Önce arka fren mi, önce ön fren mi?
Reklamlar
-
05 Temmuz 2015, 23:17
#41
motor arka frenle durmaz. araçlarda bile öle araçlarda frene bastığında öndeki tekerlere uygulanan güç arkalardakinden daha fazladır. çünkü bütün ağırlık öne gider. ön tekerler yere daha çok tutunur dolayısıyla daha fazla kuvvet uygulanır.ilk önce arkaya sonra öne bas ön frene basarken arkaya ufak bi dokunuşta kitliyo.bütün ağırlık öne gittigi için arka boşa kalıyor. motorun arkası sağa önü sola gidiyo. ön frene basarken arkaya ufak bi dokunuş bütün dengemi bozuyor benim. arka fren pedalını öle bi ayarlıcaksınki hep üstünde duracak. hemde ayağını ağrıtmicak. pedalın zaten ayarlama vidaları vardır.
Reklamlar
-
05 Temmuz 2015, 23:25
#42
ben tecrübeyle öğrendiğimi buradan aktarayım da belki faydalı olur..geçen yaptığım kaza da hafif yokuş virajda öndeki araç fren yapınca ön ve arka fren yaptım sakince, ön lastik yalpaladı, motorsiklet sola doğru aktı resmen, kaldırıma toslayınca o panikle motor dursun diye iyice ön frene asıldım ve kendimi yerde buldum..motor ustama sorduğumda vulture (162 cc) gibi motorlarda %75 arka %25 ön fren kullanmalısın, süper sportlarda ise tam tersi , kazayı ön fren kullandığın için yapmışsın dedi..şimdiye kadar genellikle ön fren kullandım forumlarda ön fren kullanılır gibi tavsiyeler yüzünden..
-
05 Temmuz 2015, 23:32
#43
her zaman kombine...
geçen cuma 2.köprü girişinde ciddi bir kaza atlattım.fiat doblo kullanan bir hayvan emniyet şeridinden nizami gitmekde iken aniden önüme kırdı,ne ayna bakma var ne dikkat etme,fren mesafem çok kısa kaldığından sağ tarafdaki su kanalına girmek istesemde araç bana arka çantamdan serteçe vurdu,motor arkadan darbe yediği için otomatik olarka "tank slap" oldum ve yalpaladım,ön frenim sıkılıydı ama bu tip drumlarda ön fren yerine arka fren kullanıp ön frenide boşaltıp kolları salınca tank slap olayı kaybuldu ve ben takla atmakdan kurtuldum.olan kırılan çantanım kelepçe kısmı oldu.
ön fren doğru zamanlarda kullanıldığı zaman efektif olmakla beraber motordan motora kullanımıda değişiyor.Bunu birazda siz kendiniz tecrübe edineceksiniz.Benim motorum ön freni çok güzel beni hiç üzmediği gibi telaşada sokmadı.arada sadece ön fren kullanarakda devam ediyorum ama genelde ön-arka kombineli gidiyorum.
-
05 Temmuz 2015, 23:43
#44
Dün akşam ışıklarda sıra halindeki iki aracın arasından dik bir hareketle geçip, gaz açıp trafik ışıklarına doğru keskin bir dönüş yaptığım anda, kaldırımdan yola inmekte olan aracın yolumu kapattığını gördüm. Kaçış yolum yoktu ve açtığım gazla caddeye inen araca yapışmam an meselesiydi. Kaymak asfalt ve lastiğin henüz ısınmamış olması sebebiyle bir anda arkayı kitledim ve yanlayıp kaymaya başladı. Ön freni panik şeklinde ezip bırakıp, tekrar baskılayıp sıktığımda motor asfalta çivilenmişçesine çakılı kalıp durdu. Kısacası bizim motorlarda arka fren yavaşlamak, ön fren durmak içindir. Uzun yıllar PX 200 kullanmıştım ama onlardaki uygulamayı hatırladığımı söyleyemiyeceğim için üzgünüm. Fakat Cosa'larda kombine fren sisemi vardı ve çok tutuluyordu diye hatırlıyorum.
