1997 Model MZ ETZ 251 Almayı Düşünüyorum
Reklamlar
-
Arkadaşlar hepinize merhaba. Motorsuzluk artık canıma tak etti. 2 arkadaş paraları toplayıp motor almak istiyoruz. İlk etapta ben 1500 TL çıkartabiliyorum. İkinci etapta ise arkadaş 1000 TL çıkartacak. Şimdi elimizdeki bütçeye baktığımızda anca mondial gibi motorları alabiliyoruz. YBR CBF 'lerin hurdası bile bizdeki parayla alınmıyor. Ben de dedim ki madem bu kadar paramız var eski sağlam motorlardan alalım. Arkadaşın amcasının 7 yıldır kömürlükte yatmakta olan Jawa Laser 250cc motoru vardı. Geçen amcası motoru çıkartmış bakım yapıyordu biz de birkaç tur bindik. Motor eşşek gibi gidiyor. Kaç yıllık bakımsız çürümüş motor olmasına rağmen 2 kişi yokuşta tapagaz çıktık bana mısın bile demedi. Ben de bundan etkilenerek jawa ve mz motorlara yöneldim. İnternette araştırma yaptıktan sonra temiz denebilecek bir 97 model MZ ETZ 251 motor buldum. Sizce bu motor alınır mı ? Adam 1500 TL civarında bir fiyata satıyor. Tabi motorun içi nasıldır onu kontrol edicez ama eğer sağlamsa bu motoru almalı mıyız ? Eğer motoru alırsak komple bir bakım ve scrambler'a dönüştürme projesi yapmak istiyoruz.
Şimdi ikinci bir sorum ise arkadaşlar, bu motoru komple bir bakımdan geçirmeyi düşünüyoruz. Benim aklımda motoru indirip açtırmak var. Gerekirse rektefiyeye girsin diyorum. Bunun dışında sıfır karbüratör, sekman takımı, debriyaj balatalarını da değiştirmeyi düşünüyorum. Bunların dışında neredeyse 20 yaşına girmiş bir motosiklete ne gibi bir bakım yaptırabiliriz ? Bakım için 1000 TL ye kadar bütçemiz var o yüzden gerekirse parçalarını sıfır sipariş ettirip taktırabiliriz. Bu konuda bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum. Hepinize teşekkürler...
Reklamlar
-
2000 2005 yıllarında babamda da vardı mz 251,kardeşimle yakın köylere giderdik dağ bayır demez çekerdi iyice bi elden geçerse uzun seneler kullanırsınız.
-
yigitap adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize merhaba. Motorsuzluk artık canıma tak etti. 2 arkadaş paraları toplayıp motor almak istiyoruz. İlk etapta ben 1500 TL çıkartabiliyorum. İkinci etapta ise arkadaş 1000 TL çıkartacak. Şimdi elimizdeki bütçeye baktığımızda anca mondial gibi motorları alabiliyoruz. YBR CBF 'lerin hurdası bile bizdeki parayla alınmıyor. Ben de dedim ki madem bu kadar paramız var eski sağlam motorlardan alalım. Arkadaşın amcasının 7 yıldır kömürlükte yatmakta olan Jawa Laser 250cc motoru vardı. Geçen amcası motoru çıkartmış bakım yapıyordu biz de birkaç tur bindik. Motor eşşek gibi gidiyor. Kaç yıllık bakımsız çürümüş motor olmasına rağmen 2 kişi yokuşta tapagaz çıktık bana mısın bile demedi. Ben de bundan etkilenerek jawa ve mz motorlara yöneldim. İnternette araştırma yaptıktan sonra temiz denebilecek bir 97 model MZ ETZ 251 motor buldum. Sizce bu motor alınır mı ? Adam 1500 TL civarında bir fiyata satıyor. Tabi motorun içi nasıldır onu kontrol edicez ama eğer sağlamsa bu motoru almalı mıyız ? Eğer motoru alırsak komple bir bakım ve scrambler'a dönüştürme projesi yapmak istiyoruz.
