Korkularınızla Yüzleşin , Motorunuzu Yatırmaktan Korkmayın !
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim . Bilgi paylaştıkça çoğalır .
Yatış Korkusunu Yenmek!
Önce şunu kendinize sorunuz. ”Bu neden önemlidir?”
Önemlidir çünkü motosiklet başka türlü dönmez. Motoru ne kadar fazla yatırırsanız dönüşünüzü o kadar keskin yapabilirsiniz. Bir dönemece girdiğiniz dönemeç aniden kapanırsa yani tahmininizden daha keskin bir viraj çıkarsa bu durum da hızınız yürüyüş süratlerinde değilse kurtuluş genellikle motoru daha da yatırmaktan geçer. Halbuki yeterli talime sahip olmayan sürücüler ise tam tersini yapar. Motoru kaldırdığınız anda ise sağa dönüşlerde karşı trafiğin önüne sola dönüşlerde ise yolun dışına savrula bilirsiniz.
Bir motorun dik dönmesine kıyasla aynı dairede yatırılmış vaziyette dönmesi dönüş çapını azaltır. Bu önünüze kıran bir arabadan maksimum yatış açısını kullandığınızda 15-20cm ile kurtarmanız demektir. Şayet motoru yatırmaktan korkuyorsanız frenlere asılıp bu durumda low-side yapmanız kaçınılmaz olacaktır. Motorunuzun alt sürat yatış açısını limitlerini trafiğe kapalı bir alanda talimlerle öğrenmeniz şarttır. Bu durumda şayet motoru kaldıramazsanız bacağınızı alttan çekerek, yada yere adımınızı basarak motoru bırakabilirsiniz. Arkanızdan gelen yoktur. Ayrıca süratiniz düşük olduğundan çok tehlikeli bir düşüş olmaz. Donanımınız tam olduğu sürece. Ama bu kazayı trafikte 90 km/saat hızla yaparsanız bir felaket olur.
Şayet motorun yatırılmadan dönemeyeceğini bilmiyorsanız boş bir yolda 35 km/saat hızla şunu deneyiniz:
Parmaklarınız ileriyi gösterir şekilde ellerinizin ayaları elciklerde basılı, sol elciği ileri itin göreceksiniz ki motor sola yatarak sola dönecektir. Sağ elciği ileri itin ve motor sağa yatarak sağa yönelecektir. Ön teker çok az hareket eder, siz elciği ne kadar hızlı iterseniz dönüşünüzde o kadar keskin olacaktır. 20 km/saatin altındaki hızlarda dönüş gidonla yapılır. Gidonu hangi yöne çevirirseniz ön teker o yöne bakar ve motor o tarafa yönelir. İlaveten gidonu çevirirken motorun yatmasına da izin verirseniz en büyük motorların bile yavaş hızlarda dönüşleri kolaylaşır. Ancak alt süratler de debriyaj kavrama noktasında tutulmalı, sağ ayağınız arka frenin üzerinde tutulmalı ve bakışlarınız dönmek istediğiniz yöne ve ufuk hattına paralel çizgide olarak bakmalıdır. Bakışlar yüksek süratler de daha önemlidir ama alt süratler de de aynı kural geçerlidir bu yüzden bakışlarınızla daima dönüşün sonuna odaklanın.
Şayet ciddi psikolojik yada denge probleminiz yoksa yatırma korkunuzu yenmek; slalom ve dairesel hareketlerle motorun pedallarını yere sürtünceye ve bunu başarıncaya kadar çalışmakla olacaktır. Aslında trafiğe çıkmaya kalkan her sürücü buna yakın bir ustalığı elde etmiş olmalıdır. Aksi takdirde hem kendinizin hemde başkalarının hayatını tehlikeye atmış olursunuz.
Birçok yeni başlayan ayaklarını kalkışta ve kalkıştan itibaren ve bazen de duruşa yakın yere sürtmeye başlar. Bu çok yanlış ama gayri ihtiyari olarak yapılan hareket motorun dengesini bozar. Kesinlikle yapılmaması gerekir. Motor sürücülüğü her şeyden önce sürücünün dengesinin kuvvetli olmasını gerektirir. Bu talimlerle zamanla sağlanmalıdır.
