R25 ilk kaza. Kadıköyün tam anlamıyla ortasında. Trafik kural ihlali içerir.
Reklamlar
-
21 Temmuz 2015, 00:12
#21
Her acemi asfaltı tadacaktır. Eğitim de alsak, ben süper manyak bilinçli sürücüyüm de desek örnek verdiğin gibi durduğu yerde dahi motoru düşürmek mümkün. Bu yüzden ağır olmayan, grenajsız motorlar tavsiye edilir. Şansınıza sizde ve motorda bir şey yok. Trafiği daha çok okumayı nerede hangi hızın güvenli olduğunu zamanla öğrenirsiniz.
Kimi yer vardır 200 ile gitsen yavaş hissedersin kimi yerde 50 km hız, kamikaze etkisi yaratır.
R6 lı arkadaşa selamlar. Kimsenin vebalini almaya, kötü örnek olmaya gerek yok. R125 tencbr600 à geçen bi arkadaşın nasıl motor kullandığını, 8 hamlede motoru ancak çevirebildiğini, nasıl grenaj tamir ve boya işlerini öğrendiğine şahit olduk. Sıra Size de gelecek inşallah herkes başlıktaki kadar şanslı olur bu kaostan farksız trafikte, kendisine ve çevresine zarar vermez
Reklamlar
-
21 Temmuz 2015, 00:27
#22
mertcnkt adlı üyeden alıntı
Bu ilk motor olayını bir türlü anlayamıyorum . Tamam motor güçlü ama gazlamadığı sürece sorun yok bende r6 var ilk motorum bugün 6.gün oluyor hiç bir problem yaşamadım daha. Gazlamıyorum ve panik freni yapmayı öğreniyorum arkadaşlar iş motorda değil sürücüde bitiyor
Kendini kandırıyorsun hocam. 6 gün hiçbirşey değil. Sen biraz geçince sanıcaksın ki ben oldum bir anlık dalgınlıkla o motoru kontrol edemeyeceğin bir pozisyon gelecek ve o noktada acemiliğine yenik düşüp motoru toplayamayabilirsin. Çok yanlış bir başlangıç yapmışsın. Sırf şekil veya iş olsun diye gitmişsin 2006 model motor almışsın bana göre.
Atlattığın kaza çok şükür acısız ve belasız olmuş bununla geçmiş olsun. Motoru bu süreçte 2 kere düşürmen pek hayra alamet değil maalesef ancak motorun altında kalmaman ve kendine zarar vermemen büyük şans motor önemli değil sana birşey olmasında.
-
21 Temmuz 2015, 12:10
#23
Özgür kardeşim beni hatırlarsın telefonda görüşmüştük. Ben daha alamadım makineyi
Öncelikle geçmiş olsun diyorum. Yaşadığın kaza gibi bir kazayı arabayla dün yaşıyordum. Sola dönüşte ışıklarda bekliyorum yeşil yandı 1 araç geçti arkasından ben geçiyorum yaşlı bir amca kırmızı falan dinlemeden üzerime doğru sürüyordu. Yeşil yanıyor diye güvensem bana sağ kapımdan çarpacak.
Ben ne yaptım? Durdum ve asıldım kornaya.. Önümden geçip gitti anca öyle uyandı Kırmızı yandığına.
Yani anlayacağın trafikte kuralına göre git bişey olmaz tarzında düşünme! Her zaman en kötüsünü düşün.
- Ya bana yeşil yanıyor ama bu dangalak durmaz ben 2 kere bakıp temkinli geçeyim.
- Ben Anayoldayım ama Tali yoldan bu dangalak birden önüme kırar sol şeritte kalayım.
- Bu otobüs - kamyon benim solumda ama sağ şeride geçmeye çalışır, durağa girer ben bundan kurtulayım solumda kalmasın.
Trafikte her zaman böyle düşüneceksin. Allah'a şükür bu güne kadar kaza yapmadım. Çok iyi trafiği okuduğumu düşünürüm.
Geçenlerde Ankara'ya gittim hiç biri araba kullanmayı bilmiyor. Aynaya bakmadan birden üzerine kırıyolar. Katil olacaktım 1 günde..
Bu nedenle güzel kardeşim her yerin, her şeyin, huyu suyu farlı. Buna göre kullanacaksın aracını.