Şimdi ikinci bir sorum ise arkadaşlar, bu motoru komple bir bakımdan geçirmeyi düşünüyoruz. Benim aklımda motoru indirip açtırmak var. Gerekirse rektefiyeye girsin diyorum. Bunun dışında sıfır karbüratör, sekman takımı, debriyaj balatalarını da değiştirmeyi düşünüyorum. Bunların dışında neredeyse 20 yaşına girmiş bir motosiklete ne gibi bir bakım yaptırabiliriz ? Bakım için 1000 TL ye kadar bütçemiz var o yüzden gerekirse parçalarını sıfır sipariş ettirip taktırabiliriz. Bu konuda bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum. Hepinize teşekkürler...
MZ'ler teknoloji olarak eskidi artık 2 silindir motoru uyduruk bir tek disk ile durdurmaya çalışmak uzun fren mesafesi 2 zamanlı oluşu ile artan yakıt tüketimi ve çevreye verilen zarar
ayrıca yedek parça sıkıntısı yaşatır bir de kalifiye usta bulma sıkıntısı yaşarsınız
(mesajı editledim ekleyeceklerim var)
Mz dengesiz bir motordur basarsın gider ama duramazsın frenler genel olarak iyi değil
ayrıca şehirde kullanmak için biraz fazla vibrasyonu
Jawa 350 twin düşünebilirsin ama onlar da pek farklı olmayacaktır
-
Hocam bu dediğiniz artık 1500 TL lik bir motor için geçersiz kalıyor artık sadece motora binebilmek için motor alıyorum ben bu işin kalitesi konforu teknolojisi artık kalmadı :D Dediğiniz koşullarda bir motosikleti 1500-2000 TL'ye nerede bulabilirim hemen söyleyin gidip alayım.
-
Hem kısıtlı para hem 2 kişi bir motor sıkıntı o iş.
Bence paranızı bir birine katmayın arkadaş kalmaya devam edin.
-
yigitap adlı üyeden alıntı
Hocam bu dediğiniz artık 1500 TL lik bir motor için geçersiz kalıyor artık sadece motora binebilmek için motor alıyorum ben bu işin kalitesi konforu teknolojisi artık kalmadı :D Dediğiniz koşullarda bir motosikleti 1500-2000 TL'ye nerede bulabilirim hemen söyleyin gidip alayım.
haklısınız bu bütçeye başka seçenek yok gibi
Mz'lerin çoğunun motor kötü oluyor rektefiye görmesinde fayda var fiyat olarak bir (200-300 isterler herhalde)
uzun yola da gidebilmesi için bir ZAT falan bakabilirsiniz ama çinlinin masrafı olur
gerçi Mz bir sorun çıkarsa nereden parça bulacaksınız?
-
Etrafınızdan arayarak bu paraya iyi bir çinli bulunur 2. El hem mzden az yakar hemde en ufak sorunda fazla masraf etmezsin. Olmaz mı ? Biraz reklam sözü gibi oldu ama :D
-
Mz in 2 silindir oldugunu,uyduruk oldugunu kim siyledi size?
Piyasadaki bir cok motoru oldurur temiz olani..
Olmayanida toplarsaniz ayni isi gorur...
Kullanmayanlar yorum yapmasin lutfen,yakiti biraz fazla olabilir dogrudur ama konforuna kimse laf etmesin...
Mz adi altinda 125 cc 4 zamanli olanlara bulasmazsaniz sorununuz maz...
