Yok arkadaş ben bu virajı 70 le döncem...
Reklamlar
-
Merhaba önce kendimi tanıtayım ne kullanıyorum ne zamandır kullanıyorum onlardan bahsedeyim.18 yaşındayım 3bin kmdir ninja 300 kullanıyorum ilk motorum 17 yaşında aldım. Geçen sezonun sonlarına doğru aldım motoru genelde şehir içi kullanıyorum hobi amaçlı diyebiliriz.
Gelelim mevzuya, herhangi bi viraj geliyo önüme hangisi olduğu hiç önemli değil veya nerde olduğum. O virajı eğer hiç bilmiyorsam farklı bi şehirdeysem felan bilmediğimden 30la girerim güzelce dönerim.Ama kendi şehrimde bildiğim viraja geldiğimde 30 40 aralığında o virajdan cok rahat dönebilcekken , içimden bi ses hayır ya 70le dön diyor hızlanıyorum bi viraja bakıyorum bi kendime viraja 10m kala yok diyorum ya olmuyacak bu viraj çok dar hızımı 50ye düşüreyim diyorum 50 ile ucu ucuna dönüyorum yada gözüm hiç kesmiyor korkuyorum hızımı 40 felan yapıyourm güzelce dönüyorum. Bu sadece 1 viraj için geçerli başka bi virajdada mesala 50 60 aralığında rhaatla dönebilecekken hayır ya diyorum 90 la döncem. Amacım apaçilik değil ama istiyorum nedense kendimi geliştireyim diyorum 90la dönsem istediğimi yapsam 100 110 istermiyim bilmiyorum. Veya profesyonel bi sürücü gelse o viraja 90la girebilirmi onu bile bilmiyorum.Kendimi eksik hissediyorum süremiyorum sanki diyorum Sizlerde de oluyor mu ? Ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz? Eğitimemi gideyim yoksa eğitim bu konu hakkında bana yardımcı olamaz mı? Sizce ne yapmalıyım? Bu arda mesala benim 30 40 la rahat döndüğüm viraja arabalar 20 ile giriyor genelde babam 15 yıldır şöfor arabayla o giderken 20 ile dönüyor ona anlatıyorum oğlum delirme buraya 30 40 la bile girilmez diyor veya benim 50 60 la geçtiğim yerden babam 40 50 ile giriyor daha hızlı girsen burası arabayı bile savurur motorla 70 le bile dönülmez sen arabadan daha yavaş dön burda 40ı geçme diyor örneğin. Bu arada oda eskiden jawa 350 felan kullanmış motor bilgiside az cok var benim motorumuda ara ara sürüyor. Şimdiden çok teşekkür ederim saçma sapan yorum yapmazsanız sevinirim.
Reklamlar
-
Bence gerek yok kararsızlığa viraja girerken "ulan ya sakat kalırsam anam babama kim bakar" diye düşünebilirsiniz
-
Kazaları en çok bildiğimiz yollarda yaparmışız diyor uzmanlar. O yolda çukur beklemezken önüne çukur vs vs çıkması durumları.
Sen km ye niye takılıyorsun ki? Viraja güzel oturtuyor musun motoru? kontra ile mi dönüyorsun? Dönerken minik minik gaz açıyor musun(hızın düşmesin sabit kalsın diye)
Bunlara bak ;)
-
işe giderken temden şile otoyoluna - üsküdar istikametine doğru - bağlanan bir viraj var, benzer bir inatlaşma bende de oldu bu virajla, ilk kez girdiğimde 20 - 30 km ile döndüğüm virajı her gün her gün üstüne üç beş koyup şimdi 70 - 90 km aralığında dönebiliyorum.
tırsma oldu mu evet oldu, keith code dediği gibi korkuları yeneceksin, kesinlikle yola değil hep viraj çıkışına bakıcaksın hız algını geliştireceksin, hatta son zamanlarda yol müsaitse ki ramazan da çoğunlukla boş oluyordu sarkarak dönmüşlüğümde var.