-
05 Temmuz 2015, 23:47
#45
Bende arkayi pek kullanmiyordum varsa yoksa on sonra o ön fren yuzunden yere yapistim ozaman bazi durumlarda arkada basilmali diye dusundum
Arka yavaslatir ,ön durdurur ama arkayi hic kullanmamak benim durumuma dusurebilir
-
05 Temmuz 2015, 23:52
#46
asde06 adlı üyeden alıntı
ben tecrübeyle öğrendiğimi buradan aktarayım da belki faydalı olur..geçen yaptığım kaza da hafif yokuş virajda öndeki araç fren yapınca ön ve arka fren yaptım sakince, ön lastik yalpaladı, motorsiklet sola doğru aktı resmen, kaldırıma toslayınca o panikle motor dursun diye iyice ön frene asıldım ve kendimi yerde buldum..motor ustama sorduğumda vulture (162 cc) gibi motorlarda %75 arka %25 ön fren kullanmalısın, süper sportlarda ise tam tersi , kazayı ön fren kullandığın için yapmışsın dedi..şimdiye kadar genellikle ön fren kullandım forumlarda ön fren kullanılır gibi tavsiyeler yüzünden..
sen o ustaya bir daha gitme dostum hatta mümkünse usta falan da deme bildiğin kara cahil o herif.bilmemeyi anlıyorum da arastırıp öğrenmiyor kimse amenna ben arastırıp ortaya koyuyorum hala okuyan yok sonra da vay efendim motosiklet tehlikeli.tehkikeli olan tek sey ogrenmeye kapalı bir beyindir.hepimiz öğrenme yolundayız 20 yıllık motor sürücüsüyüm diye ortada dolaşan adamlardan ne saçmalıklar çıkıyor bir bilseniz.arastırın dogruyu öğrenin uygulamaya koyun pratik hale getirin.elimizin altında internet gibi bir kaynak var biz eskisinden daha cahiliz hayret arkadas ya.hala on freni kullanmayın diyen adam var ya neyle duracaz arkadas o zaman ayaklarımızı yere sürterek mi?
-
05 Temmuz 2015, 23:57
#47
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Ben başka hususa takıldım. Biraz pişeyim bazı şartlar olgunlaşsın öyle eğitime gideceğim yazmışsın.
Öncelikle farkında olmadan edinilen yanlış alışkanlıklar eğitimde zor düzelir. Ayrıca eğitim verdiğini iddia eden yerlerin 90% si işe yaramıyor ama bilgisizlikten insanlar bir halt sanıyor.
Vel hasıl kelam boşver sen pişmeyi şartların olgunlaşmasını. Direk eğitim al hayatta kal.
Biraz pişeyim eğitime gideyim dediğimi hatırlamıyorum dediysem yanlış ifade etmişim. Şartların olgunlaşmasını bekliyorum. Bunun başında maddi şartlar var mesela. Bu motor merakım bir kaç aylığına beni bitirdi :(
-
06 Temmuz 2015, 00:17
#48
adamın dediğinin neyi yanlış,babamın oğlu değil ki? ön fren kullanınca yere yapıştım daha ne söyleyim, adam süper sportlar için ön fren daha çok kullanılır, 150-162 CC gibi motorlarda daha çok arka fren kullanmalısın diyor, ben virajda kaza yaptım, ön fren kullanınca dengem bozuldu, bir daha ön fren yapınca motorla yere yapıştım..arka fren kullansaydım belki denge bozulmayacaktı, ön freni ilk yaptığımda ön lastik 8 çizdi resmen, sonrakinde sadece ön fren yaptım, bu sefer motor dağıldı gitti..ayrıca sağolasın interneti kullanıyor herkes de cahil vs diye laf atmanı gerektiriyor mu? çocuk değiliz heralde neye inanacağımızı biliyoruz Allaha şükür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------
umuttuna adlı üyeden alıntı
sen o ustaya bir daha gitme dostum hatta mümkünse usta falan da deme bildiğin kara cahil o herif.bilmemeyi anlıyorum da arastırıp öğrenmiyor kimse amenna ben arastırıp ortaya koyuyorum hala okuyan yok sonra da vay efendim motosiklet tehlikeli.tehkikeli olan tek sey ogrenmeye kapalı bir beyindir.hepimiz öğrenme yolundayız 20 yıllık motor sürücüsüyüm diye ortada dolaşan adamlardan ne saçmalıklar çıkıyor bir bilseniz.arastırın dogruyu öğrenin uygulamaya koyun pratik hale getirin.elimizin altında internet gibi bir kaynak var biz eskisinden daha cahiliz hayret arkadas ya.hala on freni kullanmayın diyen adam var ya neyle duracaz arkadas o zaman ayaklarımızı yere sürterek mi?
