Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

1997 Model MZ ETZ 251 Almayı Düşünüyorum

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    yamaha ybr esd
    95-2000 arası mz kullanmış biri olarak asla tavsiye etmem.paranı,vaktini,ruh sağlığını ve en önemlisi kendi canını ve aileni düşünüyorsan alma.o kaptırıp gidişin bir de duruşunu düşün.mz lerin iki zamanlı olduğunu, yağlamanın yağ pompası marifetiyle yapıldığını ve o yağ pompasının en olmadık bir zamanda-mesela otobanda son gaz giderken veya motoru yüksek devirde sıkıştırmışken- arızalanmak suretiyle motorun yağsız kalıp kitlenerek ölümlü kazalara sebebiyet verdiğini duydun mu acaba? aynısı arkadaşımla benim başımdan geçti ve mutlak bir ölümden döndük.sanayiye abone olman cabası.zaten artık tarih olmuş bir motorun parçasını bulabileceğini de sanmıyorum.ben 1997 yılında 150 lik mz in marş kolunu aylarca bulamamıştım.sonraki 251 likte parça olayı çok sıkıntı olmadı ama ikide bir yolda bırakmıştı beni.her an her yerinden patlak vermeye müsait bir motordur.dilinden anlamıyorsan kesinlikle başa çıkamazsın.sözün özü asla tavsiye etmem. 2000 liraya sıfır cup motorlar var en azından güvenle biner canını,cebini,sinirlerini ve aileni üzmemiş olursun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı Usercom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MZ'ler teknoloji olarak eskidi artık 2 silindir motoru uyduruk bir tek disk ile durdurmaya çalışmak uzun fren mesafesi 2 zamanlı oluşu ile artan yakıt tüketimi ve çevreye verilen zarar

    ayrıca yedek parça sıkıntısı yaşatır bir de kalifiye usta bulma sıkıntısı yaşarsınız

    (mesajı editledim ekleyeceklerim var)

    Mz dengesiz bir motordur basarsın gider ama duramazsın frenler genel olarak iyi değil

    ayrıca şehirde kullanmak için biraz fazla vibrasyonu

    Jawa 350 twin düşünebilirsin ama onlar da pek farklı olmayacaktır
    mz hakkında bilgin yok fikrin var komik 2 silindir demişsin mz 2 silindirmi ?
    bilmiyorsun bari bırak bilen cevap versin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:24 ----------

    Alıntı yigitap adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Arkadaşlar hepinize merhaba. Motorsuzluk artık canıma tak etti. 2 arkadaş paraları toplayıp motor almak istiyoruz. İlk etapta ben 1500 TL çıkartabiliyorum. İkinci etapta ise arkadaş 1000 TL çıkartacak. Şimdi elimizdeki bütçeye baktığımızda anca mondial gibi motorları alabiliyoruz. YBR CBF 'lerin hurdası bile bizdeki parayla alınmıyor. Ben de dedim ki madem bu kadar paramız var eski sağlam motorlardan alalım. Arkadaşın amcasının 7 yıldır kömürlükte yatmakta olan Jawa Laser 250cc motoru vardı. Geçen amcası motoru çıkartmış bakım yapıyordu biz de birkaç tur bindik. Motor eşşek gibi gidiyor. Kaç yıllık bakımsız çürümüş motor olmasına rağmen 2 kişi yokuşta tapagaz çıktık bana mısın bile demedi. Ben de bundan etkilenerek jawa ve mz motorlara yöneldim. İnternette araştırma yaptıktan sonra temiz denebilecek bir 97 model MZ ETZ 251 motor buldum. Sizce bu motor alınır mı ? Adam 1500 TL civarında bir fiyata satıyor. Tabi motorun içi nasıldır onu kontrol edicez ama eğer sağlamsa bu motoru almalı mıyız ? Eğer motoru alırsak komple bir bakım ve scrambler'a dönüştürme projesi yapmak istiyoruz.




