Sa 120 ile falan gıderken bırden durmanız gerekırse motorun hakımıyetını kaybetmeden nasıl dururusnuz acaba??
aynı sonuçtan 70 le giderken kaza yaptım ondan soruyorum
Sa 120 ile falan gıderken bırden durmanız gerekırse motorun hakımıyetını kaybetmeden nasıl dururusnuz acaba??
aynı sonuçtan 70 le giderken kaza yaptım ondan soruyorum
Aleyküm selam
Öncelikle yapılması gereken herhalde dozajlı sıkmaya çalışmak fren manetlerini tabi bu sırada motor kompresörüylede desteklememiz lazım en iyi o şekilde durulur diye tahmin ediyorum ben böyle yapmaya çalışıyorum yani.
İyi günler
ben 70 le giderken on fren ve arka frene aynı anda asılmam sonucu motorun hakımıyetını kaybettım malesef heycan yaparak
Bi kere birden durmayı gerektirecek herhangi bir sebebin olduğu yolda 120 yapılmaz ama soru keyif sorusu farz edelim drag pistine çıktın ve 120 gördükten sonra aniden durmak istedin diye bi soru sorarsan tabii ki Allah ne verdiyse ön fren, arka fren ve motor kompresyonu kullanarak (yani vites düşürerek) durursun.
Not: 120 ile giderken beni durdurabilecek tek şey bu olur yoksa durmam.
Türkiye de otoyol dahil motosiklette hız sınırı 120yi bulmuyor. En iyisi yol, hız sınırı ve trafik şartlarına uygun gidip zor durumda kalmamak. Olaki bazen yaksek süratlere çıkılacak olunursa motor freni, dengeli ön arka fren kullanımı.
durmaya değil kaçmaya bakarsan daha çok şansın olur
Doğrusu o süratte vites düşürürüm dersem yalan söylemiş olurum. Aklıma bile gelmez ki uygulamaya geçirmek için fırsat bulamam. Arka freni kullanırım ilk etapta, kitleme durumunda baskıyı azaltıp tekrar arka freni kullanırken ön freni dozaj artan bir şekilde ezip aynı anda debriyajı sıkarım. Bunlar anlık olarak gerçekleşir ki ayrıca kompresyon için vites düşürmeye çalışmak dikkatimi ve konsantrasyonumu fazlasıyla dağıtacaktır. O tip frenlemeyi daha müsait, mesafeli ve panik olmayan durumlarda kullanırım (ki zaten öyle de yapıyorum)..
Eksiğin eğitim , tecrübe .
Eğitime gidecek durumun yoksa netten araştır eğitim videolarını vs bul kendini geliştir.
Buradan faydalı birşey bulman zor. Sana tavsiye veren fren yapmayı biliyormu onu bile bilmiyorsun.
ayrıca senmi duramıyorsun motormu duramıyor onuda kesinleştir. Motorunda da kusur varsa ya gider yada ona göre kullan.
en önemliside birden durman gerekecek yerde 120 ile gitmeyeceksin. Durabileceğin kadar gidiceksin , görebildiğin kadar gidiceksin.
Durmak isteme sebebin kaza anı vb. durumlarda ise bence ani durmak çok zor. (Hele ki donanımlı bi motorun yoksa)Anca sakince yavaşlamayı deneyip kaçmaya çalışılabilir. Ama kaza anı tabi çok ani geliştiği için o bi kaç saniye de herşey refleks sonucu gerçeleşiyo gibi
Ama yok yol kenarında bişey gördün, varacağın yeri geçtin vs ise frenlere kademeli basarak durmak lazım.. En azından ben öyle yapıyorum. Ayrıca hemen durmayı da beklememek de lazım..
abs ye şey yaparım
120km ye hiç çıkmadım bilemiyorum ama 75 ile giderken çok kısa saniyerde durduğumu biliyorum bu da Barkın Bayoğlu'nun fren yapmak ile ilgili videosundan öğrendiğim ve pratiklerle geliştirmemle oldu
hâlâ eksiklerim dolu
motorlami gidiyosun arabaylami... Motor durmaz ani durumda terlikenin yanindan güvenli bir şekilde gecer. Gazi kes eze eze dengeli bas frenlere vites düşür motoru boğ baktin duramiyacaksin atlamak icin hazirlan ayaga kalk
bazı arkadaşların yorumlarına gerçekten güldüm olay aynen sole gelişti misal olark konusuyoruz karşı şerittekı bırı ondekı aracı sollamak ıcın benım şeridime geçti birden dırek gidersem carpısıcaz yanı bı anda yavaşlamam lazım : benım yaptıgım kazada 70 le adamın şeridine gırıyorudm bırden sağa kırdım frenlere asıldım motor yalpalanınca sonra güm sürüklenmeler
Paniklemezsen durursun. 110 km hızla sol şeritten yardırırken, İlerde yolun kaza nedeniyle durduğunu geç fark ettim. Yavaşça artan bir kuvvetle frenlere asıldım, heralde duramayacağım ama ne kadar yavaşlarsam kârdır diye frenledim. Tekerlekler hiç kaymadı. Önümdeki arabaya 4-5 metre kala durdum. Zaten hızım 40km altı olsaydı da çok rahat aralara girerdim çarpacağıma. En önemli şey paniklememek ve motorun dengesini bozmamak. Yalnız motorunuzda disk fren olmalı, en kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat fazla frenleme kuvvetine sahiptir. Ön-arka kampana bir motorunuz varsa aşırı dikkatli motor sürmeniz gerekir.
Abs standart olunca bu dertler bitecek.
Öncelikle hedefi gördüğünde debriyaja asıl ve arka frene bas motoru dengede tutarak çizgisinden çıkmamasını sağla (direksiyonu kırma) yaklaştığında ve hızın düştüğünde ön frene bas mantık budur yani brom.
Ön fren kuvvetli bir şekilde arka fren ile kombine olacak. Durmaya yakın da arka fren kuvvetlencek. Motor freni acil Durumlarda kullanmayacaksınız. burda yazmak ve bilmekle olmuyor motoru alıp sokak da denemelisin.
Öncdlikle 120km/h ile giderken en kısa durma mesafesi hakkında bilgili olmalısınız, durmak bir mesafe işi...
Sonra eğitim ve motorla bol pratik yaparak ne kadar mesafede durduğunuzu göreceksiniz ve bu mesafeye göre hız yapacaksınız. Pratikte 60m'de durmak demek, tehlike anında da durabileceğiniz anlamına gelmez, böyle bir durumda çevre, zemin, diğer araçlar ve panik halinin tetiklediği adrenalin de devrede olur. Kısacası durabileceğiniz hızda sürmek en doğrusudur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)