Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

!! Motosiklet Tutkunları Neden Viraj Seviyor? !! Buyurun viraj sohbetine.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Sevgili MT üyeleri ve Misafir takipçilerimiz.

    Hepimizin çok sevdiği bir konu olan motosiklet ile viraj yapmak eylemine bir uzanalım istiyorum, uzun zamandır konu açmak vardı kafamda fakat bir türlü fırsat bulamadım, kısmet bu geceye imiş.

    Hepimiz çok seviyoruz değil mi viraj yapmayı ? Bu soruya hayır ben sevmiyorum diye cevap veren kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez (tabiri caiz ise) .. Peki hiç düşündünüz mü bizlerin neden viraj sevdiğini ? ya da kendinizin neden viraja girmeyi sevdiğinizi?

    Ben kendi adıma çok düşündüm,kendi soruma bir çok cevap ürettim kafamda ama bunların hiç birisi tatmin edici bir cevap olmadı benim için. Her seferinde o kahrolası virajlarda yatırabildiğim kadar motosikleti yatırmak ve her seferinde daha da fazla yatırmak isteğine bir türlü karşı koyamadım, koyamıyorum. Ve bu iş viraja girip çıkmak ile de biten bir iş değil malesef, her seferinde bu defa bir öncekinden daha hızlı, hep daha hızlı, hep bir limitleri zorlama isteği arzusu,her viraj sonrası lastiklere bakıp ne kadar yolduğumu görme eğilimi, hep biraz daha yatabilirmişim düşüncesi,bir öncekine göre 5 km fazla sürat ile döndüğünde, iddaa kuponu tutmuş gibi mutlu olmak,aslında tam anlamı ile nedenini bilmemek ama buna rağmen kendini iyi hissetmek,? Bu nasıl bir motivasyon ki? Hepimizi hafta sonu virajlı sahil yollarına, orman yollarına taşıyan bir gerçek...

    Şimdi gelelim kendi cevaplarımı paylaşmaya..;

    1-Motosikletime olan hakimiyetimin üst safhalarda olduğu duygusunu hissettirmesi. (Beim için en mantıklı bulduğum fikir)
    2-İyi viraj yapamazsam kullandığım motosikleti hak etmeyeceğimi düşünme kaygısı.
    3-Daha fazla risk taşıdığı için adrenalin salgılıyor olmam.
    4-Estetik olarak şık, aynı zamanda diğer araçlardan farklı olduğumu hissettirmesi durumu. (Ego mu yoksa? Olabilir.)
    5-Kendimi kendime kanıtmalak? Ne gerek var ise?

    Bir çok yorum getirebilirim, ama ciddi anlamda gerçekten bu yüzden seviyorum bu işi diyebileceğim en yakın cevap 1. şık. Bu konuda siz değerli arkadaşlarımın da düşüncelerini, ve viraj üzerine sohbetlerimizi bu başlık altında toplamak istedim. Eminim ki bir çok kişiye fikir sağlayacak deneyimler, ve bilgilerin oluşacağı bir konu olacağı yönünde hiç bir şüphem yok. Viraja dair ne varsa buyurun mikrofon sizlerin.

    Sevgiler.
    mehmetenis, abeciMotoru, kurubuz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Açıkçası düşündükçe bulamıyorum, bulamadıkça düşünüyorum. Kısır döngüye girdim. Gece gece nerden çıktı şimdi bu soru
    mehmetenis ve SweentLy bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Bir ben sevemedim gitti şu viraj işini nefret ediyorum çünkü tırsıyorum güvenemiyorum asfalta yola ve kendime. o düşme hissi yokmu
    hani arka yalpalanır yada motor seni atar yada karşı şeride geçme korkusu ya da virajı o hızda alamama korkusu her an süprizlerle dolu asfaltımız.

