Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kaç beygirlik motor kaç km hız yapar

    REKLAM ALANI
  1. #1
    korkmazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Merhaba Arkadaşlar.

    Forumda 125'lik motor kaç yapar, 150'lik motor kaç yapar, 180'lik motor kaç yapar?

    YBR ile 140 gördüm, ibre yanlış gösterir doğru gösterir

    vs gibi muhabbetlerin hiç sonu gelmiyor.



    Tüm bu dedikodulara son noktayı koymak için sürat-bg hesaplaıcısının linkini paylaşıyorum:



    http://www.ajdesigner.com/fl_horsepo...trap_speed.php


    Soruların cevabına gelince

    100kg motorsiklet 70-80kg da sürücü+ekipman+bagaj... Yani toplamda en az 170kg



    Grafik her şeyi anlatıyor ama rakamlarla da anlatalım:

    80km/sa için 3.6BG
    90km/sa için 5.1BG
    100km/sa için 7.0BG
    110km/sa için 9.3BG
    120km/sa için 12.1BG
    130km/sa için 15.4BG
    140km/sa için 19.3BG
    150km/sa için 23.7BG
    160km/sa için 28.7BG

    güç gerekir. Bunlar en ideal şartlardaki güçlerdir. (1/4mil yani 400metre içinde bu sürate ulaşabilmesi için, yoksa 40km mesafede çok daha düşük güçlerle çok daha hafif araçlarla çok daha yüksek hızlara çıkılabilir http://motherboard.vice.com/read/the...cycle-on-earth )

    İnanmayan elle kendisi hesaplayabilir.

    Dikkat etmeniz gereken bir diğer husus hız ile enerji doğrusal ilişkili değil. Yani 80km/saat için 3.6BG gerekirken 160km/sa için tam iki katı olan 7.2BG değil 28.7BG gerekiyor. 7-8 kat daha fazla güç gerekiyor.
    Mengu16, Ezio41, porsuk80 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL-TRABZON
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC (Alayına Gider)
    apaçiler için güzel bir grafik bu
    hakikiteker ve ninja h2 bunu beğendiler.

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Beygir gücü tek başına yeterli değil. Tork da önemli.

  4. #4
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beygir gücü tek başına yeterli değil. Tork da önemli.
    Katılıyorum. örneğin Duke 200 26hp 140 top speed :D
    - Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.

  5. #5
    korkmazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Hayır kardeşim. Sürat doğrudan doğruya enerji ile orantılıdır. Tork çevirme/döndürme kuvvetinin bir ifadesidir. Her zaman motor gücü ile doğru orantılı olmayabilir.

    Yani torku yüksek gücü düşük motor olur (ör: dizel motor)

    Torku düşük gücü yüksek motor olur (ör: yarış motorsikletleri)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Torque

    Alıntı berkaye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum. örneğin Duke 200 26hp 140 top speed :D
    Mesajı iyi okuyun, "400m içinde istenen sürate erişebilmesi için gereken güç".
    bilginozi bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    100 cc 100 km/s yapıyorsa
    200 cc 200 km/s yapar
    böyle hesaplayabilirsin
    bulut59, ninja h2 ve tinerci bunu beğendiler.

  7. #7
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Herşey beygir gücümü? Aktarım kayıpları yokmu? Yada tork?

  8. #8
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Ortalama koşullarda aşağı yukarı gerçek hayatta da benzer sonuçlar çıkıyor.Ama 90 km ve daha yüksek hızlarda rüzgar direnci daha etkili bir biçimde işin içine giriyor ve katlarak etki ediyor.O yüzden motosikletin aerodinamik yapısı da son hızda oldukça etkili.Aynı motosikletin naked ve grenajlı modelleri arasında ciddi son hız farkları olabiliyor.
    computeus bunu beğendi.

  9. #9
    korkmazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Torku açıkladım,

    Bunun ideal şartlarda gereken güç olduğunu da açıkladım. Yani oradaki güçleri "lastiğe aktarılması gereken en az güç" diye düşünebilirsiniz.

    Her şey beygir gücü değil ama BG olmadan sürat olamıyor ne yazık ki.

  10. #10
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    yamaha x city için tablo aynen geçerli. 21 bg 140 kadranda gördüğüm son hız.

  11. #11
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Motosikletinizin verilerindeki değer Kranktaki güçtür. Lastiğe giderken aktarmanın tipine göre çeşitli oranlarda kayıp olacaktır.Bunu da hesaba katın.

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Birkeç sefer yazmıştım, hız artış oranının kübü kadar güç artışı gerekir. 2 kat hız için 8 kat güç gerekir.

  13. #13

    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Sadece Beygir Olarak Düşünmek Mantıklı Değil Motorun Torku Ağırlığıda Önemli Hususlar

  14. #14
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    Alıntı MCT-Delisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece Beygir Olarak Düşünmek Mantıklı Değil Motorun Torku Ağırlığıda Önemli Hususlar
    Tablo ortalama 170 kg ağırlığında bir motor düşünülerek oluşturulmuş zaten ağırlığa gore beygir ve hız grafiği

  15. #15
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    kaç devirde ne tork verdiği ancak çıkılacak hıza ne kadar mesafede (sürede) çıkılabileceğini gösterir. Gücü yüksek torku düşük motoru örneğin kamyona takarsanız, hiç hızlandırmayabilir dolayısıyla en yüksek süratine hiç çıkartamayabilir.

    motorun maksimum güce ulaştığı devire kadar motor devrini yükseltebilecek tork değeri varsa (veri d/dak değerinde motorun verdiği torkun motor devri ile çarpımı ile alakalı bir değerdir motor gücü), yani motosikletin karşılaştığı her türlü direnci maks hp alınan devre kadar aşabilecek minimum tork mevcut ise, çok uzun sürse de son hızına çıkar.

    zaten çok ekstrem örnekler dışında, son hızı torku düşük diye limitlenen bir motor olmaz.

    fiziğe meraklı, incelemek isteyenler için biraz karışık gelebilecek ama çok açıklayıcı bir sayfa: link.

    Aslında fizikte güç ve kuvvet ne anlama gelir biraz araştırarak aradaki bağlantıyı netleştirebilirsiniz.

  16. #16
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    beygir gücü ve hız arasındaki ilişkiyi göstermek açısından güzel grafik olmuş.
    vites oranları, dış faktörler ve aerodinamik de son hızı etkiler.

  17. #17

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Gucu silindirin buyuklugu belirler. İcerdeki silindirin buyuklugu ve patlamanin siddetine baglidir. kamyon motorlarina bakin 60 tonluk yuku kac bin devirde gotururuyor. Tork disli oranlarinada baglidir. Sadece motor degil.

  18. #18
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Bu listeye göre benim motorum 170 çevirir gözüküyor, toplam sürücü ağırlığı da dahil 290kg civarı ile 182 gördüm ben bu motorda, ya listede bi sıkıntı var yada hesaba katılmayan bir kaç faktör daha var.

    Tek başına zayıf kalmış bir tablo olmuş bence, sürtünme etkisi, rüzgar direnci, rakım vs. bunlar hep 400 metre dediğiniz mesafe içerisinde hızı etkileyebilecek çok önemli faktörler, yine de emeğiniz için teşekkürler.

  19. #19
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    son sürat icin beygir gücün yani sira disli oranida önemli..

    hangi disli orani ile nasil bir son sürat elde edersiniz burdan bakabilirsiniz..
    » http://www.gearingcommander.com/

  20. #20
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    istatisliklerde yanlışlar var


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)