Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Başlangıç Motoru ( 2 )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Kasım 2014
    Motosikleti
    BMW F650GS 2007
    3-5 ay 125 çinli kullan sonra sat r25 al, ilk motor düşer diyor herkes r25i ilk günlerden düşürmemiş olursun hatalarını ilk motorda yap


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul / Sarıyer
    Motosikleti
    İlk motoruna karar aşamasında
    Alıntı Dodin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3-5 ay 125 çinli kullan sonra sat r25 al, ilk motor düşer diyor herkes r25i ilk günlerden düşürmemiş olursun hatalarını ilk motorda yap
    motoru sanırım kredi çekip öyle alıcam cunku elımde herhangı bır bırıkım yok 3-5 ay ogrendıkden sonra satıp 250cc motor alma olayını nasıl yaparım tam bılemedım 125cc kurye motoru tarzı bırşey almayı pek ıstemıyorum 3-5 ay bınecegım bır motora boşuna 3-5 bin arası bırseyde vermek ıstemıyorum (tam fıyatını bılmıyorum tahmın ettım) 125cc bılındık bır markanın motoru ıle baslarsam baya bi binerım gıbı onu satıp 250 alabılecegımı pek sanmıyorum o yuzden 250cc ıle baslamayı olayını dusunmustum ogrenıp onunla devam ederdım sızce mantıklı olan ne nasıl yapsam ?

  3. #23

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Yeni başlayan biri olduğun için mutlaka 0 (sıfır) motor al; ister 3 bin liraya ister 30 bin liraya, ama mutlaka sıfır yeni motor al. Rodaj dedikleri motorun aksamlarının birbirine alışması sürecinde sen de motora alışırsın.

    Tip olarak beğenmediğin motoru alma. İster 3 bin liraya, ister 30 bin liraya. Mutlaka beğendiğin motora bin.

    Ekipmansız binme. Hele yeni başlayan biri olarak, motosiklet kullanımı için üretilmiş özel pantolon+mont+bel koruması+eldivenler+"ucuz olmayan bir kask" mutlaka edin.

    Forumlardaki yeni başlayanlar için sürüş teknikleri üzerine ana sayfada linki olan makaleleri ve forumlardaki yorumları mutlaka oku.

    Beygir gücüne motosiklet tarzına gelecek olursak; ilk olarak 600'lük ile başladığını söyleyenler de var; hele bir skutır ile başla diyen de...

    150'lik iyi bir başlangıçtır bence ... Oturuş olarak da commuter tarzı ile başlamak öğrenmeyi kolaylaştıracaktır belki de ...

    Hem daha hafif olurlar, kg olarak... Dururken daha bi kolay "başedebilirsin" ... yeni başlayan biri olarak ...
    JuxtaCrucem bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Ekipmanlar sağlam olsun motor 125 lik olsun tamamdır.

  5. #25

    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    2. el 8bin kmde 7500tlye aldım foto da atıyım tam içime sindi açıkçası motor boyum 1.90 hayatımda hiç motor sürmemiştim bisiklet çok sürdüm ama el ayak kombinasyonlarına alıştıkça öğreniliyor memnunum verdiği hava çok başka ;) acele etmeden kazasız bir şekilde apaçi gibi sürmeden bence kaza yapma olasılığını çok aza indirebilirsin çok görüyorum adam bende 10 saniye erken gidebilmek için risklere giriyor nere yetişecekse artık :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

    [/url[/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

    resim atamadım :D hangi siteden url yapılıyordu

  6. #26

    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir/Tire
    Motosikleti
    Kuba CG 100
    En İyi si mobilet helal az masraflı kaza yapınca at çöpe plakasız gez trafik yakaladımı benim degil de pejoo ilk başlangıcım 8 tek glordin abowww yamaha bile kapışamaz

  7. #27

    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul / Sarıyer
    Motosikleti
    İlk motoruna karar aşamasında
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni başlayan biri olduğun için mutlaka 0 (sıfır) motor al; ister 3 bin liraya ister 30 bin liraya, ama mutlaka sıfır yeni motor al. Rodaj dedikleri motorun aksamlarının birbirine alışması sürecinde sen de motora alışırsın.

    Tip olarak beğenmediğin motoru alma. İster 3 bin liraya, ister 30 bin liraya. Mutlaka beğendiğin motora bin.

    Ekipmansız binme. Hele yeni başlayan biri olarak, motosiklet kullanımı için üretilmiş özel pantolon+mont+bel koruması+eldivenler+"ucuz olmayan bir kask" mutlaka edin.

    Forumlardaki yeni başlayanlar için sürüş teknikleri üzerine ana sayfada linki olan makaleleri ve forumlardaki yorumları mutlaka oku.

    Beygir gücüne motosiklet tarzına gelecek olursak; ilk olarak 600'lük ile başladığını söyleyenler de var; hele bir skutır ile başla diyen de...

    150'lik iyi bir başlangıçtır bence ... Oturuş olarak da commuter tarzı ile başlamak öğrenmeyi kolaylaştıracaktır belki de ...