Şiddetle keith code lun kitabını okumanı tavsiye ederim.
-
içeriği okumak için hayatımdan giden zamana yanıyorum.
özet: yankilik kanımda var bilin istedim
-
4Vaqrant adlı üyeden alıntı
Merhaba önce kendimi tanıtayım ne kullanıyorum ne zamandır kullanıyorum onlardan bahsedeyim.18 yaşındayım 3bin kmdir ninja 300 kullanıyorum ilk motorum 17 yaşında aldım. Geçen sezonun sonlarına doğru aldım motoru genelde şehir içi kullanıyorum hobi amaçlı diyebiliriz.
Gelelim mevzuya, herhangi bi viraj geliyo önüme hangisi olduğu hiç önemli değil veya nerde olduğum. O virajı eğer hiç bilmiyorsam farklı bi şehirdeysem felan bilmediğimden 30la girerim güzelce dönerim.Ama kendi şehrimde bildiğim viraja geldiğimde 30 40 aralığında o virajdan cok rahat dönebilcekken , içimden bi ses hayır ya 70le dön diyor hızlanıyorum bi viraja bakıyorum bi kendime viraja 10m kala yok diyorum ya olmuyacak bu viraj çok dar hızımı 50ye düşüreyim diyorum 50 ile ucu ucuna dönüyorum yada gözüm hiç kesmiyor korkuyorum hızımı 40 felan yapıyourm güzelce dönüyorum. Bu sadece 1 viraj için geçerli başka bi virajdada mesala 50 60 aralığında rhaatla dönebilecekken hayır ya diyorum 90 la döncem. Amacım apaçilik değil ama istiyorum nedense kendimi geliştireyim diyorum 90la dönsem istediğimi yapsam 100 110 istermiyim bilmiyorum. Veya profesyonel bi sürücü gelse o viraja 90la girebilirmi onu bile bilmiyorum.Kendimi eksik hissediyorum süremiyorum sanki diyorum
Sizlerde de oluyor mu ? Ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz? Eğitimemi gideyim yoksa eğitim bu konu hakkında bana yardımcı olamaz mı? Sizce ne yapmalıyım? Bu arda mesala benim 30 40 la rahat döndüğüm viraja arabalar 20 ile giriyor genelde babam 15 yıldır şöfor arabayla o giderken 20 ile dönüyor ona anlatıyorum oğlum delirme buraya 30 40 la bile girilmez diyor veya benim 50 60 la geçtiğim yerden babam 40 50 ile giriyor daha hızlı girsen burası arabayı bile savurur motorla 70 le bile dönülmez sen arabadan daha yavaş dön burda 40ı geçme diyor örneğin. Bu arada oda eskiden jawa 350 felan kullanmış motor bilgiside az cok var benim motorumuda ara ara sürüyor. Şimdiden çok teşekkür ederim saçma sapan yorum yapmazsanız sevinirim.
aynısı banada oluyor.
artık alıştım sıkıntı yok .
virajda 125 cc ler de solluyor düz yoldada solluyor sıkıntı yok. viraja 50 deyilde 70 le girince noluyor dahamı iyi tecrübeli oluyoz sanki pistte deyilizki biz normal sürücüyüz. ya virajda taş ,çakıl ,yağ birikintisi, mazot ,çoluk cocuk ,su şisesi, prezarvatif ,muz kabuğu, patlıcan ,vs olduğunu düşünerek sür her zaman.
not: patlıcan ne alakaysa
-
UNdocab adlı üyeden alıntı
Kazaları en çok bildiğimiz yollarda yaparmışız diyor uzmanlar. O yolda çukur beklemezken önüne çukur vs vs çıkması durumları.