Motoru yatırma huyundan vazgeçmen lazım. Bence bunun muhtemel sebebi kilo ve boy uyumsuzluğun. Atik, çevik değilsen ve spor yapmıyorsan eğer olmaz.
Bütün motorcular bedenlerini güçlendirmek için spor yapar. Sana tavsiyem akşamları uygulayacağın 30 dakikalık bir program atayım her gün bunu yap.
Ne kilon kalır ne de hantallığın.
Geçmiş olsun, tekerin düz bassın.
-
21 Temmuz 2015, 12:16
#24
Geçmiş olsun dostum olayın yerini bilirim zaten o civarlarda heryer taksi. Dikkat etmek lazım surekli paronayak ve kontrollu olmali bize yapılacak hataları bile engellemeliyiz. Elbet kazalar olucak daha kötüde olabilirmiş bozma moralini
-
21 Temmuz 2015, 12:22
#25
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
21 Temmuz 2015, 12:27
#26
-
21 Temmuz 2015, 12:33
#27
mertcnkt adlı üyeden alıntı
Bu ilk motor olayını bir türlü anlayamıyorum . Tamam motor güçlü ama gazlamadığı sürece sorun yok bende r6 var ilk motorum bugün 6.gün oluyor hiç bir problem yaşamadım daha. Gazlamıyorum ve panik freni yapmayı öğreniyorum arkadaşlar iş motorda değil sürücüde bitiyor
İnş bi kaç güne senin açtığın konuyu da okumayız. Hadi bizi salla da bu işin üstadı olmuş isimler bile "başlangıç motoru" diye bir kavram oluşturmuş. Ama tabi siz daha iyi bilirsiniz. Sonuçta yaz geldi, para var, kızlar o biçim r6 değil r1 almadığıma dua edin diyor olabilirsin neyse kazasız belasız bin inşallah tabi bizde
-
21 Temmuz 2015, 13:10
#28
Geçmiş olsun motordaş kardeşim Allah bundan büyüğünü göstermesin. verilmiş sadakan varmış ne sana ne motoruna nede karşındakine birşey olmamış.
düşmeden başına gelmeden tecrübe edemezsin sıkma canını yeterki cana gelmesin.
R6 kullanan arkadaş Allah yardımcın olsun o motorun şakası yok. hafif hatanı affetmez fukara sümüğü gibi yapıştırır duvara. en basitinden herkezin başına gelmiştir, debriyajı bile kaçırsan elinden teker boşa döner ve motoru kaydırırsın. gel sen vazgeç bu sevdadan r6 yı koy garaja al ucuz bi çinli motor asya mondial vs önce trafikte tecrübe kazan
-
21 Temmuz 2015, 13:16
#29
Moderatör
Geçmiş olsun, düşe kalka öğrenilecek. Bir problem olmadığı sürece ders almaya kendinizi egitmeye çalışın. Gerisi gelecek.. Düşmeyen motosiklet sürücüsü yoktur. Buna benzer bir olayı 197 km sürat ile yaşadım, yokuş aşağı ve virajı dönerken e5 uzun çayır mevki kadıköy istikametinde, gece 01.00 sularında belediyenin yolları süpüren aracı en sol şeride 10 km sürat ile atladı ve ben 5-10 cm lik bir alandan 200 km'yi aşan bir hız ile geçmek zorunda kaldım. Metrobüs bariyerleri ve kamyonun çelik gövdesinin sogukluğunu omuzlarımın hemen yanı başında hissettim.. O yüzden şehir içinde hız felakettir. Sizlere de örnek bir ders olsun, 1-2 saniye içerisinde karar verip uygulamak, ve o kararın doğru karar olması sonucu şuanda burada bu notu düşebiliyorum Gerçi 1-2 ay oldu ama.. olsun.