    Şimdi ikinci bir sorum ise arkadaşlar, bu motoru komple bir bakımdan geçirmeyi düşünüyoruz. Benim aklımda motoru indirip açtırmak var. Gerekirse rektefiyeye girsin diyorum. Bunun dışında sıfır karbüratör, sekman takımı, debriyaj balatalarını da değiştirmeyi düşünüyorum. Bunların dışında neredeyse 20 yaşına girmiş bir motosiklete ne gibi bir bakım yaptırabiliriz ? Bakım için 1000 TL ye kadar bütçemiz var o yüzden gerekirse parçalarını sıfır sipariş ettirip taktırabiliriz. Bu konuda bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum. Hepinize teşekkürler...
    sanırım benim yorumlamam daha doğru olucak.
    MZ 251 1994 senesinden sonraki modeller çin malıdır. alman değildir.
    yakıtı iyi yakar iyi kaçar 2 zamanlı oluşu seriliğini arttırır.
    mz 251 yeni adıyla kanuni seyhan 251 ve 301 olarak hala piyasada mevcut.
    yedek parça sorunu yok.
    mz 251 son sürati 150 / 155 km/h
    mz 301 son sürati 170 / 175 km/h bu değerler karbüratör memesi küçültülmemiş olanların değeridir.
    mz 301 yakıt deposu 22 lt
    mz 251 yakıt deposu hatırlamıyorum.
    konforu enduru ve choper konforu arasındadır.
    kimileri javanın arkasından bakar anca demiş o işin aslı tam tersidir uzunda ve kısada mz le kapışamaz.
    2 makinanında ortak bir meselesi var pompacı aileden biri olur çok sık görürsünüz.
    çoğu mz kullanıcısı son sürattan feragat ederek karbüratör memesini değiştirir ( küçültür ) bu sayaede şehir içinde 4 / 4.5 lt 100 km yol yapar.
    uzun yolda bu değer 100 km 3.2 litrenin altına düşmez.
    kullanıcısı olarak söylüyorum kesinlikle başlangıç motoru değildir. fakat bunun la kendini geliştiren kişi 1200 gs çok rahat kullanır.
    eğer hastası değilsen bulaşmamanda fayda var.
    bende var satmaya kıyamıyorum çok talibi olduğu halde satmıyorum evladiyelik kalsın.
    ön disk fren arka kampana arka fren güvenilmez.
    benden bu kadar.
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  3. #23

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Benim bildiğim de, MZ'in sadece 125 cc olan ve Kanuni tarafından uydurulan modelleri Çin malıdır, diğerleri ya Alman ya da Türkiye'de toplanmış motorlardır. Bunlar da belki Çin'de üretilen parçalarla yapılmışlardır bilemiyorum ama sonuçta 125 cc olan gibi Çin tasarımı motorları yoktu.

    Cebinizdeki sınırlı miktarda parayı 100 km'de 5 litre yakacak bir motora bağlarsanız bir süre sonra o motora lanet okuyarak binmeye, en sonunda da binmemeye başlardınız. 2500 TL'ye ikinci el Salcano Wolf alın. Bu arada iki kişi tek motorun sahibi nasıl olacak merak ettim ?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-salcano-sahibinden-cok-temiz-salcano-wolf-219621544/detay

  4. #24
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    1997 sonrasi cikan 125 cc 4 zamanlilar cinlidir...
    1994 ten sonra cikan iki zamanlilar yerlidir..pistonuna,silindirine,deposuna, egzozuna,fren balatasina varincaya kadar yerli...
    Nereden mi biliyorum?
    1995 de fabrikasinda calisiyordum..dolayisiyla nasil imal edildigini biliyorum....

  5. #25
    crocodill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    o paraya sıfır zorro 150-31 alabilirsin.hatta ilerde cafe racer projesi için kullanabilirsin.seri motor ve fiyatı çok uygun...http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-arora-1999-tl-bu-fiyata-son-3-motor-avangarte-150-175735742/detay

  6. #26

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Arkadaşlar kafam allak bullak oldu. Kimi sağlam motordur ömür boyu gider diyor kimi sanayide yatıp kalkarsın diyor. Kimi yedek parçası rahat bulunur diyor kimi parça sıkıntısı çekersin diyor. Kimi çinliye on basar diyor kimi git çinli al diyor. Kimi 1994 sonrası çinlidir diyor kimi 1994 sonrası almandır diyor. Ben bu durumda kime inanayım gözünüzü seveyim ? Bir forumda bu kadar tezat bir arada olur mu ? Motor hakkında bilgisi olmayanlar da mı yorum yapıyor ? Aklım karmakarışık oldu.

