Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Büyük cc den çok korkuttunuz meğer korkulacak asıl şey benmişim :)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Selam forumdaşlar belki bize ne diyeceksiniz ama paylaşmak istedim.
    Umarım birilerine yol gösterir.
    Geçen sene temmuz ayında klx250 ile motor hayatıma başladım ve yaklaşık 5000 km kullandıktan sonra araziye ayıracak vakit bulamadığımdan motor arayışlarına girdim. Malumunuz bu forumda sürekli tartışılan konulardan biri acemiyken büyük cc. Yine ufak bişeyler bakarken samimi bir arkadaşımdan bir anlık gazla er6n aldım. Motoru kullanmaya başladıkça çok daha kolay olduğunu ve eski motorumdan daha dengeli ayrıca daha iyi yol tutup daha iyi durduğunu gördüm.
    Bu muymuş arkadaş milletin yok alma ölürsün yok 250 de şu kadar yol yap yok eğitim al dediği cc dedim kendi kendime. Sonra alıştıkça gazlamaya başladım hep daha fazla hız istedim ve herkesin içinde olan o adrenalin hevesiyle kendimi tehlikeye soktuğumu farkettim. Her yüksek hızdan sonra pişmanlık duyuyorum ve lastiklerimin bitik olmasına rağmen kendime engel olamıyorum. Litrelik makina kullananları hayal bile edemiyorum benim yüksek hız dediğim 200-210.
    Sonra farkettim ki asıl tehlike benmişim.
    Benim gibi acemi arkadaşlara tavsiyem büyük cc ye geçiş yapmaya karar verince gaza gelmeyin, mesele kullanmakta değil. Hayabusayla bile başlayabilirsiniz merak etmeyin büyük motor daha dengeli, ama önemli olan iki teker üzerinde dengede durmak değil. Önemli olan kafanızın dengede düşünmesi. Ve acil durumlarda ihtiyaç olan tecrübe. Herkese iyi akşamlar
    mhmtesk, Motor_Derili, chetaq ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Millet ss içinde 600 ile başlayın der. Ama litrelik bir alet 600 den çok daha güvenlidir. Yıllardır kullandığım için bunu söylerim hep. Hatta zaman zaman 600 ss kullanmam gerektiğinde hep korkmuşumdur dengesizliğinden.
    Ha şuda var Kenan Sofuoğluna 600 den sonra 1000 nasıl diye sorduklarında hiç bilmeyenin 600 kullanması gibi bir cevap vermişti o ayrı
    afu35 bunu beğendi.

  3. #3
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Motoru "geri geri" 30metre Goturemiyorsan,o motordan uzak dur(600+ lar denesin). kontağı çevirince her motor gider.
    TEKNECI ve afu35 bunu beğendiler.
    112ciyiz

  4. #4
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    Litrelik motor' kelimesini acıklarmısınız

  5. #5
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı Ali1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Litrelik motor' kelimesini acıklarmısınız
    1000cc=1 litre motor hacmi

  6. #6
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Ali1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Litrelik motor' kelimesini acıklarmısınız
    Aslında kutu kola gibi düşünsek de olabilir.. 330ml olan kutu kola = 330 cc diyebiliriz, 1000 ml olan bir şişe kola = 1 LT.. 1000 cc motora da 1 litre deriz

  7. #7
    evboslukren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara/Mugla
    Motosikleti
    Megelli 250r
    Ayni tehlike bendede vardi insanin kendini bilmesi gerekiyor kesinlikle.Ben 600lukten 125lige gecmis birisiyim ve sirf ölmemek icin.Frenlemek lazim bence eger benim gibi asiri adrenalin bagimlisiysaniz.