İnsan korkunun verdiği bir içgüdüyle ayaklarını yere sürter ama motor kullanmak içgüdülerle değil teknikle olur. Yine bu yanlış davranış esnasında yerdeki bir çıkıntıya ayağınızın çarpması ile yada bacağınızı motorla kaldırım arasına sıkıştırmakla bileğinizi de kırabilirsiniz. Bu yüzden kalkışla birlikte ayaklarınızı hemen toplayıp pedallara koymanız ve duruşta motor tam durmadan yere ayak basmaya çalışmamanız gereklidir.
Debriyajı bıraktığınız anda ayaklarınızı kaldırıp pedallara koyunuz. 20 km/saat nin altındaki oto park sürüşlerin de sadece arka freniniz kullanın ve debriyajı kavrama noktasında tutunuz. Gazı sabitleyerek motorunuzun hareketini debriyajı kavrama noktasından ileri ve geri hareket ettirerek sağlayınız. Bu süratlerde ön freni motor hafif yatık vaziyette iken sıkarsanız kendinizi yerde bulursunuz. Şayet 10 km/saat hızda arka freni uygulayıp eş zamanlı gaz beslemesi yaparsanız bu motorunuzu sanki 80 km/saat süratle giderken ki gibi dengede tutacaktır. Bakışlarınız hep ileride yada dönülmek istenen yönde olmalıdır. Yere yada frenlere, gidona bakmaya çalışılmamalıdır. Bakarsanız o an bütün tılsım gider.
Kollarınızı ve/veya omuzlarınızı kasmayın. Gevşek olmalıdırlar. Aksi takdirde gidona bu kasılmayı yansıtırsınız ve yerden gelecek her darbenin de tüm bedeninizde ve takiben motorun şasesinde daha fazla hissedilmesine sebep olursunuz. Yine bu kasma neticesinde motor dönüşte açılacaktır.
Motorcu bunları öğrenmelidir aksi takdirde kaza yapmasanız bile ayakkabılarınız çabuk eskir ve size motorcu gözüyle bakılmaz. Arkanızdan gülüp kabiliyetsiz derler. Sizde bir müddet sonra bunu hisseder ve motordan soğuyabilirsiniz. Halbuki herkes motorcu olabilir. Herkesin olmak zorunda olmadığı ve alamayacağı sıfatlar akrobatik sürücülük yada şampiyonluktur.
Normal, iyi bir motorcu olmak için ihtiyacınız olan tek şey kendinizi yetiştirmektir. Bunu yaparken sabırlı olunuz ve acele etmeyiniz. Not: Alıntıdır .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
-
Güzel konu, sağolun. Bir de artçılar için yatmaktan korkmayın başlığı açılsa
Kasksız motorcuya selam verilmez , genelde sela verilir.
-
Yine faydalı bir başlık Allah razı olsun Burak kardeşim
Ezio41 adlı üyeden alıntı
20 km/saatin altındaki hızlarda dönüş gidonla yapılır. Gidonu hangi yöne çevirirseniz ön teker o yöne bakar ve motor o tarafa yönelir. İlaveten gidonu çevirirken motorun yatmasına da izin verirseniz en büyük motorların bile yavaş hızlarda dönüşleri kolaylaşır. Ancak alt süratler de debriyaj kavrama noktasında tutulmalı
Burayı mantığım almıyor. Dönüş nasıl gidonla yapılacak ey Ezio sorarım sana
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Şayet ciddi psikolojik yada denge probleminiz yoksa yatırma korkunuzu yenmek; slalom ve dairesel hareketlerle motorun pedallarını yere sürtünceye ve bunu başarıncaya kadar çalışmakla olacaktır.
Bunu da yapmayı çok istiyorum. Ama İstanbul'da asfaltı düzgün bir kapalı alan bulamadım. Ayrıca belirli bir açıya kadar yatırabiliyorum. Daha keskin bir dönüş için hızımı arttırmam gerekiyor sanırım ama henüz beceremedik peg değdirmeyi
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Düşük hızlarda gidon kontra ile değil tamamen gidonu çevirmekle oluyor kardeşim.