Sen km ye niye takılıyorsun ki? Viraja güzel oturtuyor musun motoru? kontra ile mi dönüyorsun? Dönerken minik minik gaz açıyor musun(hızın düşmesin sabit kalsın diye)
Bunlara bak ;)
Usta zaten kontra ile dönüyorum dediğiniz gibi hızım hep sabit olucak şekilde tatlı tatlı gaz açıyorum bunları biliyorum bunlar tamamda ne bileyim ya ordan biri 60 la döner ben 30la dönersem kendime yediremem, yani o zaman o motoru beceremiyorsam kullanamıyorsam ne gereği varki bende olmasının tamam direk 60la geçeyim demiyorum ama bende en azından bi 50 ile döneyim istiyorum ya ama benim meselemde şuda var o virajdan 60la giren hiç kimseyi görmediğim halde hayal kurup diyorum burdan 60la geçen adam olur döner benimde 50 ile dönmem lazım mesala. Haklısınız çukur olayı felan filan sanırım biraz daha yavaş sürmeliyim artık:(
Yukardaki arkadaşın dediği gibi geride kalanları sakat kalmayı vs düşünmeliyim:(
sonalp adlı üyeden alıntı
işe giderken temden şile otoyoluna - üsküdar istikametine doğru - bağlanan bir viraj var, benzer bir inatlaşma bende de oldu bu virajla, ilk kez girdiğimde 20 - 30 km ile döndüğüm virajı her gün her gün üstüne üç beş koyup şimdi 70 - 90 km aralığında dönebiliyorum.
tırsma oldu mu evet oldu, keith code dediği gibi korkuları yeneceksin, kesinlikle yola değil hep viraj çıkışına bakıcaksın hız algını geliştireceksin, hatta son zamanlarda yol müsaitse ki ramazan da çoğunlukla boş oluyordu sarkarak dönmüşlüğümde var.
Şiddetle keith code lun kitabını okumanı tavsiye ederim.
Tabiki benimde öyle oldu 40 la girdiğim viraja ilk baş max 15 ile girmişimdir zaten dedimya bilmediğim viraja asla 30dan yüksek bi hızla girmiyorum şehir içinde. 3 5 artıra artıra 40-45 yaptım ama daha fazlasını istiyorum nedense:( Ben sanırım sınırları zorlamak istiyorum biraz:D bugun 52-53 le girdim mesala sanırım son anda kurtardım desem yeridir 10 santim daha yol olmasa girmiştim kaldırıma.Viraj çıkışına bakıyorum ama eksiklerim var hissediyorum bazen viraj çıkışına bakarken bazı şeyleri hissedemiyorum.Sürekli videolar izliyorum geliştirmeye çalışıyorum.Aynı sizin bahsettiğiniz olay işte 70 90 dönüyosunuz ne güzel.70 90 la girilebilen bi viraja ben 20 ile girsem motoru stop eder orda bırakırım heralde:D(bildiğim bi virajsa) Bileği bükmek 2 felan izlemiştim o kişiyi tanıyorum ama kitabı yok edinmeye çalışacağım teşekkür ederim.
-
Viraja girerken kararsız kalmada kaçla istersen gir aynı virajı her seferinde temponu hafif hafif arttirarak yap lastiklerin irc ise değiştir hatayı affetmez tabikide eğitim şart;)
-
Peder adlı üyeden alıntı
içeriği okumak için hayatımdan giden zamana yanıyorum.
özet: yankilik kanımda var bilin istedim
keşke mesaj yazmak içinde vakit harcamayıp direk çıksaydın konudan kardeşim neyse bi soa fanına daha fazla yüklenmek istemem:D
barodi adlı üyeden alıntı
aynısı banada oluyor.
artık alıştım sıkıntı yok .
virajda 125 cc ler de solluyor düz yoldada solluyor sıkıntı yok. viraja 50 deyilde 70 le girince noluyor dahamı iyi tecrübeli oluyoz sanki
pistte deyilizki biz normal sürücüyüz. ya virajda taş ,çakıl ,yağ birikintisi, mazot ,çoluk cocuk ,su şisesi, prezarvatif ,muz kabuğu, patlıcan ,vs olduğunu düşünerek sür her zaman.
