Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Acemiden Tavsiyeler 2 (Hyosung GV250)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul kadiköy
    Motosikleti
    Hyosung gv250
    Tekrar Merhaba Arkadaşlar.

    Geçen yıl motor almıştım (Hyosung gv250) Ve bu forumda sınava hazırlık, sınav ve ilk sürüş tecrübelerimi yazmıştım. Şimdi 1 yıl oldu ve 8000km yol yaptım, bu km içinde yaklaşık 1200km kadar bir uzun yol tecrübesi de mevcut. Sizinle 1 yıl tecrübesi olan bir acemi olarak tekrar öğrendiklerimi paylaşayım. İlgilenin, faydalanın.

    Arkadaşlar sınavı geçtiniz, ehliyetiniz var ve İstanbul'da motor kullanmaya başlıyorsunuz. Birkaç adımda kendim nelere dikkat edilmesini anlatayım. Daha sonra Motorumla ilgili bilgiler vereceğim.

    1- Minibüsler arkadaşlar. Özellikle minibüsler. Rezalet kullanıyorlar, müşteri kapmak için her türlü makası yapmaya hazırlar ve bu konuda can almaya kararlılar. 2 şeritli yolun tam ortasında bir sağa bir sola geçerler, yavaş sürerler. Ne sizin geçmenize izin verirler nede başka bir şey. Bu konuda dikkatli olmak lazım. Sabırlı olun acemi arkadaşlar, kırmızı ışıkta falan önüne geçersiniz sonra gazlar kurtulursunuz onlardan.

    2- Aynalar. Aynalarınız arkanızdaki araçları gösterse bile yan tarafınızdaki araçları göremezsiniz, o yüzden şerit değiştirmeden önce başınızla falan bir sağa sola göz atmakta fayda var.

    3- E5 karayolu. Trafik varsa eğer güvenlik şeridine girmeden önce düşünebileceğiniz başka bir alternatifiniz daha var. En sol şeridin dışından gidebilirsiniz. Burayı zaten birçok motorcular kullanıyor. Çok hızlanmayın. 40-60 arası gidin emin değilseniz. Bazı araçlar biraz şeritten sarkıyor, aynanızı falan çarpmayın boş yere. Güvenlik şeridine aniden kıran heyecanlı arkadaşlar oluyor. Riskli. (Sol şeridin solounda küçükyalı-kadiköy arasında betonarme bariyer başlıyor. Orası daha geniş çok daha rahat)

    4- Bu söyleyeceğim bazılarımızın sinirini bozacaktır şimdiden özür diliyorum. Ama bayan sürücüler aynalarına bakmıyor arkadaşlar. İstediğiniz ışığı sokun gözlerine istediğiniz kornaya basın. Bakmıyorlar. Ama erkek gibi atarlı atarlı şerit değiştirmiyorlar. Dolayısıyla sollamak güvenli. Bu bayan arkadaşlar sinyal verme konusunda ise ya çok dikkatli olup dönüşe 500m kala yakıyorlar sinyali, yada hiç yakmıyorlar. O kısım da ne yapılması gerektiğini henüz keşfedemedim.

    5- Kasislerin üzerinden geçerken çok yavaşlayamadığınızı düşünüyorsanız ayağa kalkabilirsiniz bisiklet kullanır gibi. Tabi Racing tarzı oturuşlarda bu pek mümkün olmayabilir, ben cruiser kullanıyorum sıkıntı yok. O durumda fazla hoplamıyorsunuz rahat geçiyorsunuz.

    6- Dönüşlerde motoru yatırın. Sağa sola yatın korkmayın. U dönüşü falan yaparken kesin biraz yatırmanız gerekiyor.

    7- GECE UZUN YOLA ÇIKMAYIN! Çok soğuk oluyor. Hemde çok soğuk. Kocaeli'nde otoban kenarında durup ısınma hareketleri falan yapmışlığım var. Otoban geceleri soğuk ve karanlık bir yer. Şehirler arası ışık yok. Sadece tırların ışıkları var. Ama gündüz uzun yol çok keyifli. Yapmayan hemen yaşasın bu tecrübeyi. Fazla abartılacak ve korkulacak bir tehlike yok. Motorunuza güveniyorsanız alın çantanızı çıkın gidin. Özellikle İnegöl-Eskişehir arası yeni bir otoban var. Orayı kesin bir deneyin derim. Ben gündüz yolda olmak için plan yapmıştım, bazı başka aksaklıklar yaşadığım için gece de sürmek zorunda kaldım.