yorumunda internet falan var, araştırmıyorlar diyorsun da sen de bizim yorumları okumuyosun, durmak için düşük süratte ön fren kullanılsın kullanılmasın demiyor kimse, yorumumda da bahsettim genelde hatta %98 ön fren kullandım şimdiye kadar, ben ön freni kullandığımda hafif viraj hafif eğimli yoldu, ani durumda ön fren kullanımına bağlı olarak kaza yaptığımı düşünüyorum, motor ustasının bana yalan borcu yok, yalan söylemesini gerektirir bir durumda yok, cahil herif falan diye hakaret etmeye gerek var mı?
-
06 Temmuz 2015, 00:22
#49
-
06 Temmuz 2015, 00:52
#50
bu ön fren arka fren tartışması yıllardır bitmedi biden öncekilerde tartışıyormuş
hani bu önüne araç çıkınca böyle yan yan çarpanlar varya onlar işte sadece arka fren kullananlar (günlük kullanıcılardan bahsediyorum scooter cub cruiser vb)
birde önüne araç çıkınca motoru kafasına geçenler var (panik frenciler öne fazla abanınca ..özellikle ss ve enduro )
yine önüne araç çıkınca kendi geride motoru diğer aracın altına girenler (bunlarda sadece ön fren sıkanlar )
örnekler sadece kafanızda canlansın diye yoksa fren tepkileri değişebilir
benimde en büyük kusurum genelde kaçmaya çalışırken fazla kontralamak oluyor yük peglere binince biraz ateş biraz arka tekerin kayması fren yapsana mubarek işte (takip mesafesini çok iyi takip ederim ama risk genelde şerit ihlali yapanla la yola atlayan araçlardan oluyor)
-
06 Temmuz 2015, 00:55
#51
ikisinide eşit sıkmak gerekir
Herhangi bir durumda yolda seyir halindeyken sadece ön freni yada arka freni şiddetli sıkmak kayıp düşmene neden olur
-
06 Temmuz 2015, 00:57
#52
Altın elbiseli önce ön sonra arka fren demişti zaten mantıklı 2 parmak olduğumdan 2 parmağım hemen ön frene gidiyor sonra arka fren her türlü öncelikle ön frenden başlıyorum ön frenle durmaya çalışırsan tüm yük öne gelip arka hafifliyor abs yoksa zaten durman zor oluyor yusuflayabilirsin frenleri düşünmek yerine frensiz sürmek kaçış noktalarına bakmak fren yerine vites küçültmek hesap kitap yapmak daha mantıklı
-
06 Temmuz 2015, 02:12
#53
kendi videom ikinci fren videomdur. Aynı hızlarda ; sadece arka frenle durma mesafesi, sadece ön fren ile durma mesafesi, ön arka aynı anda kombine fren ile durma mesafesi. anlatmak istediğim zaten videomda var.
NOT: isteyenler videoyu hd izleyebilir.çekim hd dir.
