Büyük cc den çok korkuttunuz meğer korkulacak asıl şey benmişim :)
Reklamlar
-
Selam forumdaşlar belki bize ne diyeceksiniz ama paylaşmak istedim.
Umarım birilerine yol gösterir.
Geçen sene temmuz ayında klx250 ile motor hayatıma başladım ve yaklaşık 5000 km kullandıktan sonra araziye ayıracak vakit bulamadığımdan motor arayışlarına girdim. Malumunuz bu forumda sürekli tartışılan konulardan biri acemiyken büyük cc. Yine ufak bişeyler bakarken samimi bir arkadaşımdan bir anlık gazla er6n aldım. Motoru kullanmaya başladıkça çok daha kolay olduğunu ve eski motorumdan daha dengeli ayrıca daha iyi yol tutup daha iyi durduğunu gördüm.
Bu muymuş arkadaş milletin yok alma ölürsün yok 250 de şu kadar yol yap yok eğitim al dediği cc dedim kendi kendime. Sonra alıştıkça gazlamaya başladım hep daha fazla hız istedim ve herkesin içinde olan o adrenalin hevesiyle kendimi tehlikeye soktuğumu farkettim. Her yüksek hızdan sonra pişmanlık duyuyorum ve lastiklerimin bitik olmasına rağmen kendime engel olamıyorum. Litrelik makina kullananları hayal bile edemiyorum benim yüksek hız dediğim 200-210.
Sonra farkettim ki asıl tehlike benmişim.
Benim gibi acemi arkadaşlara tavsiyem büyük cc ye geçiş yapmaya karar verince gaza gelmeyin, mesele kullanmakta değil. Hayabusayla bile başlayabilirsiniz merak etmeyin büyük motor daha dengeli, ama önemli olan iki teker üzerinde dengede durmak değil. Önemli olan kafanızın dengede düşünmesi. Ve acil durumlarda ihtiyaç olan tecrübe. Herkese iyi akşamlar
Reklamlar
-
Millet ss içinde 600 ile başlayın der. Ama litrelik bir alet 600 den çok daha güvenlidir. Yıllardır kullandığım için bunu söylerim hep. Hatta zaman zaman 600 ss kullanmam gerektiğinde hep korkmuşumdur dengesizliğinden.
Ha şuda var Kenan Sofuoğluna 600 den sonra 1000 nasıl diye sorduklarında hiç bilmeyenin 600 kullanması gibi bir cevap vermişti o ayrı
-
Motoru "geri geri" 30metre Goturemiyorsan,o motordan uzak dur(600+ lar denesin). kontağı çevirince her motor gider.
-
Litrelik motor' kelimesini acıklarmısınız
-
Ali1903 adlı üyeden alıntı
Litrelik motor' kelimesini acıklarmısınız
1000cc=1 litre motor hacmi
-
Ali1903 adlı üyeden alıntı
Litrelik motor' kelimesini acıklarmısınız
Aslında kutu kola gibi düşünsek de olabilir.. 330ml olan kutu kola = 330 cc diyebiliriz, 1000 ml olan bir şişe kola = 1 LT.. 1000 cc motora da 1 litre deriz
-
Ayni tehlike bendede vardi insanin kendini bilmesi gerekiyor kesinlikle.Ben 600lukten 125lige gecmis birisiyim ve sirf ölmemek icin.Frenlemek lazim bence eger benim gibi asiri adrenalin bagimlisiysaniz.
-
kendine engel olamayan almasın derim, 1000 kere engel olup 1 kere engel olamazsanız iş biter malesef, onun için gazlasanda belirli bir limitte kalan motor benim için iyi motordur.
-
-
30 Temmuz 2015, 19:41
#10
Büyük cc hayat kurtarır...
-
30 Temmuz 2015, 19:47
#11
kadango adlı üyeden alıntı
Büyük cc hayat kurtarır...
Daha açık olursan bizde hayat kurtarırız belki
-
30 Temmuz 2015, 19:50
#12
Kendini bildikce hayat kurtardigi coktur diyor arkadas. Uzun yolda yuksek cc cok hissettiriyor kendisini. Rampalarda kamyonlar sikistirdigi zaman insan anliyor yuksek cc nin degerini. Yeri geldi uzun yolda cok sikistirdilar beni gv250m varken. Tamam rahatti iyi hostu ama, uzun yolda nefessiz kaldigi olabiliyordu.
-
30 Temmuz 2015, 20:46
#13
sey_47 adlı üyeden alıntı
Kendini bildikce hayat kurtardigi coktur diyor arkadas. Uzun yolda yuksek cc cok hissettiriyor kendisini. Rampalarda kamyonlar sikistirdigi zaman insan anliyor yuksek cc nin degerini. Yeri geldi uzun yolda cok sikistirdilar beni gv250m varken. Tamam rahatti iyi hostu ama, uzun yolda nefessiz kaldigi olabiliyordu.