O kadar motosiklet videosu içinden gidip Ninja300'ü gözüme sokman çok manidar olmuş sağol
Burak ben de şu videoyu koyayım o zaman. Konu amacından sapmasın da daha deneyimli abilerimiz yorum yazarsa bizim için en güvenli olanını buluruz umarım ;
Burdaki adamda gidonla işiniz olmasın, içe yatın gazı verip çıkın diyor. Bu p**venk yüzünen kafam allak bullak oldu, yavaş virajlarda ne yapcağımı şaşırıyorum
-
şu elleri nasıl bırakıyorsunuz hadi bisiklette çok yaptığım bir şeydi ama motosiklette niyeyse yemiyor
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
En iyi anlatan Keith Code Amcadan. Twist of the Wrist 2 *
https://youtu.be/VTC7f6M2L1E?t=231
-
cok guzel ve bililendirici bir konu tesekkurler
-
04 Temmuz 2015, 01:18
#10
Sokollu adlı üyeden alıntı
Yine faydalı bir başlık Allah razı olsun Burak kardeşim
Burayı mantığım almıyor. Dönüş nasıl gidonla yapılacak ey Ezio sorarım sana
Bunu da yapmayı çok istiyorum. Ama İstanbul'da asfaltı düzgün bir kapalı alan bulamadım. Ayrıca belirli bir açıya kadar yatırabiliyorum. Daha keskin bir dönüş için hızımı arttırmam gerekiyor sanırım ama henüz beceremedik peg değdirmeyi
daha keskin dönüş için daha sert kontra vermen gerekiyor hızla alakası belli bir yere kadar önemli.
benim videom var pegi yere deydirdim diye. istersen senin pegide deydirtiriz pratikle.
ayrıca yedikule sahilde bu yer müsait her zaman.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
shooter1 adlı üyeden alıntı
şu elleri nasıl bırakıyorsunuz hadi bisiklette çok yaptığım bir şeydi ama motosiklette niyeyse yemiyor
motosiklette daha basit. ben seleye uzatıyorum sırtımı. çok basit biraz hızlı gidince daha dengeli oluyor. demir parayı düşün düşük hızda slalom yapar gibi bi o yana bir diğer yana serhoş gibi giderken aynı demir parayı daha hızlı yola doğru fırlattığınızda daha dengede ve rahat gider.
ayrıca dizlerinle sıkmaya gerek bile duymuyorum her halukarda gidiyor motor elsizde
-
04 Temmuz 2015, 01:18
#11
barodi adlı üyeden alıntı
daha keskin dönüş için daha sert kontra vermen gerekiyor hızla alakası belli bir yere kadar önemli.
benim videom var pegi yere deydirdim diye. istersen senin pegide deydirtiriz pratikle.
ayrıca yedikule sahilde bu yer müsait her zaman.
Abi 2 kez Yenikapı'ya gittim ancak yere monte ettikleri büyük dikdörtgen parkeler arasında 2-3 santim kadar boşluk olduğundan çok zorlamayamadım kendimi ön teker tutuşu bırakır diye.
Müsait olursan gideriz beraber. Seninle buluşaktık ama ramazan dolayısıyla haftasonu yormak istemiyorum.
-
04 Temmuz 2015, 01:28
#12
Sokollu adlı üyeden alıntı
Abi 2 kez Yenikapı'ya gittim ancak yere monte ettikleri büyük dikdörtgen parkeler arasında 2-3 santim kadar boşluk olduğundan çok zorlamayamadım kendimi ön teker tutuşu bırakır diye.
Müsait olursan gideriz beraber. Seninle buluşaktık ama ramazan dolayısıyla haftasonu yormak istemiyorum.
yenikapı olmaz benim o videodaki yer gibi asfalt olması lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
shooter1 adlı üyeden alıntı
şu elleri nasıl bırakıyorsunuz hadi bisiklette çok yaptığım bir şeydi ama motosiklette niyeyse yemiyor
ha birde elleri bırakmaya alışınca bu sefer hem elleri bırakıp sonra ayağa kalkıp o şekildede gitmek isteyecek canın tıpkı benim gibi başkan gelir ya herkesi selamlar hesabı ayağa kalkıp arabada bizimkide motorda o misal
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Ninja 300 mü istiyorsun yoksa sende ?