  8. #8

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    kendine engel olamayan almasın derim, 1000 kere engel olup 1 kere engel olamazsanız iş biter malesef, onun için gazlasanda belirli bir limitte kalan motor benim için iyi motordur.
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  9. #9
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    dostum, şimdi 600cc var 600cc var. bende kendi tecrübemi anlatayım. öncelikle doğru bilgi vermişsin bunun asla aksini iddaa etmiyorum. lakin,
    kullandığınız motor 600cc bile olsa çift silindir ve 72 beygir.
    buda demek oluyor ki; 140 beygir bir 4 silindir motor ile kıyaslayamayız
    ben ilk r6 sürdüğümde vites attırma gereği duymamıştım mesela
    600c ile başlanmaz değil, dediğiniz gibi kendimizi tutmamız gerek. gaza gelmememiz gerek. ki 4 silindir motor neden alır insan? %90 ses için. genelde apaçi tayfa yaptığı için; hızlı gittiklerinde görmezler kısa mesafede düşük hız ve abart ses ile daha çok kendilerini teselli edebilirler.
    bana şuanda 600 ve üstü gereksiz bir sınıf olarak geliyor olabilir. ama zevk meselesi tabiki.
    hız vaabında bende istiyorum benim motorum 300 gitsin diye. ama ben kendime güvenip almıyorum o motoru, uzun yolda 200+ ile giderken Allah kıorusun köpek çıksa napcam
    aquarist4 bunu beğendi.

  10. #10
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Büyük cc hayat kurtarır...
    sey_47 bunu beğendi.

  11. #11
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük cc hayat kurtarır...
    Daha açık olursan bizde hayat kurtarırız belki

  12. #12
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Kendini bildikce hayat kurtardigi coktur diyor arkadas. Uzun yolda yuksek cc cok hissettiriyor kendisini. Rampalarda kamyonlar sikistirdigi zaman insan anliyor yuksek cc nin degerini. Yeri geldi uzun yolda cok sikistirdilar beni gv250m varken. Tamam rahatti iyi hostu ama, uzun yolda nefessiz kaldigi olabiliyordu.

  13. #13
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendini bildikce hayat kurtardigi coktur diyor arkadas. Uzun yolda yuksek cc cok hissettiriyor kendisini. Rampalarda kamyonlar sikistirdigi zaman insan anliyor yuksek cc nin degerini. Yeri geldi uzun yolda cok sikistirdilar beni gv250m varken. Tamam rahatti iyi hostu ama, uzun yolda nefessiz kaldigi olabiliyordu.
    Motoruna bağlı bence. Benim altımdaki motor 170 görüyor. Ben hiçbir şekilde zevk ve hobi dışında bu motorun bana yetersiz geleceğine inanmıyorum. Dolu hali 155 kilo, 40 derece sıcakta bile hararet çubuğu 8'de 4'ü geçmiyor, fan açmıyor, ekonomik, vergisi düşük, masrafı az, şehir içinde çok kıvrak. Ben ikinci bir motor alırım yükseltmek istersem. 250cc bence şehir için çok mantıklı. Büyük cc olayına katılamıyorum maalesef. Ciddi bir tecrübe gerektiriyor. Size o tecrübe belki uzun bir süre lazım olmayacak ancak olduğu anda sahip değilseniz game over olabilir.

  14. #14

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Bence burda tecrübeden ne anladığımız önemli. Eğer tecrübe diyince motor sürme becerisi derseniz eyvallah.. ama tecrübeden kastınız en kötüye bile hazırlıklı olmaksa orda durmak lazım o zaman. Arkadaşın da dediği gibi tecrübeye uzun süre gereksinim duyamayabilirsiniz ama ihtiyacınız olduğu anda o tecrübe yanınızda değilse game over.. allah muhafaza

  15. #15
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Arkadaşım,motorum 170 görüyor diyorsunuz.O süratlerde kaza yaptığınızı düşünsenize.

    Ben hornet 900 kullanıyorum.Çok ender olarak 140 km üzerine çıkıyorum.O da araç sollarken ya da ani hızlanmam gereken yerlerde.Yani olay son hız değil,ani hızlanma.Bu olay,eğer bilinçli kullanılırsa gerçekten hayat kurtarır.Ama ben bineyim motora,son hız göreyim dersen,kendini her türlü riske atarsın.

