Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

120 ile gidiyorsunuz bırden durmanız gerekti nasıl durursunuz duramıyorum ben

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben defalarca bugün patladık heralde dedirten ani frenler yaptım, hiçbirinde debriyaj çekili değildi. Motor devri 3000 devirin altına düşene kadar sıkmayın debriyajı. Arka teker motora bağlı olursa arka tekerin aşırı frenleme sonucu kilitlenmesini engelliyor. Ön frene abanınca arka tekerde nerdeyse hiç yol tutuşu kalmaz ve kayar, bunun için önemli bir şey motor freni.
    Sepya bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi kere birden durmayı gerektirecek herhangi bir sebebin olduğu yolda 120 yapılmaz ama soru keyif sorusu farz edelim drag pistine çıktın ve 120 gördükten sonra aniden durmak istedin diye bi soru sorarsan tabii ki Allah ne verdiyse ön fren, arka fren ve motor kompresyonu kullanarak (yani vites düşürerek) durursun.


    Not: 120 ile giderken beni durdurabilecek tek şey bu olur yoksa durmam.

    http://www.twitterheaders.co/covers-...hitchhiker.jpg
    sen durursunda bakalım r25 durabilecekmi

  3. #23
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen durursunda bakalım r25 durabilecekmi
    Eğer fotoğraftakinden bahsediyorsak R25 hatun mıknatısı benden önce o durur stopie yapar hatta Ama yok normal frenleme diyorsan evet sıkıntılı biraz frenleme ama tamamiyle ülkemin güzelim mermer asfaltından kaynaklı bir durum yoksa yeni yapılan asfaltlarda çok güzel frenlemesi var

  4. #24
    Sepya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    -
    Kanka ciddi ciddi r25 e hatun bakıyor mu?

  5. #25

    Üyelik
    06 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya 150 Swift
    ALTIN KURAL MOTORDA GITMEKTEN ONCE DURMAK ONEMLI bunu neden soyledim bilmiyorum ama guzel bi kural 😂😂

  6. #26
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Sepya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka ciddi ciddi r25 e hatun bakıyor mu?
    Ciddi ciddi aldım alalı o kadar artçım oldu ki R25 ile artık almamaya bahane arıyorum benzin yetişmiyor alete Bi kaç manita çalışması haricinde gerisi arkadaş çevremden ama (dünya ahiret bacım yani ) herhangi bi sıkıntı yok yani onlar için motosiklet olsun 2 tekerli olsun yetiyor hadi gezelim demek için

  7. #27
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    120 ile gitmem gidersemde dikkatimi yola veririm aniden durmak zorunda kalmayayım diye.
    Durmak zorunda kalırsamda gözlerimle kaçacak yer ararim sağa veya sola o da olmadı 2 frenide ayni anda çok sert olmayacak sekilde sıkar kaydırmadan kazamı yaparım :D 😅👣💨

  8. #28
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Aslında iyi fren yapabilmek, tecrübenin yanında motosikletini tanımakla da alakalı. Tekerleklerden gelecek geribildirimleri hissetmek motorunu tanımakla paraleldir.
    Lastiklerin tam kilitlenme noktasının bir önceki evresine kadar sıkabilmek (abs mantığı gibi düşünün ) lazım. Fakat bunun için aynı motorla baya bir tecrübe edinmek şart. Motoru tanıdıkça, lastiklerin yolu bırakacağı anı hissetmeye başlıyorsun.
    Tabiki ön fren, arka fren ve vites küçültme gibi parametrelerin de hesaplama ile yapılması yerine refleks haline gelmiş olması lazım.
    Tam verimli fren yapabilmek gerçekten çok zor bir iştir. Aslında en iyisi abs li motosiklete binip risk yaşamamak sanırım ?

