120 ile gidiyorsunuz bırden durmanız gerekti nasıl durursunuz duramıyorum ben
Reklamlar
-
26 Temmuz 2015, 23:10
#21
Ben defalarca bugün patladık heralde dedirten ani frenler yaptım, hiçbirinde debriyaj çekili değildi. Motor devri 3000 devirin altına düşene kadar sıkmayın debriyajı. Arka teker motora bağlı olursa arka tekerin aşırı frenleme sonucu kilitlenmesini engelliyor. Ön frene abanınca arka tekerde nerdeyse hiç yol tutuşu kalmaz ve kayar, bunun için önemli bir şey motor freni.
Reklamlar
-
26 Temmuz 2015, 23:12
#22
Bune adlı üyeden alıntı
Bi kere birden durmayı gerektirecek herhangi bir sebebin olduğu yolda 120 yapılmaz ama soru keyif sorusu farz edelim drag pistine çıktın ve 120 gördükten sonra aniden durmak istedin diye bi soru sorarsan tabii ki Allah ne verdiyse ön fren, arka fren ve motor kompresyonu kullanarak (yani vites düşürerek) durursun.
Not: 120 ile giderken beni durdurabilecek tek şey bu olur yoksa durmam.
http://www.twitterheaders.co/covers-...hitchhiker.jpg
sen durursunda bakalım r25 durabilecekmi
-
27 Temmuz 2015, 00:15
#23
-
27 Temmuz 2015, 00:17
#24
Kanka ciddi ciddi r25 e hatun bakıyor mu?
-
27 Temmuz 2015, 00:17
#25
ALTIN KURAL MOTORDA GITMEKTEN ONCE DURMAK ONEMLI bunu neden soyledim bilmiyorum ama guzel bi kural 😂😂
-
27 Temmuz 2015, 00:22
#26
-
27 Temmuz 2015, 00:25
#27
120 ile gitmem gidersemde dikkatimi yola veririm aniden durmak zorunda kalmayayım diye.
Durmak zorunda kalırsamda gözlerimle kaçacak yer ararim sağa veya sola o da olmadı 2 frenide ayni anda çok sert olmayacak sekilde sıkar kaydırmadan kazamı yaparım :D 😅👣💨
-
27 Temmuz 2015, 01:17
#28
Aslında iyi fren yapabilmek, tecrübenin yanında motosikletini tanımakla da alakalı. Tekerleklerden gelecek geribildirimleri hissetmek motorunu tanımakla paraleldir.
Lastiklerin tam kilitlenme noktasının bir önceki evresine kadar sıkabilmek (abs mantığı gibi düşünün ) lazım. Fakat bunun için aynı motorla baya bir tecrübe edinmek şart. Motoru tanıdıkça, lastiklerin yolu bırakacağı anı hissetmeye başlıyorsun.
Tabiki ön fren, arka fren ve vites küçültme gibi parametrelerin de hesaplama ile yapılması yerine refleks haline gelmiş olması lazım.
Tam verimli fren yapabilmek gerçekten çok zor bir iştir. Aslında en iyisi abs li motosiklete binip risk yaşamamak sanırım ?
-
27 Temmuz 2015, 01:32
#29
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ben defalarca bugün patladık heralde dedirten ani frenler yaptım, hiçbirinde debriyaj çekili değildi. Motor devri 3000 devirin altına düşene kadar sıkmayın debriyajı. Arka teker motora bağlı olursa arka tekerin aşırı frenleme sonucu kilitlenmesini engelliyor. Ön frene abanınca arka tekerde nerdeyse hiç yol tutuşu kalmaz ve kayar, bunun için önemli bir şey motor freni.
Motor kompresyonu belli bir devirden önce yüksektir o devri geçtikten sonra döndürme kuvvetine dönüyor. acil bir durumda biz devir göstergesine bakamayız yada motor sesine dikkat edemeyiz, çünkü amacımız tehlikeden uzaklaşmaktır, o yüzden debriyaja sıkın derler.