Videoyu izledim ve şu kanıya vardım , adamın motoru yok , motorun adamı var resmen . Motor adamı sürüyor .
Xj6 bu motor bizim motorlardan çok daha dengeli ve stabil o yüzden böyle rahat . Biz denemeye kalksak eminin düşeriz .
Paramız olsada bi eğitime gidip tazelensek güzel olur . Sürüş tekniğimize bi uptade atmamız lazım .
aynen xj6 yani benim motor diye söylemiyorum çok dengeli ve rahat lastikleride yenileyince yol tutuş ve viraj ve frenleme inanılmaz değişiyor.
-
04 Temmuz 2015, 01:30
#13
Sokollu adlı üyeden alıntı
O kadar motosiklet videosu içinden gidip Ninja300'ü gözüme sokman çok manidar olmuş sağol
Burak ben de şu videoyu koyayım o zaman. Konu amacından sapmasın da daha deneyimli abilerimiz yorum yazarsa bizim için en güvenli olanını buluruz umarım ;
https://www.youtube.com/watch?v=8ZFd...ion_3481728049
Burdaki adamda gidonla işiniz olmasın, içe yatın gazı verip çıkın diyor. Bu p**venk yüzünen kafam allak bullak oldu, yavaş virajlarda ne yapcağımı şaşırıyorum
Çok basit bir şey için çok fazla video izleyip, çok fazla yazı okuyup boşuna kafanızı karıştırıyorsunuz. "Eşyanın tabiatı gereği" diye bir kavram vardır, eğer bu şekilde kafanızı karıştırmazsanız eşyanın tabiatı gereği o dönüşü çok rahat şekilde yaparsınız. Çünkü ekstra bir şey yapmanız gerekmiyor, vücudunuz otomatikman o dönüşü yapıyor zaten. Ha kontrayı neden iyice öğrenmelisiniz. Ani tehlike anında manevra yapabilmek için, ya da viraja giriş hızını yanlış tahmin ettiysen daha fazla yatırmak için lazım. Her virajında illa aman hangi bileğimi ne yapsaydım falan diye kasmaya gerek yok. Vücut o dönme işini yapar zaten.
Bu yukarıdaki videoyu da eleman gymkana için hazırlamış. Aslında o da aşağı yukarı aynı şeyi söylüyor, vücudunla döneceğin tarafa yönel zaten gidon kendisi dönecek diyor. Diğer dediği u dönüşüne hızlı gelip ön fren ile yavaşla falan kısmını ise gymkana yapacaksan bu tekniğe alış diye söylemiş. Çok takılmamak lazım...
-
04 Temmuz 2015, 01:38
#14
Kartal'da pazar alanında çalışabilirsiniz ...
Ancak bu tür uygulamalar için torku yüksek bir motor gerekir. O süratte bunu yapmak için jayroskopik kuvvetin sizi ve motoru sürekli itmesi lazım yani pratikte debriyajı bırakınca kendi gücüyle gitmeli motor. Gazla dönmekse (slalom) Japon eğitim sisteminde vardır. Honda sürüşte kukalar arası slalom böyle yapılır. Kollar serbest kuka önüne geldiğinizde gaz verip bir sonraki kukaya bakarsınız ve motor dar kavşs yapıp geçer, her defasında kesşntisiz aynı tekniği uygulayınca 10-12 kuka arasında vızır vuzır geçersiniz yani. Bu her daim trafikte uygulanacak bir yöntem değildir çevrenizin rahat olması gerekli. İngilterede aldığım bir eğitimde gidonu sabit bir motor veriyorlardı U dönüş anlatmak için. Ortalama torku olan bir motorla bu çalışmanın temeli bakış yönü ile ilgilidir. Kollar ve gidon serbest bakarsınız gaz verip bırakır arkanıza bakarsınız ve motor o yöne U döner, sol daha kolay sağ daha zordur genelde. Her halikarda bu tekniği bilseniz de özellikle trafiğe açık alanda 1. Videodaki ayak koyarak dönülen klasik yöntem en güvenli olandır, özellikle chopper tarzı gidon açısı geniş modeller için.
