kaç beygirlik motor kaç km hız yapar
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar.
Forumda 125'lik motor kaç yapar, 150'lik motor kaç yapar, 180'lik motor kaç yapar?
YBR ile 140 gördüm, ibre yanlış gösterir doğru gösterir
vs gibi muhabbetlerin hiç sonu gelmiyor.
Tüm bu dedikodulara son noktayı koymak için sürat-bg hesaplaıcısının linkini paylaşıyorum:
http://www.ajdesigner.com/fl_horsepo...trap_speed.php
Soruların cevabına gelince
100kg motorsiklet 70-80kg da sürücü+ekipman+bagaj... Yani toplamda en az 170kg
Grafik her şeyi anlatıyor ama rakamlarla da anlatalım:
80km/sa için 3.6BG
90km/sa için 5.1BG
100km/sa için 7.0BG
110km/sa için 9.3BG
120km/sa için 12.1BG
130km/sa için 15.4BG
140km/sa için 19.3BG
150km/sa için 23.7BG
160km/sa için 28.7BG
güç gerekir. Bunlar en ideal şartlardaki güçlerdir. (1/4mil yani 400metre içinde bu sürate ulaşabilmesi için, yoksa 40km mesafede çok daha düşük güçlerle çok daha hafif araçlarla çok daha yüksek hızlara çıkılabilir http://motherboard.vice.com/read/the...cycle-on-earth )
İnanmayan elle kendisi hesaplayabilir.
Dikkat etmeniz gereken bir diğer husus hız ile enerji doğrusal ilişkili değil. Yani 80km/saat için 3.6BG gerekirken 160km/sa için tam iki katı olan 7.2BG değil 28.7BG gerekiyor. 7-8 kat daha fazla güç gerekiyor.
Reklamlar
-
apaçiler için güzel bir grafik bu
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Beygir gücü tek başına yeterli değil. Tork da önemli.
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
Beygir gücü tek başına yeterli değil. Tork da önemli.
Katılıyorum. örneğin Duke 200 26hp 140 top speed :D
-
Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.
-
Hayır kardeşim. Sürat doğrudan doğruya enerji ile orantılıdır. Tork çevirme/döndürme kuvvetinin bir ifadesidir. Her zaman motor gücü ile doğru orantılı olmayabilir.
Yani torku yüksek gücü düşük motor olur (ör: dizel motor)
Torku düşük gücü yüksek motor olur (ör: yarış motorsikletleri)
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque
berkaye adlı üyeden alıntı
Katılıyorum. örneğin Duke 200 26hp 140 top speed :D
Mesajı iyi okuyun, "400m içinde istenen sürate erişebilmesi için gereken güç".
-
100 cc 100 km/s yapıyorsa
200 cc 200 km/s yapar
böyle hesaplayabilirsin
-
Herşey beygir gücümü? Aktarım kayıpları yokmu? Yada tork?
-
Ortalama koşullarda aşağı yukarı gerçek hayatta da benzer sonuçlar çıkıyor.Ama 90 km ve daha yüksek hızlarda rüzgar direnci daha etkili bir biçimde işin içine giriyor ve katlarak etki ediyor.O yüzden motosikletin aerodinamik yapısı da son hızda oldukça etkili.Aynı motosikletin naked ve grenajlı modelleri arasında ciddi son hız farkları olabiliyor.
-
Torku açıkladım,
Bunun ideal şartlarda gereken güç olduğunu da açıkladım. Yani oradaki güçleri "lastiğe aktarılması gereken en az güç" diye düşünebilirsiniz.
Her şey beygir gücü değil ama BG olmadan sürat olamıyor ne yazık ki.
-
28 Temmuz 2015, 14:57
#10
yamaha x city için tablo aynen geçerli. 21 bg 140 kadranda gördüğüm son hız.
-
28 Temmuz 2015, 15:02
#11
Motosikletinizin verilerindeki değer Kranktaki güçtür. Lastiğe giderken aktarmanın tipine göre çeşitli oranlarda kayıp olacaktır.Bunu da hesaba katın.
-
28 Temmuz 2015, 15:38
#12
Birkeç sefer yazmıştım, hız artış oranının kübü kadar güç artışı gerekir. 2 kat hız için 8 kat güç gerekir.
-
28 Temmuz 2015, 15:45
#13
Sadece Beygir Olarak Düşünmek Mantıklı Değil Motorun Torku Ağırlığıda Önemli Hususlar
-
28 Temmuz 2015, 16:25
#14
MCT-Delisi adlı üyeden alıntı
Sadece Beygir Olarak Düşünmek Mantıklı Değil Motorun Torku Ağırlığıda Önemli Hususlar
Tablo ortalama 170 kg ağırlığında bir motor düşünülerek oluşturulmuş zaten ağırlığa gore beygir ve hız grafiği
-
28 Temmuz 2015, 16:57
#15
kaç devirde ne tork verdiği ancak çıkılacak hıza ne kadar mesafede (sürede) çıkılabileceğini gösterir. Gücü yüksek torku düşük motoru örneğin kamyona takarsanız, hiç hızlandırmayabilir dolayısıyla en yüksek süratine hiç çıkartamayabilir.
motorun maksimum güce ulaştığı devire kadar motor devrini yükseltebilecek tork değeri varsa (veri d/dak değerinde motorun verdiği torkun motor devri ile çarpımı ile alakalı bir değerdir motor gücü), yani motosikletin karşılaştığı her türlü direnci maks hp alınan devre kadar aşabilecek minimum tork mevcut ise, çok uzun sürse de son hızına çıkar.
zaten çok ekstrem örnekler dışında, son hızı torku düşük diye limitlenen bir motor olmaz.
fiziğe meraklı, incelemek isteyenler için biraz karışık gelebilecek ama çok açıklayıcı bir sayfa: link.
Aslında fizikte güç ve kuvvet ne anlama gelir biraz araştırarak aradaki bağlantıyı netleştirebilirsiniz.
-
28 Temmuz 2015, 17:16
#16
beygir gücü ve hız arasındaki ilişkiyi göstermek açısından güzel grafik olmuş.
vites oranları, dış faktörler ve aerodinamik de son hızı etkiler.
-
28 Temmuz 2015, 17:29
#17
Gucu silindirin buyuklugu belirler. İcerdeki silindirin buyuklugu ve patlamanin siddetine baglidir. kamyon motorlarina bakin 60 tonluk yuku kac bin devirde gotururuyor. Tork disli oranlarinada baglidir. Sadece motor degil.
-
28 Temmuz 2015, 18:06
#18
Bu listeye göre benim motorum 170 çevirir gözüküyor, toplam sürücü ağırlığı da dahil 290kg civarı ile 182 gördüm ben bu motorda, ya listede bi sıkıntı var yada hesaba katılmayan bir kaç faktör daha var.
Tek başına zayıf kalmış bir tablo olmuş bence, sürtünme etkisi, rüzgar direnci, rakım vs. bunlar hep 400 metre dediğiniz mesafe içerisinde hızı etkileyebilecek çok önemli faktörler, yine de emeğiniz için teşekkürler.
-
28 Temmuz 2015, 18:06
#19
son sürat icin beygir gücün yani sira disli oranida önemli..
hangi disli orani ile nasil bir son sürat elde edersiniz burdan bakabilirsiniz..
» http://www.gearingcommander.com/
-
28 Temmuz 2015, 18:55
#20
istatisliklerde yanlışlar var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)