-
ELque adlı üyeden alıntı
Etrafınızdan arayarak bu paraya iyi bir çinli bulunur 2. El hem mzden az yakar hemde en ufak sorunda fazla masraf etmezsin. Olmaz mı ? Biraz reklam sözü gibi oldu ama :D
hangi çinliler olabilir mesela hocam ? bir de mz nin avantajı 250 cc iki zamanlı 21 hp motora sahip olması yani o paraya hiçbir çinli mz kadar kaçamaz :D
-
08 Temmuz 2015, 01:58
#10
yigitap adlı üyeden alıntı
hangi çinliler olabilir mesela hocam ? bir de mz nin avantajı 250 cc iki zamanlı 21 hp motora sahip olması yani o paraya hiçbir çinli mz kadar kaçamaz :D
jawa düşünür müsünüz? 350 ts alırsanız Mz arkanızdan bakakalır
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...20310881/detay
benzer sorunları ve benzer artıları var mz ve jawa nın genellikle
-
08 Temmuz 2015, 02:00
#11
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Mz in 2 silindir oldugunu,uyduruk oldugunu kim siyledi size?
Piyasadaki bir cok motoru oldurur temiz olani..
Olmayanida toplarsaniz ayni isi gorur...
Kullanmayanlar yorum yapmasin lutfen,yakiti biraz fazla olabilir dogrudur ama konforuna kimse laf etmesin...
Mz adi altinda 125 cc 4 zamanli olanlara bulasmazsaniz sorununuz maz...
İmza.
Ancak Mz'ler 125cc bile olsa, acemi/başlangıç motoru değildir bilesiniz , ilk piyasaya yayıldığı sene parayı bulan aldıydı , her hafta 1-2 sürücüsü mefta yahut ağır yaralanmalı kazalar...
Jawa ha keza, 2 zamanlı hayvanlardır azami dikkat ister.
Hata tolere edecek makinalar değildir, bana sorarsanız 4 zamanlı yakıtı az başka modellere bakın.
-
08 Temmuz 2015, 02:39
#12
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
İmza.
Ancak Mz'ler 125cc bile olsa, acemi/başlangıç motoru değildir bilesiniz , ilk piyasaya yayıldığı sene parayı bulan aldıydı , her hafta 1-2 sürücüsü mefta yahut ağır yaralanmalı kazalar...
Jawa ha keza, 2 zamanlı hayvanlardır azami dikkat ister.
Hata tolere edecek makinalar değildir, bana sorarsanız 4 zamanlı yakıtı az başka modellere bakın.
Hocam mesajda belirttiğim gibi jawa laser 250cc kullandık. Her türlü gazladık motorla. O kadar da korkutacak bir gücü yok bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------
Usercom adlı üyeden alıntı
haklısınız bu bütçeye başka seçenek yok gibi
Mz'lerin çoğunun motor kötü oluyor rektefiye görmesinde fayda var fiyat olarak bir (200-300 isterler herhalde)
uzun yola da gidebilmesi için bir ZAT falan bakabilirsiniz ama çinlinin masrafı olur
gerçi Mz bir sorun çıkarsa nereden parça bulacaksınız?
MZ yedek parçası satan büyük ve kurumsal bir internet sitesi var ayrıca bildiğim birkaç yer de var yedek parça satan. Onun için yedek parçanın pek sorun olacağanı zannetmiyorum.
-
08 Temmuz 2015, 02:42
#13
Ugrasmayin mz ile.ha nostalji severim diyosan al ugras aama para yok diye yoneliyosan hic bulasma al bi cinli kuba cg olur mondial olur koy yagini asiri zorlama bak keyfine.mz ile bassan duramazsin ya
-
08 Temmuz 2015, 02:50
#14
Djhaylaz adlı üyeden alıntı
Hem kısıtlı para hem 2 kişi bir motor sıkıntı o iş.
Bence paranızı bir birine katmayın arkadaş kalmaya devam edin.