    Hem daha hafif olurlar, kg olarak... Dururken daha bi kolay "başedebilirsin" ... yeni başlayan biri olarak ...
    birçok soru işaretini gidermiş oldum sayende çok teşekkurler yorumların ıcın bu arada şunu merak edıyorum kask,dızlık,omuzluk türü ekıpmana verılen paraya acımam sonucta bızı koruyo ama bu monttu pantolondo eldıvendı bunların fıyatlarına motoplusdan baktım acayıp pahalı ya sanırım bırde dolar euro kuruna göre fıyatları var normaldede o tür ekıpmanlar bu kadar pahalımı yoksa aynı kalıtede daha ucuza bulabılırmıyım ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------

    Alıntı Djhaylaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekipmanlar sağlam olsun motor 125 lik olsun tamamdır.
    galıba aynen öyle yapıcam ıyıce işi kapınca direk 250 lik ss ye geçicem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı Gacar1983 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En İyi si mobilet helal az masraflı kaza yapınca at çöpe plakasız gez trafik yakaladımı benim degil de pejoo ilk başlangıcım 8 tek glordin abowww yamaha bile kapışamaz
    mobileti duyunca aklıma şener şenın mobilet sahnesi geldi nedense

  8. #28

    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir/Tire
    Motosikleti
    Kuba CG 100
    hem para ya acımıyorsun hem kask odur budur fiyata takılıyorsun hem A2 de yok sende bende varda ne oldu 3 tane ceza yedim ehliyet bile varken keşke pilakasız pejo 103 8 tek sekman glordin kullansaydım düşünüyom mobilete geri dönmeyi otomatik vites hemde piyasada bulursun çın çın eksoz ve koyver ara gazını melodilendir zevkin gelsin o kadar motor bindim eksoz sesleri ni hiç beyenmedim .

  9. #29
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Bu konudaki fikrim sadece beni bağlamakla birlikte R25 ile öncelikle eğitim almak şartıyla (bu şartın yerine getirilmemesi kaza ve en iyi ihtimal masraf ile neticelenir) başlanır, uzun yıllarda kullanılır. Siz niye insanları sınırlıyorsunuz? Ninja 300 ile çok mu farklı lütfen elinizi vicdanınıza koyun, biri çıkıyor motoru 10 bin devir üzerinde kullanıyor ve "aa bu çok hızlı bununla başlamayın ama çok güzel ama çok tehlikeli ama çok konforlu çok kaliteli ama çok pahalı ama ama ama" ama ney? Biz boşa konuşuyoruz. Demem o ki verecek olandan deve üstünde Mekke yolunda alırlar. Sen eğitimsiz ve şuursuzca binersen 50 cc ilede gayet güzel ölürsün.
    Lightning bunu beğendi.

  10. #30
    HockerFz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Commuter (Yamaha Ybr 125, Honda Cbf 150, Bajaj Discovery 150 vs) tarzı bir motorla başlaman daha mantıklı.(Tabiki önce ekipman ve ehliyet) Düşücen kalkıcan orası Allah ın emri. En azından servise gidip ekspertizini yaptırdığında her yazılan kalemde gözyaşı dökmezsin Sonraki etapta bir üst sınıfa geçebilir veya istediğin 125 lik sınıfın nispeten güçlülerinden R125 e binebilirsin. Bunlar benim nacizane görüşlerim burda bizim yaşımız kadar motor kullanan abilerimiz var onlara da sık sık kulak ver bence . Sürüş eğitimleri almayı da ihmal etme sonra benim gibi asfaltla aşk yaşayıp, akıllanıp, ders almaya gitmemeni öneririm

  11. #31
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Hafif, küçük cc ve ucuz bir motosiklet olsun.Full ekipman ile ve mümkünse motosikletinde koruma demiri olsun.Motosiklet devrildiğinde koruma demiri büyük masraflardan korur.Gerçekten motosikleti ilk kullandığın zamanlarda hiiiç ummadik bir anda devirebiliyorsun ve ben devirmem vs diyen çoğu kişi devirmiştir.Dediğin motosikletlerle dusersen masrafin seni gercekten çok yorar.

    Bence 2. el az km yapmis bir ybr al veya çin malı bir motosiklet al.2-3 ay kullanıp alıştıktan sonra satarsin ve yzf 125 yada R25 ini alırsın.

  12. #32

    Üyelik
    14 Haziran 2015
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    94 ya da 95 'de Mobylette ilk kullandığım motosiklet idi..
    http://i83.photobucket.com/albums/j3...r/SS856803.jpg
    benim de ilk kullandığım motor bunun mavi renklisiydi.Zaten sayılı motor kullandım şimdiye kadar :D Bunu kullandığımda sanırım 12-14 yaşlarındaydım arkadaşımın babasının vardı o alıyordu bizde ondan alıp kullanıyorduk.Nasıl bir deli cesaretiyse artık o yaştı ilk defa motor sürüyorsun engebeli tarlanın içinde canavar gibi basıp gidiyorduk.Ehliyete yazıldım acaba kullanabilirmiyim endişesi varken 27 yaşında o yaşlarda kullanabilirmiyim diye düşünmedim alıp kullanmıştık toprakta çamurda

