Arkadaşlar motoru orta sehpaya alamiyorum direkaiyondan sol elimle tutup sag elimlede arkadan tutuyrm ama dusecekmis gibi geliyir nedir bu isin çozumu.
Arkadaşlar motoru orta sehpaya alamiyorum direkaiyondan sol elimle tutup sag elimlede arkadan tutuyrm ama dusecekmis gibi geliyir nedir bu isin çozumu.
Gucunuzu ayaginiza verin elinizle kaldirmaya calismayin. Isi de uzun uzun yapmayin ayaginizla orta sehpaya basin, motoru azicik itin tik diye kendi kalkar zaten.
motorun soluna geçip sol ayağını koy işler hallolacak.
sağ ayağı koyarsan vücudunun ağırlığını kullanamıyorsun.
ya sen motoru kaldirmiycaksin ki bas ayakliga tüm gücüyle motoru geri çek yukarı kaldırma fıtığa kadar gider
buda benden anlatım olsun. önce orta sehpaya ayakları yere değecek kadar bas. motoru kendine göre hafif ileri geri iterek orta sehpa ayak uclarının ikisininde yere değdiğinden emin ol ve kontrollü ayağa ağırlığını verirsen motor kendinden kalkar.
Motoru orta sehpaya alamıyorsan tekniğin yanlıştır.
Kullandığım motor çıplak 253 kg ,çantalar dolu olunca 280 bile olur,Ben de pehlivan filan değilim,180 boyunda 81 kilo ,elliyi devirmiş,sakalı bile kırarmış bir adamım.Akranlarım torun sahibi ,bu yaştan sonra niye motor kullanıyorum o da ayrı mevzu ;)
Yoldan geldiğimde hiç bir zaman yan ayağa bırakmam,durmadan önce ön freni iyice sıkar ön amortisorleri basarım.sağ elim ön frende olur sonra inerken yan ayağı ve orta sehpayı acarım.sehpanın iki ayağının da yere değdiğinden emin olduğumda sehpaya üstten basarken ön freni bırakırım ve motor sehpanın üzerine biraz daha oturur,sonra sağ elimle yan çanta demirinin bağlantısından(bazısı artçı tutamaklarından tutar)geriye doğru az bir kuvvet uygulayıp sehpanın üzerine alırım.Ha sehpaya basarken ayağında terlik,spor ayakkabı filan varsa olmaz o iş,tabanı sert bir bot olmalı ki işe yarasın.
Motoru orta sehpadan indirirken her zaman yan ayağı acarım,bir dengesizlik halinde yan ayak emniyet sağlar.
* Motorun solunda dur
* Sol elin gidonda sag ayagin ayakliga bas
* Sag elinle kuyruk demirini siki tut
* Sag dizinle hafif motoru karsiya iterken sag ayak basili kalacak ayakligin karsi tarafininda yere degme sesini duy ve hisset.
* Simdi burasi cok onemli kafani saga cevir.
sag ayagina yuklen ve motor hop kalkacak.
* Sag dizinle hafif motoru karsiya iterken sag ayak basili kalacak ayakligin karsi tarafininda yere degme sesini duy ve hisset.
Şu önemli işte, bu ayrıntı yerine kesinlikle getirilmeli yoksa motoru kendi güc kuvvetinle kaldırabilirsen kaldırırsın. Yüksek kg lu makinalar iki ayaklık yere de değerek kalırılır.
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
herkesin tekniği farklı iki elinde gidonda olsun,ön freni sık, orta sehpanın ayakla basılan yerine ayak ucunun ortasıyla bas, ellerinle hızlı bir şekilde gidonu aşağı bastır. bu amotisörlerin yaylanıp motorun hafifce geri zıplamasını sağlar. işte bu geri zıplama esnasında freni bırakıp az bir çabayla gidonu geri çekersen kolaylıkla motoru orta sehpaya alabilirsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)