Bu vıdeodakı r1 ın yaptığı şey ne motor normalde yerle olması gerekıyor vırajda hakımıyet kaybedıyor ama nasıl topluyor kendını
Bu vıdeodakı r1 ın yaptığı şey ne motor normalde yerle olması gerekıyor vırajda hakımıyet kaybedıyor ama nasıl topluyor kendını
Pek emin olmamakla beraber arka tekerin kaymasını engelliyor gibi geldi bana
.......
Çekiş kontrol sistemi, kalkışlarda motorun tekere gelmesini önlemek, highside veya lowside gibi durumlarda bir insan elinden çok daha hızlı bir biçimde gaz keser/gaz verir hatta fren yapar. Abs kadar önemli bir güvenlik sistemidir.
Videoda olan olay ise; Eleman virajdayken gaz kesiyor/yada kesmiyor arka teker kayıyor bir şekilde, tsc devreye girip motorun torkunu kullanarak motoru topluyor. BMW S1000RR da var bu sistem.
Yani bu sistem bir insanın hayatını kurtarıyor vay arkadaş az daha katıp ybr a ada koysalarmışya :'(
peki sadce fiyatı uçukk olan motorlardamı var bu sistem yoksa zaman geçtikçe cogu motora koyarlarmı
Arabalar daki esp'nin motorsiklet versiyonu anladığım kadarıyla ?
illaki tcs olmasına gerek yok,elektronik hiçbir donanımı olmayan bir motosiklettede olabilirdi aynısı
https://www.youtube.com/watch?v=1TGWGWm0k2Q
Bence bu video TSC'nin faydalarını değil , zararlarını anlatmak için koyulmuş.Ortada adam gibi viraj yok , motor g.t atıyo.Hadi sağlam bi viraj olur , adam virajı alamaz , devreye girip kurtarır diyecem ama bu videoda saçma bi yerde devreye girmiş.Böyle zırt pırt saçma sapan yerlerde devreye girecekse adama kaza yaptırır.
Asfalt dandiktir, adamın lastiği dandiktir ya da bitiktir; zaten göstergeden belli motoru yatırıp gazı yavaşça değil biraz sertçe vermiş, gıçı kaymış. TCS olmasaydı orda, adam da motor da yolun hemen sağındaki ufak setten uçuşa geçerdi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)