hepsinden önemlisi trafiği takip edeceksin yolu takip edeceksin etrafını takip edeceksin...
hepsinden önemlisi trafiği takip edeceksin yolu takip edeceksin etrafını takip edeceksin...
Lastikleri de tanımak önemli , YBR125 motoru 34000 km üzerinde gelen ChengShin Lastiklerle kullandım , bütün kazalarım böyle garç şeklinde bir tekerlek kayması ileydi , Sonra Billas marka lastik taktırdım , nazar değmesin , D100'de önümde taksi durması , Haliç Köprüsüne giderken öndeki araçların ani durması gibi bir kaç böyle ayaklarımı titreten fren yapmam gereken durum oldu , sorunsuz durmayı başardım.
İlk önce motorunu yatıksa dik konuma getirip abs varsa her iki frene sonuna kadar asılacaksın.Abs yoksa lastiği kitlemeden daha yavaş yavaş sıkacaksın.İlk kural her zaman motor dik olmalı eğer motor eğikken fren yaparsan asfaltı kazırsın...
120 ile otoban disinda gidiyorsanız vay halinize ...
Ybr kullanıcısıyım geçenlerde 80 le giderken önümdeki araç önüne kedi çıktığı için panik fren yaptı bende yakın seyrediyordum ve o hızla 10 - 15 metre arasında durabildim. Hala inanamıyorum arkamda artçıda vardı nasıl durduk bilmiyorum. Oysaki araca nasıl çarpacağımın nereye nasıl düşeceğimin senaryosunu bile çizmiştim o kısacık zaman arasında. O günden beridir belkide benim hayatımı kurtaran ybr'mi çok seviyorum
Abs motorun durmasina yakin devreden cikip motoru saliyor diyorlar ? Dogru mudur ?
120 ile giderken önünde 50 metre boşluk varsa elbette durursun
o 50 metre eğer 40 ise sen duramasan da durdurulursun
ne acidir ki burada yazilanlarin cogu yanlis, eksik ya da hatali.
mumkunse egitim al, turkce ya da diger dillerde olan fren egitim videolarini izle.
genel olarak takip mesafesi, gittigin hizin yarisini metre olarak hesaplamaktir.
120 ile gidiyorsan onunde en az 60 metrelik guvenli bir mesafe olmali.
ondeki arac 120 sende 120 ile gidiyorken kic kica takip edersen, ondeki araç aniden durursa sen duramazsin.
Motor freni meselesini araştırıyorum. Zararı var mı yok mu, ara ara kullanıyorum. Yokuş aşağı inerken 1. vitese alıp gaz vermeden yavaş yavaş iniyorum. Bazen cabuk durmak veya kontrollü yavaşlamak için 4 3 2 olarak vites düşürüp motor freni yapıyorum. ön ve arka frene lastiklerden dolayı güvenemiyorum. kızaklar yere yapışıırm diye.
moruk güzel bi lastik al bence rossoları taktığımdan beri ani frende götü başı dağıtmayan stabil bi motora sahip oldum.
Kombine fren demek birine basınca ikisi de tutuyor demek değildir.Bastığın fren normal tutarken diğeri de bir ölçüde yardımcı olur.
Panik frende her iki frende abs varsa sonuna kadar sıkılır(daha önce de dediğim gibi motor dik,zemin müsaitse)
Takip mesafesi ayrı bir konudur,120 ile gitmek ayrı bir konu.mevzu hız ne olursa olsun PANİK FREN ise her iki frenle sonuna kadar sıkmakla yapılır,durmazsın da 120 yerine önündeki engele 40 ile çarparsın bu bile hayatını kurtarır....
gazı kapat , vites küçült motoru kompresyona sok , önce ön fren olmak üzere ön arka frene çok abanmadan yavaş yavaş sık biraz öne doğru gelerek motorun da üzerinde stabil dur
Hocam ben güncel olarak bir Bosch mühendisi ile konuştum ar-ge kısmında çalışan. Boschun şuanki güncel ABS'leri bir insanın basamayacağı veya ayarlayamayacağı ayarda gerektiği kadar tek koldan yapılan freni 2 noktaya dağıtabiliyor. ABS aktif iken siz istediğiniz kadar abanın size belli bir dozajın üstünde müsade etmiyor. Bu dediğim olay yeni nesil 1kg olan ABS'lerde geçerli eski nesil olanlar 3-5 kilo civarında olması lazım. Diğer markalarda güncel sistemlerinde bunu kullanıyorlar, hatta çekiş kontrol sistemi ile birlikte çok daha verimli oluyor.
abilerım kardeşlerim tek bi soru sorcam butun forum bunu sormamımı beklıyordu :D:ASD:AS bu kadar eğlenceli ve eğitici bi tartışma olamaz skıldıkca tekrar okuyorum :D
müdür imza efsane
ve dediğinde kesinlikle haklısın. adam burayı facebook sanmış yaptığı paylaşıma gelen yorumları etrafındaki boş insanların boş muhabbetleri sanıyor. halbuki burada ki bilgilerle insanların hayatları kurtuluyor.
sen 120 ile giderken aniden durman gerekiyorsa (altındaki motoru az çok tahmin ederekten) sen salavat getir duramazsın.Sa 120 ile falan gıderken bırden durmanız gerekırse motorun hakımıyetını kaybetmeden nasıl dururusnuz acaba??
aynı sonuçtan 70 le giderken kaza yaptım ondan soruyorum
Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin
@beko12345 abicim yanlış anladın ben eğlenceli ve tartışmalı dedim herkez benım ıcın ugrasıyor herkez bilgi için ugrasıyor burda sımdıye kadar aldıgım bılgının haddı hesabı yok ben ukalalık ypamadım sadece gayet guzel bişey oldugunu belırtmek ıstemıstım bence bazı ınsanlar sizin gibi her lafı kotuye çarpıtıp yok san ukalalar yok bunlardan bı halt olmaz gıbı laflara gırısmesnız gerçekten daha ıyı olucak
Ben şöyle yaparım ön ve arka freni sıkarken aynı anda debriyajı sıkıp vitesi seri bir şekilde düşürürüm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)