not: patlıcan ne alakaysa
Yahu beni sollayanda yok :D zaten bahsettiğim virajlar baya dar sollamak mümkün değil.Yaşımın verdiği delilik mi en iyi olma arzusumu anlayamadım gitti. O virajlarda benden hızlısını görmedim illaki dönebilen vardırda görmediğim şeyi istemek saçmalık geliyo şuanda motora binip o viraja gelince içimdeki hislerden kurtulsam rahatlıycam
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Karalı adlı üyeden alıntı
Viraja girerken kararsız kalmada kaçla istersen gir aynı virajı her seferinde temponu hafif hafif arttirarak yap lastiklerin irc ise değiştir hatayı affetmez tabikide eğitim şart;)
Aynen irc oluyor sanırım ninja 300 ün üzerindeki stok lastikler bakmıştımda unuttum şimdi. Yok viraj girişine 70 le girip sonra fren felan yapmıyorum asla biliyorum onun farkındayım girmeden 15-20 m önce kararsızlık oluyo son 10m kala hallediyorum hızımı ayarlayıp giriyorum.Girdiğim hızdan 1-2 km hızlıda çıkıyorum zaten(ama emin değilim gösterge bakmadığımdan belki 1-2 km düşükte olabilir) Lastik değiştircem fakat şuan pantolon bakınıyorum onu alıcam sonra inşallah sırada lastikler yada kamera almak var.
-
21 Temmuz 2015, 23:52
#10
-
22 Temmuz 2015, 00:08
#11
Saglam cik o virajdan da kac km ile cikarsan cik...gerisi teferruat...
-
22 Temmuz 2015, 01:58
#12
Viraj ve senin onu donus hizini etkileyen cok etken vardir. Oncelikle bir asfalta bak, genelde hep yag gibi olur bizim asfaltlar sonra kontrayi ne kadar kararli basabildigini bi tecrube et. Virajlarda bakis hayati rol oynar ne olursa olsun virajin cikisina bak. Sehir icinde motordan sakın sarkma. Gerekirse motoru yatirip sen uzerinde dik dur ki ileriyi goresin ama bunu yaparken bilki daha fazla yatirman gerekicek motoru. Eger irc leri 20-30 km yuksek tempoda gazlayarak isitmadiysan bence yatma bile. Bilegi bukmek adli bir belgesel ve kitap var onu kesin oku yada izle. Sile riva gibi yollara giderek viraj yetenegini gelistir kendini ve motorunu tani. Ama sakın ha kendini su hizla giricem diye zorlama. Birgun 50 ile gir. Birgun 60 la. Dahada yatarim diyosan 70 le. Hiz ne kadar artar ise yatis acin okadar cogalacak. Yatis acin ne kadar cogalirsa irc lerin yere basma orani okadar azalacak. Disari dogru itilmeye calisacaksin. Eger lastik bu kuvvete karsi gelemicekse yolu birakicak. Motor yaticak sen yaticaksin. Kalktiginda ikinizdede cizikler belki kiriklar olucak. Cok masraf cikicak kendine dikkat et. Sana burda yapma yatma hayir girme viraja donme demem diyemem. Motor surmek bir zevk ise viraj bunun orgazm bolumudur
-
22 Temmuz 2015, 03:01
#13
Okumadım hepsini malesef. Virajda, virajdan hemen önce göstergeye bakılmaz. İlla bakacaksan kendine bir referans noktası belirle, virajdan çıkarken hızın kaç ona bak. Ama o işin sonu iyi görünmüyor benden söylemesi
-
22 Temmuz 2015, 03:10
#14
Eğer illaki virajda kendimi geliştireceğim, her seferinde daha hızlı gireceğim diyorsan lastiklerini en iyi durumda olduğundan emin olmalısın. Lastiklerin asfaltı güzel tutan, ısınmış, doğru hava basıncına sahip olmalı.Bence IRC çok zorlamaya gelecek bir lastik değil . Eğer yapabiliyorsan ilk etapta lastik değiştirmen gerek. Lastik ne kadar iyi durumda olursa olsun, yol kötüyse yapacak bir şey yok.Eğer bildiğin asfaltı iyi durumda olan virajlar varsa orada çalışman daha iyi olur. Önce virajın durumunu kontrol etmen, yavaş tempoda dönerek ,virajı öğrenerek, mümkünse az aracın olduğu bir zamanda çalışman güvenlik açışından uygun olacaktır sanırım(Gündüz). Ama unutma ki güvenli sürüş eğitimlerinde bir virajı nasıl daha hızlı değil, nasıl daha güvenli döneriz onu öğreniyoruz. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Not: Maalesef ülkemizde araç sürücüleri dağ yolları türü yollarda daha hızlı gidebilmek uğruna virajları sizin şeridinize tecavüz ederek dönüyorlar. Bunları göz önünde bulundurarak sürelim, hayatta kalalım.