    virajda nereye bakarsan oraya gidersin derler
    ama ya bariyere girmene ramak kaldıysa ve istediğiniz kadar çıkışa baksanızda o bariyere girmeniz kesinse , yani demek istediğim sanki istediğimiz kadar gideceğimiz yöne baksakta sanki yüksek hızda o viraja girince çıkışa baksamda bariyere çarpma hissinden dolayı bu sözü pek güvenli bulmuyorum nedense.
    valla pegi yere deydirecek kadarda viraja girdim ama nedense hiç sevemedim virajları.
    benim en sevdiğim tutku frenlemek.
    motor süren kişşilerin en sevdiği şeylerden biri viraj olabilir.
    ben o sizin dediğiniz bir elin parmaklarındanım yani düz yolda rüzgarı hissederek sakin sakin gitmek tehlike anında o freni kusursuzca yapabilmek beni viraja girmekten daha fazla mutlu ediyor.
    itiraf etmeliyimki virajlarda kötüyüm
    kendimi geliştiremememin en büyük nedeni
    1. korku.2 bana bişey olması.3 motora bişey olacağı korkusu.
    açıkcası tek sıkıntı korku. ha birde dandik asfaltın sıkıntısı.
    yoksa eğitimde hiç korkmadan baya bir yatırıyordum motosikleti hemde hiç korkmadan hemde yağmurlu bir gündü eğitim olmuştu.
    Birde virajın keskinliğine göre asfaltın lastiğin ve basıncının motorun durumuna göre hangi virajda ne kadar hızla girilebileceği tahminini yapamıyorum. bu yüzdende viraja bir aracın girebileceği hızda girip öyle devam ediyor ve viraj sonuna doğru hızlanıyorum. gerçi hızlanmasamda motor hiç savrulmadan gidiyor çünkü sanırım yavaş girdiğim için.

  4. #4
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ben sevemedim gitti şu viraj işini nefret ediyorum çünkü tırsıyorum güvenemiyorum asfalta yola ve kendime. o düşme hissi yokmu
    hani arka yalpalanır yada motor seni atar yada karşı şeride geçme korkusu ya da virajı o hızda alamama korkusu her an süprizlerle dolu asfaltımız.

    virajda nereye bakarsan oraya gidersin derler
    ama ya bariyere girmene ramak kaldıysa ve istediğiniz kadar çıkışa baksanızda o bariyere girmeniz kesinse , yani demek istediğim sanki istediğimiz kadar gideceğimiz yöne baksakta sanki yüksek hızda o viraja girince çıkışa baksamda bariyere çarpma hissinden dolayı bu sözü pek güvenli bulmuyorum nedense.
    valla pegi yere deydirecek kadarda viraja girdim ama nedense hiç sevemedim virajları.
    benim en sevdiğim tutku frenlemek.
    motor süren kişşilerin en sevdiği şeylerden biri viraj olabilir.
    ben o sizin dediğiniz bir elin parmaklarındanım yani düz yolda rüzgarı hissederek sakin sakin gitmek tehlike anında o freni kusursuzca yapabilmek beni viraja girmekten daha fazla mutlu ediyor.
    itiraf etmeliyimki virajlarda kötüyüm
    kendimi geliştiremememin en büyük nedeni
    1. korku.2 bana bişey olması.3 motora bişey olacağı korkusu.
    açıkcası tek sıkıntı korku. ha birde dandik asfaltın sıkıntısı.
    yoksa eğitimde hiç korkmadan baya bir yatırıyordum motosikleti hemde hiç korkmadan hemde yağmurlu bir gündü eğitim olmuştu.
    O zaman viraj sevmeyenlerin bu konuda işi yok diyorum size

    Bahsetmiş olduğunuz detaylar hepimizin ortak noktası aslında.. En azından bir çoğumuzun diyebiliriz. Bu işin de bir adabı var, matematiği var, tekniği var, duruşu var, bakışı var, lastiği var, makinesi var, pilotu var,asfaltı var,,,da var oğlu var,,, Yani aslında sizin baktığınız yöne gidebilmesi için, arka tarafta bir tabur askerin çalışması var..

    Tabi bir de damdan düşerek viraja girilmeyeceği gerçeği var, bu işler hep step by step şeklinde olur, yani siz ya dönemezsem ile olaya yanlış yerden bakıyorsunuz, o yeteneği geliştirebilmek için, önce düşük limitlerde çalışmak, akabinde 1 tık ileri götürme gayreti ile gelişebilecek bir durum, kabaca bu şekilde yorabiliriz..