    8- Yandex in haritasına güvenin. Ufak tefek aptallıklar dışında sizi istediğiniz yere götürüyor. Kuş uçmaz kervan geçmez patikaları bile gösteriyor. İnanılmaz birşey. Markete gidin, arkadaşınıza gidin, başka bir şehire gidin. Yandexe güvenebilirsiniz. 30 tl ye bir aparat aldım telefonu gidona takıp izleyebiliyorum yolu. Birde telefonu şarj edebilmek için bir aparat daha aldım. O daha pahalı. Uzun yolda full kullanabildim yandexi.


    9- Müzik. Bir süre kullanın trafiğin sesine aşina olun ondan sonra dinleyin. Bana sorarsanız şu kulağın kepçesini saran uzantısı olan kulaklıkları kullanın. Kulağınıza tutunduğu için kask takarken pozisyonu bozulup kulağınızı rahatsız etmiyor. Ve kulak içine göre etrafa karşı daha duyarlı oluyorsunuz. Zaten bindiğiniz aletin sesi muhtemelen müziği bastıracaktır. Fakat arka fonda rahat duyuabilir bir müzik geliyor. Metal müziğe çok kaptırmayın. Bebek arabası falan ezmeyin, delikanlı gibi rock dinleyin.,

    10- Güvenlik. Önceki yazımda da bahsettim yine bahsediyorum. Artislik yapmayın kask takın, güzel gözüktüğünüzü havalı gözüktüğünüzü sanmayın. Tam tersine aptal ve sorumsuz gözüküyor. Hiçbirşeye çarpmasanız bile, suratınıza çamur geliyor, toz geliyor, sinek böcek geliyor yada gözünüze birşey kaçıyor. Kask bunları tamamen önlüyor. Ceket de alın. Çok şık ceketler var. Altınıza 10000 tl verip motor alabiliyorsanız 500 lira da cekete verebilirsiniz kimseyi kandırmaya çalışmayın.

    Şimdilik aklıma bunlar geliyor. Şimdi Hyosung GV250 ile ilgili fikirlerimi ve tecrübelerimi paylaşayım biraz.

    1- Motor çok güzel. Çok iri, sanki 600cc lik bir motormuş gibi duruyor. Bilmeyen adam 30.000tl sanar aleti. Sesi çok güzel, tabiki bir Fat Boy değil. Ama çok güzel. Yokuş çıkıyor ağırlık taşıyor hızlanıyor ediyor mediyor. Şeklide şık. Fakat orjinal egzozdan dolayı sağ tarafa koyacağınız çantaya dikkat edin. Temas etmesin.

    2- Vites. Arkadaşlar bu motorun bir türlü aşamadığım bir sorunu. Lanet vites siz ağzınızla kuş da tutsanız boşa geçmiyor. Geçmiyor arkadaş. Boşverin boşa geçmeyi siz boşa atana kadar yeşil ışık yanıyor zaten kalkıyorsunuz. Ama 1 yıldır kullanıyorum. İlk kez motor kullanan ve normalde sağ elinizi kullanan bir kişiyseniz bir süre sonra sol bileğiniz ağrıyacak sürekli debriyajı sıkmaktan. Ama sonra bileğiniz güçleniyor ve ağrı falan olmuyor. Alışıyor vücut adapte oluyor sıkıntı yok.

    3- Devir. Ben başlarda çok yanlış yapmışım. Sanıyorum ki motor en fazla 120 görüyor. Sonra bilen bir abiden birkaç tavsiye aldım ve bu motorun 150 yapabilecek bir kapasitede olduğunu gördüm. Şöyleki; Kalktınız ve 2 ye geçtiniz. 7000 devirden önce vites yükseltmeyin. 8000-9000 devirde hatta 10.000 devirde vites arttırın. 3-4-5 böyle yükseltin. Ozaman performans farkını göreceksiniz. Düz yolda 150 yapabiliyor alet.