    Burada risk motor gücü veya hacmi değildir.Tamamen beyin kontrol faktörüdür.Motosiklette son hız zevk vermez.Sadece ani hızlanma zevk verir.Bunu akıllı kullananlar hayatta kalır.
    Acil112, copycat ve Maslak bunu beğendiler.

  16. #16
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendini bildikce hayat kurtardigi coktur diyor arkadas. Uzun yolda yuksek cc cok hissettiriyor kendisini. Rampalarda kamyonlar sikistirdigi zaman insan anliyor yuksek cc nin degerini. Yeri geldi uzun yolda cok sikistirdilar beni gv250m varken. Tamam rahatti iyi hostu ama, uzun yolda nefessiz kaldigi olabiliyordu.
    Alıntı afu35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha açık olursan bizde hayat kurtarırız belki
    sey_47 kardeşim düşüncelerime tercüman olmuş. Abartıyorsun belki diyeceksiniz fakat motosiklet dediğin hafif ve güçlü olmalı. Trafikteki üç amacım sürüş zevki, gideceğim yere ulaşmak ve güvenliktir. Bu şartları trafikteki araçları geride bırakarak sağlayabiliyorum. Uzun araçların yanında, sağında solunda ne kadar az durursam, yüksek hızlarda önümü ne kadar açık tutarsam ve diğer araçların etki alanından çabuk kurtulursam motosiklet o kadar güvenlidir benim için.

    ER-5 kullanıyordum en son, onun bile yetmediği yerler oluyordu. Özellikle iki kişiyken uzun yolda sıkıntı yaşadım. Tek kişi dahi rakımı çabuk yükselen virajlı yollarda (Akyaka iniş-çıkışı mesela)motosikletin devirden düşüp viraj çizgimi bozduğu oluyordu vs. vs. Ayrıca büyük-büyük cc motosikletin virajı-frenajı çok çok üstün oluyor düşük cc'ye göre. Sadece bunun için bile tercih sebebidir benim için büyük cc. Şehiriçinde bu makas daralıyor, 250cc çoğu yerde yeter fakat uzun yolda yetersiz görüyorum. Kimseye de gidin büyük cc başlayın demiyorum fakat uzun yolda küçük cc'ye bakış açım olumsuz. Gidilmez değil gidilir ama ben o yoldan zevk alamam. Uzun yolda kendimi emanet ettiğim alet 100-150 arasında yeterince hızlı olmalı.

  17. #17
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı essegesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım,motorum 170 görüyor diyorsunuz.O süratlerde kaza yaptığınızı düşünsenize.

    Ben hornet 900 kullanıyorum.Çok ender olarak 140 km üzerine çıkıyorum.O da araç sollarken ya da ani hızlanmam gereken yerlerde.Yani olay son hız değil,ani hızlanma.Bu olay,eğer bilinçli kullanılırsa gerçekten hayat kurtarır.Ama ben bineyim motora,son hız göreyim dersen,kendini her türlü riske atarsın.

    Burada risk motor gücü veya hacmi değildir.Tamamen beyin kontrol faktörüdür.Motosiklette son hız zevk vermez.Sadece ani hızlanma zevk verir.Bunu akıllı kullananlar hayatta kalır.
    Motor o hızı görebiliyor ben yaptığımı söylemedim zaten. 250cc bir motorun ara hızlanma değerleri neredeyse 200-250 hp arabalar ile aynı o yüzden tır kamyon işi tamamen bahane.Motosiklet işinde tecrübe ile birlikte kendine hakim olma ortaya çıkıyor genelde. Kendinize hakim olursanız bu dünyada herşeyi başarabilirsiniz ona bakılırsa. Ben önceki mesajımda da dediğim gibi kısa bir süre düşük cc kullanıp üst cc'ye geçenlerin yaptıkları yorumlar tamamen yaptıklarını haklı çıkarmak ve yapılabiliyor mesajı vermek üzere. Zaten kimse demiyor yapamazsınız diye ancak genelde sonu pek iyi olmuyor bu tip olayların...

