Büyük cc ile motosiklete başlamayınız yaşantımdan kesitlerle birlikte!
Reklamlar
-
03 Temmuz 2015, 18:23
#21
MimTolga adlı üyeden alıntı
Şimdi güzel arkadaşım yukarıdaki kısım senin yazından alıntı. Sen bunu yazdıktan sonra ben ön yargılı mı oluyorum ? Başkasının emanet motoruyla turlamakla ben çok iyiyim (600cc ki kastın sanırım 4 silindir bir makina)demek tekrardan söylüyorum "cehalet"tir. Herkes her istediğini yapmakla şüphesiz özgürdür. Maddi durumun yetiyorsa 1299 Panigale ile başla. Ben kendi adıma sadece motosiklet kullanan toplumun diğer kesimine görece olarak daha kafası çalışan insanların sayısı azalmasın istiyorum. Bunun için tavsiye de bulunuyorum. Herkese saygı ve sevgiler...
Size on yargili dedim cunku egitimden bi haber sele uzerine oturmamis biri gibi kabul ettiginiz icin.. acikcasi hakkimda dusundugunuz hersey yanlis cikti diyebilirim... 600cc ile basliyan her insan cahildir diye bi genelleme yapiyorsunuz bu tabirinizlen ben cahil oluyorum siz onyargili...
Iyi niyetleniriz icin cidden tesekkur ederim tedirginliginizi de anliyorum ama bence her yuksek cc ile basliyan cahil degildir.. cogu oyle genelleme yapilabilir ama istisnalarda vardir.. acikcasi kimin ne dusundugu pek umrumda deil bu karar benim bana bilmedigim bi teknik konudan bahsedin evet cahilimdir kabul ederim..
Maddi durumum yerinde panigale ile de basliyabilirim ama konu butce deil bence.. konu hobinize ne kadsr bagli oldugunuzdur.. bilincsizle sadece butcesi ybr ye yeten insan cok mu bilincli bi baslangic yapio sizce? Her yuksek cc almak istoyen parasinin yeticegi maksimum motosikleti mi alio sice?... biraz bunlari sorgulamak lazim
Reklamlar
-
03 Temmuz 2015, 19:00
#22
motor hacmi tek başına bir şey ifade etmiyor. 600'lük 50 bg motor da var, 100 bg üstü motor da var.
kendi adıma, 3 sene scooter ve 6 ay 150 cc kullandıktan ve honda gs2 eğitiminden sonra uysal karakterli 750 cc naked motor aldım. çok beğenmeme rağmen mt07 kullanmaya cesaret edemezdim, keza hornet veya fazer'e de binemezdim çünkü hırçın karakterli, güçlü motorlar.
gücü düşük de olsa 650'lik bir enduroya da cesaret edemezdim, çünkü selesi yüksek ve ayağımı yere tam basmaya boyum yetmezdi.
başka bir örnek 125 cc'dir ama yzf r125'i de başlangıç için tavsiye etmem çünkü seri makinedir ve oturuş pozisyonu acemi insanın trafiği okumasına elverişli değil.
cbf 500 olur mu? olmasa daha iyi fakat kendini bilen, sakin bir kullanıcıya iyi bir eğitimle başlangıç motoru olur.
150-250 sıralaması şart değil, fakat başlangıçta 1-2 sene commuter motor kullanılmasını tavsiye ederim. kaza riski vesaire bir tarafa, motor ağırlığı ile boğuşmadan tecrübe kazanmanın, motor üstünde yapılacak hareketleri pekiştirmenin, ufak tefek bakım işlerini öğrenmenin en kolay ve masrafsız yolu olduğu için.
-
03 Temmuz 2015, 19:33
#23
Bi de ben yaparim kafasi var.
Ben motorlu araclara bayilirim , 5 yasinda butun arabalari sesinden taniyordum.
babami izleyerek araba kullanmayi ogrendim , 9 yasinda ben de surecem dedim babam dalga gecti guldu gec sur dedi bindim 1. Seferde istop ettirdim 2. Seferde surdum sonra 2. Vitese atip gazladim. Ordan beri 10.000 araba tecrubem var kazam yok.
Bisikletle de binlerce km yaptim kazam yok sukur. Dag inislerinde 60 70 le kontra vererek iniyordum bisikletimle..
Motosiklete basladigimda ybr mi kapinin onune kadar birakmalarini rica ettim. Vites ve frenlerin nasil calistigini videolarda izlemistim. Sonra bir iki denemeden sonra gittim.
gublerce evin onundeki sokakta dar alanda donme , hizlanip fren yapma antrenmani yaptim. 8 cizdim belki yuzlerce sefer. Bir kere yana bile yatirmadim motoru ogrenirken.
bugune kadar kaza yasamadim sukur 11000 km tecrubem var motorda. Sadece bir kere 20 le giderken onume kirilmasi sonucu on frene asilinca kaydi yattik motorla beraber.pulsara gectim 5000 sonra , pulsar ybr ye gore inanilmaz atik ve hizli. 5000 sonra anca simdi simdi altimda bisiklet gibi rahatca kontrol edebildigimi hissediyorum.
He bunlari yazdim neden , ben yetenekliyim etrafımdakilere gore bu konularda , 5 kisiye araba surmeyi ogrettim birkac senedir , 3 kisiye motosiklet. Ki ona ragmen bile motosiklet bana nasil tehlikeli geliyor..
Simdi genc arkadasim sen hic bir b.k yaomadan bilmeden dersen ki 600 le baslarim bana bisey olmaz , buna gerizekalilik denir.
Her gun de mansetlerde goruyuoruz böylelerini.
Cesaretle aptallik arasinda ince bir sinir vardir.
Hadi hayirli surusler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------
Bir de sacma sapan 600 cc ama bilmem kac beygir bilememne diyenler var.
Beyler , olay acik , guclu motorla baslamak kotu sonuclar doğurabiliyor. Siz gelip de bunun anlatilmaya calisildigi konuda cc lere gore beygir muhabbeti yaparsaniz konuyu bir alt basliga tasimis oluyorsunuz ,
"cc lere gore mi beygire gore mi motora baslanmali" gibi.
Halbuki burda daha kapsamli bir sorun var ki , guclu motorlarla baslamanin sorun Olmadigini dusunen bilgisiz arkadaslar var.
onlarin hayatlari soz konusu belki burda.
Bu konuda 2 gram beyninizi kendinize saklayin mumkunse.
Ciddi isleri dusunecek kapasiteniz yoksa konusmayin.
-
03 Temmuz 2015, 19:40
#24
600 ile başladım. bazı şeyleri çok abartıyorsunuz.
-
03 Temmuz 2015, 21:25
#25
Altın elbiseli adam doğru söylemiş.İnsanların ölme hakkını niye elinden almaya çalışıyorsunuz ki?
-
03 Temmuz 2015, 22:02
#26
Oturdum izliyorum beyler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)