  5. #5

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    siz virajlarda iyiseniz bir ara beraber çalışalım yardıma ihtiyacım var çünkü hoca kapalı alanda kukalarla viraj çalışma bir yere kadar. önemli olan farklı yollarda farklı virajlarda korkmadan sürebilmek doğru hızda doğru apek le vs.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Soru : Viraj/Virajlı yol sevgisinin tanımı nedir?

    El Cevap : Stelvio Pass .



    Bu harika yolda , grup psikolojisine yenilmiş , yetişecem geçecem ezecem diye düşünen Lale'lerde yok değil ... Lalesi işte mesele bu, endemik değildir bu lale cinsi heryerde bulunur, üstüne üstlük daima kendisi haklıdır ..



    Özetle usturuplu, güvenli viraj candır, gerisi pamuk...

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman viraj sevmeyenlerin bu konuda işi yok diyorum size

    Bahsetmiş olduğunuz detaylar hepimizin ortak noktası aslında.. En azından bir çoğumuzun diyebiliriz. Bu işin de bir adabı var, matematiği var, tekniği var, duruşu var, bakışı var, lastiği var, makinesi var, pilotu var,asfaltı var,,,da var oğlu var,,, Yani aslında sizin baktığınız yöne gidebilmesi için, arka tarafta bir tabur askerin çalışması var..

    Tabi bir de damdan düşerek viraja girilmeyeceği gerçeği var, bu işler hep step by step şeklinde olur, yani siz ya dönemezsem ile olaya yanlış yerden bakıyorsunuz, o yeteneği geliştirebilmek için, önce düşük limitlerde çalışmak, akabinde 1 tık ileri götürme gayreti ile gelişebilecek bir durum, kabaca bu şekilde yorabiliriz..
    ha anladım yani kibarca tiktir git diyosun okey

  8. #8

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    Bana uçuyormuş hissi uyandırıyor
    Motosikletle, hele o bacağın asfalta yakınlaşması anlayamazsınız ahsjsh


    Pazar günü de bu yüzden kaza yaptım zaten 😄

  9. #9
    Peder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona (Siyah)
    yol güzelse motorun iyiyse tadından yenmez
    birde ağaçlı denizli manzaralı bir yol ise anam anam

  10. #10

    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R6 - 2006
    Ben hiç sevmiyorum çünkü yatamıyorum hatta giremiyorum bile diyebiliriz tabi bi 6-7 ay sonraki hissim ne olur bilemem ama sanırım herkesin amacı
    GezeGeze bunu beğendi.

  11. #11
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Oto yolda bir viraja çok hızlı girdim daha 500 km yol tecrübem yoktu tamam bariyere vuracağım diye geçirdim sonra niye vuruyorum dedim derste bilgilerim geldi aklıma : viraja bak, aynaya yaklaş bileği kır, motor da kompresyon da ve hafif arka frene basa basa döndüm. Önemli olan gireceğin virajı okuman ve hızını hiç bozmaman bu arada yanlış bilinen bir konu var viraj çıkışında motor yatıkken gaz açmayın motor dikleştikten sonra açın.

  12. #12
    Sepya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    -
    "O viraja giriyosun o eriyen dizliğin dirsekliğin sesi off, donra diyorsun ki 'Oğlum ben artık motogpde bile giderim ula ben nasıl sürüyorum"

  13. #13
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Öncelikle Levent abi şunu belirtmek isterim ki siz şu forumda benim yakınen takip ettiğim sayılı kişilerdensiniz. İlgimi çeken bir konuyu açtığım zaman eğer konu gerçekten ilginçse ve yaratıcı cevaplar istiyorsa alt mesajlarda gözlerim direk sizi arıyor. ''Acaba (sanırım eskiden 'cassieo' gibi bir şeydi) cassieo bu konu hakkında ne yorum yaptı?'' gibisinden geçiriyorum içimden heheh


    Konuya gelecek olursak şayet. Neden arkasında neden arıyoruz ki sevdiğimiz şeylerin? Sevgililerimizi, sevdiklerimizi ele alalım mesela. En çok sevdiğimiz kız. Sarı saçları vardı değil mi kızın? Sahiden biz onun sarı saçlarını mı o kadar sevmiştik? Yada ilk aşık olduğumuz kıvırcık saçlı esmer sevgilimiz. Gerçekten de kıvırcık saçı mı aşık ettirmişti kendisine? O zaman sarı saçlı yada kıvırcık saçlı bütün esmerlere aşık mı olmak zorundayız? Onun saçının kokusu farklıydı ama dediniz diyelim. Hadi ama aynı şampuanı başkası kullansa o da öyle kokacak. Bir şeyi yada birini sevdiğimiz zaman, sevgimizin sebebi sadece onu seviyor olduğumuz olabilir. Nasıl baktığı önemli değil, herkes onun gibi bakabilir. Keza nasıl yürüdüğü yahut ses tonu. Eminim bir çok kişi onun gibi yürüyüp onun gibi tatlı bir ses tonuna sahip olabilir.

