2015 Vespa PX 150 Touring Hakkında
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, bir türlü kopamadığım motosiklet furyasından olmazsa olmaz her zaman 2. motosiklet olarak mutlaka köşede tuttuğum bir Vespa olmuştur, fakat bu sefer durum farklı... Sıpariş üzerine getirttiğim Vespa PX 150 Touring hayatımda ilk kez tecrübe ediyorum, aşırı dengesiz ben böyle birşey görmedim, tabiri caizse osuruk gibi ama bir o kadarda komik ötesi. Tek sorunum 2 zamanlı olması, teslim alırken de bakım periyodlarını pek konuşamadık. Bakımları hakkında tecrübeli olanlar, bilenler beni aydınlatırsa çok sevinirim. Saygılar ve sevgiler diliyorum herkese, kazasız-keyifli sürüşler.
Not: Zaman içinde çeşitli fotoğraflar çekmeye devam edeceğim, şimdilik bu kadar yükleyebildim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------
PX modelinin yapısını bilen ya da bir fikri olan yok mu? 2 zamanlı motorların 1000-4000-6000km gibi periyodik bakımları nedir? Neler değişir vs...
Reklamlar
-
vespa neden bu kadar pahali bilen varmi motor kullandigim donemde hep merak etmisimdir
-
İtalyan markası , 1940lardan beri scooter ile uğraşıyor bir nevi efsaneleşmiş bir marka o yüzden fiyat politikası yüksek
-
Merhaba, 5000'de bir sanziman icin yag kontrolü, buji degisimi, balata kontrolü, hava filtre temizligi gibi genelde kontrol iceren bir bakım. Her 10.000'de bir de sanziman yag degisimi, somun vb tam kontrol seklinde bir bakimi var. Yani kabaca 5000'de kontrol 10000'de sanziman yag degisimi. Kilometreden bagimsiz, iki yilda bir de fren yagi degisimi.
Hayirli olsun. Cok guzel gorunuyor.
-
seta34 adlı üyeden alıntı
vespa neden bu kadar pahali bilen varmi motor kullandigim donemde hep merak etmisimdir
İlk etken marka değeri diğeri ise kaliteli ürünler.
-
Haci halleyim hava sogutmali karburatorlu dodik ama bi o kadar saglam motorlari neden pahaliysa o yuzden pahali
-
Merhaba hayırlı olsun yardimci olmaya çalişiyim yağ olarak full sentetik yağ(castrol ıpone) koy sakın yaği unutma bujısıne ve hava filtresine bak kolay kolay sikıntı cikarmaz...
-
yağ olarak full sentetik castrol kullanıyorum şimdilik fakat ilerleyen zamanlarda ipone veya eni'ye geçebilirim esans kokulu yağları olduğunu söylediler. Bu arada verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Vespanın pahalı olma nedeni (aslında Türkiye'de biraz pahalı) vergiler ve malesef insanlarında maddi gelirleri yüzünden olmalı ama şu bir gerçek ki diğer scooterlardan pahalı sanırım, nedeni kullandığı malzemelerden kaynaklı olabilir çünkü tamamen sac ve çelik gövdeden üretilmiştir, özellikle PX'te metal oranı daha yüksek (ön çamurluk dahi metal) ve tabi bunun yanında da eski sağlam bir teknolojisi var. Fakat tamiratından anlamadığın sürece usta vs. gibi insanlara her zaman muhtaç kalıyorsun. Bu ilk motosikletim, ilk Vespam veya ilk scooterım değil ama il karburatörü olan, vitesli ve 2 zamanlı Vespam...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:00 ----------
ketchup adlı üyeden alıntı
Merhaba, 5000'de bir sanziman icin yag kontrolü, buji degisimi, balata kontrolü, hava filtre temizligi gibi genelde kontrol iceren bir bakım. Her 10.000'de bir de sanziman yag degisimi, somun vb tam kontrol seklinde bir bakimi var. Yani kabaca 5000'de kontrol 10000'de sanziman yag degisimi. Kilometreden bagimsiz, iki yilda bir de fren yagi degisimi.
Hayirli olsun. Cok guzel gorunuyor.
Tekrar, bilgi için çok teşekkür ederim, beğenmenize de çok sevindim. Zamanla alışıcağımı düşünüyorum. İzlenimlerimi soracak olursanız aşırı dengesiz ve konfordan yoksun bir motosiklet ayrıca frenleri rezalet, özellikle ayaktaki pedala basmakta pek pratik sayılmaz ama aşırı komik ve eğlenceli, sesi çok keyifli pek sessiz sayılmaz, özellikle çalıştırırken duman altı oluşu acaba yangın mı çıktı hissi verdirttiriyor insanlara...
