Türkiye şartları için en mantıklı motor türü supermoto bence de. Sonuçta bu aletleri hobi için alıyorsun; ancak sürüş yapacağın yerlerin hali ortada... Bu yollarda keyif alabilmek için 25+ cm amortisör çalışma mesafesi, tel jantlar ve düşük ağırlık en ideal seçim oluyor gerçekten. Supermotodan hoşlanan adamın yüksek hızlarla işi olmayacağından, o konuda da çok başarılı bir seçim yapılmış olunuyor. Hız iyi bir şey değil neticede.
Her türün kendince bir olayı var elbet; ama supermoto tarzını bir kere benimseyen kişiye diğer motorlar çok boş gelecektir bence. Ben de 450cclik modern bir dualsport makine bekliyorum Japonlardan; ama üretmiyorlar bir türlü. Yamaha WR450R tarzı bir şey üretilse çok güzel olacak. Bu tür için en ideal hacim bu aslında. Maliyet çok artacak/kimse almayacak diye yapmıyorlar. Umarım değişir bu yakın gelecekte.
WR450 serisi halen üretiliyor ancak ülkemize girişi yok. İngiltere sayfasına bakarsan orada F versiyonun sıfırı var, buradaki bir arkadaşım Yamahanın SM kitlerinin olduğunu 250 ve 450 versiyonların bu kitler ile dönüştürülebildiğini anlatmıştı, acık pahalıymış ama, birde jant lastik değiştirerek SM yapılamıyormuş, "SM dediğin olay apayrı, maşa açısı, amortisör ayarları çok farklı" gibi şeyler anlatmıştı.
Bunun dışında kanımca 30hp nin üstündeki SM ler profesyonel makineler. Yolda tehlikeli olabilecek performanlar çıkartıyorlar. Daha profesyonel kullanıcılar için belki ama ortalama kullanıcılar için tehlikeli bence, bakın profesyonel diyorum tecrübeli demiyorum. Ben bir kez KTM 690 SM'yi Balıkesir'de denedim 3 km kadar, indiğimde ilk aklıma gelen "oğlum bundan uzak dur aşırı güçlü makine". Çevrem geniş olduğundan pek çok marka model deneme fırsatım oldu. En çok hoşuma giden iki alet WR250 nin SM olanı ile KTM Freeride 350. Bu ikisi dışındaki motosikletler ya çok güçlü yada çok ağır. Ancak bu ikisindeki gaz kontrolü ve ağırlıkları ideal gibi, yolda yada arazide kontrol etmek daha kolay. Bu söylediklerim benim fikrimdir kimseyi bağlamaz.
Sm benimde cok ilgimi ceken bir tarz.Hic sm kullanmadim ama 30 dk husqvarna250 kullandim arazide..Mukemmeldi ..
Suanda Honda twister 250 kullaniyorum.