-
22 Temmuz 2015, 03:26
#15
17 yaşında ninja 300 sahibi olmak. Sonrasında viraja hep daha yüksek süratle girmek istemek.
O motosiklet ben de olacak zarar gelmesin diye virajlarda elimde iterek dönerim.
-
22 Temmuz 2015, 07:40
#16
Viraja arzularina hirslarina gore girmezsin, limit noktasinda yolun durumuna gore durabilecegin hizda girersin. uzun meseleler profesyonel egitim alirsan bolca gosterirler.
-
22 Temmuz 2015, 07:59
#17
Sana onerim virj eğitimi alman yönünde. Ayrıca küçük bir tavsiye şehir içinde 70 ile viraja girersen birgün sinek olur yapisirsin bir yere.
-
22 Temmuz 2015, 08:32
#18
4Vaqrant adlı üyeden alıntı
keşke mesaj yazmak içinde vakit harcamayıp direk çıksaydın konudan kardeşim
neyse bi soa fanına daha fazla yüklenmek istemem:D
Yahu beni sollayanda yok :D zaten bahsettiğim virajlar baya dar sollamak mümkün değil.Yaşımın verdiği delilik mi en iyi olma arzusumu anlayamadım gitti. O virajlarda benden hızlısını görmedim illaki dönebilen vardırda görmediğim şeyi istemek saçmalık geliyo şuanda motora binip o viraja gelince içimdeki hislerden kurtulsam rahatlıycam
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Aynen irc oluyor sanırım ninja 300 ün üzerindeki stok lastikler bakmıştımda unuttum şimdi. Yok viraj girişine 70 le girip sonra fren felan yapmıyorum asla biliyorum onun farkındayım girmeden 15-20 m önce kararsızlık oluyo son 10m kala hallediyorum hızımı ayarlayıp giriyorum.Girdiğim hızdan 1-2 km hızlıda çıkıyorum zaten(ama emin değilim gösterge bakmadığımdan belki 1-2 km düşükte olabilir) Lastik değiştircem fakat şuan pantolon bakınıyorum onu alıcam sonra inşallah sırada lastikler yada kamera almak var.
pantolondan önce diablo rosso 2 alın. güvenliğiniz için çok daha önemli bir etkendir lastik.
en makul fiyatı da motolastik.com dan bulabilirsiniz.
-
22 Temmuz 2015, 08:33
#19
10 dakikadır uğraşıyorum okunmuyor yazın. Bi anladığım bir viraj mı ne varmış ona girememişsin.
-
22 Temmuz 2015, 08:36
#20
Berkay* adlı üyeden alıntı
17 yaşında ninja 300 sahibi olmak. Sonrasında viraja hep daha yüksek süratle girmek istemek.
O motosiklet ben de olacak zarar gelmesin diye virajlarda elimde iterek dönerim.
yok artık. motorun keyfini çıkarmayacaksanız itelemeye ne gerek var, salona asın süs olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)