Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İstanbul'un en tehlikeli yolları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Arada bir avrupa yakasından anadoluya geçerim .
    her ne hikmetse yine aynı yerde yani haliç köprüsünün bitimine doğru araçlar aniden dururlar.
    çünkü yan tali yoldan gelen araçlarla ana yoldaki araçlar birleştiği yolda yoğunluk bir anda oluşuyor.

    haliç köprüsünde yol boştur.
    yani akan trafik seri bir şekilde haliç köprüsü boyunca devam ederken bir anda durur.
    takip mesafesini ayarlayaman sürücüler zincirleme kazaya neden olur.

    haliçte çok fazla kaza haberi var google de. bir kaçını paylaşayım.

    Son 3 haber motosiklet kazasıdır.

    özellikle en son haber takip mesafesine uyulmadığı aşırı hız sonucu önde giden otobüse çarpma sonucu motor sürücüsü hayatını kaybetmiştir.

    haberleri eski olabilir ancak bu kazaların eskisi yenisi ders çıkarmak gerekir.

    en azından özellikle haliç köprüsünde giriş ve çıkışlarda trafik bir anda durur. o yüzden çıkışlarda dikkat edin. örneğin ben dün ordan geçtim kamera kayıtta idi.

    hızım 95 e kadar hatta 100e kadar çıktım . videoda belli köprü boyunca yol boş gidiyordu trafik akıcı idi. çıkışa doğru bir anda durdu. çoğu zincirleme trafik kazasıda bu yüzden oluşuyor trafiğin bir anda durabileceğini aklına getiremiyorlar. nedenide cep telefonlarıdır.
    önümdeki araca hızım yüksek olmasına rağmen önümdeki araçların bir anda durmasına rağmen takip mesafemin çok uzun olmasından dolayı çoook rahatlıkla fren bile yapmaya gerek kalmadan gazı aniden keserek videodada gördüğünüz gibi yoluma devam ettim.

    Burda dikkat edilmesi gereken şudur. özellikle 600 cc ye yeni geçen motor sürücülerini uyarmalıyız. motorun limitlerini hız algısını nerde ne zaman ne kadar zamanda durabileceğini iyi kestirmeleri gerekiyor. tabi birde frenleme mükemmel olmalı. veya kaçış manevrası gerekiyorsa fren ile duramayacak kadar yaklaşıldıysa.



    http://www.haberturk.com/video/haber...trafigi/101110
    http://www.kanalben.com/video/7274/h...feci-kaza.html
    http://www.gercekgundem.com/galeri/i...falcatali-kaza
    http://enethaberci.com/sondakika-vid...li-132938.html
    https://www.youtube.com/watch?v=UqX7Q7VOKX0
    http://www.mynet.com/haber/yasam/hal...arali-157891-1
    http://www.sabah.com.tr/multimedya/g...a-365287940815
    http://www.porttakal.com/ahaber-hali...li-144146.html

    İstanbul'un en tehlikeli yolları

    İSTANBUL’da yol durumunu ve alternatif yolları dinleyicilerine anında paylaşan ve onlardan canlı trafik bilgisi alan Radyo Trafik İstanbul’daki tehlikeli yolları ve en çok kazanın olduğu bölgeleri saptadı.

    FSM İLE MAHMUTBEY GİŞELERİ EN TEHLİKELİ YOLLAR

    İstanbul’da 3 ay boyunca en çok kaza olan bölgeleri incelediğimizde en tehlikeli noktanın yine FSM Anadolu - Avrupa yönü ve FSM Avrupa - Anadolu yönü olduğu görülüyor. Mahmutbey Gişeler ise kazalarda 2. sırada önemini koruyor. FSM Köprüsü’nde günde ortalama en az 4 kaza, Mahmutbey Gişeler ’de ise günde ortalama en az 3 kaza meydana geliyor.

    Mart, Nisan ve Mayıs aylarında harita üzerinde İstanbul’da en çok kazanın meydana geldiği noktalar ise şöyle;

    1. FSM Köprüsü Anadolu - Avrupa yönü : Genellikle köprü öncesinde ya da Kavacık Kavşak civarında meydana gelen kazalar. Bu bölgede genellikle tırla küçük aracın karıştığı hasarlı kazalar meydana geliyor. FSM Köprüsü trafiğini ciddi anlamda etkileyen kazalardan sonra alternatif yol olarak önerilen Çavuşbaşı Orman Yolu da çok yoğunlaşıyor.

    2. FSM Köprüsü Avrupa - Anadolu yönü : Özellikle gişe öncesinde ve gişe sonrasında meydana gelen kazalar. Gişe öncesindeki kazalar OGS - HGS şeritleri arasındaki geçişlerden kaynaklı, gişe sonrasındaki kazalar ise köprüye doğru yolun daralmasından kaynaklı meydana geliyor.

    3. Mahmutbey Gişeler : TEM Mahmutbey Gişeler - İstoç ve Altınşehir yönlerinde tır sayısının fazla olmasıyla birlikte tırla küçük aracın karıştığı kaza sayısı çok yüksek. FSM Köprüsü’nde meydana gelen kazalardan sonra 2. sırada yerini alıyor.

    4. Çamlıca Gişeler : Özellikle saat 10.00’dan itibaren ağır araçların yola çıkmasıyla birlikte TEM Çamlıca Gişeler – Ataşehir ve Samandıra istikametlerinde çok sayıda kaza meydana geliyor. Genellikle kör nokta kazasının yaşandığı bu bölgede kazalar hafif hasarla sonuçlanıyor.

