Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Önce arka fren mi, önce ön fren mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Bir çok kişi bana itina ile arka freni sıkmamı, hatta normal duruşlarda ön freni tamamen unutmamı söyledi. Bir arkadaşım ise arkayı sıkmasanda olur ön seni idare eder, önemli olan ön fren dedi. Motoru tekniken düşündüğümde bence de arka fren, fakat kendisi çok emin... Yorumlarınız?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Kombine fren.... Sağlıklısı budur.
    ceydamer ve computeus bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    samsun
    sukuterde 20-30 ile sadece arka kullanabilirsiniz. daha yüksek hızda kesinlikle ön ve arka fren aynı anda.
    motor bloğu önde olan motorlarda her zaman ön ve arka fren aynı anda. ön frenin durmaya katkısı yüzde 60
    sukuterda motor arkada olduğundan arka ren durmada çok önemlidir, sadece ön freni sık diyen bisiklet sürmeyi bile bilmiyor herhalde

  4. #4
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Asıl güç kesici ön frendir, ön kullanmadan durmak mantıklı değil zaten. Ancak kombine kullanırken de arkayla başlayıp önü eklemek daha sağlıklı bana göre. Yoksa ön ile başlandığında zaten motor öne yığılıyor, arka iyice etkisiz kalıyor.

    Çok düşük hızlarda arka tek başına yeterli olabilir. Ancak ben gayet dengeli ve ağır bir motor kullandığım için ön fren kullanıyorum, düşük hızda önü kitlesem dahi düşme tehlikem olmuyor çok,o açıdan dikkat etmiyorum. Daha yüksek/hafif motorlarda daha önemli olacaktır muhtemelen düşük hızda frenleme.

  5. #5

    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Aynı anda hem ön hemde arka fren yapabilmen teknik olarak mümkün değil. ( Kombine fren yapan araçlar hariç )
    Elciğe ulaşman ile ayak frenine ulaşman arasında zaman farkı olacaktır. Bu yüzden Öncelik her zaman ön frene verilmeli diye düşünüyorum. Arka frene alışırsın, refleks haline gelir olmayacak iş açar başına.

    Ben önce ön frene kullanıyor ardından arka frenlede destekliyorum ( 1 saniye gibi bir gecikme oluyor genellikle ) ( Yüksek/düşük süratten bağımsız olarak )
    computeus bunu beğendi.

  6. #6
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    kombine konusunda hem fikiriz. Lakin o hiç arka freni kullanmasan da olur diyor. İşi gören ondur diyor, bende sadece önü sıkarsam düşeceğimi iddia ediyorum, oda hayır sadece arkayı sıkarsan teker kayar düşersin diyor.

  7. #7
    mücahit1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Null
    Ön fren kullanmak bi avantajdir👍

  8. #8
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Şöyle yapalım,

    Arkadaşınıza eski bir motor bulun, full koruma giyinsin. 40-50 km/h hız ile 90 derece sağa dönsün ve siz bir anda önüne atlayın, yalnızca panik ön frenle dursun ve ne olduğunu görsün, siz de görün, bize de yazın
    cenkito, asde06, aquarist4 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kombine konusunda hem fikiriz. Lakin o hiç arka freni kullanmasan da olur diyor. İşi gören ondur diyor, bende sadece önü sıkarsam düşeceğimi iddia ediyorum, oda hayır sadece arkayı sıkarsan teker kayar düşersin diyor.
    Ön ve arka freni beraber kullanmak, daha hızlı durmak anlamına geliyor.
    Sadece ön freni sıkarsan düşmezsin, ancak motosikletin yürümesi için gereken hız limitinden daha aşağı düşerse sürat devrilmesi söz konusu. ( düşmek değil, devrilmek olur )

    Fren esnasında ağırlık merkezi öne kayar, durmak için arka tekere uygulanan fren basıncının artması gerekir, Ağırlık merkezi önde olduğu için yapılan frenaj boşa enerji kaybı anlamına gelir ve belirli bir noktadan sonra teker kayar/kilitlenir.

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle yapalım,

    Arkadaşınıza eski bir motor bulun, full koruma giyinsin. 40-50 km/h hız ile 90 derece sağa dönsün ve siz bir anda önüne atlayın, yalnızca panik ön frenle dursun ve ne olduğunu görsün, siz de görün, bize de yazın
    Panik yaptın düşersin, bide yola atlayanı biçersin , onun yerine;

    a) motoru dik konuma getir, ön fren (arka destekli opsiyonel ) yap, yoluna devam et
    b) Motoru dik konuma getir, slalom yap ( daha seksi görünür )


    Not: Benim bildiğim kadarı ile karayollarında 50kmh ile girebileceğin, 90derece (dik açılı) viraj mevcut değil. Çünkü dönüş ile girilecek yol geniş değilse, büyük bir ihtimalle yoldan çıkarsın.

