YBR 125 esd ile 100.000 km'yi devirmek
Reklamlar
-
Değerli arkadaşlar birkaç saat önce bir arkadaş yamaha ybr
125 esd Türkiye grubuna motosikleti ile 100.000 km'yi devirdiğine dair bir fotoğraf attı. 100.000 km boyunca düzenli bakım yaptığını ve daha motorun açılmadığını (tamir edilmediğini) söyledi. Gerçekten bu motor bu kadar kaliteli mi? Görünce şaşırdım. Aramızda bu motor ile 100.000 km'yi deviren yada yaklaşan var mı?
Reklamlar
-
Sık ve kaliteli yağ değişimi + nazik kullanımla görebilir.
Ybr piyasadaki en dayanıklı ve sorunsuz makine.
Bu arada rolantisi yüksek motorun. 2000devir falan
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
100 bin yapsa ne olur uzun yolda rahat ettirecek gücü olmadıktan sonra.
-
2005 model activa 70 bine gelecek 1.500 2000 de yağ değişip devam. ))
-
tahsins adlı üyeden alıntı
Sık ve kaliteli yağ değişimi + nazik kullanımla görebilir.
Ybr piyasadaki en dayanıklı ve sorunsuz makine.
Bu arada rolantisi yüksek motorun. 2000devir falan
ybr sağlamda bu kadar sağlam olacağını zannetmiyordum. benim çinli daha 10.000 km'ye gelmeden dökülmeye başlamıştı
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
100 bin yapsa ne olur uzun yolda rahat ettirecek gücü olmadıktan sonra.
Orası doğru ama millet artık hız aramıyor bence sağlamlık arıyor ya da benim görüşüm böyle.
-
06serhat adlı üyeden alıntı
Orası doğru ama millet artık hız aramıyor bence sağlamlık arıyor ya da benim görüşüm böyle.
Sen de hız aramıyosan Ankara'da nasıl yapıcan öyle motorlarla Sürekli 100km hızla gidemeyen bi motorun varsa çevreyollarında(Samsun-Konya yolu, Eskişehir yolu) çok sıkıntı çekersin.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sen de hız aramıyosan Ankara'da nasıl yapıcan öyle motorlarla
Sürekli 100km hızla gidemeyen bi motorun varsa çevreyollarında(Samsun-Konya yolu, Eskişehir yolu) çok sıkıntı çekersin.
Resim yükleyecektimde olmadı benim 100lük 80 90 diyordu rahatlıkla ama daha 10.000 olmadan dağılıyordu. hızı yetiyordu, herkes motorunun daha hızlı olmasını ister ama ben hızlı olduğundan daha çok sağlam dayanıklı olmasını isterim.
Ankara gibi bir yerde hız şart elbette çevre yolu hiç çekilmez. pulsara da bakıyorum hoşuma gitti motor daha 100 bini deviren olmadı. en son 70 bin küsür civarı vardı. bekleyip göreceğiz bakalım kim ne kadar km yapacak.
-
Az daha koy ybr al diye boşa demiyorlarmış demek
-
16 Temmuz 2015, 23:45
#10
MotoGlock adlı üyeden alıntı
Az daha koy ybr al diye boşa demiyorlarmış demek
Aynen bunun çin malı olanları da var fiyat 3000-4000 arası. Çin malı kullanan bir kurye vardı sordum ybr nin yanına yaklaşamaz diyordu.
-
16 Temmuz 2015, 23:52
#11
Pulsar güzel de ben sıkışık trafiğe girmeye korkuyorum onunla 150'lik Mondial var aralardan geç atla zıpla banamısın demez. 100km hıza kadar da roket gibi çıkar. 120'ye kadar rahat çıkardı ama son bikaç aydır 105'i geçemiyorum çok zırlayıp titriyo 9000 devirden sonra. Bugün modifiye için söktüm yarın 210cc olarak hayata geri dönecek En azından 120km hıza kadar seri bir şekilde hızlanmasını bekliyorum yeni halinden.
-
16 Temmuz 2015, 23:57
#12
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Pulsar güzel de ben sıkışık trafiğe girmeye korkuyorum onunla
150'lik Mondial var aralardan geç atla zıpla banamısın demez. 100km hıza kadar da roket gibi çıkar. 120'ye kadar rahat çıkardı ama son bikaç aydır 105'i geçemiyorum çok zırlayıp titriyo 9000 devirden sonra. Bugün modifiye için söktüm yarın 210cc olarak hayata geri dönecek
En azından 120km hıza kadar seri bir şekilde hızlanmasını bekliyorum yeni halinden.
Evet takip ediyorum motorsuz olmak böyle birşey yakınlarda arkadaş bulmak ve gezi düzenleyemeyip tanışamayıp gezememek :(
-
17 Temmuz 2015, 09:12
#13
Motorlarda 100000km bizi neden şaşırtıyor garip , 1970'li model Murat 124'ler hala kullanımda bizim motorlarımız 3-5 senede çöp mü olacak ?
-
17 Temmuz 2015, 10:40
#14
mgora adlı üyeden alıntı
Motorlarda 100000km bizi neden şaşırtıyor garip , 1970'li model Murat 124'ler hala kullanımda bizim motorlarımız 3-5 senede çöp mü olacak ?