    5. Küçükçekmece ve Avcılar : E5 Küçükçekmece - Avcılar ile E5 Avcılar - Küçükçekmece yönlerinde yoğunlukla birlikte küçük hasarlı kazaların oranı çok yüksek. Bu bölgelerde mutlaka her gün en az 2 kaza meydana geliyor.

    6.Çobançeşme - Şirinevler ve Merter : E5 Çobançeşme – Şirinevler, Şirinevler - İncirli ile E5 Merter - Cevizlibağ yönlerinde kronik yoğunluk dışında hem ana yolda hem de yan yolda çok sayıda kaza meydana geliyor.

    7.Boğaziçi Köprüsü : Anadolu - Avrupa yönü ve Avrupa - Anadolu yönlerinde FSM Köprüsü’nde meydana gelen kaza oranı kadar olmasa da bu bölgede özellikle ölümlü ve yaralanmalı kazalar köprü gişelerinde meydana geliyor.

    8.Haliç Köprüsü : E5 Haliç Köprüsü - Topkapı ve Okmeydanı yönlerinde günde en az 2 kez kaza meydana geliyor. Bu kazalar özellikle köprü giriş - çıkış noktalarında yaşanıyor.

    9.Beylikdüzü : Genellikle yağışlı havalarda hem Büyükçekmece hem de Avcılar yönlerinde çok sayıda zincirleme kaza meydana geliyor. Bu kazalar ortalama 4 – 5 aracın karıştığı kazalar oluyor.

    10.İstoç ve Metris : TEM İstoç – Metris ile TEM Metris - İstoç yönlerinde gün içerisinde meydana gelen hasarlı kaza oranı oldukça yüksek.

    11.Küçükyalı : E5 Küçükyalı – Maltepe ile E5 Küçükyalı – Bostancı yönlerinde genellikle 3 aracın karıştığı kazalar meydana geliyor. Bu kazaların da büyük çoğunluğu hafif hasarla sonuçlanıyor. Ancak E5 Maltepe -Bostancı yönünde meydana gelen kazalar köprü istikametlerinde ilerleyenler için ciddi sıkıntılar yaşanmasına neden oluyor. Bu yüzden sürücüler E5’e alternatif olarak sahil yolunu tercih ediyorlar.

    12.Şile Yolu : Özellikle Nevzat Demir Tesisleri civarında - Tepeüstü yönünde çok sayıda kaza meydana geliyor. Genellikle yoğun sabah trafiğinde çok sayıda hasarlı kaza yaşanıyor.

    BAHAR AYLARINDAKİ KAZA SAYISI KIŞ AYLARINI GEÇTİ

    İstanbul’da Aralık - Ocak - Şubat aylarında toplam kaza sayısı 4,088 iken, Mart - Nisan - Mayıs aylarında toplam kaza sayısı 4,335’e yükseldi. İstanbul genelinde yağmur çok etkili olmasa da sağanak yağışların olduğu günlerde 2 saat içerisinde ortalama 25 kaza meydana geldi.

    En fazla hasarlı kaza Nisan ayında, en çok yaralanmalı kaza ise Mayıs ayında yaşandı. Ölümle sonuçlanan kaza oranındaysa değişiklik yaşanmadı. Bahar döneminde her ay yaralanmalı kazalarda ise yüzde 2 artış meydana geldi. Hafta sonu meydana gelen özellikle Mayıs ayında 10.00 -17.00 saatleri arasında düşüş yaşanırken, 17.00 - 24.00 saatleri arasında artış yaşandı.

    Mart ayında toplam 1,411 trafik kazası meydana geldi. Bu kazaların 1,293’ü hasarlı trafik kazası oldu. En çok kaza 10.00 – 17.00 saatleri arasında meydana geldi. Nisan ayında toplam 1,466 trafik kazası meydana geldi. Bu kazaların 1,342’si hasarlı trafik kazasıydı. En çok kaza 10.00- 17.00 saatleri arasında meydana geliyor.

    buda video uzun olduğu için pc ye yükleyip ordan cep tel ile kayıt edip youtubeye bu şekilde yükledim. daha öncede böyle bir videon vardı. trafikte ders çıkarılması gerekenler diye.
    Mirable ve polemos bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    emeğinize sağlık. bunlar ana yollar diye kayıt altına alınıyor ara yollarda olan kazaların haddi hesabı yok. sorun kesinlikle motor ve araba sürücülerinde. herkes berbat kullanıyor.
    barodi bunu beğendi.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Usta sen güzel frenliyosun bilginozi olsaydı çarpmıştı yine
    barodi bunu beğendi.

  4. #4
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Montu eksik etmeyin bence ne olur ne olmaz. Deri önemli.

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta sen güzel frenliyosun bilginozi olsaydı çarpmıştı yine
    Güldüm akşam akşam. :D

  5. #5

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta sen güzel frenliyosun bilginozi olsaydı çarpmıştı yine
    mengu abi her gun pratik yapinca birde en sevdigim hobim frenleme olunca sıkıntı cikmiyor. Tabi motorun ve kendi limitlerimi bilince lastiklerde michelin pilot road 4 olunca tadindan yenmiyor. 600 cc yeni alan ve baslayanlarada uyari yazisi var kalin harflerle .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)