-
06 Temmuz 2015, 02:51
#54
Bunun belirli bir kuralı yoktur genel olarak motordan motora değişir bence.Fakat çoğu kişininde dediği gibi arka fren genelde yavaşlamak içindir.İyice yavaşladığımızdan emin olduktan sonrada parmaklarınızın gücüne bağlı olarak tek yada 2 parmak ile ön fren sıkmak yeterlidir durmak için.Siz genede trafiğin olmadığı bir alanda çeşitli hızlarda motorunuzda hangi frenin daha kullanışlı olduğunu test ederseniz sizin için daha aydınlatıcı olacaktır.Fakat ne olursa olsun ön freni çok sert sıkmayın daima tek yada 2 parmakla yavaşça ezin, çünkü yeni nesil çoğu motorda ön fren disk olduğu için tekerlek kitlenir ve döner böylece yana düşer sürüklenirsiniz.
-
06 Temmuz 2015, 03:09
#55
Super sport motosikletlerde ve bir cok buyuk makinada Arka daha onemli oldugu icin arkaya tek öne daha buyuk cift disk koymuslar cahiller.....
Japonlar bilmiyorlar bu isi....
-
06 Temmuz 2015, 03:25
#56
Çok şükür her konuda kavga edebiliyoz.scoterlerde eşit sıkıcaksın.büyük makinelerde ani fren yapmadığın takdirde ön fren gayet durduruyor.genel olarak ikisini birden kullanırım.scoterde arkaya basmadan öne bas asvaltın tadını cıkartın.illa hayvan gibi şey yapıcaz
-
06 Temmuz 2015, 06:17
#57
İlk olarak ön freni sık, yaşayacağın o güzel tecrübeye göre son kararı sen verirsin
-
06 Temmuz 2015, 06:45
#58
snnykt adlı üyeden alıntı
Aynı anda hem ön hemde arka fren yapabilmen teknik olarak mümkün değil. ( Kombine fren yapan araçlar hariç )
Elciğe ulaşman ile ayak frenine ulaşman arasında zaman farkı olacaktır. Bu yüzden Öncelik her zaman ön frene verilmeli diye düşünüyorum. Arka frene alışırsın, refleks haline gelir olmayacak iş açar başına.
Ben önce ön frene kullanıyor ardından arka frenlede destekliyorum ( 1 saniye gibi bir gecikme oluyor genellikle ) ( Yüksek/düşük süratten bağımsız olarak )
Sanirim scooterda iki frende ondeydi ikisini kombine yapin. Genelde bisiklet dahil on fren kullaniyorum cogunlukla. Araclardan bile dusunun. Neden on daha kuvvetli
-
06 Temmuz 2015, 09:12
#59
size bunu söyleyen arkadaşınız hayatında hiç motosiklet kullanmamış belliki . tamamen arka frene basarak tam duruş pozisyonuna geçen bir motosiklet dünyada üretilmedi .. ha combine fren varsa arkadaşınızın motosikletinde arkaya basınca önüde kapatıp duruyordur :D araba ile el freni kullanarak durmaya bennzer bu iş bu işin belli kombinasyonları belli eğitimleri vardır .
-
06 Temmuz 2015, 09:21
#60
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Acil frenlemede arka fren sıkılarak ağırlık öne aktarılır sonra iki fren birden sıkılır. Arka freni sıkmaya başladıktan kısa bi süre sonra ön freni sık, ön fren gücünü artırırken de arka freni arka tekeri kitlemeyecek şekilde kontrollü olarak azalt. Motosikletin sürüldüğü yolun eğimi, yol kalitesi(kuru, ıslak, karlı buzlu), durulması gereken mesafe göz önünde bulundurularak fren yapılır. Genelde scooterlar fazla ön fren yapmaya gelmez küçük tekerler hemen kayar.
Aynen böyle işte. Sadece arka fren motoru durduramaz. Sadece ön fren ise, ağırlık aktarımı yapılmadığından denge problemi yaşatır. Sadece ön fren ya da sadece arka fren ile durabilseydik, sadece o freni koyarlardı zaten.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)