orta seviye yeter ölen hertürlü ölüyor motor bu affetmez
orta seviye yeter ölen hertürlü ölüyor motor bu affetmez
Piste çıkmayacaksın ama asfaltların kalitesi çok kötü. Yeri gelir doku ve kemik kaybını engeller. Hiç acıma al. Eriyen bir kemik 4000 Usd ye yenilenmiyor.
Farklı görüşler her zaman iyidir, tesekkur ederim yorumunuz için.
Yani artci konusunda katiliyorum, bunu soyleyeyim.
Galiba ilk alisimda ust seciye alcam. Dediginiz gibi orta seviyelerede guveniyorum ama
Alma firsatin varken en iyisini almadan dukkandan cikmak icime sinmez.
4000$+ 4000$ koyarmı zaman gosterecek. :-)
İyi aksamlar, tum yorumlar icin herkese tesekkurler.
Tek tavsiyem siyah alın, beyaz çok kirleniyor,temizlenmiyor da.
Bence de almışken imkan varsa, en iyisi alınmalı ama sizin açınızdan şöyle de bir durum, insan motora ilk başlarken neyi nasıl alacağını tam olarak bilemiyor, yani aldığınız bir ekipmanı tip, tarz ya da rahatlık olarak sonradan beğenmeyebilirsiniz. Kaldı ki insan motor değiştirdikten sonra da yeni aldığı motora uyumlu bir şeyler almak istiyor. Bu nedenle, atıyorum 2500 liralık kask değil de, 1500 liralık yine carbon ama başka bir marka kask tercih edilebilir örneğin. Arai hiç denediniz mi bu arada bilmiyorum ama her kafaya uymayabiliyor. Başka markaya da yönelebilirsiniz.
astronot gibi gezip 250cc altı binenleri görünce gülüyorum. (ne yapayım)
canlar kıymetli tabi.
fazla oyun oynamayıp ta en iyi marka grafik kartı taktırmaya benziyor bu iş bana göre. sonuçta bilgisayarında duruyor ama işe yaramıyor. ekipman bence ne kullandığına nerede kullandığına ve nasıl kullandığına göre değişen bir şey.
Yanlıs, ne kullanırsanız kullanın 100 cc motosiklet bile kullansanız E5 'de yada Temde 100 km saat'e çıkıyorsunuz. 100 km saat ile düşmenin, yada allah esirgesin kaza yapmanın sonucu düşünülemez bile, yada şöyle söyleyelim kaza haberlerinin altına herkesin yaptığı ilk yorum '' Keske ekipmanı olsaymış, kurtulurmuş'' oluyor genelde. O yüzden biz millet olarak büyük motor büyük kıyafet olarak değerlendiriyoruz, hiç 100 ya da 150 cc scooter kullanıp da Dainese yada Alpine veya Revit'in deri ceketini giyen göremiyorum, çünkü bütün bunlar bütçesel konular, hele ki Türkiye de bütçesi olan adam 100-150 cc scooter'a asla binmiyor zaten. O yüzden ekipmanın motosikleti olmaz, ne kadar güvenlik o kadar az hasar demektir. Motosiklet Modelinin önemi yoktur.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Maddi sıkıntılarınızın olmadığını varsayarak söze başlamak istiyorum. Kefiyle ve kendini güvende hissederek motosiklet kullanmak isteyen her yeni sürücü gibi en iyi markanın en iyi ekipmanlarını arayıp bulmanız oldukça normal. Benim tavsiyem yapacağınız sürüşlere göre kıyafetlerinizi seçmeniz. Mesela deri ceket ve deri pantolon yada tulum eğer piste çıkmayacaksanız sizi rahatsız edecek ve bir süre sonra gardolabınızın ücra köşelerinde kaybolup gidecektir. Mevsimine ve gideceğiniz yolun şartlarına göre ekipmaanlarınızı çeşitlendirmenizi öneririm. Mevsimin yaz olması dolayısı ile şehir içi kullanımlarda; (kask, full sırt koruma ve eldiven dışında) yazlık mont, tech 90 kot, yazlık bir bot sizi daha keyifli bir sürücü yapacaktır. Şehirler arası seyahatlarde ise 4 mevsim bir mont (belki deri?), daha iyi korumalı bir motosiklet pantalonu ve daha iyi bir motosiklet botu size güven verecektir. Nihai olarak illaki pistte tecrübelerinizi geliştirmek istediğinizde ise iyi bir tulumunuz olması zaten şart. Şunu unutmayınki, bir sürücü olarak motosikletinizin üzerinde ne kadar rahat ederseniz o kadar keyif alırsınız.
Ekipmana bu kadar para verme bence. Motora yeni başlıyosun. Belki sevmeyeceksin. Güvenlikten ödün vermeden daha az konforlu ürünler al benim tavsiyem. Ama tüm ekipmanları al ve kullan.
Merhaba benim mesajim ilk sayfada kalmisti alinti almadim uzun olmasin diye..