    Viraja girmeyi sevmenizin nedenini, hiç sadece viraja girmeyi sevdiğiniz olduğunu düşündünüz mü?

    Saygılar ve sevgiler

  14. #14
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı tubejh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oto yolda bir viraja çok hızlı girdim daha 500 km yol tecrübem yoktu tamam bariyere vuracağım diye geçirdim sonra niye vuruyorum dedim derste bilgilerim geldi aklıma : viraja bak, aynaya yaklaş bileği kır, motor da kompresyon da ve hafif arka frene basa basa döndüm. Önemli olan gireceğin virajı okuman ve hızını hiç bozmaman bu arada yanlış bilinen bir konu var viraj çıkışında motor yatıkken gaz açmayın motor dikleştikten sonra açın.
    Sizin yaşadığınız durumu yaşamayan yoktur herhalde. Uygun olmayan hız ya da konum, sizin viraj alma kabiliyetinizin, ya da motosikletinizin limiti üzerinde bir hız ve konum ile viraja başlamış olmalısınız, ve soğuk kanlı davranarak motosikleti viraj içerisinde yavaşlatarak derin bir oh çekmişsiniz. Bunu hepimiz yaşamışızdır ve yaşıyoruzdur. İnsan oğlu bildiği herşeyi her zaman uygulayamayabilir.

    Genele hitaben viraj konusunda birşeyler yazacak olursak,

    Bilinmesi gereken bir çok detay var, bu bilgiler tamamen naçizane kendi tecrübelerim ve fikirlerim doğrultusunda paylaştığım yorumlardır,insanların bazılarına ters, bazılarına doğru bazılarına da yanlış gelebilir, öncelikle bunu belirtmek isterim yanlışım var ise düzeltmelere de açığım.. Viraj kullandığınız motosikletin cinsine,sürdüğünüz zemine göre değişkenlik gösterir. örneğin, bir asfaltta giden motosikletin asfalt zeminde viraj yapması farklı iken, cross motosikletin toprak yolda viraj alma methodu birbirinden farklıdır, ama biz genel olarak asfalt sürücüleri olduğumuz için asfalt yol tarafını konuşmamız daha doğru olacaktır. Motosikletin üzerinde oturduğumuz sürece hepimizin bildiği gibi kaporta biziz. O yüzden bunu hiç unutmuyoruz. Ve bir arabanın kaportası nasıl davranıyor ise, bizde motosiklet üzerinde o şekilde davranmak zorundayızdır. Eğer virajda kıçınız başınız oynar, veya artçınızın sağı solu kaşınır ise, vay halinize!. Öncelik motosiklet nereye siz orayadır.

    Detaylandırmak gerekirse, viraja girmenin bazı temel unsurları vardır,

    1- Viraja girmeden önce hızınızı düşürmek (Allahın emridir)
    2- Viraja gireceğiniz konumu doğru seçmek
    3- Viraj içerisinde hızınızı korumak
    4- Viraj çıkışında doğru yerde doğru zamanda gazı açmak.

    Bunları da kısa kısa açıklamak gerekirse,

    1.1 Viraja hiç bir zaman düz yolda gittiğimiz hız ile giremeyiz, doğru olan hızımızı her zaman düşürmemiz gerektiğidir, hızımızı yol durumuna göre optimize etmek o virajın içerisinden çıkmamız ile doğru orantılıdır. Yol olarak dar bir yolda viraja girilecek hız düşerken, daha geniş yollarda bu hız artmaktadır. Hızın artması, tepki süresinin artması ile doğru orantılıdır.

