DOLDURUŞA GELİP SINIRLARINIZI AŞMAYINIZ ! (Motosiklette Psikolojik Faktörler)
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Merhaba arkadaşlar , eğer sizde çevredeki durumlardan etkilenerek , motosiklet sürerken gaza geliyorsanız lütfen okuyunuz .
Her motosiklet sürücüsü düşebilir ama her düşen kalkacak diye bir garanti yoktur. Hiçbir zaman başkalarının sözleri ile kendinizi gerçekçi bir şekilde tartmak arasında bir seçim yapar duruma sokmayınız. Başkaları, bu eğitimciniz de olabilir sizi sizden iyi bilemez. Unutmayınız ki kullandığınız alet risk faktörü yüksek bir vasıtadır. Bunun kullanımı ciddiyet ister ve heveslerle, sanılarla kullanılırsa kişinin yaşamını köreltebilir.
Uçmak isteyenler uçağa binsinler. Bazen trafikte sürüşün bizatihi kendisinden zevk almak değil etrafın dikkatini çekmek, kendimize bakıldığını hissetmek duygusu baskın unsur olabilmektedir. Genellikle bu durumda bizlerin, özellikle de yeni başlayan yaşı genç sürücülerin dikkati dağılmakta ve kontrolsüz bir irade gevşekliği içinde adeta motor akrobasilerine yeltenildiği görülmektedir. Bu durum tamamen gösteriş psikolojisidir. Acemi psikolojisi dediğimiz ben en iyisiyim saplantısı da buna eklenince sürücü kendisinin ve motorunun güvenlik sınırlarını kolaylıkla aşmakta ve maalesef kazalar, motosikletten düşmeler meydana gelmektedir. Sürücü kendisini geliştirmelidir. Elbette bu da çıtasını yükselterek olacaktır. Bu beceri kazanma işlemi ise trafikte yapılmamalıdır. Trafiğe kapalı alanlarda, tam donanımlı giyinik olarak ve mutlaka bilinçli olarak safhalar denenmeli, talimler kademeli bir şekilde icra edilmelidir. Temel eğitimin ciddi bir kuruluştan alınması şarttır. Takiben konu ile ilgili yayınlar takip edilmelidir. Maksimum frenleme, değişik slalom çalışmaları talimleri her sene tekrar edilmelidir.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
-
Dun ybr li arkadas geldi kapismak istedigini soyledi benim motor 200 cc o 125 cc olmaz falan dedim en sonunda canima yetti duz yola ciktik kalkista bu yapistirdi gidiyo ben ara sokaga girip evime gittim hic ugrasamam
-
Birde belirtmek isterim siz denmesenizde 1000 lik motorlarınız +299 yapıyor, hani gaza gelmeyin.
-
Geçen gün motosikletinizi yatırmaktan korkmayın diyordunuz şimdi dolduruşa gelmeyin diyorsunuz bu ne çelişkidir Ezio41
-
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Ahmet_Tascı adlı üyeden alıntı
Dun ybr li arkadas geldi kapismak istedigini soyledi benim motor 200 cc o 125 cc olmaz falan dedim en sonunda canima yetti duz yola ciktik kalkista bu yapistirdi gidiyo ben ara sokaga girip evime gittim hic ugrasamam
Yazıda belirtmek istediğim durum tam olarak bu şekilde yaşanan olaylar ile ilgili .
Sepya adlı üyeden alıntı
Birde belirtmek isterim siz denmesenizde 1000 lik motorlarınız +299 yapıyor, hani gaza gelmeyin.
Bilerek belirtmedim hocam yüksek cc'li sahipleri , çünkü ister acemi ister tecrübeli insan olsun . İkarus sendromuna kapılıp bana birşey olmaz diyip gaza kim gelirse kaza gelmesi yüksek olasılıktır .
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Geçen gün motosikletinizi yatırmaktan korkmayın diyordunuz şimdi dolduruşa gelmeyin diyorsunuz bu ne çelişkidir Ezio41
Hocam o konu ile bu konu arasında dağlar kadar fark var . Diğer açtığım konu motosikleti sürerken virajlarda oluşan korku ile ilgili oluşan bir durum . Bu ise motosiklette seyir halinde giderken , etraftan etkilenerek sürüş psikolojimizin değişmesi ile bir durum . Yukarıda da Ahmet_Tascı kardeşimiz bu duruma örnek vermiş zaten .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar , eğer sizde çevredeki durumlardan etkilenerek , motosiklet sürerken gaza geliyorsanız lütfen okuyunuz .
Her motosiklet sürücüsü düşebilir ama her düşen kalkacak diye bir garanti yoktur. Hiçbir zaman başkalarının sözleri ile kendinizi gerçekçi bir şekilde tartmak arasında bir seçim yapar duruma sokmayınız. Başkaları, bu eğitimciniz de olabilir sizi sizden iyi bilemez. Unutmayınız ki kullandığınız alet risk faktörü yüksek bir vasıtadır. Bunun kullanımı ciddiyet ister ve heveslerle, sanılarla kullanılırsa kişinin yaşamını köreltebilir.
