterseniz bisiklet kullanın,o aletin son süratini görmek isteyeceksiniz,hangi süratte emniyetli gittiğini keşfetmek adına ortalama süratinizi yükselteceksiniz ve düşmediğiniz sürece bunu yapabildiğinizi,tecrübeli olduğunuzu zannederek kendinize güveneceksiniz (ikarus sendromu)ve sonunda düştüğünüzde,bariyerde patladığınızda öğreneceksiniz ki insanın diğer canlı organizmalardan en büyük farkı başkalarının tecrübelerinden ders almasıdır.Ben 40 yıla yaklaşıyorum motor üzerinde,şimdi racing motor kullanmayı sevmiyorum ama Kawasaki Ninja H2 ye de vurgunum,yanılıp da bugün bir Ninja H2 alsam bir kaç gün icinde motorun bile son süratini görmeden rahat edebileceğimi düşünemiyorum.Onun icin almıyorum,yanına bile gitmem.Limitleri zorlamak insanoğlunun imalat hatası galiba
Haklısın Savaş abi limiti öğrenmeden insanın içi soğumuyor. Eminim burda %90 ımız motorunun son hızını denemiştir. Önemli olan bunu normalleştirmemek ve tekrar tekrar yapmamak. Ve tabi tecrübe kazanmak için başımıza gelmesini beklememek gerek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)