-
Motor 2 zamanlı değil mi arkadaşlar ? Castrol full sentetik nedir ? 2T motor yağı kullanılması lazım. Alın size çilek kokulu :
http://urun.n11.com/yag/ipone-scoot-...1-lt-P67267004
-
23 Temmuz 2015, 08:58
#10
Motor iki zamanlı. Ayrı bir yere koyacağınız 2 T yağı otomatik mikserle benzine karıştırıyor. İlk bakım 500 km.de. Sonraki açılan aralıklarla devam edecek. Yedek lastik sol arka çamurluğun altında. Lastiğiniz patladığında değiştirmek ve tamiri çok basittir. İhtiyacınız olan sadece bisiklet tamir takımı ve pompa. Jantlar iki çemberden oluşur. İki çemberi birbirinden ayırdığınızda lastik boşa çıkar. İç lastiği yamadıktan sonra jant çemberlerini aynı şekilde birleştirmeye dikkat edin yanlış birleştirenlere çok denk geldim. Motordan arka tekerleğe hareketi sıçan kuyruğu adını verdiğimiz bir dişli iletiyor diye hatırlıyorum. Dikkatli olun kalkışta gaz verip debriyajı kaçırırsanız adamı yere çarpar. Çok seri ve keyifli bir motosiklettir. Yıllarca kullandım hava soğutmalı olduğu için hiç yolda kalmadım. Şişmez ve çekişten düşmez. Motor sağda olduğu için direksiyonu bıraktığınızda sağa doğru bir eğri çizer. Yıllarca kullandığımız bu modelde karşılaştığımız tek arıza debriyaj teli kopması olmuştu ki periyodik yaptırdığımız kontrollerde gerekli gördüğümüzde önceden değiştirttiğimiz için de hiç yolda kalmadık. Bir üst segmenti Cosa'dır ki onda kombine fren sistemi vardır. Özlemişim be. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Bir de merak ettiğim konu, yeniden üretime mi başlatılmış yoksa depoda saklanan bir ürünmüydü ve ne kadara aldınız? En son Modifikasyonu 1993 yılında çıkan otomatik yağ mikserli ve elektronik marşlı modeliydi, kasada herhangi bir değişiklik olmamıştı üretim Hindistan bandında yapılıyordu. 1993 önceki kasalar orjinal İtalya çıkışlıydı ve daha kemikli tabir ettiğimiz yapıdalardı. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla sinyaller yeni tip ve krom çerçeveli, göğüs çıtası da krom çerçeveli ki bunlar fiyatlardan kısmak için lastik olarak monte edilip gönderiliyordu ekstra para ödeyip krom aksesuuarları alıyorduk. Üstünde çamurluk koruması göremedim ve taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Aklımda soru işareti oluşturan bu konulara açıklık getirirseniz minnettar olurum. Tekrar, kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim.
-
23 Temmuz 2015, 17:56
#11
aquarist4 adlı üyeden alıntı
Motor iki zamanlı. Ayrı bir yere koyacağınız 2 T yağı otomatik mikserle benzine karıştırıyor. İlk bakım 500 km.de. Sonraki açılan aralıklarla devam edecek. Yedek lastik sol arka çamurluğun altında. Lastiğiniz patladığında değiştirmek ve tamiri çok basittir. İhtiyacınız olan sadece bisiklet tamir takımı ve pompa. Jantlar iki çemberden oluşur. İki çemberi birbirinden ayırdığınızda lastik boşa çıkar. İç lastiği yamadıktan sonra jant çemberlerini aynı şekilde birleştirmeye dikkat edin yanlış birleştirenlere çok denk geldim. Motordan arka tekerleğe hareketi sıçan kuyruğu adını verdiğimiz bir dişli iletiyor diye hatırlıyorum. Dikkatli olun kalkışta gaz verip debriyajı kaçırırsanız adamı yere çarpar. Çok seri ve keyifli bir motosiklettir. Yıllarca kullandım hava soğutmalı olduğu için hiç yolda kalmadım. Şişmez ve çekişten düşmez. Motor sağda olduğu için direksiyonu bıraktığınızda sağa doğru bir eğri çizer. Yıllarca kullandığımız bu modelde karşılaştığımız tek arıza debriyaj teli kopması olmuştu ki periyodik yaptırdığımız kontrollerde gerekli gördüğümüzde önceden değiştirttiğimiz için de hiç yolda kalmadık. Bir üst segmenti Cosa'dır ki onda kombine fren sistemi vardır. Özlemişim be. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Bir de merak ettiğim konu, yeniden üretime mi başlatılmış yoksa depoda saklanan bir ürünmüydü ve ne kadara aldınız? En son Modifikasyonu 1993 yılında çıkan otomatik yağ mikserli ve elektronik marşlı modeliydi, kasada herhangi bir değişiklik olmamıştı üretim Hindistan bandında yapılıyordu. 1993 önceki kasalar orjinal İtalya çıkışlıydı ve daha kemikli tabir ettiğimiz yapıdalardı. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla sinyaller yeni tip ve krom çerçeveli, göğüs çıtası da krom çerçeveli ki bunlar fiyatlardan kısmak için lastik olarak monte edilip gönderiliyordu ekstra para ödeyip krom aksesuuarları alıyorduk. Üstünde çamurluk koruması göremedim ve taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Aklımda soru işareti oluşturan bu konulara açıklık getirirseniz minnettar olurum. Tekrar, kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim.