  13. #33
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Alper.A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim de ilk kullandığım motor bunun mavi renklisiydi.Zaten sayılı motor kullandım şimdiye kadar :D Bunu kullandığımda sanırım 12-14 yaşlarındaydım arkadaşımın babasının vardı o alıyordu bizde ondan alıp kullanıyorduk.Nasıl bir deli cesaretiyse artık o yaştı ilk defa motor sürüyorsun engebeli tarlanın içinde canavar gibi basıp gidiyorduk.Ehliyete yazıldım acaba kullanabilirmiyim endişesi varken 27 yaşında o yaşlarda kullanabilirmiyim diye düşünmedim alıp kullanmıştık toprakta çamurda
    Beyin yeteri kadar çalışsa zaten düşünürdük Cocukluk işte... üzerinden 20 sene geçmiş.. Ayrıca ben de mavisi ile başlamıştım, kırmızısı pek yoktu.

  14. #34

    Üyelik
    26 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok :(
    Öncelikle tüm camiaya merhaba

    Sitede yeniyim bu başlığı bulamadan bir konu açtım. Muhtemelen benzer olduğu için silinecektir. Onun yerine var olan bu başlığın altına yazımı ekliyorum. Uzun yıllardır hep bir motor tutkum vardı. Ama yurt dışı ama üniversite yok efendim şu öncelikli, yok efendim bu derken hep bir bahaneyle her seferinde erteledim. Ve en sonunda biraz geçte olsa( 29 yaşındayım ) motorsiklet ehliyeti alıp bir motorsiklet sahibi olmaya karar verdim. Bir kaç gündür internet üzerinden blog, youtube etc. bir çok video ve yazı okudum. Ama karar aşamasında net olmayan ve bu konuda engin tecrübeleri olan arkadaşlara danışmak istediğim şeyler var. Öncelikle lise yıllarında zaman zaman kullandığım scooterlar( 50 cc) dışında şu ana kadar bir motorsiklet tecrübem yok. 29 yaşındayım 1.80 boy ve 80 kilodayım. Uzun zamandır Yamaha YZF125 ve Yamaha R25'i kullananları, lansmanlarını, videolarını şuursuzca ve tutkuyla takip ediyorum

    Ve son zamanlarda R25e artık utanmasam rüyalarımda bile görüp hallenicem yani. İşin şakasını ve iğrençliğini bi kenara bırakırsak ve internet ortamında bu konuda tecrübeleri arkadaşların yorumuna bakarsak, ağırlıklı olarak R25'in sınıfına nazaren perfomansından dolayı start için biraz fazla olabileceğine yönelik bi görüş var gibi. Bu başlık altında da benzeri şeyleri gördüm az önce. Ama şu ana kadar nerdeyse hiç tecrübesi olmasa da bilinçli ve dikkatli kullanıyorum diyen ve R25 ile başlayan ve uzun zamandır sorunsuz kullanan arkadaşlar da var. Bu konuda ben de biraz karışmış durumdayım. Çünkü R25 almak istiyorum. Amacım fütursuzca hız yapmak ya da tutku dolu virajlarda motoru yatırabilmek değil. Ki söz konusu sağlık ve can iken her daim yavaş, dikkatli ve bilinçli olacağımdan şüphem yok. Ama startta uygun değil ya da tehlikeli muhabbetinden dolayı düşündürüyor. Ve açıkcası sırf alışmak ve daha iyi öğrenmek için ( 6 ay - 1 yıl) değiştiriceğimi bile bile 0 ya da ikinci el bir yzf-125 almakta istemiyorum. Ki yıllardır motor sahibi olan ve kullanan bir çok arkadaşımda imkanın varsa mümkün olduğunda motorsiklette 2. elden uzak dur diyorlar. Bu konuda aramızdaki engin tecrübeli arkadaşlarımız ne diyor acaba ?

    Bir diğer sorum ehliyetle ilgili. Halihazırda 11 senedir B sınıfı ehliyete sahibim. Dolayısıyla 2016da çıkan yeni ehliyet yasasına göre direk A sınıfı ehliyete de direk başvurabiliyorum. Aslında A2 sınıfı ehliyet her iki model içinde yeterli diye biliyorum. Ama olası olarak ilerki yıllarda tekrardan yükseltmek zorunda kalmamak için direk A'ya başvurmak daha mantıklı gibi geliyor. Şu anda B sınıfına sahip olduğum için sadece ek dersler ve direksiyon sınavıyla sanırım A ehliyeti alabiliyorum diye biliyorum. Bu konuda bilgisi olan ve bana öneride bulunabilecek arkadaşlar var mı acaba ? Ve eğer varsa İstabul Merter bölgesine yakın önerebileceğiniz iyi bir sürücü kursu var mı? Sürücü kursuna ek olarak Yamaha Riding Academy'de de hem güvenli hem bilinçli motorsiklet kullanımını öğrenmek için Seviye 1 ve 2yi yapmayı düşünüyorum. Bu eğitimleri daha önce yapan arkadaşlar var mı acaba ? Verimli ve iyi olduğunu düşünüyor musunuz ? Şimdiden çok teşekkürler ve cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)