    2.2 Virajı tamamlamanın altın kurallarından birisi de motosikletin konumunu doğru olarak ayarlamaktır., bizim için en güvenli olan pozisyon sol virajlar da sağ tarafta kalmak , sağ virajlarda ise sol tarafta kalmaktır. Bunun sebebi ise görüşle alakalıdır, ne kadar içeride kalırsanız görüşünüz o kadar daralır ve siz çizginizi o derece bozarsınız. Herkesin bildiği, motosiklet ne tarafa bakarsanız o tarafa gider kuralını uygulayabilmek için, konumumuzun virajın çıkılacağı noktayı görebilecek en iyi yer olmasından geçmektedir. Aksi durumda yani dar girilen virajda göreceğimiz bariyer, duvar, artık her ne halt var ise o olacaktır ve bu sizde bir panik oluşturacaktır. O yüzden geniş açı her zaman size zaman ve reaksiyon şansı tanır.

    3.3 Viraj içerisinde hızımızı korumamız gerekir, bunun bir kaç sebebi var, hızınız düşer ise motosikleti yatırabilirsiniz, veya hızınızı artırırsanız daha az tutuş olduğundan arka lastiğiniz patinaj yapar ve motosiklet altınızdan gidebilir, bir an gazı kapatıp tekrar gaz açarsanız, motosikletin ağırlık merkezi kompresör sayesinde ön tarafa geçer ve tekrar gaz açtığınızda arka tekerleğinizin ürettiği güç sizin sürüş dinamiğinizi kaybetmenize yol açabilir ve motosikletin kıçı başı ayrı oynayabilir ki çok tehlikelidir. Bu ve benzeri sebeplerden ötürü hızımızı sabit tutmamız, motosikletin sürüş dinamiğini bozmamak adına önemlidir.

    4.4 Viraj çıkışında gaz açmak ise, virajı doğru tamamlamak adına son hamledir, akan bir trafikte viraja girerken sizinle birlikte yavaşlayan araçların viraj çıkışında hızlanacağı için sizin de uygun hızı yakalamanız için gerekli son hamledir,trafiği tehlikeye düşürmemek için, virajın çıkış noktasında gazı yolun akışı doğrultusunda açmamız gerekir. Bu noktada önemli olan, motosikleti düz bir konuma getirdiğiniz de gazı açıyor olmanızdır, eğer motosiklet yatık pozisyonda gazı açarsanız, arka tekerleğin kaçırması ilk olasılıktır.

    Viraj konusunda önemli bir detay da frenaj konusudur, artık bu konudan da ilerleyen zamanlarda bahsediyor oluruz.
    tubejh bunu beğendi.

  15. #15
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Alıntı TrailBraking adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girmeyi sevmenizin nedenini, hiç sadece viraja girmeyi sevdiğiniz olduğunu düşündünüz mü?
    O zaman varoluş nedenimiz de varolduğumuz mu?

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı TrailBraking adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle Levent abi şunu belirtmek isterim ki siz şu forumda benim yakınen takip ettiğim sayılı kişilerdensiniz. İlgimi çeken bir konuyu açtığım zaman eğer konu gerçekten ilginçse ve yaratıcı cevaplar istiyorsa alt mesajlarda gözlerim direk sizi arıyor. ''Acaba (sanırım eskiden 'cassieo' gibi bir şeydi) cassieo bu konu hakkında ne yorum yaptı?'' gibisinden geçiriyorum içimden heheh


    Konuya gelecek olursak şayet. Neden arkasında neden arıyoruz ki sevdiğimiz şeylerin? Sevgililerimizi, sevdiklerimizi ele alalım mesela. En çok sevdiğimiz kız. Sarı saçları vardı değil mi kızın? Sahiden biz onun sarı saçlarını mı o kadar sevmiştik? Yada ilk aşık olduğumuz kıvırcık saçlı esmer sevgilimiz. Gerçekten de kıvırcık saçı mı aşık ettirmişti kendisine? O zaman sarı saçlı yada kıvırcık saçlı bütün esmerlere aşık mı olmak zorundayız? Onun saçının kokusu farklıydı ama dediniz diyelim. Hadi ama aynı şampuanı başkası kullansa o da öyle kokacak. Bir şeyi yada birini sevdiğimiz zaman, sevgimizin sebebi sadece onu seviyor olduğumuz olabilir. Nasıl baktığı önemli değil, herkes onun gibi bakabilir. Keza nasıl yürüdüğü yahut ses tonu. Eminim bir çok kişi onun gibi yürüyüp onun gibi tatlı bir ses tonuna sahip olabilir.

