Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100cc ile UZUUUUUN yol !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Kanuni cup sahibiyim.135 km'lik okul-aile arasında 4-5 kez gittim, problem yaşamadım.
    Şimdi yolu biraz daha uzatmak istiyorum.
    RİCA EDİYORUM; destekleyici olalım, problemci değil.
    Toplamda 1000 km civarı bir yol planım var.İstanbul çıkışlı Marmara denizi çevresi gibi bir rota.
    Aklınıza gelen her türlü destekleyici ve eleştirisel içeriklerinizi bekliyorum.
    Olumsuz birşeylerin yanına lütfen birkaç olumlu temennilerinizi de bırakırsanız kardeşinize yardım etmiş de olursunuz.
    Malumunuz motosiklet, çoğu aile tarafından desteklenen bir olay değil.

    Teşekkürler!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HayırsızOğul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2015
    Motosikleti
    Tiger 250
    Popon ağırır kafan şişer bunalırsın 2 geceye falan bolsen fena olmaz
    Janne bunu beğendi.

  3. #3
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    kulak tıkacı ve seleye güzel bir minder al
    Janne bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    07 Ocak 2015
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    arayışta
    Allah kolaylık versin, oyunageldim abi var forumda motogezi diye arat enson motogezi 34 vardı, onda da wave 110 i var Trakya da gezmedik yer bırakmadı, tecrübelerinden faydalanabilirsiniz, bence emin olun sınırlarını bildikten sonra bir motorun gitmeyeceği yol olmadığına inanıyorum. Sınırlar insanın kafasında.
    Janne bunu beğendi.

  5. #5
    dadaş-bb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2014
    Şehir
    Her zaman ve her yerde...!
    Motosikleti
    'ni Sattı. Arayışlarda
    Motorun teknik kısımlarını elden geçir.

    * Zincir, ön ve arka dişliler.

    * Gösterge ışıkları, far, stop, sinyal ve fren ışıkları vs.

    * Yağ değişimi gerekiyorsa yapılmalıdır.

    * Yedek buji yedek far alabilirsin yanına

    * düz ve yıldız tornavida, pense, kurbağacık, elektrik bandı, plastik cırt vs. lazım olabileceğini düşündüğün şeyleri alabilirsin.

    * Yola çıkmadan önce lastik havalarını kontrol et.

    * Km sayacı ya fotoğrafını çek yada bir yere not et yaz. (belki bozulur bir şey olur vs.)


    Şahsi olarak yapacakların yani sırt çantasına koyacakların ; ( sırt çantası hemde yaslanmak için kullanabilirsin tabi topcase var ise seninle topcasenin yani artçının yerine bağlarsan

    * Yanına en az küçük 2 pet şişe su al.

    * Sıcakta eriyeceğinden dolayı çikolata vs gibi şeyler cebine yada çantana koyma.
    Onun yerine tatlı bisküvi, çubuk kraker vs gibi şeyler al ve seviyorsa sakız al çiğne yolda giderken.

    * Yedek çorap, atlet, don, tişört ve pantolon al.

    * Balaklava yada buff al, kulak tıkacı al.

    * Kaskta güneş vizörü varsa gözlüğe gerek yok eğer yoksa güneş gözlüğü al.

    * Peçete al, cep kolonyası al, ıslak mendil al (yolda sinekli ve tozlu kaskını bol bol silecektsin )

    * Çakı al, fener al, not defter ve kalem al.

    * Yolda yağmura yakalanma ihtimaline karşılık orta derece bir alt üst yağmurluk olursa en azından en yakın petrole gidebilmek için iyi olur.

    * Varsa el haritası alabilirsen al. Amaç yolculuğu zevkli geçirmektir. Tamam belki akıllı telefonlar var ve her şeye bakıp bulabiliyoruz ama bazen telefon çekmiyor vs. En azından harita okumayı da tecrübe edinirsin. Bildiğin rota bile olsa en azından harita da şuan buradayım ve şu yoldan gideceğim vs gibi kendi kendine haritada yerini bulup tecrübe kazanabilirsin.