Söylediklerinize aynen katılıyorum, deneyim ve tecrübeniz motosikletin karakterini ne kadar iyi bildiğinizi gösteriyor. Bu motosiklet daha doğrusu Scooter, birkaç yıldan beri tekrar üretilmeye başladı fakat benim aldığım model PX TOURING diye geçmektedir, bunun farkıda kısacası ön ve arka luggage rack kiti, ön cam, boya ve sele farkından ibaret... Bana herşey dahil 14.500 gibi bir rakama maal oldu ama ileride aksesuar vs. gibi paralar harcamayı düşünüyorum yavaş yavaş... Bilgi için teşekkür ederim.
-
23 Temmuz 2015, 18:40
#12
Dediğiniz gibi dengesizdir, konforsuzdur ama çok cooldur Bu arada sizde primavera da vardı onu sattınız mı, yoksa hala duruyor mu? Aynı motorlara sahibiz ama bendeki px 85 model
-
23 Temmuz 2015, 19:20
#13
Arkadaşlar 2 zamanli olduğunu farkındayım (bws 100 kullanıcısıyin)2zamnli yağda 2çeşittir biri ful sentetik biride yari sentetikdir.
-
23 Temmuz 2015, 19:58
#14
bikerboi adlı üyeden alıntı
Dediğiniz gibi dengesizdir, konforsuzdur ama çok cooldur
Bu arada sizde primavera da vardı onu sattınız mı, yoksa hala duruyor mu? Aynı motorlara sahibiz ama bendeki px 85 model
Evet primaverayı sattım, fakat uzun zamandır PX alma hayalim vardı, Touring modelide çıkınca dayanamadım, zaten sıpariş üzerine getirttim... 2 Adet getirmişler birisi bende diğerini de ferconun sahibi almış biraz zahmetli ve dengesiz olsa da kullanımı, esprisi çok güzel ve keyifli. Sadece periyodik bakım ve ne tür şeylere dikkat etmem gerektiğini bilmiyorum o kadar. Hatta mümkünse, mutlaka bilen birileri vardır İstanbul'da en iyi Vespa servisi veya ustası kimse ona götürmek istiyorum.
-
23 Temmuz 2015, 20:59
#15
Seko adlı üyeden alıntı
Castrol, 2T (2 zamanlı) motosikletler/scooter'lar için Fully sentetik 2t yağ üretiyor/ülkemizde de satışı mevcut Seko kardeş...
-
24 Temmuz 2015, 13:31
#16
Kırmızı kutulu olan normal 2t, sarı kutulu olanı ise full sentetik, tabi yurtdışı paketleri ile farklılıklar olabilir. Benim asıl sorunum bakım ve bakım aralıkları, çünkü daha önceki kullandığım Vespalardan çok farklı, varyatör diye birşey yok, lastik direk motora bağlı ve sistem çok ilkel ve anlamadığım bir yapıda, belki çoğu forum arkadaşımız için çok basit gelebilir. Benim çok iyi bir usta ve servis bulmam lazım.
-
03 Haziran 2016, 23:18
#17
İlişkiniz ne durumda, hayalini kurduğum motor lakin tereddüt lerimde yok değil. Adapte olabilirmiyim olamazmiyim, beni taşır mı, taşıyamaz mı? Kurtula bilirsem soru işaretlerinden hayallerimden öte yasamimda olsun isterim, kısmet.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)