  9. #29
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben defalarca bugün patladık heralde dedirten ani frenler yaptım, hiçbirinde debriyaj çekili değildi. Motor devri 3000 devirin altına düşene kadar sıkmayın debriyajı. Arka teker motora bağlı olursa arka tekerin aşırı frenleme sonucu kilitlenmesini engelliyor. Ön frene abanınca arka tekerde nerdeyse hiç yol tutuşu kalmaz ve kayar, bunun için önemli bir şey motor freni.
    Motor kompresyonu belli bir devirden önce yüksektir o devri geçtikten sonra döndürme kuvvetine dönüyor. acil bir durumda biz devir göstergesine bakamayız yada motor sesine dikkat edemeyiz, çünkü amacımız tehlikeden uzaklaşmaktır, o yüzden debriyaja sıkın derler.
    Tamam ben kompresyonla durmak istedim belli bir devre geldi döndürme kuvvetine döndü bu sefer motor gitmek isteyecek siz durmak isteyecek ... veya arka freni yanlışlıkla kilitlediniz frenle motor stop etti arka kilitlendi o zaman arka komple kaybettiniz.
    Siz önünüzde tehlike olmadığı için devri kompresyonu ayarlayabiliyorsunuz çünkü kafanız frenlemede.
    Acil Frenleme güvenli sürüş eğitimlerinde bu şekilde gösteriliyor.
    Açıkça 120 km/h acil frenlemede fren mesafesi çok fazla olacağından bakış güçlendirmek daha önemli.
    Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?

  10. #30
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Kendi fikrimi paylaşayım

    1- Eğitim. En doğrı bilgiyi ve tecrubeyi orada kazanacaksınızdır.

    2- Tecrube. Yaptığınız km arttıkça motorunuza daha hakim olduğunuzu hissedeceksiniz.

    3- Eğerki herşeyi denemenize rağmen hala olmuyorsa, ABS li bir motora geçin. O sizin eksiğinizi kapatacak. Tabiki maddi imkanlarınız el veriyorsa.
    zaferce bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Alıntı alihankvrckk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı arkadaşların yorumlarına gerçekten güldüm olay aynen sole gelişti misal olark konusuyoruz karşı şerittekı bırı ondekı aracı sollamak ıcın benım şeridime geçti birden dırek gidersem carpısıcaz yanı bı anda yavaşlamam lazım : benım yaptıgım kazada 70 le adamın şeridine gırıyorudm bırden sağa kırdım frenlere asıldım motor yalpalanınca sonra güm sürüklenmeler
    Karşıdaski araç bir anda senin şeridine girerse ve kaçacak alanı yoksa zaten çok yakınsızın demektir. Bu durumda birbirlerine minimum 50+km hızla yaklaşan iki aracın bile durması zorken senin örnekte hız 120 km.

  12. #32
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    gecmis olsun 120 ile giderken aniden duramayacaksin, 3 saniye kuralina gore yani 3 saniyede durabilmen icin sana en yakin obje ile bayagi bir mesafe birakman lazim hemde bayagi.. ozaman guvenle durabilirsin yada kivirabilirsin.

  13. #33
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Geçmiş olsun muhtemelen ön frene abanıp yere yapışırsın

  14. #34

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bir kere öncelikle motorunun durabilmesi gerekir. Mesela benim CBF de dahil ufak motorlar iyi fren yapamıyorlar. İkincisi de fren yapmayı bilmen gerekiyor. Youtube'dan video izleyip pratik yap ve her zaman uygulamaya çalış ki refleks haline gelsin. Fren yaparken hız iyice düşene kadar vitesle falan uğraşılmaz, onlarla zaman kaybetmeyin.

  15. #35

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Ben her an durmam gerekecekmiş gibi kullanıyorum. O Yüzden bizim motorlarımız daha 120 ile Tanışma şerefine erişemedi. Çok fazla debriyaj kullanıyorum, istemsiz hızlanmalardan kaçınıyorum. Motorun durma mesafesi arabadan daha uzun geliyor bana. Bu bilgi doğru mu yanlış mı hiç araştırmadım açıkcası. Sadece öyle algılıyorum. Bu işin en kolay yolu "her daim gereksiz risklerden kaçınmak" sadece hayatta kalmak için değil, malımında değerini korumak için.

    Onun dışında panik fren eğitiminde tecrübe ettiklerimizi de sürekli akılda tutuyoruz.