Atem yada celer in gp tech den bir eksigi olmiycaktir kanimca.. atem ve celer in amaci hem pist hemde yolda supersport motoru tatmin edicek ceketler..
dedigim gibi bunlarin testleri yapilamiyacagi icin gercek dunya sonuclarini bilmioruz ama bunlar hepsi teoride
Hatta gp plus r yada jaws ceketkerine de bakabilirsiniz bunlar dahada az agresif koruma konusunda eksigi olacagini dusunmuorum ama atem yada celer dan daha az dikkat edilmis ceketler oldugu kesin..
Onemli olan sizin kullanim tarzina uyan en guvenliklo ekipman almaniz.
Bir tavsiyem daha olucak ilk mesajinizda pista gp dusunuorum demissiniz fakat bunun da surus tarziniza uygun oldugunu dusunmuyorum.. bu kaskin arkasi cok kisa ve surekli yatik pozisyonda bas yukari olcak sekilde dizayn edilmis.. acikcasi kanimca piste cikmiycaginiz icin pek isinizi gormiycektir... arai rebel e bakabilirsiniz, naked motorlar icin uretilmis en ust seviyede korumali bir kaskdir
Acikcasi uzun yol ve naket kullanicak olsam ben biraz daha rahat bir mont tercih ederdim. Black shadow serisinden huntsman olabilir.. yada dedigim gibi gp plus R yada jaws dusunurdum... atem ve celer sadece uzun yol icin cok agresif fakat supersport bir makine alicaksam kesinlikle atem yada celer.. dainese de ise super speed naked modelleri var onlari da begeniyorum
Kask konusunda mutlaka kafaniza deneyin.. kasklarin kafa yapilari farklidir bazilari daha yuvarlak kafalar icin bazilari daha oval kafalar icin.. onemli olan kafanizin taç kisminin otuemasi, yanak pedler inceltip yada kalinlastirilabilir..
Birkac tane kask da oneriyim uzun yol icin
shoei nxr,arai rx7gp(havalandirma onemli ise), arai rebel, schubert s2,
Cok yardiminiz oldu, sagolun.
Son bi sorum var,
Klasik motor ekipmanl ari hakkinda, alpinestarsın Oscar serisi var mesela.
http://www.alpinestars.com/road/oscar-collection
Bunların guvenlikleri nasildir? Dedigim gibi hevesim gecmezse ileride scrambler kullanmayı cok istiyorum. Amacim hic bisekilde supermoto degil, agresif degilim zaten. Gosterdigim ekipmanlar ve buna benzeyen bi cok ekipman var biliyosunuzdur. Bunlarin korumalari nasil oluyor?
Mesela bot ve eldivenleri diger gp modellerine gore asiri derecede zayif gibi, sizce?
Durumun varsa tabi ki harca hiç düşünme.
Yorumları okumadım. Bence ne kadar para döktüğünden ziyade ne kadar para döktüğün önemli. Motorun racing değilse sen gidip dik pozisyonda sürdüğün motora yatık pozisyon kaskı alırsan o kaskın aerodinamiği ve hava alış kalitesi yanlış işler. Sen gidip şehir içi veya touring tarzı motor alırsan ve gidip hörgüçlü ceket yarış botu ve eldiven alırsan afedersin götünden ter akar ve hiç rahat edemezsin. Bu ürünler hissiyatı en zayıf ürünler kalınlığından ötürü. Birde gidip Arai,Shoei, Alpinestars diye gaza gelip abanma ürünlere. Ürünlerin güvenlik standartları ve malzemeleri belli. Benim kafamdaki kaskın aynı muadilini Arai sanırım 7-8 bin liraya satıyor gidip de onu almayın yani şimdi çok özel bir durum yoksa. Benim şuan 2 adet ceketim var biri Alpinestars birisi de japon malı bir ceket. Japon malı olanı yarı fiyatına aldım onun üstünde gögüs korumaları ve sırt koruması ürüne dahil olarak geldi ve Alpinestars'ın ürününden daha kullanışlı ve daha rahat. Yani para ve marka her zaman doğruyu göstermiyor. Şekil için değil, doğru ihtiyaçlarınız için alışveriş yapın.
250cc motor ile 160km süratın üzerine çıkıyorsun. o süratta asfalta yapıştığında çıkan ısı derini kasını kemiğini eritiyor.
bazı yorumlara bakınca o kadar garipsiyorum ki. arkadaş imkanın ölçüsünde alabileceğin maksimum güvenliği alacaksın bu alet üzerinde. falanca güler mi diye düşünmeyeceksin. onun sana gülmesi mi daha önemli yoksa düştüğün yerden "çok şükür ekipmanım korudu" diyerek kalkmak mı. 130 kiloluk motor feribota binerken ayağının üzerine düştü mü kemik kırar, en iyi ihtimal ile ezilme sonucu bir müddet motora binemez, ayağının üzerine basamaz hale gelirsin. feribota binerken arkadaşımın başına geldi. motoru ayağının üzerine devirdi. allahtan botları bazı arkadaşların "ne gerek var bu kadar pahalı ekipmana yahu" dedikleri cinsten idi. ona rağmen gideceğimiz yere vardığımızda ayağında ağrı vardı. peki bot olmasa ne olurdu. kendi tabiri ile "abi allahtan sert kabuklu bu botta ezilmedi kırılmadı ayağım" dedi.