Motoruna bağlı bence. Benim altımdaki motor 170 görüyor. Ben hiçbir şekilde zevk ve hobi dışında bu motorun bana yetersiz geleceğine inanmıyorum. Dolu hali 155 kilo, 40 derece sıcakta bile hararet çubuğu 8'de 4'ü geçmiyor, fan açmıyor, ekonomik, vergisi düşük, masrafı az, şehir içinde çok kıvrak. Ben ikinci bir motor alırım yükseltmek istersem. 250cc bence şehir için çok mantıklı. Büyük cc olayına katılamıyorum maalesef. Ciddi bir tecrübe gerektiriyor. Size o tecrübe belki uzun bir süre lazım olmayacak ancak olduğu anda sahip değilseniz game over olabilir.
-
30 Temmuz 2015, 20:59
#14
Bence burda tecrübeden ne anladığımız önemli. Eğer tecrübe diyince motor sürme becerisi derseniz eyvallah.. ama tecrübeden kastınız en kötüye bile hazırlıklı olmaksa orda durmak lazım o zaman. Arkadaşın da dediği gibi tecrübeye uzun süre gereksinim duyamayabilirsiniz ama ihtiyacınız olduğu anda o tecrübe yanınızda değilse game over.. allah muhafaza
-
30 Temmuz 2015, 21:06
#15
Arkadaşım,motorum 170 görüyor diyorsunuz.O süratlerde kaza yaptığınızı düşünsenize.
Ben hornet 900 kullanıyorum.Çok ender olarak 140 km üzerine çıkıyorum.O da araç sollarken ya da ani hızlanmam gereken yerlerde.Yani olay son hız değil,ani hızlanma.Bu olay,eğer bilinçli kullanılırsa gerçekten hayat kurtarır.Ama ben bineyim motora,son hız göreyim dersen,kendini her türlü riske atarsın.
Burada risk motor gücü veya hacmi değildir.Tamamen beyin kontrol faktörüdür.Motosiklette son hız zevk vermez.Sadece ani hızlanma zevk verir.Bunu akıllı kullananlar hayatta kalır.
-
30 Temmuz 2015, 21:22
#16
sey_47 adlı üyeden alıntı
Kendini bildikce hayat kurtardigi coktur diyor arkadas. Uzun yolda yuksek cc cok hissettiriyor kendisini. Rampalarda kamyonlar sikistirdigi zaman insan anliyor yuksek cc nin degerini. Yeri geldi uzun yolda cok sikistirdilar beni gv250m varken. Tamam rahatti iyi hostu ama, uzun yolda nefessiz kaldigi olabiliyordu.
afu35 adlı üyeden alıntı
Daha açık olursan bizde hayat kurtarırız belki
sey_47 kardeşim düşüncelerime tercüman olmuş. Abartıyorsun belki diyeceksiniz fakat motosiklet dediğin hafif ve güçlü olmalı. Trafikteki üç amacım sürüş zevki, gideceğim yere ulaşmak ve güvenliktir. Bu şartları trafikteki araçları geride bırakarak sağlayabiliyorum. Uzun araçların yanında, sağında solunda ne kadar az durursam, yüksek hızlarda önümü ne kadar açık tutarsam ve diğer araçların etki alanından çabuk kurtulursam motosiklet o kadar güvenlidir benim için.
ER-5 kullanıyordum en son, onun bile yetmediği yerler oluyordu. Özellikle iki kişiyken uzun yolda sıkıntı yaşadım. Tek kişi dahi rakımı çabuk yükselen virajlı yollarda (Akyaka iniş-çıkışı mesela)motosikletin devirden düşüp viraj çizgimi bozduğu oluyordu vs. vs. Ayrıca büyük-büyük cc motosikletin virajı-frenajı çok çok üstün oluyor düşük cc'ye göre. Sadece bunun için bile tercih sebebidir benim için büyük cc. Şehiriçinde bu makas daralıyor, 250cc çoğu yerde yeter fakat uzun yolda yetersiz görüyorum. Kimseye de gidin büyük cc başlayın demiyorum fakat uzun yolda küçük cc'ye bakış açım olumsuz. Gidilmez değil gidilir ama ben o yoldan zevk alamam. Uzun yolda kendimi emanet ettiğim alet 100-150 arasında yeterince hızlı olmalı.
-
30 Temmuz 2015, 21:31
#17
essegesse adlı üyeden alıntı
Arkadaşım,motorum 170 görüyor diyorsunuz.O süratlerde kaza yaptığınızı düşünsenize.
Ben hornet 900 kullanıyorum.Çok ender olarak 140 km üzerine çıkıyorum.O da araç sollarken ya da ani hızlanmam gereken yerlerde.Yani olay son hız değil,ani hızlanma.Bu olay,eğer bilinçli kullanılırsa gerçekten hayat kurtarır.Ama ben bineyim motora,son hız göreyim dersen,kendini her türlü riske atarsın.
Burada risk motor gücü veya hacmi değildir.Tamamen beyin kontrol faktörüdür.Motosiklette son hız zevk vermez.Sadece ani hızlanma zevk verir.Bunu akıllı kullananlar hayatta kalır.