  7. #27
    Ahmet_Tascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Cg 200
    Alıntı yigitap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kafam allak bullak oldu. Kimi sağlam motordur ömür boyu gider diyor kimi sanayide yatıp kalkarsın diyor. Kimi yedek parçası rahat bulunur diyor kimi parça sıkıntısı çekersin diyor. Kimi çinliye on basar diyor kimi git çinli al diyor. Ben bu durumda kime inanayım gözünüzü seveyim ? Bir forumda bu kadar tezat bir arada olur mu ? Motor hakkında bilgisi olmayanlar da mı yorum yapıyor ? Aklım karmakarışık oldu.
    Guzel kardesim dayimda mz var dayim ugrasip durur yillardir yag kacirir motor blogunda bisey olur vsvs.her ay ugrasir parca siparis eder boyle.ugrasmayi sevdigi icin aldi zaten yoksa chopper 800 cc motoru var.git cinli al sen yagina tuzuna bak sorunu olmaz.
    Tutkudur Motosiklet

  8. #28

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    Para senin uğraşacak da sensin kusura bakmazsan akıl var mantık var hem paran kısıtlı hem de yedek parçası bulunmayan tamircisi bulunmayan bir motor almaya yönelmişsin senin yaptığın akıl işi değil

  9. #29

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kafa karışması konusunda haklısın , bu durmda " açı ortayı " al , hasılı çok değişkenli bir motor, performans olarak kullanmayan bilmez piyasadaki çoğu 250'liklerin eline verip beline dolar.

    Ancak , bu zamanda ustası? , benzinliklerde 2 zamanlı için yağ durumu? , olası arızalarda parça temin durumu ? , yakıt ekonomisi ? vs vs , şayet bulunduğum yerde usta gibi 2 zamanlı ustası olsa idi gözümü kırpmadan eski yasal şasi üzerine bi 250 yada 301'lik karayılanı sıfırdan dizerdim.

    Ben halen bütçe durumunuzdan dolayı en iyi motorun Cg serisi olduğunu belirtmeliyim ,bakmayın tipine şusuna busuna, yukarda tazıldığı gibi yağı kıvırı zıvırı eksik etmeyin, canını çıkarırcasına kullanmayın ömürlük gider her çinli.

    Durumu toparlarsam kendime birde 100cc çinko cub almaya çalışacağım , bakmayın yazılan çizilene 250cc'ye kadar artık çinkolar belli bir seviyeye ulaştı, yakında geçecek bile.
    cenkito ve yigitap bunu beğendiler.

  10. #30
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-hastasina-alman-motoru-214741335/detay
    İnceleyin,daha ne kadar masraf yapabilirsiniz dusunun,degerlendirin...
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-duzgun-ve-masrafsiz-mz-etz-251-muayenesi-yeni-yapilmistir-216584726/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-hastasina-canavar-mz-2002-251-etz-209369076/detay
    Birkaci bunlar...

  11. #31

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Alıntı MiRiM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Para senin uğraşacak da sensin kusura bakmazsan akıl var mantık var hem paran kısıtlı hem de yedek parçası bulunmayan tamircisi bulunmayan bir motor almaya yönelmişsin senin yaptığın akıl işi değil
    Yedek parçası ve ustası bulunmadığını kim söyledi ? Duyan da motoru motoguzzi filan zannedecek, zamanında memlekette yaygın olarak kullanılmış basit 2 zamanlı bir motor işte.

  12. #32

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Dostum iyice kafan karışacak belki azıcık da bütçenin aşacak ama bajaj boxer bakabilirsin.

    Avantajları: yepyeni motor, torklu kuvvetli meret. Üstelik sağlam. Scrambler projelerine de gelir.

    Bi araştır derim.