    4- Şöyle bir sorun uzun bir süre kafamı kurcalamıştı, burada dünya kadar yazı yazmıştım ne olduğunu anlamak için. Arkadaşlar sürücü selesinin altında motorun aküsü ve yanında beyni falan bulunuyor. Youtube da birkaç video izleyerek anlayabilirsiniz. Sigortalar beyin zart zurt elektrikli ne varsa selenin altında. Burada bir vida var arkadaşlar. bu vida bazı kabloları ufak metal küpe gibi halka şeklimde bir aparat ile bir arada kalmasını sağlıyor. Bu vida oksitleniyor. Paslanıyor. Böyle olunca elektrik iletemiyor ve motorunuz pat diye duruyor. Bu sorun 2-3 ay çıldırttı beni, korkanın çocuğu olmaz dedim açtım motoru buldum o parçayı. Vidayı zımparaladım, pasını masını attım ince zımparayla. Sonra yağa buladım onu. aradan 7-8 ay geçti elektrik iletme sorunu hiç olmadı bidaha. Sizede tavsiye ederim.

    5- Korkmayın, 2 vida gevşetince koca motoru bozacak değilsiniz merak etmeyin. Açın bakın nedir ne değildir. Nerde ne var. Tanıyın biraz kullandığınız şeyi.

    6- Koruma demiri çok güzel bir şey. Bir kere yana devrildim. Salak gibi mermerin üstünde frene bastım. Yavaş gidiyordum sürüklenmedim. Pat diye sağa devrildi motor. Koruma demiri olmasa egzoz bacağımın üstüne inip sıkıştırabilirdi beni. Orda o demir kriko gibi bir görev görüyor ve altından çıkabiliyorsunuz. Aldığınız motorda yoksa taktırın.

    7- Nikelajlı parçalar biraz dandik. Anlamadım nedir sebebi acaba soğuk yada sıcak yiyincemi oluyor. Sağı solu kalkıyor. Oturup da araştırmadım neden oluyor, dandik olduğundan mı yoksa ben mi bir hata yapıyorum bilmiyorum.

    8- Benzinciniz önemli. Sürekli benzin aldığınız yerin benzini kaliteliyse eğer bunu farkediyorsunuz. Demeyin bana hepsi benzin hepsi aynı diye, değil işte. Tortu motru bir şey birikiyor depoda, motorun performansını etkiliyor. Siz benzin aldıkça farkı anlayacaksınız, tarif edebileceğim bir şey değil.

    9- Uzun yol. Arkadaşlar İstanbul'dan yola çıktım Balıkesir'e, oradan da Eskişehir'e gidip sonra tekrar İstanbul'a döndüm. 4 gün kadar sürdü arkadaşda kalmalar falan. Birtek dönüşte akşam 9 dan sonra sürmek zorunda kaldım kocaelinde. Onun dışında gündüz sürdüm. Keyfinden bahsetmiyorum o çok güzel. Ama motor tık demedi. Namussuz canavar gibiydi hiç sorun çıkarmadı, bakımlarınızı yaptırıp yola çıkabilirsiniz. GV250 bu konuda güvenebileceğiniz bir motor.

    Arkadaşlar genel olarak, motor kullanmak çok zevkli, GV250 de çok güzel bir motor. Hyosung zaten suzukinin yedek parçalarını yapan bir firma, adamlar motordan anlıyorlar. Kanuni ile ilişkili oldukları için de her yerde yetkili servisleri var. Şekli güzel sesi güzel sürüşü güzel. Başlamak isteyen arkadaşlardan cruiser isteyen varsa kesinlikle tavsiye ediyorum. Marka etiketine kafanızı takmayın, hayalinizdeki motoru zart diye alacağım diye kasmayın. O aleti bir deneyin. Sonra tekrar hayal kurarsınız.

    Şimdilik aklıma başka birşey gelmiyor. Sorunuz varsa sorun. Olabildiğince cevaplamaya çalışayım. 1 yıl tecrübem var bende hala acemiyim, tavsiyeniz varsa sizi de dinliyorum. Uzun yazı canınızı sıktıysa da özür diliyorum. İyi sürüşler
    ogzcngdk ve MANKU bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Acemiden tavsiye olmaz. ) Anlattıkların yaşadıkların ve tecrübelerine yaptığın yorumdan ibaret. Paylaşımın için teşekkürler.