Tamam ben kompresyonla durmak istedim belli bir devre geldi döndürme kuvvetine döndü bu sefer motor gitmek isteyecek siz durmak isteyecek ... veya arka freni yanlışlıkla kilitlediniz frenle motor stop etti arka kilitlendi o zaman arka komple kaybettiniz.
Siz önünüzde tehlike olmadığı için devri kompresyonu ayarlayabiliyorsunuz çünkü kafanız frenlemede.
Acil Frenleme güvenli sürüş eğitimlerinde bu şekilde gösteriliyor.
Açıkça 120 km/h acil frenlemede fren mesafesi çok fazla olacağından bakış güçlendirmek daha önemli.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
-
27 Temmuz 2015, 02:00
#30
Kendi fikrimi paylaşayım
1- Eğitim. En doğrı bilgiyi ve tecrubeyi orada kazanacaksınızdır.
2- Tecrube. Yaptığınız km arttıkça motorunuza daha hakim olduğunuzu hissedeceksiniz.
3- Eğerki herşeyi denemenize rağmen hala olmuyorsa, ABS li bir motora geçin. O sizin eksiğinizi kapatacak. Tabiki maddi imkanlarınız el veriyorsa.
-
27 Temmuz 2015, 02:46
#31
alihankvrckk adlı üyeden alıntı
bazı arkadaşların yorumlarına gerçekten güldüm olay aynen sole gelişti misal olark konusuyoruz karşı şerittekı bırı ondekı aracı sollamak ıcın benım şeridime geçti birden dırek gidersem carpısıcaz yanı bı anda yavaşlamam lazım : benım yaptıgım kazada 70 le adamın şeridine gırıyorudm bırden sağa kırdım frenlere asıldım motor yalpalanınca sonra güm sürüklenmeler
Karşıdaski araç bir anda senin şeridine girerse ve kaçacak alanı yoksa zaten çok yakınsızın demektir. Bu durumda birbirlerine minimum 50+km hızla yaklaşan iki aracın bile durması zorken senin örnekte hız 120 km.
-
27 Temmuz 2015, 07:22
#32
gecmis olsun 120 ile giderken aniden duramayacaksin, 3 saniye kuralina gore yani 3 saniyede durabilmen icin sana en yakin obje ile bayagi bir mesafe birakman lazim hemde bayagi.. ozaman guvenle durabilirsin yada kivirabilirsin.
-
27 Temmuz 2015, 07:37
#33
Geçmiş olsun muhtemelen ön frene abanıp yere yapışırsın
-
27 Temmuz 2015, 08:13
#34
Bir kere öncelikle motorunun durabilmesi gerekir. Mesela benim CBF de dahil ufak motorlar iyi fren yapamıyorlar. İkincisi de fren yapmayı bilmen gerekiyor. Youtube'dan video izleyip pratik yap ve her zaman uygulamaya çalış ki refleks haline gelsin. Fren yaparken hız iyice düşene kadar vitesle falan uğraşılmaz, onlarla zaman kaybetmeyin.
-
27 Temmuz 2015, 08:26
#35
Ben her an durmam gerekecekmiş gibi kullanıyorum. O Yüzden bizim motorlarımız daha 120 ile Tanışma şerefine erişemedi. Çok fazla debriyaj kullanıyorum, istemsiz hızlanmalardan kaçınıyorum. Motorun durma mesafesi arabadan daha uzun geliyor bana. Bu bilgi doğru mu yanlış mı hiç araştırmadım açıkcası. Sadece öyle algılıyorum. Bu işin en kolay yolu "her daim gereksiz risklerden kaçınmak" sadece hayatta kalmak için değil, malımında değerini korumak için.
Onun dışında panik fren eğitiminde tecrübe ettiklerimizi de sürekli akılda tutuyoruz.