-
04 Temmuz 2015, 01:40
#15
-
04 Temmuz 2015, 01:52
#16
barodi adlı üyeden alıntı
yenikapı olmaz benim o videodaki yer gibi asfalt olması lazım.
Bu haftasonu müsait olduğun zaman olursa haber et abi o zaman
capozzz adlı üyeden alıntı
Çok basit bir şey için çok fazla video izleyip, çok fazla yazı okuyup boşuna kafanızı karıştırıyorsunuz. "Eşyanın tabiatı gereği" diye bir kavram vardır, eğer bu şekilde kafanızı karıştırmazsanız eşyanın tabiatı gereği o dönüşü çok rahat şekilde yaparsınız. Çünkü ekstra bir şey yapmanız gerekmiyor, vücudunuz otomatikman o dönüşü yapıyor zaten. Ha kontrayı neden iyice öğrenmelisiniz. Ani tehlike anında manevra yapabilmek için, ya da viraja giriş hızını yanlış tahmin ettiysen daha fazla yatırmak için lazım. Her virajında illa aman hangi bileğimi ne yapsaydım falan diye kasmaya gerek yok. Vücut o dönme işini yapar zaten.
Bu yukarıdaki videoyu da eleman gymkana için hazırlamış. Aslında o da aşağı yukarı aynı şeyi söylüyor, vücudunla döneceğin tarafa yönel zaten gidon kendisi dönecek diyor. Diğer dediği u dönüşüne hızlı gelip ön fren ile yavaşla falan kısmını ise gymkana yapacaksan bu tekniğe alış diye söylemiş. Çok takılmamak lazım...
Hocam kontra ile ilgili bir sıkıntım yok çok şükür mantığını ve uygulamasını kavradım. Bu yavaş dönüşlerde bakışımı çıkışa versem de ayağım arka frende elim gaz kolunu arttırmakla meşgulken aklım gidonun ve ön tekerin aldığı dönüş açısına kilitleniyor. Üst hızlarda sorun yok ama mümkün olduğunca oturuş pozisyonumu bozmadan (depoyu kavramayı bırakmadan) dönüşümü tamamlamak istediğimden haticeye odaklanıyorum
Mahalle arasında dar açıda ters istikamet dönüşlerde mesela, gidonu kendime mi çekeyim ileri mi iteyim diye düşünüp duruyorum.
Daha az düşünmeyi deneyeceğim, teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
leopessia adlı üyeden alıntı
Hem yavas, hem eğimli ise, arka tekerleği kitleyip, gidonu önce viraj yönünde, dönüş sonrasında viraj tersine kontra vererek düzlüyor ve akabinde devam ediyorum,, özellikle cilalı asfaltlarda asfaltın kaydırmasını beklemeyip kendim kaydırıyorum acaba bu sefer kaçıracak mı kaygım hiç olmuyor ve estetik bir şekilde dönüyorum..
Tabi doğru değil bu davranış örnek teşkil etmesin
Ben o zaman yarın bi supermoto veya cross bakayım
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Kartal'da pazar alanında çalışabilirsiniz ...
Ancak bu tür uygulamalar için torku yüksek bir motor gerekir. O süratte bunu yapmak için jayroskopik kuvvetin sizi ve motoru sürekli itmesi lazım yani pratikte debriyajı bırakınca kendi gücüyle gitmeli motor. Gazla dönmekse (slalom) Japon eğitim sisteminde vardır. Honda sürüşte kukalar arası slalom böyle yapılır. Kollar serbest kuka önüne geldiğinizde gaz verip bir sonraki kukaya bakarsınız ve motor dar kavşs yapıp geçer, her defasında kesşntisiz aynı tekniği uygulayınca 10-12 kuka arasında vızır vuzır geçersiniz yani. Bu her daim trafikte uygulanacak bir yöntem değildir çevrenizin rahat olması gerekli. İngilterede aldığım bir eğitimde gidonu sabit bir motor veriyorlardı U dönüş anlatmak için. Ortalama torku olan bir motorla bu çalışmanın temeli bakış yönü ile ilgilidir. Kollar ve gidon serbest bakarsınız gaz verip bırakır arkanıza bakarsınız ve motor o yöne U döner, sol daha kolay sağ daha zordur genelde. Her halikarda bu tekniği bilseniz de özellikle trafiğe açık alanda 1. Videodaki ayak koyarak dönülen klasik yöntem en güvenli olandır, özellikle chopper tarzı gidon açısı geniş modeller için.