  18. #18
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru "geri geri" 30metre Goturemiyorsan,o motordan uzak dur(600+ lar denesin). kontağı çevirince her motor gider.
    Yokuş yukarı bile geri geri gitmişliğim var, hayvan gibi şiapmıştım ama
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  19. #19
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı afu35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam forumdaşlar belki bize ne diyeceksiniz ama paylaşmak istedim.
    Umarım birilerine yol gösterir.
    Geçen sene temmuz ayında klx250 ile motor hayatıma başladım ve yaklaşık 5000 km kullandıktan sonra araziye ayıracak vakit bulamadığımdan motor arayışlarına girdim. Malumunuz bu forumda sürekli tartışılan konulardan biri acemiyken büyük cc. Yine ufak bişeyler bakarken samimi bir arkadaşımdan bir anlık gazla er6n aldım. Motoru kullanmaya başladıkça çok daha kolay olduğunu ve eski motorumdan daha dengeli ayrıca daha iyi yol tutup daha iyi durduğunu gördüm.
    Bu muymuş arkadaş milletin yok alma ölürsün yok 250 de şu kadar yol yap yok eğitim al dediği cc dedim kendi kendime. Sonra alıştıkça gazlamaya başladım hep daha fazla hız istedim ve herkesin içinde olan o adrenalin hevesiyle kendimi tehlikeye soktuğumu farkettim. Her yüksek hızdan sonra pişmanlık duyuyorum ve lastiklerimin bitik olmasına rağmen kendime engel olamıyorum. Litrelik makina kullananları hayal bile edemiyorum benim yüksek hız dediğim 200-210.
    Sonra farkettim ki asıl tehlike benmişim.
    Benim gibi acemi arkadaşlara tavsiyem büyük cc ye geçiş yapmaya karar verince gaza gelmeyin, mesele kullanmakta değil. Hayabusayla bile başlayabilirsiniz merak etmeyin büyük motor daha dengeli, ama önemli olan iki teker üzerinde dengede durmak değil. Önemli olan kafanızın dengede düşünmesi. Ve acil durumlarda ihtiyaç olan tecrübe. Herkese iyi akşamlar
    Adama sorarlar hiç hayabusayı iki bacağının arasına alıp yol kenarında 1 dk bekledin mi diye? O hayabusa ile yerler ıslakken acemi halinle ayakta bile duramazsın ayakkabın çok değil 1 cm kaysın bak bakalım hastanenin acil servisinde doktora "durduk yerde motor üstüme devrildi yere düştükten sonra kolumu hissetmemeye başladım" demek ne kadar zor bişeymiş. Ss kullanmak akıl istemenin yanında ciddi şekilde de vücut kondisyonu ister ham adam süremez, sürse de elbet patates olur, ispatı sahibinden.com' da "sadece yan yattı" ilanlarında mevcut.

  20. #20
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adama sorarlar hiç hayabusayı iki bacağının arasına alıp yol kenarında 1 dk bekledin mi diye? O hayabusa ile yerler ıslakken acemi halinle ayakta bile duramazsın ayakkabın çok değil 1 cm kaysın bak bakalım hastanenin acil servisinde doktora "durduk yerde motor üstüme devrildi yere düştükten sonra kolumu hissetmemeye başladım" demek ne kadar zor bişeymiş. Ss kullanmak akıl istemenin yanında ciddi şekilde de vücut kondisyonu ister ham adam süremez, sürse de elbet patates olur, ispatı sahibinden.com' da "sadece yan yattı" ilanlarında mevcut.
    Benim burda kastettiğim dengede durabilmenin yeterli olmadığı. Çünkü bir çok motor var küçük cc olmasına rağmen hantal ve dengesiz olan;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------

    İş yerimde bi abim var ehliyetini yeni almış. Benim klx250 yi illa kullancam demişti üzerinde duramamıştı vazgeçmişti. Er6 yı istedi ve tüm uyarılarıma rağmen ısrar etti kıramadım verdim aldı motoru gitti. Bu çok kolaymış dedi. Demek istediğim buydu. Klx 138 kg, er7n 208 kg.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)