    Viraja girmeyi sevmenizin nedenini, hiç sadece viraja girmeyi sevdiğiniz olduğunu düşündünüz mü?

    Saygılar ve sevgiler
    İyi dilekler icin teşekkür ederim, şimdi senin konuyu ele aldığın yer hassas bir nokta Ama karşılıklı sevip, sevilmek insani gençleştirirken, alamadığın bir viraj aldığın son nefes olabilir. Yani sarı saçlarını sevdiğin kızın sana arkasını döndüğünde ölmezsin belki ama virajı dönemediğinde ölebilirsin. İşte bu yüzden sorguluyorum.. Biraz realist oldu ama bence viraj konusu platonik bir aşk senin düşünce yapına göre..

    Hadi şimdilik Sevgi Saygı benden
    TrailBraking bunu beğendi.

  17. #17
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Alıntı Berkay* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman varoluş nedenimiz de varolduğumuz mu?
    Varoluşunun arkasında bir neden aramana gerek yok gibi kısaca bütün o yazdığımı özetleyeyim o halde

  18. #18
    Vmaxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2008
    Şehir
    Hamburg , Denizli
    Motosikleti
    yamaha MT-09 MT-07 WR250r
    viraji sevmek

    boksör arkadasi olan bir fistigi ayarlamaya ugrasmak gibi
    agacin en ucundan ince bir daldan ,en iri meyveyi almak gibi

    yapabiliyorsan mutlusun yapamazsan hüsran

    faktörler:
    ilk önce deli olmasi lazim insanin en önemli faktör , deli cesareti diyorlarya ondan
    viraja uygun geometrisiyle aksamlariyla herseyiyle uygun bir motosiklet (amasör , lastik ..... )
    koruma elbisesi , güven vermesi lazim
    düzgün ve temiz yol (bildiginiz ve emin oldugunuz)asfalt kaliteside önemli
    ve en önemlisi tecrübe , buda km yapmakdan gecer

    yanlis anlamayin lütfen
    eger tecrübeniz oldugu halde virajdan korkuyorsaniz , motosikletinizle alakali olabilir , yada deli degilsiniz uzun yasamayi tercih ediyorsunuzdur

    saygilar
    Alper_tim bunu beğendi.

  19. #19
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi dilekler icin teşekkür ederim, şimdi senin konuyu ele aldığın yer hassas bir nokta Ama karşılıklı sevip, sevilmek insani gençleştirirken, alamadığın bir viraj aldığın son nefes olabilir. Yani sarı saçlarını sevdiğin kızın sana arkasını döndüğünde ölmezsin belki ama virajı dönemediğinde ölebilirsin. İşte bu yüzden sorguluyorum.. Biraz realist oldu ama bence viraj konusu platonik bir aşk senin düşünce yapına göre..

    Hadi şimdilik Sevgi Saygı benden
    Barkın Bayoğlu'nun bir sözü geldi aklıma bunu okuduktan sonra. Canlı yayında söylemişti. ''Seni öldüren şey, canlı hissettirir.'' Belkide sana canlı hissettirdiği için seni öldürebilecek şeyde sınırları bu kadar zorluyorsundur? Çünkü sınırları zorlamak seni ölüme biraz daha yakınlaştırıyor. Ölüme yaklaştığın her santim seni doğru orantıda canlı hissetmeye bir santim daha zorluyor?

  20. #20
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kimi gezmeyi sever, kimi kalabalık sürmeyi, kimi uzun turları sever.
    Ben hızlı olmayı seviyorum. Son sürat anlamında değil elbette bu hızlı olmak. Koşula göre kendi güven toleranslarımda hızlı olmak... Gerek toprakta, gerek asfaltta. Gezmeyi seven adam köftenin, ızgaranın yerini iyi bilir. Diğeri grupla sürmeyi bir diğerinin ülkenin dört bir yanında anıları arkadaşları vardır. O sebeple yargılamam kimseyi. Yargılamayın siz de ulen Yaşasın hızlı eriyen lastikler
    Bune bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)