  16. #36
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    VOGE SR4MAX
    abs li motor alıp ön ve arka frene birden basmak

  17. #37
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı sinansari_fb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs li motor alıp ön ve arka frene birden basmak
    Cok yanlis dusunce abs olsun olmasin fren teknigine uygun fren yapilir. Sen hars diye on arkaya abanirsan tekerler amortisorler kapanmadan derhal kitlenir ve abs senfonisi baslar sen duramazsin dusmezsin ama istenen mesafede de duramaz patlarsin..
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  18. #38
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Sorunu anladım gibi sanki. Tamam yolu oku gerek kalmasın falan demek en kolayı ve doğrusu ama, yumurta kapıya gelince sana faydası olmaz. Düşmemek için ilk kuralın düz olmak (dik olacak motosiklet) Frene başladığın anda öne yatıksan hafif doğrul geriye (bu alşkanlık olsun, gazda öne frende hafif arkaya hareket et, yavaşken de, kaldır kafayı yani) Eminim birden durmak isteyeceksin ama öyle bi dünya yok. Sen yine en iyi freni manetleri ezerek yapacağını unutma sakin ol. Yavaşladıkça hakimiyet kazanıp biraz daha abanmaya başlayacaksın zaten Bu arada yüksek hızda ve riskte ilerlerken her zaman gazın dolu olsun. (DEvir saati yarıdan yukarıda) Gerekirse çok yaksın motorun ama düşük viteste ol. Bu sayede tehlikeyi algılayıp frene uzanırken gaz kapatacak motor freni de yapmış olacaksın ister istemez. Panik frende vites düşürme işini unut hele. Adı üstünde panik fren, ne vitesi rossi misin sen. Dediğim gibi ilk an geçtikten sonra stabiliten artacak, daha bi abanabileceksin frene. İhtiyacın da olacak zaten. Elinden verdiğin fren kuvveti önemli. O manetin her mm basması senin daha iyi durmanı sağlayacak. Sonlara geldikçe çek debriyajı. İstop etmek istemezsin. Kaçacak yer varsa ver kontrayı. Bırakma hemen deriyajı, 30 la giderken 5. viteste olmak pek iyi bi duygu değil. Vaziyeti düzeltince de çek bi yere soluklan. Kaza riski insanın aklını alır. Umarım işine yaramak zorunda kalmaz anlattıklarım. Sen kaldır kafayı önüne bak hele. Durmak zorunda kalmamak en iyisi.
    yusufbaris bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    sa hocam aynı sorunu yaşadım işte tam dönemeçte 60-70 civarı hızda gıderken cok hafif bı donemeç düz gıbı dıyebılırız acıkcası hafıfden adamın şeridine gırdım 1.5 aydır motor kullanıyorum tercurebısızım karsıdan gelen araba carpmasın vs dedım bırden kırdım motor hakımıyetı hafifden gıttı bende oyuzden frenlere asıldım toplıyamam sandım frenler asılında motoun onu arkası hangı taraf sağ sol yaptı hatırlamıyorum bile direk 4-5 metre kadar yalpalanarak gıttım sonra cak yere sürüklenmeler

  20. #40
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paniklemezsen durursun. 110 km hızla sol şeritten yardırırken, İlerde yolun kaza nedeniyle durduğunu geç fark ettim. Yavaşça artan bir kuvvetle frenlere asıldım, heralde duramayacağım ama ne kadar yavaşlarsam kârdır diye frenledim. Tekerlekler hiç kaymadı. Önümdeki arabaya 4-5 metre kala durdum. Zaten hızım 40km altı olsaydı da çok rahat aralara girerdim çarpacağıma. En önemli şey paniklememek ve motorun dengesini bozmamak. Yalnız motorunuzda disk fren olmalı, en kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat fazla frenleme kuvvetine sahiptir. Ön-arka kampana bir motorunuz varsa aşırı dikkatli motor sürmeniz gerekir.
    Abi bence en iyi kampana en kötü diskten iyi demişsin şahsen kampananın da diskten eksiği yok sonuçta kampanada kızaklar diskte?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)