    Uzun bir zaman motor kullanıp birçok eğitimi aldıktan sonra vereceğin tavsiyeler doğru olacaktır.

  3. #3
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Güzel bir yazı olmuş keyifle okudum elinize sağlık 👍🏻

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Znozan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar Merhaba Arkadaşlar.
    Şimdi Hyosung GV250 ile ilgili fikirlerimi ve tecrübelerimi paylaşayım biraz.

    1- Motor çok güzel. Çok iri, sanki 600cc lik bir motormuş gibi duruyor. Bilmeyen adam 30.000tl sanar aleti. Sesi çok güzel, tabiki bir Fat Boy değil. Ama çok güzel. Yokuş çıkıyor ağırlık taşıyor hızlanıyor ediyor mediyor. Şeklide şık. Fakat orjinal egzozdan dolayı sağ tarafa koyacağınız çantaya dikkat edin. Temas etmesin.

    2- Vites. Arkadaşlar bu motorun bir türlü aşamadığım bir sorunu. Lanet vites siz ağzınızla kuş da tutsanız boşa geçmiyor. Geçmiyor arkadaş. Boşverin boşa geçmeyi siz boşa atana kadar yeşil ışık yanıyor zaten kalkıyorsunuz. Ama 1 yıldır kullanıyorum. İlk kez motor kullanan ve normalde sağ elinizi kullanan bir kişiyseniz bir süre sonra sol bileğiniz ağrıyacak sürekli debriyajı sıkmaktan. Ama sonra bileğiniz güçleniyor ve ağrı falan olmuyor. Alışıyor vücut adapte oluyor sıkıntı yok.

    3- Devir. Ben başlarda çok yanlış yapmışım. Sanıyorum ki motor en fazla 120 görüyor. Sonra bilen bir abiden birkaç tavsiye aldım ve bu motorun 150 yapabilecek bir kapasitede olduğunu gördüm. Şöyleki; Kalktınız ve 2 ye geçtiniz. 7000 devirden önce vites yükseltmeyin. 8000-9000 devirde hatta 10.000 devirde vites arttırın. 3-4-5 böyle yükseltin. Ozaman performans farkını göreceksiniz. Düz yolda 150 yapabiliyor alet.

    4- Şöyle bir sorun uzun bir süre kafamı kurcalamıştı, burada dünya kadar yazı yazmıştım ne olduğunu anlamak için. Arkadaşlar sürücü selesinin altında motorun aküsü ve yanında beyni falan bulunuyor. Youtube da birkaç video izleyerek anlayabilirsiniz. Sigortalar beyin zart zurt elektrikli ne varsa selenin altında. Burada bir vida var arkadaşlar. bu vida bazı kabloları ufak metal küpe gibi halka şeklimde bir aparat ile bir arada kalmasını sağlıyor. Bu vida oksitleniyor. Paslanıyor. Böyle olunca elektrik iletemiyor ve motorunuz pat diye duruyor. Bu sorun 2-3 ay çıldırttı beni, korkanın çocuğu olmaz dedim açtım motoru buldum o parçayı. Vidayı zımparaladım, pasını masını attım ince zımparayla. Sonra yağa buladım onu. aradan 7-8 ay geçti elektrik iletme sorunu hiç olmadı bidaha. Sizede tavsiye ederim.

    5- Korkmayın, 2 vida gevşetince koca motoru bozacak değilsiniz merak etmeyin. Açın bakın nedir ne değildir. Nerde ne var. Tanıyın biraz kullandığınız şeyi.

    6- Koruma demiri çok güzel bir şey. Bir kere yana devrildim. Salak gibi mermerin üstünde frene bastım. Yavaş gidiyordum sürüklenmedim. Pat diye sağa devrildi motor. Koruma demiri olmasa egzoz bacağımın üstüne inip sıkıştırabilirdi beni. Orda o demir kriko gibi bir görev görüyor ve altından çıkabiliyorsunuz. Aldığınız motorda yoksa taktırın.