Uçmak isteyenler uçağa binsinler. Bazen trafikte sürüşün bizatihi kendisinden zevk almak değil etrafın dikkatini çekmek, kendimize bakıldığını hissetmek duygusu baskın unsur olabilmektedir. Genellikle bu durumda bizlerin, özellikle de yeni başlayan yaşı genç sürücülerin dikkati dağılmakta ve kontrolsüz bir irade gevşekliği içinde adeta motor akrobasilerine yeltenildiği görülmektedir. Bu durum tamamen gösteriş psikolojisidir. Acemi psikolojisi dediğimiz ben en iyisiyim saplantısı da buna eklenince sürücü kendisinin ve motorunun güvenlik sınırlarını kolaylıkla aşmakta ve maalesef kazalar, motosikletten düşmeler meydana gelmektedir. Sürücü kendisini geliştirmelidir. Elbette bu da çıtasını yükselterek olacaktır. Bu beceri kazanma işlemi ise trafikte yapılmamalıdır. Trafiğe kapalı alanlarda, tam donanımlı giyinik olarak ve mutlaka bilinçli olarak safhalar denenmeli, talimler kademeli bir şekilde icra edilmelidir. Temel eğitimin ciddi bir kuruluştan alınması şarttır. Takiben konu ile ilgili yayınlar takip edilmelidir. Maksimum frenleme, değişik slalom çalışmaları talimleri her sene tekrar edilmelidir.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim .
Burda bahsedilen yaşı genç , kanı kaynayan sürücü tam olarak ben oluyorum cidden bütün bu anlattıklarınız bende var yanlış olduğunun farkındayım ama hala kurtulamadım kendime çeki düzen vermeye çalışıyorum
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Enes Bakır adlı üyeden alıntı
Burda bahsedilen yaşı genç , kanı kaynayan sürücü tam olarak ben oluyorum cidden bütün bu anlattıklarınız bende var yanlış olduğunun farkındayım ama hala kurtulamadım kendime çeki düzen vermeye çalışıyorum
Umarım en kısa sürede bu durumunuzdan kurtulursunuz .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar , eğer sizde çevredeki durumlardan etkilenerek , motosiklet sürerken gaza geliyorsanız lütfen okuyunuz .
Her motosiklet sürücüsü düşebilir ama her düşen kalkacak diye bir garanti yoktur. Hiçbir zaman başkalarının sözleri ile kendinizi gerçekçi bir şekilde tartmak arasında bir seçim yapar duruma sokmayınız. Başkaları, bu eğitimciniz de olabilir sizi sizden iyi bilemez. Unutmayınız ki kullandığınız alet risk faktörü yüksek bir vasıtadır. Bunun kullanımı ciddiyet ister ve heveslerle, sanılarla kullanılırsa kişinin yaşamını köreltebilir.
Uçmak isteyenler uçağa binsinler. Bazen trafikte sürüşün bizatihi kendisinden zevk almak değil etrafın dikkatini çekmek, kendimize bakıldığını hissetmek duygusu baskın unsur olabilmektedir. Genellikle bu durumda bizlerin, özellikle de yeni başlayan yaşı genç sürücülerin dikkati dağılmakta ve kontrolsüz bir irade gevşekliği içinde adeta motor akrobasilerine yeltenildiği görülmektedir. Bu durum tamamen gösteriş psikolojisidir. Acemi psikolojisi dediğimiz ben en iyisiyim saplantısı da buna eklenince sürücü kendisinin ve motorunun güvenlik sınırlarını kolaylıkla aşmakta ve maalesef kazalar, motosikletten düşmeler meydana gelmektedir. Sürücü kendisini geliştirmelidir. Elbette bu da çıtasını yükselterek olacaktır. Bu beceri kazanma işlemi ise trafikte yapılmamalıdır. Trafiğe kapalı alanlarda, tam donanımlı giyinik olarak ve mutlaka bilinçli olarak safhalar denenmeli, talimler kademeli bir şekilde icra edilmelidir. Temel eğitimin ciddi bir kuruluştan alınması şarttır. Takiben konu ile ilgili yayınlar takip edilmelidir. Maksimum frenleme, değişik slalom çalışmaları talimleri her sene tekrar edilmelidir.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim .
Yazdıklarınıza ek olarak, bir de bu tip sürücülerin direk biz diğer motor sürücülerine hava - artislik vs. yapmak için olmayacak riskler alan versiyonlarına dikkat çekmek isterim.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
10 Temmuz 2015, 19:41
#10
Kocaeli İl Temsilcisi
vader adlı üyeden alıntı
Yazdıklarınıza ek olarak, bir de bu tip sürücülerin direk biz diğer motor sürücülerine hava - artislik vs. yapmak için olmayacak riskler alan versiyonlarına dikkat çekmek isterim.
Saygılarımla.