bir monta o kadar para verilir mi diyenler var. verilir abicim! eğer sürüklenme sırasında kolunu, omuzunu yanmaya karşı koruyacaksa daha fazlası bile verilir. motogp videolarını seyrediyor musunuz bilmiyorum (birazdan biri gelir "abi onların giydikleri ile satılanlar bir mi?" muhabbeti yapar, bir değil ama sende onlar gibi 130-170 le o kadar keskin viraj dönmüyorsun) adam düşüyor metrelerce poposunun üzerinde veya yüzü koyun sürükleniyor. kalkıp yürüyor. tamam iç korumalar farklı ama dış tarafı deri!
geçtiğimiz hafta sonu hem kendime hemde eşime deri takımlar almak için her zaman alış veriş yaptığım mağazaya gidip alpinestar takım beğendim. bana ne olur diye sorduğumda aldığım indirim ile bir arai kask daha alırım.takımlara vereceğim para ise 3 arai kask bedelinde... alt tarafı 250cc ye biniyorum ama evde bekleyen bir oğlum var, sabah beni masa başında görmek isteyen bir patronum, ay başında yapmam gereken binlerce liralık ödemem var...
evet belki fazla oyun oynamıyorum ama en iyi grafik kartını, en iyi ana kartı ve 10% unu zor dolduracağım en iyi hard diski satın alıyorum.
kısacası arkadaşım; gücün neye yetiyorsa onu al. en iyisini al! 4000$ bütçen varsa o kadarlık bak 400$ bütçen varsa da... paranın yettiğini al. eminim canın 4000$ daha kıymetlidir. bindiğin motorun tarzına göre seç bütün ekipmanını yeter... varsın birileri gülsün, önemli değil.
Hocam kafam cok karisti, usttede yazdim 250cc Duke Naked ile baslayip ducati- bmw scrambler ile devam etmek istiyorum(belki 8-10yıl sonra tabii). Hiz gibi amaclarim yok. Zaten planladigim gibi olursa yilin birkac ayi motor surebilecegim, o zamanda ise yol yapmak istiyorum, sehir icinden uzaklasmak istiyorum.
Siz bana ne onerirsiniz, ankadigim kadariyla Gp Tech falan benim tarzim icin hikayeymis. Ama ne almaliyim ki? Kask icin Naked adı ile gecen modeller var Agv Ax 8 var mesela. O sekilde amacima uygun alacagim. Pista gp iptal yani.
Peki eldiven ve bot ne olacak? Ya da hangi deri ceketi alayim, bana model onerir misiniz vaktiniz varsa?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------
Ayni mesaj sizede gecerli hocam. Ne onerirsiniz bana ekipman olarak? Butce siniri yok. Tarzimi ustte yazdim hemen.
Ayrica cok tesekkurler, cok guzel seyler ogrendim bu konuda. Ekipmani boslamayacagimdan emin olabilirsiniz.
Hocam burda secim sizin ama benim kanaatimca bu klasik ceketler birsz cik da rahat olsun diye biraz bol yapiliyor ve de bu da korumada cok hafif de olsa biraz dusuk olmasina sebep olbilir (korumalar yerinden oyniyabilir). En iyi koruma icin montun deriye yapisik olmasi gerekiyor..
tabiki yuksek seviyede bir korumali bir mont bu fakar montun prensibi korumanin yaninda gorunum/rahatlik burda secim sizin. yanlis anlasilmasin ikiside cok iyi korur.
Burdaki yorumlara katiliorum fiyattan daha cok montlarin kullanim amaclari ve prensiplerini arastirin.. ve unutmayin ki klasik gorunumlu montlarin prensibinde "gorunum" de vardir..
bot ve eldiven konusunda dediklerinize katiliorum klasik botlar elsivenler gorunumune cok onem veriyor.. fakat touring botlarinin cok iyi korumalari olan da var fakat klasik botlara cekimserim
Eldiven konusunda ayni sey soz konusu deil.. gp stili elsivenlerin bir onemide koruma yaninda fonksiyon yani gazi hissetmek freni hissetmek.. fakat korumalari ust duzeyde.. kesinlikle klasik eldiven onermiyorum.. yumeuk kemigi korumasi ve avuc ici kaydiricilar sart..
Kisacasi sizin ekipmanda tek onemli seyiniz koruma ise ben olsam klasik mont bot ve eldivenden uzak dururum... klasik gorunumde olan guzel ceketler var.. astars black shadow serisi yada dain3se super naked serisi
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------
Ingilizceniz var ise www.revzilla.com da bolca vakit gecirin.. her urunun detayli yorumu var ve daha da onemlisi kullanici yorumlari degerlendirmeleri var..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)