Hacı abi o anlamda değil. Birçok kişi esd kasalarının çinde üretildiğini artık ybr lerin eski sağlamlığını kaybettiğini söylüyorlardı. Hatta arora, kuba, vitello, gibi markalar kopyasını yaptılar ve bunu bilenler ybr nin artık çin malı olduğunu söylediler. Bende bu arkadaşın 2,5 senede nasıl 100 bin km yaptığına ve bu motorun 100 bin kmye gelip dağılmadığına şaşırdım. Gerçekten sağlam makinaymış.
Hayırlı bayramlar
-
17 Temmuz 2015, 10:52
#15
mgora adlı üyeden alıntı
Motorlarda 100000km bizi neden şaşırtıyor garip , 1970'li model Murat 124'ler hala kullanımda bizim motorlarımız 3-5 senede çöp mü olacak ?
Murat 124 10000 devir ceviriyomu
-
17 Temmuz 2015, 11:08
#16
06serhat adlı üyeden alıntı
Hacı abi o anlamda değil. Birçok kişi esd kasalarının çinde üretildiğini artık ybr lerin eski sağlamlığını kaybettiğini söylüyorlardı. Hatta arora, kuba, vitello, gibi markalar kopyasını yaptılar ve bunu bilenler ybr nin artık çin malı olduğunu söylediler. Bende bu arkadaşın 2,5 senede nasıl 100 bin km yaptığına ve bu motorun 100 bin kmye gelip dağılmadığına şaşırdım. Gerçekten sağlam makinaymış.
Hayırlı bayramlar
Motorun Çin'de üretilmesi onu Çin motoru yapmıyor. Tasarım, malzeme Yamaha nasıl isterse öyle oluyor. Bazı saf arkadaşlar hala 2004 model YBR'yi sırf Japon üretimi diye 2014 model cillop gibi YBR ESD motora tercih edebiliyorlar ki bence bunun Türkiye dışında bir yerde eşi benzerini göremezsiniz. YBR'nin klonu olan Çin malı modeller bile (Salcano Wolf gibi) sorunsuz motorlar, YBR'nin 100 bin görmesi gayet normal. Kaldı ki Çin motoru bile olsa, rodajı düzgün yapılıp, bakımlarını aksatmadan, kırmızı devir bölgesinde sürmeden insan gibi kullanılırsa 100 bin km yapabilir. En azından yeni model Çin motorları için bu böyle. Eğer yeni modellerden bir motor 10 binde dökülmeye başlıyorsa, suç %99 kullanıcısındadır. Bunu da herhangi bir motorun başlığında aynı motoru 10 bin km boyunca sorunsuz kullanan arkadaşlar olduğu gibi 3 bin km'de, motorunu iyi açıp (!) eline alan arkadaşlar olmasından görebilirsiniz.
-
17 Temmuz 2015, 11:30
#17
ben driftle 45 bin yaptim motor acilmadi cinli diye alay ettiginiz motor utandirmadi yani
-
17 Temmuz 2015, 11:36
#18
(SEKO)
Evet ybr çin malı değil kendini kanıtladı kanıtlıyor.
Benim motor 10 bine gelmeden dökülmeye başladı evet ama sorunun %99 unun bende olduğunu zannetmiyorum. 3 tane servis gezdim üçüde yardımcı olmadı bana. Sonuçta 2 bin tl lik motor alıyoruz adamdan saymıyorlar. 3 serviste yağ değişimi akü değişimi buji ve konjentör değişiminden başka birşey söylemediler. Tabi sonradan ben motor bakımı ile ilgili çok şey öğrendim. Hiçmi hava filtresi değişimi olmaz, hiçmi sübap ayarı olmaz. 3 serviste bana motorunu bırak gerekli her türlü bakımını yaparım demedi. En fazla yarım saatte gönderdiler. Demekki 3 kuruşluk motor aldınmı seni adamdan saymıyorlar. Bunu öğrendim Kuba motordan nefret ediyorun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
ben driftle 45 bin yaptim motor acilmadi cinli diye alay ettiginiz motor utandirmadi yani
Maaşallah.Çinli diye alay etmiyoruz çinlilerde motor. İlk motorum çinli zaten ama çinli motorun bakımını geciktirirsen iyi bir usta bakmazsa dağılır.ben en çok servislerinden şikayet ediyorum.
-
17 Temmuz 2015, 11:37
#19
06serhat adlı üyeden alıntı
ybr sağlamda bu kadar sağlam olacağını zannetmiyordum. benim çinli daha 10.000 km'ye gelmeden dökülmeye başlamıştı
Benim çinlide 40.000km yi geçti, döküldüğü falanda yok. Ama bakmak istiyor elbet. 50-60.000km gibi rektefe yaptırırım. 100.000km oluncada artık sıfır ybr bakmaya başlarım.
Çinlinin motoru ile neyaparsan yap 100.000km yapmak zor iş hatta imkansız.
Ama düzgün bakılırsa ybr 100.000km rahat yapar.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
17 Temmuz 2015, 11:41
#20
Bu sitede imza nicli bi arkadaş vardı 2011 mod ybr 140000 km ye gelmişti
Kuryelik yapıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)