    7- Nikelajlı parçalar biraz dandik. Anlamadım nedir sebebi acaba soğuk yada sıcak yiyincemi oluyor. Sağı solu kalkıyor. Oturup da araştırmadım neden oluyor, dandik olduğundan mı yoksa ben mi bir hata yapıyorum bilmiyorum.

    8- Benzinciniz önemli. Sürekli benzin aldığınız yerin benzini kaliteliyse eğer bunu farkediyorsunuz. Demeyin bana hepsi benzin hepsi aynı diye, değil işte. Tortu motru bir şey birikiyor depoda, motorun performansını etkiliyor. Siz benzin aldıkça farkı anlayacaksınız, tarif edebileceğim bir şey değil.

    9- Uzun yol. Arkadaşlar İstanbul'dan yola çıktım Balıkesir'e, oradan da Eskişehir'e gidip sonra tekrar İstanbul'a döndüm. 4 gün kadar sürdü arkadaşda kalmalar falan. Birtek dönüşte akşam 9 dan sonra sürmek zorunda kaldım kocaelinde. Onun dışında gündüz sürdüm. Keyfinden bahsetmiyorum o çok güzel. Ama motor tık demedi. Namussuz canavar gibiydi hiç sorun çıkarmadı, bakımlarınızı yaptırıp yola çıkabilirsiniz. GV250 bu konuda güvenebileceğiniz bir motor.

    Arkadaşlar genel olarak, motor kullanmak çok zevkli, GV250 de çok güzel bir motor. Hyosung zaten suzukinin yedek parçalarını yapan bir firma, adamlar motordan anlıyorlar. Kanuni ile ilişkili oldukları için de her yerde yetkili servisleri var. Şekli güzel sesi güzel sürüşü güzel. Başlamak isteyen arkadaşlardan cruiser isteyen varsa kesinlikle tavsiye ediyorum. Marka etiketine kafanızı takmayın, hayalinizdeki motoru zart diye alacağım diye kasmayın. O aleti bir deneyin. Sonra tekrar hayal kurarsınız.

    Şimdilik aklıma başka birşey gelmiyor. Sorunuz varsa sorun. Olabildiğince cevaplamaya çalışayım. 1 yıl tecrübem var bende hala acemiyim, tavsiyeniz varsa sizi de dinliyorum. Uzun yazı canınızı sıktıysa da özür diliyorum. İyi sürüşler
    gv 250 benim eski motorumdur kendisini 26.000 km kullandım, çok memnundum ancak bazı durumlardan dolayı sattım.. kendimce cevaplamak istiyorum senin yorumlarını.

    1. Çanta takılacaksa uygun bir demir bulunup yada imal ettirip takmak zorundasın başka çözümü yok, ben gv 250 ile en çok yokuş çıkmayı severdim 2 kişi bir sürü yük ile 100km/h altına düşmeden her türlü yokuşu çıkar, tek başıma çok zorlarsam 120 zorlamadan da 110km/h ile uzun rampaları çıkardım.. en çok rampa çıkarken arabaları solladığım zaman keyif alırdım

    2. boşa almak için kırmızıda durduğunda yarım debriyajla kalkış yapar gibi çok az öne doğru hareket ettiriceksin, tam bu sırada ayağınla vites pedalına hamle yaparsan boşa geçicektir... zamanla alışırsın

    3.benim tavsiyem en iyi hızlanma için 7-8 bin devirde vites atmandır, son hız göreceksen 3. vitesten itibaren 10 bin deviri görerek vites atmalısın, 1. ve 2. viteslerde sonları görmene gerek yok

    5. kesinlikle katılıyorum, gerçi sorun olmadıkça motoru sökmekta çok mantıklı değil ancak bir sorun varsa sökmekten kesinlikle korkmamak gerek sistem çok basit, her motor için geçerli...

    7. muhtemelen ön dişli kapağıdır, benim başıma gelmedi ancak bazen olabiliyor.. plastik üzerine nikelaj kaplama olduğu için dayanıklı olmasa gerek..

    9. uzun yolu şahaneymiş(!) cbf 150 aldıktan sonra daha iyi anladım en güzel gittiği sürât 110km/h dir..

    güzel nasihatler olmuş teşekkür ettim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler