Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Korkularınızla Yüzleşin , Motorunuzu Yatırmaktan Korkmayın !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim . Bilgi paylaştıkça çoğalır .

    Yatış Korkusunu Yenmek!

    Önce şunu kendinize sorunuz. ”Bu neden önemlidir?”

    Önemlidir çünkü motosiklet başka türlü dönmez. Motoru ne kadar fazla yatırırsanız dönüşünüzü o kadar keskin yapabilirsiniz. Bir dönemece girdiğiniz dönemeç aniden kapanırsa yani tahmininizden daha keskin bir viraj çıkarsa bu durum da hızınız yürüyüş süratlerinde değilse kurtuluş genellikle motoru daha da yatırmaktan geçer. Halbuki yeterli talime sahip olmayan sürücüler ise tam tersini yapar. Motoru kaldırdığınız anda ise sağa dönüşlerde karşı trafiğin önüne sola dönüşlerde ise yolun dışına savrula bilirsiniz.

    Bir motorun dik dönmesine kıyasla aynı dairede yatırılmış vaziyette dönmesi dönüş çapını azaltır. Bu önünüze kıran bir arabadan maksimum yatış açısını kullandığınızda 15-20cm ile kurtarmanız demektir. Şayet motoru yatırmaktan korkuyorsanız frenlere asılıp bu durumda low-side yapmanız kaçınılmaz olacaktır. Motorunuzun alt sürat yatış açısını limitlerini trafiğe kapalı bir alanda talimlerle öğrenmeniz şarttır. Bu durumda şayet motoru kaldıramazsanız bacağınızı alttan çekerek, yada yere adımınızı basarak motoru bırakabilirsiniz. Arkanızdan gelen yoktur. Ayrıca süratiniz düşük olduğundan çok tehlikeli bir düşüş olmaz. Donanımınız tam olduğu sürece. Ama bu kazayı trafikte 90 km/saat hızla yaparsanız bir felaket olur.

    Şayet motorun yatırılmadan dönemeyeceğini bilmiyorsanız boş bir yolda 35 km/saat hızla şunu deneyiniz:
    Parmaklarınız ileriyi gösterir şekilde ellerinizin ayaları elciklerde basılı, sol elciği ileri itin göreceksiniz ki motor sola yatarak sola dönecektir. Sağ elciği ileri itin ve motor sağa yatarak sağa yönelecektir. Ön teker çok az hareket eder, siz elciği ne kadar hızlı iterseniz dönüşünüzde o kadar keskin olacaktır. 20 km/saatin altındaki hızlarda dönüş gidonla yapılır. Gidonu hangi yöne çevirirseniz ön teker o yöne bakar ve motor o tarafa yönelir. İlaveten gidonu çevirirken motorun yatmasına da izin verirseniz en büyük motorların bile yavaş hızlarda dönüşleri kolaylaşır. Ancak alt süratler de debriyaj kavrama noktasında tutulmalı, sağ ayağınız arka frenin üzerinde tutulmalı ve bakışlarınız dönmek istediğiniz yöne ve ufuk hattına paralel çizgide olarak bakmalıdır. Bakışlar yüksek süratler de daha önemlidir ama alt süratler de de aynı kural geçerlidir bu yüzden bakışlarınızla daima dönüşün sonuna odaklanın.

    Şayet ciddi psikolojik yada denge probleminiz yoksa yatırma korkunuzu yenmek; slalom ve dairesel hareketlerle motorun pedallarını yere sürtünceye ve bunu başarıncaya kadar çalışmakla olacaktır. Aslında trafiğe çıkmaya kalkan her sürücü buna yakın bir ustalığı elde etmiş olmalıdır. Aksi takdirde hem kendinizin hemde başkalarının hayatını tehlikeye atmış olursunuz.

    Birçok yeni başlayan ayaklarını kalkışta ve kalkıştan itibaren ve bazen de duruşa yakın yere sürtmeye başlar. Bu çok yanlış ama gayri ihtiyari olarak yapılan hareket motorun dengesini bozar. Kesinlikle yapılmaması gerekir. Motor sürücülüğü her şeyden önce sürücünün dengesinin kuvvetli olmasını gerektirir. Bu talimlerle zamanla sağlanmalıdır.

    İnsan korkunun verdiği bir içgüdüyle ayaklarını yere sürter ama motor kullanmak içgüdülerle değil teknikle olur. Yine bu yanlış davranış esnasında yerdeki bir çıkıntıya ayağınızın çarpması ile yada bacağınızı motorla kaldırım arasına sıkıştırmakla bileğinizi de kırabilirsiniz. Bu yüzden kalkışla birlikte ayaklarınızı hemen toplayıp pedallara koymanız ve duruşta motor tam durmadan yere ayak basmaya çalışmamanız gereklidir.

    Debriyajı bıraktığınız anda ayaklarınızı kaldırıp pedallara koyunuz. 20 km/saat nin altındaki oto park sürüşlerin de sadece arka freniniz kullanın ve debriyajı kavrama noktasında tutunuz. Gazı sabitleyerek motorunuzun hareketini debriyajı kavrama noktasından ileri ve geri hareket ettirerek sağlayınız. Bu süratlerde ön freni motor hafif yatık vaziyette iken sıkarsanız kendinizi yerde bulursunuz. Şayet 10 km/saat hızda arka freni uygulayıp eş zamanlı gaz beslemesi yaparsanız bu motorunuzu sanki 80 km/saat süratle giderken ki gibi dengede tutacaktır. Bakışlarınız hep ileride yada dönülmek istenen yönde olmalıdır. Yere yada frenlere, gidona bakmaya çalışılmamalıdır. Bakarsanız o an bütün tılsım gider.

    Kollarınızı ve/veya omuzlarınızı kasmayın. Gevşek olmalıdırlar. Aksi takdirde gidona bu kasılmayı yansıtırsınız ve yerden gelecek her darbenin de tüm bedeninizde ve takiben motorun şasesinde daha fazla hissedilmesine sebep olursunuz. Yine bu kasma neticesinde motor dönüşte açılacaktır.

    Motorcu bunları öğrenmelidir aksi takdirde kaza yapmasanız bile ayakkabılarınız çabuk eskir ve size motorcu gözüyle bakılmaz. Arkanızdan gülüp kabiliyetsiz derler. Sizde bir müddet sonra bunu hisseder ve motordan soğuyabilirsiniz. Halbuki herkes motorcu olabilir. Herkesin olmak zorunda olmadığı ve alamayacağı sıfatlar akrobatik sürücülük yada şampiyonluktur.

    Normal, iyi bir motorcu olmak için ihtiyacınız olan tek şey kendinizi yetiştirmektir. Bunu yaparken sabırlı olunuz ve acele etmeyiniz. Not: Alıntıdır .
    şenerB, akbird, ÖZALTIN ve 30 diğerleri bunu beğendiler..
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Doçkinderi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2014
    Şehir
    Viǯe
    Motosikleti
    Loading....
    Güzel konu, sağolun. Bir de artçılar için yatmaktan korkmayın başlığı açılsa
    anaconda84 bunu beğendi.
    Kasksız motorcuya selam verilmez , genelde sela verilir.

  3. #3
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Yine faydalı bir başlık Allah razı olsun Burak kardeşim

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 km/saatin altındaki hızlarda dönüş gidonla yapılır. Gidonu hangi yöne çevirirseniz ön teker o yöne bakar ve motor o tarafa yönelir. İlaveten gidonu çevirirken motorun yatmasına da izin verirseniz en büyük motorların bile yavaş hızlarda dönüşleri kolaylaşır. Ancak alt süratler de debriyaj kavrama noktasında tutulmalı
    Burayı mantığım almıyor. Dönüş nasıl gidonla yapılacak ey Ezio sorarım sana

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şayet ciddi psikolojik yada denge probleminiz yoksa yatırma korkunuzu yenmek; slalom ve dairesel hareketlerle motorun pedallarını yere sürtünceye ve bunu başarıncaya kadar çalışmakla olacaktır.
    Bunu da yapmayı çok istiyorum. Ama İstanbul'da asfaltı düzgün bir kapalı alan bulamadım. Ayrıca belirli bir açıya kadar yatırabiliyorum. Daha keskin bir dönüş için hızımı arttırmam gerekiyor sanırım ama henüz beceremedik peg değdirmeyi
    Ezio41 bunu beğendi.

  4. #4
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Doçkinderi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel konu, sağolun. Bir de artçılar için yatmaktan korkmayın başlığı açılsa

    Artçı ile ilgili başlığıda siz açın artık .



    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine faydalı bir başlık Allah razı olsun Burak kardeşim



    Burayı mantığım almıyor. Dönüş nasıl gidonla yapılacak ey Ezio sorarım sana



    Bunu da yapmayı çok istiyorum. Ama İstanbul'da asfaltı düzgün bir kapalı alan bulamadım. Ayrıca belirli bir açıya kadar yatırabiliyorum. Daha keskin bir dönüş için hızımı arttırmam gerekiyor sanırım ama henüz beceremedik peg değdirmeyi
    Amin Ferhat hepimizden eyvallah sağol . Düşük hızlarda gidon kontra ile değil tamamen gidonu çevirmekle oluyor kardeşim. Bak araştırdım bir tane senin için video bile buldum . https://www.youtube.com/watch?v=R5fPU-SA-5I Buradan izleyerek mantığın kabul etmesede anlarsın herhalde . Peg işine gelince merak etme bende daha peg değdiremedim . Hala acemi görüyorum kendimi . Hondanın gs1 eğitimine gittiğimde oradaki hoca cbf 150'yi öyle bi yatırıyordu ki egzozu yere sürtüp ses çıkartıyordu . Bizim daha çok yolumuz var .

    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  5. #5
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Düşük hızlarda gidon kontra ile değil tamamen gidonu çevirmekle oluyor kardeşim.
    O kadar motosiklet videosu içinden gidip Ninja300'ü gözüme sokman çok manidar olmuş sağol

    Burak ben de şu videoyu koyayım o zaman. Konu amacından sapmasın da daha deneyimli abilerimiz yorum yazarsa bizim için en güvenli olanını buluruz umarım ;



    Burdaki adamda gidonla işiniz olmasın, içe yatın gazı verip çıkın diyor. Bu p**venk yüzünen kafam allak bullak oldu, yavaş virajlarda ne yapcağımı şaşırıyorum
    polemos bunu beğendi.

  6. #6
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    şu elleri nasıl bırakıyorsunuz hadi bisiklette çok yaptığım bir şeydi ama motosiklette niyeyse yemiyor
    Panashira bunu beğendi.

  7. #7
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar motosiklet videosu içinden gidip Ninja300'ü gözüme sokman çok manidar olmuş sağol

    Burak ben de şu videoyu koyayım o zaman. Konu amacından sapmasın da daha deneyimli abilerimiz yorum yazarsa bizim için en güvenli olanını buluruz umarım ;

    https://www.youtube.com/watch?v=8ZFd...ion_3481728049

    Burdaki adamda gidonla işiniz olmasın, içe yatın gazı verip çıkın diyor. Bu p**venk yüzünen kafam allak bullak oldu, yavaş virajlarda ne yapcağımı şaşırıyorum

    Ninja 300 mü istiyorsun yoksa sende ? Videoyu izledim ve şu kanıya vardım , adamın motoru yok , motorun adamı var resmen . Motor adamı sürüyor . Xj6 bu motor bizim motorlardan çok daha dengeli ve stabil o yüzden böyle rahat . Biz denemeye kalksak eminin düşeriz . Paramız olsada bi eğitime gidip tazelensek güzel olur . Sürüş tekniğimize bi uptade atmamız lazım .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  8. #8
    Race_Blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha-YZF-R25
    En iyi anlatan Keith Code Amcadan. Twist of the Wrist 2 *
    https://youtu.be/VTC7f6M2L1E?t=231

    keremkrmn bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Mayıs 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    honda cbf600-pcx125
    cok guzel ve bililendirici bir konu tesekkurler

  10. #10

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine faydalı bir başlık Allah razı olsun Burak kardeşim



    Burayı mantığım almıyor. Dönüş nasıl gidonla yapılacak ey Ezio sorarım sana



    Bunu da yapmayı çok istiyorum. Ama İstanbul'da asfaltı düzgün bir kapalı alan bulamadım. Ayrıca belirli bir açıya kadar yatırabiliyorum. Daha keskin bir dönüş için hızımı arttırmam gerekiyor sanırım ama henüz beceremedik peg değdirmeyi
    daha keskin dönüş için daha sert kontra vermen gerekiyor hızla alakası belli bir yere kadar önemli.
    benim videom var pegi yere deydirdim diye. istersen senin pegide deydirtiriz pratikle.
    ayrıca yedikule sahilde bu yer müsait her zaman.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------

    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu elleri nasıl bırakıyorsunuz hadi bisiklette çok yaptığım bir şeydi ama motosiklette niyeyse yemiyor
    motosiklette daha basit. ben seleye uzatıyorum sırtımı. çok basit biraz hızlı gidince daha dengeli oluyor. demir parayı düşün düşük hızda slalom yapar gibi bi o yana bir diğer yana serhoş gibi giderken aynı demir parayı daha hızlı yola doğru fırlattığınızda daha dengede ve rahat gider.

    ayrıca dizlerinle sıkmaya gerek bile duymuyorum her halukarda gidiyor motor elsizde
    shooter1 ve Sokollu bunu beğendiler.

  11. #11
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha keskin dönüş için daha sert kontra vermen gerekiyor hızla alakası belli bir yere kadar önemli.
    benim videom var pegi yere deydirdim diye. istersen senin pegide deydirtiriz pratikle.
    ayrıca yedikule sahilde bu yer müsait her zaman.
    Abi 2 kez Yenikapı'ya gittim ancak yere monte ettikleri büyük dikdörtgen parkeler arasında 2-3 santim kadar boşluk olduğundan çok zorlamayamadım kendimi ön teker tutuşu bırakır diye.

    Müsait olursan gideriz beraber. Seninle buluşaktık ama ramazan dolayısıyla haftasonu yormak istemiyorum.

  12. #12

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi 2 kez Yenikapı'ya gittim ancak yere monte ettikleri büyük dikdörtgen parkeler arasında 2-3 santim kadar boşluk olduğundan çok zorlamayamadım kendimi ön teker tutuşu bırakır diye.

    Müsait olursan gideriz beraber. Seninle buluşaktık ama ramazan dolayısıyla haftasonu yormak istemiyorum.
    yenikapı olmaz benim o videodaki yer gibi asfalt olması lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu elleri nasıl bırakıyorsunuz hadi bisiklette çok yaptığım bir şeydi ama motosiklette niyeyse yemiyor
    ha birde elleri bırakmaya alışınca bu sefer hem elleri bırakıp sonra ayağa kalkıp o şekildede gitmek isteyecek canın tıpkı benim gibi başkan gelir ya herkesi selamlar hesabı ayağa kalkıp arabada bizimkide motorda o misal

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ninja 300 mü istiyorsun yoksa sende ? Videoyu izledim ve şu kanıya vardım , adamın motoru yok , motorun adamı var resmen . Motor adamı sürüyor . Xj6 bu motor bizim motorlardan çok daha dengeli ve stabil o yüzden böyle rahat . Biz denemeye kalksak eminin düşeriz . Paramız olsada bi eğitime gidip tazelensek güzel olur . Sürüş tekniğimize bi uptade atmamız lazım .
    aynen xj6 yani benim motor diye söylemiyorum çok dengeli ve rahat lastikleride yenileyince yol tutuş ve viraj ve frenleme inanılmaz değişiyor.
    shooter1 ve Ezio41 bunu beğendiler.

  13. #13
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar motosiklet videosu içinden gidip Ninja300'ü gözüme sokman çok manidar olmuş sağol

    Burak ben de şu videoyu koyayım o zaman. Konu amacından sapmasın da daha deneyimli abilerimiz yorum yazarsa bizim için en güvenli olanını buluruz umarım ;

    https://www.youtube.com/watch?v=8ZFd...ion_3481728049

    Burdaki adamda gidonla işiniz olmasın, içe yatın gazı verip çıkın diyor. Bu p**venk yüzünen kafam allak bullak oldu, yavaş virajlarda ne yapcağımı şaşırıyorum
    Çok basit bir şey için çok fazla video izleyip, çok fazla yazı okuyup boşuna kafanızı karıştırıyorsunuz. "Eşyanın tabiatı gereği" diye bir kavram vardır, eğer bu şekilde kafanızı karıştırmazsanız eşyanın tabiatı gereği o dönüşü çok rahat şekilde yaparsınız. Çünkü ekstra bir şey yapmanız gerekmiyor, vücudunuz otomatikman o dönüşü yapıyor zaten. Ha kontrayı neden iyice öğrenmelisiniz. Ani tehlike anında manevra yapabilmek için, ya da viraja giriş hızını yanlış tahmin ettiysen daha fazla yatırmak için lazım. Her virajında illa aman hangi bileğimi ne yapsaydım falan diye kasmaya gerek yok. Vücut o dönme işini yapar zaten.

    Bu yukarıdaki videoyu da eleman gymkana için hazırlamış. Aslında o da aşağı yukarı aynı şeyi söylüyor, vücudunla döneceğin tarafa yönel zaten gidon kendisi dönecek diyor. Diğer dediği u dönüşüne hızlı gelip ön fren ile yavaşla falan kısmını ise gymkana yapacaksan bu tekniğe alış diye söylemiş. Çok takılmamak lazım...
    Sokollu bunu beğendi.

  14. #14
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Kartal'da pazar alanında çalışabilirsiniz ...

    Ancak bu tür uygulamalar için torku yüksek bir motor gerekir. O süratte bunu yapmak için jayroskopik kuvvetin sizi ve motoru sürekli itmesi lazım yani pratikte debriyajı bırakınca kendi gücüyle gitmeli motor. Gazla dönmekse (slalom) Japon eğitim sisteminde vardır. Honda sürüşte kukalar arası slalom böyle yapılır. Kollar serbest kuka önüne geldiğinizde gaz verip bir sonraki kukaya bakarsınız ve motor dar kavşs yapıp geçer, her defasında kesşntisiz aynı tekniği uygulayınca 10-12 kuka arasında vızır vuzır geçersiniz yani. Bu her daim trafikte uygulanacak bir yöntem değildir çevrenizin rahat olması gerekli. İngilterede aldığım bir eğitimde gidonu sabit bir motor veriyorlardı U dönüş anlatmak için. Ortalama torku olan bir motorla bu çalışmanın temeli bakış yönü ile ilgilidir. Kollar ve gidon serbest bakarsınız gaz verip bırakır arkanıza bakarsınız ve motor o yöne U döner, sol daha kolay sağ daha zordur genelde. Her halikarda bu tekniği bilseniz de özellikle trafiğe açık alanda 1. Videodaki ayak koyarak dönülen klasik yöntem en güvenli olandır, özellikle chopper tarzı gidon açısı geniş modeller için.
    Sokollu bunu beğendi.

  15. #15
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yavaş virajlarda ne yapcağımı şaşırıyorum
    Hem yavas, hem eğimli ise, arka tekerleği kitleyip, gidonu önce viraj yönünde, dönüş sonrasında viraj tersine kontra vererek düzlüyor ve akabinde devam ediyorum,, özellikle cilalı asfaltlarda asfaltın kaydırmasını beklemeyip kendim kaydırıyorum acaba bu sefer kaçıracak mı kaygım hiç olmuyor ve estetik bir şekilde dönüyorum.. Tabi doğru değil bu davranış örnek teşkil etmesin

  16. #16
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yenikapı olmaz benim o videodaki yer gibi asfalt olması lazım.
    Bu haftasonu müsait olduğun zaman olursa haber et abi o zaman

    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok basit bir şey için çok fazla video izleyip, çok fazla yazı okuyup boşuna kafanızı karıştırıyorsunuz. "Eşyanın tabiatı gereği" diye bir kavram vardır, eğer bu şekilde kafanızı karıştırmazsanız eşyanın tabiatı gereği o dönüşü çok rahat şekilde yaparsınız. Çünkü ekstra bir şey yapmanız gerekmiyor, vücudunuz otomatikman o dönüşü yapıyor zaten. Ha kontrayı neden iyice öğrenmelisiniz. Ani tehlike anında manevra yapabilmek için, ya da viraja giriş hızını yanlış tahmin ettiysen daha fazla yatırmak için lazım. Her virajında illa aman hangi bileğimi ne yapsaydım falan diye kasmaya gerek yok. Vücut o dönme işini yapar zaten.

    Bu yukarıdaki videoyu da eleman gymkana için hazırlamış. Aslında o da aşağı yukarı aynı şeyi söylüyor, vücudunla döneceğin tarafa yönel zaten gidon kendisi dönecek diyor. Diğer dediği u dönüşüne hızlı gelip ön fren ile yavaşla falan kısmını ise gymkana yapacaksan bu tekniğe alış diye söylemiş. Çok takılmamak lazım...
    Hocam kontra ile ilgili bir sıkıntım yok çok şükür mantığını ve uygulamasını kavradım. Bu yavaş dönüşlerde bakışımı çıkışa versem de ayağım arka frende elim gaz kolunu arttırmakla meşgulken aklım gidonun ve ön tekerin aldığı dönüş açısına kilitleniyor. Üst hızlarda sorun yok ama mümkün olduğunca oturuş pozisyonumu bozmadan (depoyu kavramayı bırakmadan) dönüşümü tamamlamak istediğimden haticeye odaklanıyorum

    Mahalle arasında dar açıda ters istikamet dönüşlerde mesela, gidonu kendime mi çekeyim ileri mi iteyim diye düşünüp duruyorum.

    Daha az düşünmeyi deneyeceğim, teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem yavas, hem eğimli ise, arka tekerleği kitleyip, gidonu önce viraj yönünde, dönüş sonrasında viraj tersine kontra vererek düzlüyor ve akabinde devam ediyorum,, özellikle cilalı asfaltlarda asfaltın kaydırmasını beklemeyip kendim kaydırıyorum acaba bu sefer kaçıracak mı kaygım hiç olmuyor ve estetik bir şekilde dönüyorum.. Tabi doğru değil bu davranış örnek teşkil etmesin
    Ben o zaman yarın bi supermoto veya cross bakayım

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kartal'da pazar alanında çalışabilirsiniz ...

    Ancak bu tür uygulamalar için torku yüksek bir motor gerekir. O süratte bunu yapmak için jayroskopik kuvvetin sizi ve motoru sürekli itmesi lazım yani pratikte debriyajı bırakınca kendi gücüyle gitmeli motor. Gazla dönmekse (slalom) Japon eğitim sisteminde vardır. Honda sürüşte kukalar arası slalom böyle yapılır. Kollar serbest kuka önüne geldiğinizde gaz verip bir sonraki kukaya bakarsınız ve motor dar kavşs yapıp geçer, her defasında kesşntisiz aynı tekniği uygulayınca 10-12 kuka arasında vızır vuzır geçersiniz yani. Bu her daim trafikte uygulanacak bir yöntem değildir çevrenizin rahat olması gerekli. İngilterede aldığım bir eğitimde gidonu sabit bir motor veriyorlardı U dönüş anlatmak için. Ortalama torku olan bir motorla bu çalışmanın temeli bakış yönü ile ilgilidir. Kollar ve gidon serbest bakarsınız gaz verip bırakır arkanıza bakarsınız ve motor o yöne U döner, sol daha kolay sağ daha zordur genelde. Her halikarda bu tekniği bilseniz de özellikle trafiğe açık alanda 1. Videodaki ayak koyarak dönülen klasik yöntem en güvenli olandır, özellikle chopper tarzı gidon açısı geniş modeller için.
    Gidonu sabit motosikletin amacı vücut eğilimi ve bakış ile viraj almanın mümkün olduğunu göstermek için mi yani ?

  17. #17
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu sabit motosikletin amacı vücut eğilimi ve bakış ile viraj almanın mümkün olduğunu göstermek için mi yani ?
    Aynen, "nereye bakarsan oraya gidersin" kuralını anlatmak ve doğru kontranın etkisini ispatlamak için. Başta çok inanılası gelmiyor ama teknik doğru uygulandığında gayet rahat dönüyorsun eğitimin sonunda, daha sonra oynar gidon aldığında da kendine ve tekniğe o kadar güvenmiş oluyorsun ki, bu kez çok daha rahat dönüşler yapmaya başlıyor insan.

    Kendi yorumunuzda da bahsetmişsiniz zaten. Gidono nereye çevireyim, ön teker hangi yöne bakıyor bunlarla uğraşmayın. Nereye gitmek istiyorsanız oraya bakın, kollar dirseklerden kırık ve serbest olsun, gidonu sıkmayın ve yön vermeye çalışmayın. Bakın; göreceksiniz ki motor oraya gidecek

  18. #18
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen, "nereye bakarsan oraya gidersin" kuralını anlatmak ve doğru kontranın etkisini ispatlamak için. Başta çok inanılası gelmiyor ama teknik doğru uygulandığında gayet rahat dönüyorsun eğitimin sonunda, daha sonra oynar gidon aldığında da kendine ve tekniğe o kadar güvenmiş oluyorsun ki, bu kez çok daha rahat dönüşler yapmaya başlıyor insan.
    Gidonu sabitlenmiş motosiklet ile, yani bildiğimiz ön teker hiçbir şekilde sağa sola oynamaz iken "u" dönüşü yapıldığını mı iddia ediyorsunuz???

  19. #19
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu sabitlenmiş motosiklet ile, yani bildiğimiz ön teker hiçbir şekilde sağa sola oynamaz iken "u" dönüşü yapıldığını mı iddia ediyorsunuz???
    Evet... Gidon açısı dik bir motorla bu mümkün. Bu noktada anlatmak istediğim yanlış anlaşılmasın lütfen. Adamlar bunu bir teknik anlatmak için uyguluyorlar. Ortaya tek bir motor geliyor eğitim için, o motorla parkur falan dolaşılmıyor yani.

  20. #20

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Trafiğe kapalı alanda deniyorum. Gidonu bırakıyorum, o şekilde motoru yatırabiliyorum bir miktar. Bu bir miktar şerit değiştirme konusunda yeterli olacak düzeyde.
    Ellerim gidondayken pegleri yere sürtene kadar (pegleri değiştirmek zorunda kaldım) yatırabiliyorum motoru. Sıkıntı şurada; o kadar yatmış iken, güzel ülkemin asfaltındaki çukurlardan yahut tümseklerden birine denk gelirsek ne olur? Çünkü çok fazla yatmamışken bile hafiften viraj çizgimi bozabiliyor. Hafif bozukluklar ile illaki baş edebiliyorum, ama bazen Ankaranın yolları gerçekten işin büyüsünü kaçırabiliyor. Bu durumda, mesela girdik viraja, yatırdık motoru, çat diye çukura düştük (bu gün yoldaki hendeğe düştüm, arkamdan akan trafik sebebiyle yavaşlayamadım, totom ile koltuk arasında 15 cm civarı boşluk oluştu ) bu durumda bozulan denge nasıl tekrar sağlanıp hakimiyet tekrar kurulabilir?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)