-
21 Temmuz 2015, 13:25
#30
Geçmiş olsun allahtan taksici eleman iyi bir arkadaşmışda sorun çıkmamış vede size tavsiyem imkanınız varsa çalışan bir çinli alıp biraz alışın r25 dursun köşede daha fazla ne siz üzülün nede motorunuz, çinliye en fazla 2000 lira bağlarsın ama r25 in ön amartisörlerini o fiyata alabilirsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
leopessia adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, düşe kalka öğrenilecek. Bir problem olmadığı sürece ders almaya kendinizi egitmeye çalışın. Gerisi gelecek.. Düşmeyen motosiklet sürücüsü yoktur. Buna benzer bir olayı 197 km sürat ile yaşadım, yokuş aşağı ve virajı dönerken e5 uzun çayır mevki kadıköy istikametinde, gece 01.00 sularında belediyenin yolları süpüren aracı en sol şeride 10 km sürat ile atladı ve ben 5-10 cm lik bir alandan 200 km'yi aşan bir hız ile geçmek zorunda kaldım. Metrobüs bariyerleri ve kamyonun çelik gövdesinin sogukluğunu omuzlarımın hemen yanı başında hissettim.. O yüzden şehir içinde hız felakettir. Sizlere de örnek bir ders olsun, 1-2 saniye içerisinde karar verip uygulamak, ve o kararın doğru karar olması sonucu şuanda burada bu notu düşebiliyorum
Gerçi 1-2 ay oldu ama.. olsun.
Aman ustam ahirete acelenmi var istanbulda 200 km yapmak intihar etmekle aynı şey
-
21 Temmuz 2015, 13:33
#31
Çok geçmiş olsun.
Tavaiyem
böyle saçma hareket yapmaz dediğiniz insanlardan o saçma hareketi bekleyin.
Yani 'burdan da U dönüşü yapmaz canım' derseniz kesin ordan U yapar o araba.
Hissedince ya kaçın yada yavaşlayın ve korda ile ikaz verin.
Görmemiştir sizi dönmüştür buna kaza denir.
Geçmiş olsun tekrardan
-
21 Temmuz 2015, 13:39
#32
Geçmiş olsun. tutanak tutmamakla iyi yapmışsın. araç zaten hatasını anlamış sendede hasar yoksa, gözdağı vermek bile yeterli.
-
21 Temmuz 2015, 13:44
#33
Geçmiş olsun.
Aynı motorla ve ilk motorla 3. vukuat. Tabi tecrübesizlikten kaynaklanıyor, önemli olan ders çıkarmak. Dönüş imkansız bile olsa taksici denen yaratıkların her türlü hareketi yapabileceğini unutmamak lazım. Bu yaşananlar gösteriyor ki, motosiklet eğitimi tek başına yeterli değildir. Bunlar yüksek hızlarda olsa çok daha kötü sonuçlar doğabilirdi. R25, motora başlamak için fazla bir motosiklet. Bunu her uygun olmayan motor için yazıyoruz, her seferinde de arkadaşlar gaz koluna hakim olabileceklerini söylüyorlar ve her seferinde de kaza oluyor. Görüyoruz ki sadece gaz koluna hakim olmakla iş bitmiyor.
R6 kullanan arkadaşın da başına mutlaka ufaka veya büyük bir iş gelecektir. Yol yakınken motoru küçültsün.
-
21 Temmuz 2015, 13:51
#34
Geçmiş olsun.
Kaza deme buna, kaza birine çarpman ya da sana çarpmasıyla oluşur. Allah korusun. Ayrıca kullandığın motorla ilgili bir durum da değil. Acemilik tabi, motor kullanırken algıların daha açık ve sakinliğini soğuk kanlılığını koruman bu tür düşmelere engel olur. Bu durumda altında ki R25 değil bisiklette olsa düşebilirsin. Bu da zamanla alışacağın bi durum
Sıkıntı yapma tekrar geçmiş olsun.
-
21 Temmuz 2015, 13:53
#35
-
21 Temmuz 2015, 13:54
#36
leopessia adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, düşe kalka öğrenilecek. Bir problem olmadığı sürece ders almaya kendinizi egitmeye çalışın. Gerisi gelecek.. Düşmeyen motosiklet sürücüsü yoktur. Buna benzer bir olayı 197 km sürat ile yaşadım, yokuş aşağı ve virajı dönerken e5 uzun çayır mevki kadıköy istikametinde, gece 01.00 sularında belediyenin yolları süpüren aracı en sol şeride 10 km sürat ile atladı ve ben 5-10 cm lik bir alandan 200 km'yi aşan bir hız ile geçmek zorunda kaldım. Metrobüs bariyerleri ve kamyonun çelik gövdesinin sogukluğunu omuzlarımın hemen yanı başında hissettim.. O yüzden şehir içinde hız felakettir. Sizlere de örnek bir ders olsun, 1-2 saniye içerisinde karar verip uygulamak, ve o kararın doğru karar olması sonucu şuanda burada bu notu düşebiliyorum
Gerçi 1-2 ay oldu ama.. olsun.