Motor o hızı görebiliyor ben yaptığımı söylemedim zaten. 250cc bir motorun ara hızlanma değerleri neredeyse 200-250 hp arabalar ile aynı o yüzden tır kamyon işi tamamen bahane.Motosiklet işinde tecrübe ile birlikte kendine hakim olma ortaya çıkıyor genelde. Kendinize hakim olursanız bu dünyada herşeyi başarabilirsiniz ona bakılırsa. Ben önceki mesajımda da dediğim gibi kısa bir süre düşük cc kullanıp üst cc'ye geçenlerin yaptıkları yorumlar tamamen yaptıklarını haklı çıkarmak ve yapılabiliyor mesajı vermek üzere. Zaten kimse demiyor yapamazsınız diye ancak genelde sonu pek iyi olmuyor bu tip olayların...
-
30 Temmuz 2015, 21:39
#18
Acil112 adlı üyeden alıntı
Motoru "geri geri" 30metre Goturemiyorsan,o motordan uzak dur(600+ lar denesin). kontağı çevirince her motor gider.
Yokuş yukarı bile geri geri gitmişliğim var, hayvan gibi şiapmıştım ama
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
30 Temmuz 2015, 21:49
#19
afu35 adlı üyeden alıntı
Selam forumdaşlar belki bize ne diyeceksiniz ama paylaşmak istedim.
Umarım birilerine yol gösterir.
Geçen sene temmuz ayında klx250 ile motor hayatıma başladım ve yaklaşık 5000 km kullandıktan sonra araziye ayıracak vakit bulamadığımdan motor arayışlarına girdim. Malumunuz bu forumda sürekli tartışılan konulardan biri acemiyken büyük cc. Yine ufak bişeyler bakarken samimi bir arkadaşımdan bir anlık gazla er6n aldım. Motoru kullanmaya başladıkça çok daha kolay olduğunu ve eski motorumdan daha dengeli ayrıca daha iyi yol tutup daha iyi durduğunu gördüm.
Bu muymuş arkadaş milletin yok alma ölürsün yok 250 de şu kadar yol yap yok eğitim al dediği cc dedim kendi kendime. Sonra alıştıkça gazlamaya başladım hep daha fazla hız istedim ve herkesin içinde olan o adrenalin hevesiyle kendimi tehlikeye soktuğumu farkettim. Her yüksek hızdan sonra pişmanlık duyuyorum ve lastiklerimin bitik olmasına rağmen kendime engel olamıyorum. Litrelik makina kullananları hayal bile edemiyorum benim yüksek hız dediğim 200-210.
Sonra farkettim ki asıl tehlike benmişim.
Benim gibi acemi arkadaşlara tavsiyem büyük cc ye geçiş yapmaya karar verince gaza gelmeyin, mesele kullanmakta değil. Hayabusayla bile başlayabilirsiniz merak etmeyin büyük motor daha dengeli, ama önemli olan iki teker üzerinde dengede durmak değil. Önemli olan kafanızın dengede düşünmesi. Ve acil durumlarda ihtiyaç olan tecrübe. Herkese iyi akşamlar
Adama sorarlar hiç hayabusayı iki bacağının arasına alıp yol kenarında 1 dk bekledin mi diye? O hayabusa ile yerler ıslakken acemi halinle ayakta bile duramazsın ayakkabın çok değil 1 cm kaysın bak bakalım hastanenin acil servisinde doktora "durduk yerde motor üstüme devrildi yere düştükten sonra kolumu hissetmemeye başladım" demek ne kadar zor bişeymiş. Ss kullanmak akıl istemenin yanında ciddi şekilde de vücut kondisyonu ister ham adam süremez, sürse de elbet patates olur, ispatı sahibinden.com' da "sadece yan yattı" ilanlarında mevcut.
-
30 Temmuz 2015, 22:09
#20
Bune adlı üyeden alıntı
Adama sorarlar hiç hayabusayı iki bacağının arasına alıp yol kenarında 1 dk bekledin mi diye? O hayabusa ile yerler ıslakken acemi halinle ayakta bile duramazsın ayakkabın çok değil 1 cm kaysın bak bakalım hastanenin acil servisinde doktora "durduk yerde motor üstüme devrildi yere düştükten sonra kolumu hissetmemeye başladım" demek ne kadar zor bişeymiş. Ss kullanmak akıl istemenin yanında ciddi şekilde de vücut kondisyonu ister ham adam süremez, sürse de elbet patates olur, ispatı sahibinden.com' da "sadece yan yattı" ilanlarında mevcut.
Benim burda kastettiğim dengede durabilmenin yeterli olmadığı. Çünkü bir çok motor var küçük cc olmasına rağmen hantal ve dengesiz olan;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
İş yerimde bi abim var ehliyetini yeni almış. Benim klx250 yi illa kullancam demişti üzerinde duramamıştı vazgeçmişti. Er6 yı istedi ve tüm uyarılarıma rağmen ısrar etti kıramadım verdim aldı motoru gitti. Bu çok kolaymış dedi. Demek istediğim buydu. Klx 138 kg, er7n 208 kg.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)