Dün sabah erkenden arkadaşların telefonu ile evden çıktım. Hemen hızlı bir bakım ve kontrol akabinde atladık motorlara.
İlk önce Çubuk-Kalecik 55 km civarı mesafe. Kalecik kalesine çıkmak amacımız, kaleye çıktık ama sineklerden duramayıp kaçtık. Kalecik yolunda yolda kalmış bir araç görüp yanlarına durduk. LPG bişeyi tıkanmış, arabada benzin de yokmuş, topcase'de 1,5 litre benzin taşıyordum yanımda, onu verip benzinliğe kadar takip ettik. O benzinliğe girdi, biz Kaleciğe döndük.
Sonra Kalecik Kalesi-Çankırı Kalesi olarak yeni rota belirleyip yolda devam ettik. 75 km civarı mesafe. Çankırıya varınca önce şehirde bir tur atıp sonra kaleye çıktık. Çankırı'da Faruk abi ile tanıştık. O da Ankara ticaret yapıyormuş.
En son dönüş rotamız Şabanbözü yolu üzerinden Çubuk, yaklaşık olarak 85 km.
Yollarda sağa sola döndüğümüzden toplamda 250-300 km arası yaptık.

Fotoğrafları akşam ayarlarım arkadaşın telefon ile çekmiştik.

Dersler:
1- Grup sürüşlerinde konumlanma, takip mesafesi önemli, 2 kez birbirimize çarpma riski yaşadık.
2- Mevsim fark etmek, kışlık eldiven boyunluk falan almak lazım yedeğe. Dönüşte kullandım.
3- Fazla gaz açıp grup üyelerinin takibini zorlaştırmamak lazım. Herkes sizin kadar viraja giremeyebilir.
4- Yedek benzin taşımak lazım.
5- Plan yapmaya gerek yok, yukardaki rota tamamen tesadüfidir. Biz Kızılcahamam'a gitmek için çıkmıştık yola
6- Motorların bakımı önemli. Ben mondial ile çıktım bu yola, motor bakımlıydı, o kadar da sıkıştırdım, yükseklere çıktım, tık demedi yol boyunca, hani kendim yorulmasam durmadan gidebilirdim. NGK rezizstanslı çift tırnak buji (7 bin km'dir kullanıyorum en ufak sorun yok) philips 35/35 far ampulü, Castrol 10/40 4t yağ, basıncı haftalık olarak kontrol edilen lastikler ile, hiçbir sorun yaşamadım.

Çin malı yolda ikiye bölünür diyen arkadaşlar, 3. maddeye uymayan bendim, yer yer arkamdan gelmekte zorlandılar. Çoğunlukla seyir süratim 90-100 km arasıydı. Bölünmüyor, patlamıyor da yolda. Hatta yanmıyor.