Motosiklet egitmeni gözü ile baktigimda verilen tavsiyelerin her ne kadar iyi niyetli olsa da hamaset disinda arkadasimiza bir faydasi yok.

Yillardir söyledigim gibi kullanilan motor degil kullanan sürücü önemlidir. Motorun dinamikleri acisindan 125 cc ile 1400 cc kullanmak arasindaki fark yok denecek kadar azdir. Ikisinde de gazi acarsan gider , kontrayi verebilirsen döner , fren yapmayi biliyorsan gayet güzel durabilir.

Motorun kücük olmasi sizi kazalardan falan korumaz. Günümüzdeki en dandik 125 cc bile 100 km hizlari zorlayabiliyor . Bu hizda bir bariyere , araca direge vb gibi sabit objelere carparsaniz ciddi hasarlar alabilir hatta hayatiniz kaybedebilirsiniz.

Motorun hizini ve ivmesini belirleyen sey gücü veya hacmi degil , sag elcikte bulunan gaz koludur. Bunun kontrolü ise tamamen sürücüdedir. Litrelik bir SS ile 125 cc lik motor 80 km hiz ile yanyana gayet uyumlu bir sekilde ilerleyebilirler. Burada kücük motor agirliginin az olmasindan dolayi daha kivrak manevra kabiliyetine , büyük motor ise daha iyi süspansiyon lastik ve daha güclü fren kombinasyonu ile daha kisa durma mesafesine sahiptir.

Yani artilar ve eksiler birbirini götürür. Istanbulun kabus trafiginde 600 lük bir motor yorucu olabiliyorken 250 lik cok daha yüksek konfor sunabilir.

Sonuc olarak sen nasil kullanirsan altindaki motor o kadar riskli ya da güvenlidir.

Motor secimi hacme veya güce göre degil kullanim amacina göre yapilmalidir.

Sevgilerimle