Bu tür durumlar genelde küçük cc'li motorcu , büyük cc'li motorcuyu görünce yaptıkları riskler olabiliyor . Veya cg tarzı kullanan apaçiler 125-150 cc'li sürücüleri gördükten sonra da gaza gelebiliyorlar .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
10 Temmuz 2015, 19:49
#11
Burak iyi bir noktaya değinmişsin , bu sadece motosiklet kullanıcılarının değil tüm ülke olarak bizim bir sorunumuz.
Supersport makinelerin satılma oranının yüksek olmasını da ben buna bağlıyorum.
Barkın'ın bir programında çok güzel bir cümlesi vardı. Trafikte gaza gelmeyin, makinenizi değil kendinizi geliştirin, "siyah kuşak olun ama kimseyi dövmeyin" diye.
Sayende her yorumunun sonunda görüyorum imzana eklediğin derin cümleyi ;
Yüksekliği isterdim , onu alçak günüllülükte buldum
-
10 Temmuz 2015, 19:55
#12
Moderatör
Benim en cok yasadigim durumlardan bir tanesi, otobanda belirli bir sure gazladiktan sonra dinlenmek icin 100 lu suratlere indigimde yanindan hizli gectigim bazi araclar yanima geldiklerinde cami acip okey isareti yapiyorlar ve tekrar gazla hadi bi gorelim modu oluyor. Simdi ben 31 yasinda bir adamim. Yirmili yaslarimda da kendime hakimiyetim vardi, cok sukur 30 lu yaslarimda da bu boyle..
Fakat ortada soyle bir faktor daha var, cevrenin gaz vermesi! Bu noktada onemli olan sizi baskalarinin kumanda etmemesi, eger siz baskasinin kumandasina takilirsaniz iste o zaman arkanizdaki surucu yaniniza geldiginde soyleyecegi tek cumle, Rahmetlik iyi gazliyordu, allah rahmet eylesin olur.
Akliniz basinizda kaskiniz kafanizda gozunuz yolda olsun.
-
10 Temmuz 2015, 22:10
#13
Kocaeli İl Temsilcisi
Sokollu adlı üyeden alıntı
Burak iyi bir noktaya değinmişsin , bu sadece motosiklet kullanıcılarının değil tüm ülke olarak bizim bir sorunumuz.
Supersport makinelerin satılma oranının yüksek olmasını da ben buna bağlıyorum.
Barkın'ın bir programında çok güzel bir cümlesi vardı. Trafikte gaza gelmeyin, makinenizi değil kendinizi geliştirin, "siyah kuşak olun ama kimseyi dövmeyin" diye.
Sayende her yorumunun sonunda görüyorum imzana eklediğin derin cümleyi ;
Yüksekliği isterdim , onu alçak günüllülükte buldum
Ülke olarak hepimiz karşımızdakini anlayabilsek ve güzel ahlakile karşılık verebilsek . Kavgalar , kaos ortamı , insan insanı öldürme vb. gibi olaylar minimize olurdu . Ama herkes ben , ben , ben dediği için kimse karşısındakini düşünmeden hareket ediyor ve sanki kendimiz masum karşı taraf ise suçlu psikolojisi ile bakıyoruz bütün olaylara . Buda bizi egoist , kindar ve vicdansız yapıyor ne yazıkki . İmzadaki derin manayı herkes tatbik edebilse sorun kalmaz ortada .
leopessia adlı üyeden alıntı
Benim en cok yasadigim durumlardan bir tanesi, otobanda belirli bir sure gazladiktan sonra dinlenmek icin 100 lu suratlere indigimde yanindan hizli gectigim bazi araclar yanima geldiklerinde cami acip okey isareti yapiyorlar ve tekrar gazla hadi bi gorelim modu oluyor. Simdi ben 31 yasinda bir adamim. Yirmili yaslarimda da kendime hakimiyetim vardi, cok sukur 30 lu yaslarimda da bu boyle..
Fakat ortada soyle bir faktor daha var, cevrenin gaz vermesi! Bu noktada onemli olan sizi baskalarinin kumanda etmemesi, eger siz baskasinin kumandasina takilirsaniz iste o zaman arkanizdaki surucu yaniniza geldiginde soyleyecegi tek cumle, Rahmetlik iyi gazliyordu, allah rahmet eylesin olur.
Akliniz basinizda kaskiniz kafanizda gozunuz yolda olsun.
Çok haklısınız hocam , özellikle ışıklarda otomobil sürücüleri demir kafesleri içersinde bizleri süzerken , aynı zamanda bizimle yarışa girer gibi gaza basıp kalkanları çok görüyorum . Bu da özellikle motosiklet sürücüsünü etkiliyor . Heleki altında bir yüksek cc'li SS model varsa gaza gelip normal sürüşünden daha agrasif kullanmasını buna örnek verebiliriz . Veya tam tersi düşük cc'li olupta motorun canını çıkarta çıkarta gaza köklemesi denilebilir .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)