Sehir icinde 200 km hiz iyi cesaret . ben sehirler arasi otobanda 150 den sonra tedirgin oluyorken. Gecmis olsun.
-
21 Temmuz 2015, 14:02
#37
Moderatör
Hasan7 adlı üyeden alıntı
Aman ustam ahirete acelenmi var istanbulda 200 km yapmak intihar etmekle aynı şey
Gerçek olan şu ki, ne kadar dikkatli ve bilinçli olursanız olun, bazen hesapta olmayan işler 1-2 saniye içerisinde size süpriz yapabiliyor. 200 km hız şehir içinde, hele ki bağlantı yollarının olduğu bir E5'de gerçekten felaket. Malesef ne kadar deneyimli olursa olsun, ne kadar uzun süredir kullanıyor olursa olsun, kişi iradesine yenik düşebiliyor.. Bunun da sebebi altındaki motosiklet. Ben bu yüzden kimseye racing tavsiye etmiyorum. İn cin top oynadığını düşündüğün yolda, bir de bakıyorsun ki ini cini kovalayan bir temizlik kamyonu içerisinde 40'lı yaşlardan anadolunun bağrından kopmuş bir amca ile bağlantı yolundan sol şeride 10 km sürat ile cıkabiliyor.. Öyle bir an ki Şans,soğuk kanlılık,tecrübe,refleks ve yine şans.. Tüm bunlara ihtiyacınız olduğu 3 saniye düşünün, ve ona göre motosikletinizi sürün, kaç kez eş zamanlı olarak hepsi sizden yana olabilir ki ?
-
21 Temmuz 2015, 14:11
#38
Geçmiş olsun, unutma almaya çalıştığımız, tavsiye ettiğimiz bütün güvenlik önlemleri, defansif sürüş teknikleri sadece kaza yapmayı önlemeye yönelik değil aynı zamanda olası bir kaza durumunda minimum hasarla kurtulmak içindir. Yani kaza oldu diye üzülme, dingilin biri hiç olmayacak yerde hiç olmayacak şekilde bir hareket yapar ve kaza olur. Ama önemli olan kazayı ne kadar hasar ile atlattığın, senin olayda da görüldüğü gibi sıfır hasar ile kurtulabiliyorsun. Fakat orada çok süratli veya daha dikkatsiz olduğunu düşün, belki ufacık bir kazada kolunu, bacağını bile kaybedebilirdin. O yüzden üzme kendini, burası İstanbul, olur böyle şeyler..
-
21 Temmuz 2015, 14:34
#39
çok geçmiş olsun, trafikte hayatta kalmak için paranoyak olman gerek,
öngörülerini geliştir bu da yine trafikte kalarak gelişebilir, geleceği görmen lazım biraz.
bu araba atlar mı önüme? valla atlar dediğinde bişeyler doğru gidiyor denebilir,
motor sürüşüyle ilgisi olmayan bi konu, tamamen doğaçlama gelişen olayları öngörülerle atlatabiliriz.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
21 Temmuz 2015, 15:36
#40
160 kilo yerine 100-110 kiloluk dar bir motorla başlasaydınız bu kazaların hiç birini yaşamazdınız, benim yorumum size değil diğer başlangıç motoru düşnene arkadaşlara olacak, tecrübeniz yokken ağır motora girmeyin, önce en hafif ve dar motorlarla başlayın atalarımız bile demiş cin olmadan adam çarpmaya kalkma diye. Önce hafif bi motorla başlanır sonra r25 gibi orta ağırlıkta ve genişlikte bi motorla devam edilir bunda iyice tecrübe edinince geniş ve ağır 600 cc' lere geçilir, geçilmezse böyle adım başı düşülür.
Geçen sene apache aldığımda yakın çevremde çok dalga geçen oldu, hepsine ben bu motoru vitesliyi kavramak için aldım ne kadar düşüş, kalkış yaşarsam hepsi bunda olacak dedim aynen de öyle oldu üstüne bi de eğitim çaktım gis' ten şimdi çok şükür o motorda edindiğim tecrübeleri elimden geldiğince R25' te yaşıyorum size de tavsiyem bu yöndedir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)