Gidonu sabit motosikletin amacı vücut eğilimi ve bakış ile viraj almanın mümkün olduğunu göstermek için mi yani ?
-
04 Temmuz 2015, 02:03
#17
Sokollu adlı üyeden alıntı
Gidonu sabit motosikletin amacı vücut eğilimi ve bakış ile viraj almanın mümkün olduğunu göstermek için mi yani ?
Aynen, "nereye bakarsan oraya gidersin" kuralını anlatmak ve doğru kontranın etkisini ispatlamak için. Başta çok inanılası gelmiyor ama teknik doğru uygulandığında gayet rahat dönüyorsun eğitimin sonunda, daha sonra oynar gidon aldığında da kendine ve tekniğe o kadar güvenmiş oluyorsun ki, bu kez çok daha rahat dönüşler yapmaya başlıyor insan.
Kendi yorumunuzda da bahsetmişsiniz zaten. Gidono nereye çevireyim, ön teker hangi yöne bakıyor bunlarla uğraşmayın. Nereye gitmek istiyorsanız oraya bakın, kollar dirseklerden kırık ve serbest olsun, gidonu sıkmayın ve yön vermeye çalışmayın. Bakın; göreceksiniz ki motor oraya gidecek
-
04 Temmuz 2015, 02:05
#18
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Aynen, "nereye bakarsan oraya gidersin" kuralını anlatmak ve doğru kontranın etkisini ispatlamak için. Başta çok inanılası gelmiyor ama teknik doğru uygulandığında gayet rahat dönüyorsun eğitimin sonunda, daha sonra oynar gidon aldığında da kendine ve tekniğe o kadar güvenmiş oluyorsun ki, bu kez çok daha rahat dönüşler yapmaya başlıyor insan.
Gidonu sabitlenmiş motosiklet ile, yani bildiğimiz ön teker hiçbir şekilde sağa sola oynamaz iken "u" dönüşü yapıldığını mı iddia ediyorsunuz???
-
04 Temmuz 2015, 02:07
#19
capozzz adlı üyeden alıntı
Gidonu sabitlenmiş motosiklet ile, yani bildiğimiz ön teker hiçbir şekilde sağa sola oynamaz iken "u" dönüşü yapıldığını mı iddia ediyorsunuz???
Evet... Gidon açısı dik bir motorla bu mümkün. Bu noktada anlatmak istediğim yanlış anlaşılmasın lütfen. Adamlar bunu bir teknik anlatmak için uyguluyorlar. Ortaya tek bir motor geliyor eğitim için, o motorla parkur falan dolaşılmıyor yani.
-
04 Temmuz 2015, 11:16
#20
Trafiğe kapalı alanda deniyorum. Gidonu bırakıyorum, o şekilde motoru yatırabiliyorum bir miktar. Bu bir miktar şerit değiştirme konusunda yeterli olacak düzeyde.
Ellerim gidondayken pegleri yere sürtene kadar (pegleri değiştirmek zorunda kaldım) yatırabiliyorum motoru. Sıkıntı şurada; o kadar yatmış iken, güzel ülkemin asfaltındaki çukurlardan yahut tümseklerden birine denk gelirsek ne olur? Çünkü çok fazla yatmamışken bile hafiften viraj çizgimi bozabiliyor. Hafif bozukluklar ile illaki baş edebiliyorum, ama bazen Ankaranın yolları gerçekten işin büyüsünü kaçırabiliyor. Bu durumda, mesela girdik viraja, yatırdık motoru, çat diye çukura düştük (bu gün yoldaki hendeğe düştüm, arkamdan akan trafik sebebiyle yavaşlayamadım, totom ile koltuk arasında 15 cm civarı boşluk oluştu ) bu durumda bozulan denge nasıl tekrar sağlanıp hakimiyet tekrar kurulabilir?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)