    * Topcase olursa biraz daha rahat edersin su, yedek elbise vs koymak için iyi olur.

    hatta sırt çantası olursa ve minderde alırsan eğer, çantayı artçı yerine bağlayıp minderi de ayarladın mı uzun yol biraz daha güzel olur.



    Şimdilik kaba taslak aklıma gelenler bunlar. Tabi kamp çadır vs gibi şeyler yapacaksan daha detaylı öneriler yazmamız lazım

    Tekerin düz bassın.
    polemos, karacabeg, tozluklu ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!

    "AKINCILAR..."

  6. #6

    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Rotanı servislere göre ayarlamanda fayda var diye düşünüyorum. 100cclik motosiklete yukarıdaki ekipmanları sığdırmak pek mümkün görünmüyor.

    Yolculuğun esnasında bir sorun oluşursa, en yakın servis yolunun üzerinde olur. Bu sayede kafanın içerisindeki acaba 1000km yapabilirmiyim sorusu, acaba bir sonraki servise gidebilir mi? seklinde dönüşüm geçirir. Problem oluşsada yolculuğunun pek bozulmaz.(Umarım)

  7. #7
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    1000 değil 5000 de gidersin morali yüksek tut
    Bir kaç abi tavsiyesi ;
    Trakya şöförleri çok kötü sürer, ana yola bağlantı olan her yere dikkat et,
    Bakımlarını yaptır mutlaka,
    Yanına 1 yedek buji 1 ana sigorta al,
    Yağmurluğun olsun,
    Eldiveninin üstüne giyebileceğin bir bulaşık eldiveni bulundur, sağanakta hayat kurtarır,
    Silivriden sonra kaskına çok fazla börtü böcek çarpar, hazırlıklı olup her molada vizörünü temizle,
    Zincir yağını yanına al, 300-350 de bir zincirini yağla,
    Keyfine göre molalar verip motorunu seyredip keyif çayıı içmeyi unutma
    polemos, brnkrc ve Janne bunu beğendiler.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Mondial'in 1400 liralık cub'uyla 8 saat içinde İstanbul-Tekirdağ-İstanbul yapmıştım. Gitmesine gidiyo ama en az 150'lik bir motorla uzun yola çıkmanı tavsiye ederim. 100'lük cub'u sürekli limitlerinde kullanırsan 300-500km'de bir subap ayarı ve yağ takviyesi yapmak durumunda kalabilirsin. Motorun rahat çalıştığı hızı 75-80km, uzun yolda sürekli 90-100 zorlarsan çok yıpranıyo. Bunun çinli olmasıyla ilgisi yok Honda Winggo 100 al onu da sürekli zorlayamazsın.
    Janne bunu beğendi.

  9. #9
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Cok rahat gider gelirsin,oncelikle motosikletin bakimi esksiksiz yap
    Mutlaka yanina lastik tamiri icin gereken malzemelir al
    Pompa
    Lastik sokebilmek icin anahatarlar
    Levye
    Sigorta 3 ten fazla olsun
    On far ampulu
    Yagmurluk
    Zincir yagi
    Deponu 4/1 dustugunde fulle,bazi benzinliklerde benzin olmuyor
    Yolda dikkatli ol,hatali,kendini bir sey sananlari ugrasma bosver he he de gec git basin belaya girmez malum bu tur varliklar ulkemizde cok
    Inancini kaybetme gece kullanma
    Simdiden yolun acik olsun
    brnkrc, Janne ve polemos bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Dostum 50 cc lik honda today ile uzun yol yapan vardı. Sanırım istanbul-giresun idi. Ve turu yapan bir üniversite profesörüydü. Yani 50 cc lik ile yapılıyorsa, 100'lük ile her türlü yapılır . Önemli olan azim ve istek. Ne demişler "azimli sıçan(fare) duvarı deler. Önerime gelince...

    Sıkı giyin, üşürsün.(ilden ile ısı değişkenlik gösterdiğinden, Kendini yaşadığın şehire göre giyindirirsen, üzülürsün.)