    Not2: İstanbulun her 10 virajının 6 tanesi çukur dolu, bahsettiğin durum (viraj içi ani durum değişikliği) karşıma/karşımıza çok çıkıyor. Hatta en süperi istanbulda virajın içerisinde yerden 1cm yükseklikte boyalı yazı/işaret dolu.

  10. #10
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @snnykt ; zaten viraj demedim, örneklediğim şey sokağın köşesi...

    Sorulan soru ve verilen yanıt analitik olmayınca, verilen bilgi de, klavye başında harcanan zaman da boşa gidiyor. Ya da ben 14 yıldır sabrımı yitirdim, umarım anlarsınız. Yani neredeyse "hiç arka fren kullanma" diyen bir arkadaş tavsiyesi mevcut. Bu örnekte deveye sorsak boynun niye eğri diye o hesap işte...
    snnykt bunu beğendi.

  11. #11
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    sana kısaca açıklayayım basittir arka fren yavaşlamak için ön fren durmak için .
    yokuş yukarı çıkarken durdun yokuşta ön freni sıkarsan motosiklet ağırlık merkezine doğru yani geriye kayar arka freni sıkarsanda durursun .
    tam tersi durumdada arka freni sıkarsan ön freni bırakıp bu sefer motosiklet öne doğru kayar önü sıkmalısın.
    yani hız ileri olduğu için arka yavaşlatır ön fren durdurur.
    essegesse ve aquarist4 bunu beğendiler.

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Ceyda hanım profesyonel bir egitim almaniz lazım. Guvenli surus kapalı alan ve uzun yol viraj eğitimlerini tamamalamanız gerekiyor.
    kukuleta ve ceydamer bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Ön fren hayat kurtarabilirde hayat alabilirde.
    Dönüşlerde ön frene çok az basabilirsin hele hızın yüksek ise dönüşte ön feene dokunma uçarsın. Ama düz gidiyorsan önüne ön freni kullan sıkıntı olmaz ama çart diye sıkma yavaş yavaş sık ki düşmeyesin

  14. #14

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Motorun durdurma gucunun %80ini on fren %20sini arka fren olusturur.motoru en kisa surede durdurmak icin kombine fren yapilmali.kombine fren yapilinca da once on fren hemen arkasindan arka fren uygulanmalidir.ikisi arasindaki sure mumkun olan en kisa sure olmalidir.

  15. #15
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun durdurma gucunun %80ini on fren %20sini arka fren olusturur.motoru en kisa surede durdurmak icin kombine fren yapilmali.kombine fren yapilinca da once on fren hemen arkasindan arka fren uygulanmalidir.ikisi arasindaki sure mumkun olan en kisa sure olmalidir.
    Yazinizin 2. kismi hatali, arka ve on beraber ayni anda sikilir, on tekerde tutunma ihtiyaci varken on sikilmaz once yada ayni anda arka sikilir, yuk one biner amortisor yavastan kapanmaya baslar on doz arttirilir motor zink diye kaymadan durur.
    aquarist4 bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  16. #16
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Hızlı ya da yavaş ön fren için ilk kural gidon düz değilse ön fren yapılmaz...
    ilkerabi ve emre xt125 bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    14 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr esd 125
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazinizin 2. kismi hatali, arka ve on beraber ayni anda sikilir, on tekerde tutunma ihtiyaci varken on sikilmaz once yada ayni anda arka sikilir, yuk one biner amortisor yavastan kapanmaya baslar on doz arttirilir motor zink diye kaymadan durur.
    Bende hafif dozlamayla önce arka fren sıkılır biliyorum.

  18. #18
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızlı ya da yavaş ön fren için ilk kural gidon düz değilse ön fren yapılmaz...
    KTM 1190 ADV yada 1290 ADV olacak, bosch un gelistirdigi viraj ici fren sistemi olacak off off asil frenlere motor yatikken... ama bununda bir bedeli var 70 bin tl gibi...
    Green Arrow bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Acil frenlemede arka fren sıkılarak ağırlık öne aktarılır sonra iki fren birden sıkılır. Arka freni sıkmaya başladıktan kısa bi süre sonra ön freni sık, ön fren gücünü artırırken de arka freni arka tekeri kitlemeyecek şekilde kontrollü olarak azalt. Motosikletin sürüldüğü yolun eğimi, yol kalitesi(kuru, ıslak, karlı buzlu), durulması gereken mesafe göz önünde bulundurularak fren yapılır. Genelde scooterlar fazla ön fren yapmaya gelmez küçük tekerler hemen kayar.
    ceydamer, efendy06, brnkrc ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #20

    Üyelik
    14 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr esd 125
    Bir de frenleme sırasında arka tekeriniz kitlenirse ve ön freniniz de sıkılı durumdaysa arka freni bırakmayın. Önemli bir detay.
    ceydamer bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)