  13. #33

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Alıntı ülgenhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum iyice kafan karışacak belki azıcık da bütçenin aşacak ama bajaj boxer bakabilirsin.

    Avantajları: yepyeni motor, torklu kuvvetli meret. Üstelik sağlam. Scrambler projelerine de gelir.

    Bi araştır derim.

    Hocam aslında bajaj boxerı almayı çok istiyordum ama 3000 TL + sigorta ve plaka masrafları bütçeyi aşıyor.

  14. #34
    omer2to - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2015
    Şehir
    Adıyaman
    Motosikleti
    apache rtr 150
    sitede çin malı kullanan çok tatlı dilli bir abi var youtube de bir sürü videosu var üye ismini vermeyim şimdi belki rahatsız olur şahsen tanımıyorum ama harbi bir insan çin malı konusunda master yapmış

  15. #35

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    Ula bebe madem herşeyinden memnunssun ne diye bize soruyorsun talebe seni. Başka işin gücün yokmu senin
    kovboy03 bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı yigitap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kafam allak bullak oldu. Kimi sağlam motordur ömür boyu gider diyor kimi sanayide yatıp kalkarsın diyor. Kimi yedek parçası rahat bulunur diyor kimi parça sıkıntısı çekersin diyor. Kimi çinliye on basar diyor kimi git çinli al diyor. Kimi 1994 sonrası çinlidir diyor kimi 1994 sonrası almandır diyor. Ben bu durumda kime inanayım gözünüzü seveyim ? Bir forumda bu kadar tezat bir arada olur mu ? Motor hakkında bilgisi olmayanlar da mı yorum yapıyor ? Aklım karmakarışık oldu.
    Böyle cevaplar gelmesi normal çünkü hepsi duruma göre doğru. 125 cc olanlar safkan Çin malı, nerede toplanırsa toplansınlar. Mühendislikleri, tasarımları (muhtemelen kopyalamayla) Çin'de yapılmış. Şu anda satılan Mondial'lerden, Kanuni'lerden bir farkı yok. 2 zamanlı olanların ise bana göre nerede üretildiklerinin bir önemi yok. Alman tasarımı, kendini ispatlamış motorları var. Burada üretiliyor diye Alman'dan uyduruk malzeme kullanacak değiller. Sonuçta ismi Kanuni değil MZ.

    Alacağın motor çok temizse veya bu motorları yıllardır bilen çok iyi bir ustaya sıfır motorla toplatırsan sorun çıkarmayacaktır. Benzin mevzusunu gördüğüm kadarıyla kulak ardı etmişsin ama hergün gidip 20 TL'lik benzin atmaya başladığında sana çok koyacaktır. Yağ koyması da cabası... Onun için git kendini ispatlamış az yakan ikinci el bir Çin motoru veya Boxer al. Sonuçta MZ'i de ikinci el alacaksın, al bir tane ikinci el temiz motor, kullan. 20 senelik motorun şasisindeki metal yorgunluğu ve korozyonu ne yapsan gideremezsin. İşin bu kısmını kimse düşünmüyor. Sanılıyor ki toplayıp boyadın mı motor sıfırıyla aynı oluyor. O yüzden şimdi kullanmak için normal bir motor al, ilerde istersen hobi için yine MZ'i topla.
    kovboy03 bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    Bence bütçeyi zorlayıp 3000 civarına gelip 2. el ybr filan bak yada en kötü boxer filan al derim.

    Bu arada bütçe kısıtlı diyosun ve scrambler yapıcam diyosun anlamadım yani ona vereceğin parayı biraz daha bekleyip 2. el bir japon alsan motosiklet olayından daha çok keyif alırsınız çünkü tamirine veya sorunlarına çok daha az sövüceksiniz.

  18. #38
    kovboy03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    AFYON
    Motosikleti
    Minsk125 Tiger250 MCT250 Süperlight150 YBR
    Yiğitalp bence sen zaten almak için karar vermişsin,İnşallah vaktin ve paran çoktur.Bunlarla uğraşmak inan seni yoracaktır.Git 0 km bir çinli al bundan daha rahat edersiniz en azından garantisi var....