    Yedek buji al.
    Yağını değiştir.
    Tekerlek kabak ise değiştir. (Ve en az 50 km yol yap. Rodajı bitsin öyle çık)
    Motosikleti fazla yükleme.
    Motosikletini genel bakıma sok
    Yanına anahtar, alyan, yıldız ve düz tornavida al.
    Hızın motosikletin son hızından 20 km/h düşük olsun. Mesela en fazla 90 yapıyorsa, 70' de git. (Sollamalarda hayat kurtarır. Ben öyle yapıyorum.)
    Rotanı iyi belirle.

    Yanına alacağın para hesapladığının iki katı olsun. 1000 alacaksan, 2000 al. Çünkü ek turlar çıkar ki genel de çıkar. Ek karın açlığı çıkar. Bir aksilik elbette çıkar.
    Yanına her ihtimale karşı 1 lt benzin ve yağ al. Her ihtimali göz önünde bulundur.
    Yani kısacası bu turu yapacaksan evden bolca yürek ye ve öyle çık. Unutma sonunu düşünmeyen kahraman olamaz, ancak bir aptal olur. Ve cesaret mülkün temelidir. Verdim gazı hadi yine iyisin. :D
    polemos ve Janne bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kulak tıkacı ve seleye güzel bir minder al

    bunu dene bilfiil 300 km
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #12
    Ahmet_Tascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Cg 200
    benden sana tavsiye en az 150 cc motorla yola çık.100 cc ile sıkılırsın bunalırsın.çıkarsanda motorun bakımını mutlaka yaptır buji al debriyaja bak iyi durumda degilse değiştir.ve umarım lastiklerin dublextir.iç lastikli lastikle çıkmayı planlamıyorsundur umarım
    Tutkudur Motosiklet

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Şimdi motosiklet hakkında hiçbir teknik bilgim yok diyeceğim, kızacaksınız.
    Buji alsam nedir ne işe yarar nasıl değiştirilir, bilmem.
    Lastik deseniz ki en büyük korkum o, patlarsa ne yapacağımı bilemem.(Lastikler fabrika çıkışlı olan.Oldukça kaygan ve fren stabilitesi düşük,dengesiz)
    Yedek lastik alsam ön ile arka lastik inçleri farklı.Çift lastik falan zor olabilir.
    Motor hakkında yaptığım en büyük şey yağ değiştirme ve zincir yağlama olmuştur.
    Hadi az daha destek, olacak bu iş

  14. #14
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    O zaman ilk tavsiyem ; bujini, gaz, fren, debriyaj telini, sigortanı, far ampullerini, yağını, filtrelerini nasıl değişeceğini öğreneceksin. Fren ayarını, zincir gergi ayarını gerekirse rölanti ve hava ayarlarını yapmayı bileceksin. İster 100 ister 10000 km git. Motorcu bunları yapmak zorunda değil ama bilmek zorundadır, bir anlamda işin farklı ve zevkli kısmıdır da aynı zamanda ...
    Janne bunu beğendi.

  15. #15
    Ahmet_Tascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Cg 200
    Alıntı Janne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi motosiklet hakkında hiçbir teknik bilgim yok diyeceğim, kızacaksınız.
    Buji alsam nedir ne işe yarar nasıl değiştirilir, bilmem.
    Lastik deseniz ki en büyük korkum o, patlarsa ne yapacağımı bilemem.(Lastikler fabrika çıkışlı olan.Oldukça kaygan ve fren stabilitesi düşük,dengesiz)
    Yedek lastik alsam ön ile arka lastik inçleri farklı.Çift lastik falan zor olabilir.
    Motor hakkında yaptığım en büyük şey yağ değiştirme ve zincir yağlama olmuştur.
    Hadi az daha destek, olacak bu iş
    buji motorda atesleme yapar.buji yoksa motor calismasida yok.buji onemli bir parcadir.sen ilk once o lastikleri degistir en kotu irc marka kesinlikle ama kesinlikle dublex lastik al.cift lastik alacagina git degistir irc dublex al iki tanede lastik tamir kiti al bak yoluna.motoru fazla sikistirma 100 cc nolur nolmaz.debriyaj teline bak yipranmissa teller yenisini al taktir.yagini degistirt ve degistir ampul al yanina gece bisey olur cikmak zorunda kalirsin ampul patlar falan bir tane yaninda olsun.buji drgistirmeyi ogren nolur nolmaz.lastik konusunu ihmal etme hadi bakalim...
    Janne bunu beğendi.
    Tutkudur Motosiklet