Her olaya kötümser tarafından bakmamak lazım biz imkansızlıklar içerisinde neler yaptık birlikte motosiklet hayali kurduk. Ve çocuk da değiliz ki bir motosikleti paylaşamayalım. O yüzden bir sorun olacağını düşünmüyorum inşallah da olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------
Ahmet_Tascı adlı üyeden alıntı
Ugrasmayin mz ile.ha nostalji severim diyosan al ugras aama para yok diye yoneliyosan hic bulasma al bi cinli kuba cg olur mondial olur koy yagini asiri zorlama bak keyfine.mz ile bassan duramazsin ya
Arkadaşlar 1500 TL ile ben çinli hangi motoru alıyım gözünüzü seviyim. Anca kuba çita bilmem mondial uag gibi tipini hiç sevmediğim motorlar alınabiliyor. MZ de fren yok diyorsunuz da UAG'de hiç yok ben kullandım o motosikleti. O yüzden hem üzerinde uğraşıp modifiye yapabileceğim hem de biraz ciğerli bir makina istiyorum.
-
08 Temmuz 2015, 02:54
#15
Nerede yasiyorsun? Ona gore parca buluruz MZ icin...
Ben savunurum bu motoru...durmama meseleside abartiliyor..cinliler mevcut haliyle o guce ulassa durabilecek sanki...yolda altinda dagilirlar...
-
08 Temmuz 2015, 02:58
#16
-
08 Temmuz 2015, 03:03
#17
Once cinlileri mevcut halleriyle 2-3 sene sonra gozlemle,sagi solu dagilmayanlari arastir,sonra ayni cinliye mz motoru tak yada 21 hp guce cikar motorunu,bi daha gozlemle...
Yada yazilanlari daha iyi okuyup anlamaya calisarak,hazir 27 senelik motosiklet tecrubesine sahip olan hazir gozlemlenmisine kulak ver istersen...
Hatta sen bir cinli al ban bir mz,ayni yollarda ayni agresiflikle kullanalim...bskalim ne olacak
-
08 Temmuz 2015, 03:08
#18
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Once cinlileri mevcut halleriyle 2-3 sene sonra gozlemle,sagi solu dagilmayanlari arastir,sonra ayni cinliye mz motoru tak yada 21 hp guce cikar motorunu,bi daha gozlemle...
Yada yazilanlari daha iyi okuyup anlamaya calisarak,hazir 27 senelik motosiklet tecrubesine sahip olan hazir gozlemlenmisine kulak ver istersen...
Hatta sen bir cinli al ban bir mz,ayni yollarda ayni agresiflikle kullanalim...bskalim ne olacak
3.5 senedir cin motora sahibim dag bayir uzun yol kullanmadigim alan kalmadi daha anahtar degmedi motora.ezmeyin artik su çinli motorlari.mz ile ne kadar ugrasilir ? Artik o motor ihtiyac icin degil zevk icin ugrasmak icin satin aliniyor.arkadasada anlatmak istedigim bu heves etmis hevesi yarim kalmasin sonra
-
08 Temmuz 2015, 03:10
#19
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Nerede yasiyorsun? Ona gore parca buluruz MZ icin...
Ben savunurum bu motoru...durmama meseleside abartiliyor..cinliler mevcut haliyle o guce ulassa durabilecek sanki...yolda altinda dagilirlar...
Hocam ankarada oturuyorum buralarda bildiğiniz tanıdık mz ve jawadan anlayan usta var midir?
-
08 Temmuz 2015, 04:10
#20
Benim çok yakın bir arkadaşımda var MZ hem 251 hemde 301'liği. Motor gayet seri ama günümüz fren sistemi yok arkadaşların dediği gibi parça hakeza öyle, tabi bulunmaz hint kumaşı değil o paraya alınabilecek motordur kendim bizzat az buçuk sürmedim tavsiyemdir 2 zamanlı tadı bir farklı oluyor
Mevzuyu tamamen 2 arkadaş ortak motor alma konusunda çözemedim ben motoru öneririm seve seve ama bunu desteklemiyorum zannımca daha önce örneğini görmüş biri olarak git 1 ay daha sık dişini yada borç harç bul daha az üzersin kendini demedi deme, iyi forumlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)