  19. #39
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    bizde bi tane 251 vardı. 93 model. şasesinde üretim yeri doğu almanya yazıyordu hayatımda gürdüğüm en sağlam motordu...

  20. #40

    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Şöyle yorumları bi okuduğumda anladığım kadarıyla bilip bilmeyen herkes yorum yapmış2-3 senedir buraya takılıyorum sırf bu konu yüzünden ilk üyeliğimi açmış oldum.Ben bir mz etz 251 (91 model,) sahibiyim ve size mz hakkında bildikleriimi anlatayım.

    1-Yorumlarda genellikle eski motor ve sürekli arıza yapar sanayiden çıkmazsınız gibi yorumlar yazılmış.Arkadaşlar ben yaklaşık 10 aydır kullanıyorum.Motor kısmında hiç arıza çıkmadı.Nerdeyse aylık ortalama 1000km yapıyorum.Mz in hurdasıda gider merak etmeyin..2 defa adıyaman-malatya ve 1 kere malatya-elazığ yaptım hiç arıza çıkmadı.Gözüm kapalı istediğim yola gidebilirim yani.Hatta 1 ay sonra 3-4k km gezi yapmayı düşünüyorum .Mzle yolda kaldıysam ya benzin yada lastik patlaması yüzünden kalmışımdır. başka herhangi bir arızadan yolda kalmadım

    2-Evet benzin biraz yakar..Benim karbürator memesinde tel var ondan fazla yakmıyor ama biraz performanstan ve çekişten tabi buna bağlı olarak hızda biraz düşüyor yani.Benim motor uzun yolda ortalama 4.5-5lt/100km yakıyor tabi bu değer artçıyla birlikte oluyor.Şunu söylim öğrenci işi değil kesinlikle :D (Not:I am a student :D)

    3-Eğer mz alırsan alman olsun.93 modelden sonrası yerli unutma!!En sağlam seri ise 91 dir...

    4-Bazıları Mz'e çift silindir demiş hayır tek silindir millet bilmeden atıp tutuyor işte naparsın :D Silindir büyük ve kanallar arası mesafe fazla olduğundan ısınma problemiyok.Kontağı aç yağını suyunu ver 24 saat sür o derece.Bu arada Mz de ayrı olarak yağ deposu var oraya 1lt yağ konuluyor.En azından benzin alacağın zaman yağla benzini karıştırmıyorsun.Jawalarda ise benzin ve yağı karıştırarak depoya koyuyorsun.

    5-Frenlere gelelim...Ön fren disk arka fren kampana.Motora tek kişi bindiğin zaman arka frene hafif bas yoksa valla sakat yani arkaya batığın zaman bu meret affetmiyor Allah korusun.Ama buna nazaran ön freni disk olduğundan dolayı çok güzel frenleme yapıyor.Zaten ön disk olmasa mz'i durduramazsın.

    6-Yedek parça konusunda sıkıntı yaşamassın.Hatta sırf bunun için açılmış site bile var.(mzparcalari.com)Ama ustasını bulmak zordur herkes anlamaz yani.Ben malatya da yaşıyorum burda mzden anlayan 2-3 usta var.Zaten birisi mz'in yetkili servisiydi zamanında.

    7-Bide bazı insanlar Mz'de şase yok derler gidin bide 90ların ustalarına sorun var mıymış yok muymuş?

    Genel olarak iyi ve kötü yanlarını yazayım

    a)Yakıt olarak uzun yolda güzel sayılır o performansa ve güce göre (+)
    b)Yerden yüksekte olası ve amortisörünün iyi olası her türlü yolda çok rahat gidebiliyorsunuz (+)
    c)Motorun hafif olması ve arka teker ile ön teker arası mesafesinin kıs oluşu nedeniyle virajlarda sıkıntı çekilmesi (-)
    Son olarak : motorda sadece rölantide çalışırken titreşim var.Motor hareket ettikten sonra o titreşim kalmıyor (+)
    Yazacak çok şey var ama aklıma gelmiyor sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım herkese iyi günler diliyorum


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)