  16. #16
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Bütün olumsuz yorumlardan arındır kendini,istanbuldan uzaklaştıktan sonra yol daha sitressiz ve rahat olucaktır

    Yola çıkmadan birkaç gün önce motor yağını değiştir
    Motorunun sınırlarını bil fazla zorlama,evden uzaklaştıkça riskleride azalt
    Lastiğin dublex'mi bilmiyorum ama muhtemelen şambrellidir vede 17 inç tahminimce,yanında 17*2.50 yedek bir adet şambrel bulundur civataları sökmek için anahtar birde ufak levye bulunsun,zincirini her 200 kmde birde yağlarsan oluşacak sorunları azaltmış olursun

    Ufak bir bisiklet pompası,yedek bir adet buji ve zincirinde bulunan sekmanın atabileceği ihtimaline karşıda yedek bir zincir eki
    Tornavida,pense gibi birkaç tamir gerecininde yanında bulunması iyi olur,düşme yada çarpma durumlarında oluşacak kaporta kırıkları içinde cırt ve bantta bulundurabilirsin
    Motor kolay kolay arıza yapmaz yapsa bile heryer tamirci dolu,marmara çevresi diyorsun heryer yerleşim
    Janne bunu beğendi.

  17. #17
    dadaş-bb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2014
    Şehir
    Her zaman ve her yerde...!
    Motosikleti
    'ni Sattı. Arayışlarda
    Adam motorundan haberi yok ki ne kullanıyor ne özelliği var ne işe yarar ve 1000 km yol yapmayı düşünüyor.


    Koca koca renkli yazmışsın yardımcı olun diye ama hiç kendi bilgi tecrübelerinden bahsetmemişsin ki !!!!

    O kadar yazdım liste yaptım sonra buji nedir ne işe yarar diyorsun ve üstelik yedek lastik almayı bile düşünüyorsun.

    Nerelere gideceğinden, ne zaman gideceğinden, nerelerde kalacağından bahsetmeden direk nasıl giderim ne yapmam lazım diyorsun be kardeşim !!!

    O zaman lafa gerek yok koy benzin, çalıştır git dolaş 1000 km şaka gibi demi.

    Neyse kolay gele ne diyeyim benden bu kadar. İlk yazdığım yorumun hakkını vermen için çok tecrübe kazanman lazımmış bunu da senin yorumunda anladım ve şokla karışık bir gülümseme aldı beni ve hızla konudan uzaklaştım...
    Mengu16 ve fz6_fazer bunu beğendiler.
    BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!

    "AKINCILAR..."

  18. #18
    tozluklu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    Bajaj pulsar ns 200
    far ampülünü değiştiremeyeceksen o lastiklerle çıkcaksan çıkma..
    Janne bunu beğendi.

  19. #19
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    birçoğunun adını bile bilmediği motosikletlerle rüya yolculukar yaptım.. (1964 VSK - 1990 WOSKHOD vs..) 50 cc scooter la dünyayı dolaşan münferit yol belgeselleri gördüm.. yani hem müşahade hem tecrübe ettiklerimle söyleyim.. elin anahtar tutuyor ise.. pratik zekan iyi çalışıyor, mekanik yeteneğin varsa.. sürüş tecrüben ve fiziksel yeterliliğine güveniyosan abartıya kaçmadan standart el aletleri ve yol gereçlerini al yola çık.. daha iyisini bile yapabilirsin.. olmazcılara kulak asma..neden olmasın?
    Janne bunu beğendi.

  20. #20
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Arkadaşın yazısını geçen gün okumuştum faydalı olabilir
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...0-2500-km.html
    Janne bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)