Onumuzdeki sezon Sm alabilirim.Yuksek suratlar guzel ulkemizin sahane yollarinda inanilmaz saygili diger arac suruculeri ile beraber cok guvensiz.Xt660 cok iyi olur😄
Bende CRF 250 L yi bu Şekilde kullanıyorum tam olarak bi supermoto değil cross da değil melez oldu . Ama çok keyifli yine de asfaltta kullanıyorum normal derece de arazide kullanıyorum . aşırıya kaçmadan . Ama ilerleyen dönemde iş durumuna göre ya tam supermoto yapıcam yada cross olacak . Herkese tavsiye edebilirim şu hali ile birhayli zevkli
xt660 X tek hayalim :D:D ayrıca motorum satılıktır...http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6245166/detay/
Konu başlığınıza +
eyer alabiliyorsan WR 250 r al bidaha arkana bakmazsın ayrıca ne honda ne kavasaki yamaha wr 10 numara bi arkadaşından biyerden bul dene kafayı sıyır ayrıca benim wr 250r makina satılık ama
Ah abi ah yabancı kanallar var bi kaç tane supermoto suruyolar efsaneler Türkiyede sm olsa gromla yeterince tecrubeden sonra ne ss ne chopper ne de naked direk sm alırdım neyse daha fazla supermoto demeden gidiyim gromumu seviyim
Bende SS almadan önce çok geçirmiştim aklımdan ama nedense SS daha ağır bastı ve aldım. Bunu satarsam SM almayı kesinlikle istiyorum
Birader bana Honda al diyorsun ama Kawasaki sahibisin onu ne yapacağız
Şaka bir yana hemen hemen aynı fiyatlarda olduklarından Kawasaki denemek istiyorum. Ama kafam çok karışık, top speed sandığımdan da düşükmüş. e5 , otoban gibi hız gerektiren yerlerde sıkıntıya sokar mı bilmiyorum :(
Tam da bu yüzden istiyorum cross, sm, enduro her neyse
Klx sahibiymişsiniz hocam bir iki ayrıntılı şey daha yazsanız drz400 girmek istemiyorum, ilk alım fiyatı ve işletme maliyeti bütçemi aşar sanırım.
Ktm eşittir bir dünya dolusu Euro demek, max 11 ayıracağım satarsam Inazuma'yı. Ama kesin karar veremedim henüz.
wr250 fiyatı mt7 ile kapışırken 450r ne olur hiç bilemedim
Denemek lazım hocam.
Kawa tabi ki daha sağlam Honda'dan ama klx 250 daha çok araziye uygun bir motor . Crf 250L ise şehiriçinde hovardalık yapmaya daha çok uygun . Ayrıca selesi daha rahat olduğu için uzun yolda daha rahat edersin . Hem en önemlisi servis ve yedek parça olarak daha avantajlı . Cross motorlarda artık top speed olayını unutacaksın .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
abi bak ben bundan 1 sene önce wr 125 x almıştım. baktığın zaman kıçı kırık 9 beygirlik motor. neyse gel zaman git zaman kesmedi bu beni sattım. sonra ducati hypermotard 1100 evo sp aldım. bi ton modifikasyon vs var. alet 110 küsür beygir. ama gel gelelim wr x kadar güzel hoplayıp zıplamıyo "şehir içinde". kalkıp bazi artist bebeler dicek şimdi : yok sen aleti kullanamıyon falan diye. yok hacım. diil. wr-x ayrı bi olay. hunharca sağa sola dalıp atlayıp zıplayıp saçma sapan apaçilikler yapabiliyosun ve çok da güzel yapıyo şerefsiz makina. ha tabi inazuma satılıp alınır mı ? ı ıh. kesmez. seni bu saatten sonra 600lük ktm den aşşağısı kesmez kardeşim. kolay gelsin. sen de sm ci oldun. aramıza hoşgeldin
Supermoto yazısını görünce daldım içeri hemen. Şu yakışıklılık başka hangi motosiklette var bakar mısınız lütfen.
Teknik Özellikler
565,5 CC
6 Vites
63 HP (Sınırlandırılmış)
Kuru Ağırlık 117 kg
Tüm Teknik Özellikleri
klx250 alacaksanız bu sınıfta bir motosiklet sm yapılmaz açıkçası benim görüşüm budur. arazide güç yeterli geliyor. şimdi bir de ön dişliyi küçültücem. tadından yenmicek. fakat sm için şöyle minimum 40bg 120-130 hadi en fazla140 kilo bir makina olması lazım ki asfaltta keyfini çıkartabilesin. 1-2 teker yapmak gazı çevirdiğinde arka tekerin boşa sarması, hız olarak da sabit 110 120 kasmadan gidebilmek için falan biraz daha güçlü büyük cc gerekir kanaatindeyim. büyük smler de kullandıktan sonra bu güçteki motorlar asfaltta sm olarak keyifli olmuyor. dediğim gibi arazi için çok iyi ama asfaltta yetersiz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)