-
27 Temmuz 2015, 09:26
#36
abs li motor alıp ön ve arka frene birden basmak
-
27 Temmuz 2015, 09:44
#37
sinansari_fb adlı üyeden alıntı
abs li motor alıp ön ve arka frene birden basmak
Cok yanlis dusunce abs olsun olmasin fren teknigine uygun fren yapilir. Sen hars diye on arkaya abanirsan tekerler amortisorler kapanmadan derhal kitlenir ve abs senfonisi baslar sen duramazsin dusmezsin ama istenen mesafede de duramaz patlarsin..
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
27 Temmuz 2015, 09:50
#38
Sorunu anladım gibi sanki. Tamam yolu oku gerek kalmasın falan demek en kolayı ve doğrusu ama, yumurta kapıya gelince sana faydası olmaz. Düşmemek için ilk kuralın düz olmak (dik olacak motosiklet) Frene başladığın anda öne yatıksan hafif doğrul geriye (bu alşkanlık olsun, gazda öne frende hafif arkaya hareket et, yavaşken de, kaldır kafayı yani) Eminim birden durmak isteyeceksin ama öyle bi dünya yok. Sen yine en iyi freni manetleri ezerek yapacağını unutma sakin ol. Yavaşladıkça hakimiyet kazanıp biraz daha abanmaya başlayacaksın zaten Bu arada yüksek hızda ve riskte ilerlerken her zaman gazın dolu olsun. (DEvir saati yarıdan yukarıda) Gerekirse çok yaksın motorun ama düşük viteste ol. Bu sayede tehlikeyi algılayıp frene uzanırken gaz kapatacak motor freni de yapmış olacaksın ister istemez. Panik frende vites düşürme işini unut hele. Adı üstünde panik fren, ne vitesi rossi misin sen. Dediğim gibi ilk an geçtikten sonra stabiliten artacak, daha bi abanabileceksin frene. İhtiyacın da olacak zaten. Elinden verdiğin fren kuvveti önemli. O manetin her mm basması senin daha iyi durmanı sağlayacak. Sonlara geldikçe çek debriyajı. İstop etmek istemezsin. Kaçacak yer varsa ver kontrayı. Bırakma hemen deriyajı, 30 la giderken 5. viteste olmak pek iyi bi duygu değil. Vaziyeti düzeltince de çek bi yere soluklan. Kaza riski insanın aklını alır. Umarım işine yaramak zorunda kalmaz anlattıklarım. Sen kaldır kafayı önüne bak hele. Durmak zorunda kalmamak en iyisi.
-
27 Temmuz 2015, 10:03
#39
sa hocam aynı sorunu yaşadım işte tam dönemeçte 60-70 civarı hızda gıderken cok hafif bı donemeç düz gıbı dıyebılırız acıkcası hafıfden adamın şeridine gırdım 1.5 aydır motor kullanıyorum tercurebısızım karsıdan gelen araba carpmasın vs dedım bırden kırdım motor hakımıyetı hafifden gıttı bende oyuzden frenlere asıldım toplıyamam sandım frenler asılında motoun onu arkası hangı taraf sağ sol yaptı hatırlamıyorum bile direk 4-5 metre kadar yalpalanarak gıttım sonra cak yere sürüklenmeler
-
27 Temmuz 2015, 10:46
#40
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Paniklemezsen durursun. 110 km hızla sol şeritten yardırırken, İlerde yolun kaza nedeniyle durduğunu geç fark ettim. Yavaşça artan bir kuvvetle frenlere asıldım, heralde duramayacağım ama ne kadar yavaşlarsam kârdır diye frenledim. Tekerlekler hiç kaymadı. Önümdeki arabaya 4-5 metre kala durdum. Zaten hızım 40km altı olsaydı da çok rahat aralara girerdim çarpacağıma. En önemli şey paniklememek ve motorun dengesini bozmamak. Yalnız motorunuzda disk fren olmalı, en kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat fazla frenleme kuvvetine sahiptir. Ön-arka kampana bir motorunuz varsa aşırı dikkatli motor sürmeniz gerekir.
Abi bence en iyi kampana en kötü diskten iyi demişsin şahsen kampananın da diskten eksiği yok sonuçta kampanada kızaklar diskte?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)