kırmızı ışık ve motosiklet sorunsalı...
Reklamlar
-
02 Temmuz 2015, 11:50
#21
obarey adlı üyeden alıntı
Durduk yere saldırı mı?
Kırmızı ışıkta geçiyim mi diye foruma sorduğun zaman mantıklı bir cevap alabileceğini mi düşünüyorsun?
Bu forumdakiler sana geç bişey olmaz dese gececek misin?
Tamam motor üzerinde acemisin onu saçma sapan başlıklarından anlıyoruz amma velakin ilkokulda Çevre Sağlı Trafik Okuma dersinde gösterilen şeyleri de mi anlamıyorsun?
Dolu olsanıza demez mi bir de...
Biraz daha iyi oku, ben kırmızı ışıkta geçeyim mi diye sormadım, espriye vurarak geçeyim mi napayım dedim, geçesim geliyor anlamında. Kelimelerimi canınıızın istediği yere çekip sonra acayip acayip saldırıyorsunuz. Öyle olsa bile ay size ne arkadaşım salaklıksa benim salaklığım ve benim sorunum! Eleştirmekten bu kadar keyif duyuyorsanız, bunu kendinize öz eleştiri olarak yapın ki bir halta yarasın.
Reklamlar
-
02 Temmuz 2015, 11:53
#22
Acilen bi kırmızı ışıkta geçmen gerekiyor senin.
Böyle tafiğin bol olduğu yerde...
Hiç bakma sağa sola, geçesin geliyor ya o an gazla
-
02 Temmuz 2015, 12:02
#23
dün akmerkez önünde kırmızı ışıklarda 150 cc lik çinlisiyle bir motoskilet li yanıma yaklaştı ikimzde ışıklarda bekliyoruz.
çocuğa şöyle ufaktan bir baktım kask var ama depoya bağlamış. ( bence olmazsa olmazı kask )bir taraftanda helal olsun hiç değilse ışıkları dikkate alıyor diyorum içimden.
ışık yeşile yanmadan çocuk aragazı veriyor. her halde bana kapışalımmı diyordu :D hiç oralı olmadım. yeşil yanmasıyla çocuk tekere kalktı önce tek teker sonra yan kapak üstüne düştü.
kenara çektim allahtan arkadaki araçlar daha kalkmamıştı. herkes indi çocuğun kafası kanıyor. yanına gittim herkes çocuğun etrafında bişeyin varmı dedim yok abi dedi.
var dedim var malesef sende trafiğe girmeye yetmeyecek beyin var dedim.
ışıklarda geçenlerede ayrı kızıyorum ve korkuyorum.
trafikde motosiklet kazaları genelde kendi hatalarından çok
büyük araçların araba kamyon otobüs gibi araçlar sebebiyet verir bozuk yolda cabası.
büyük araç kullananın mantığını anlayabilmeniz için otobüs kullanmanız şart. neden ? anlatmak yetmez yaşamak lazım.
bu arada sadece ışıklarda değil duran araçların bile arkasında durmayın mutlaka yanlarda durun yan aynayı kullanır ama dikiz aynasını kullanmayı unuturlar genelde.
-
02 Temmuz 2015, 12:12
#24
obarey adlı üyeden alıntı
Acilen bi kırmızı ışıkta geçmen gerekiyor senin.
Böyle tafiğin bol olduğu yerde...
Hiç bakma sağa sola, geçesin geliyor ya o an gazla
Sana ya da başkalarına saçma gelse de acemi olduğum için en salak şeylerin kafama takılması normal. Ve bunu ayırt edecek olgunluğa erişmiş kişilerden hiç birisi senin gibi "geç" diye tavsiyede bulunmadı. Bu tavsiyeyi veren ilk kişisin tebrikler ;) zekandan ve gereksiz boş muhabbetinden dolayı kutlarım. Şimdi konunun gereksiz yere uzamasını istemediğimden aradan çıkmanı rica ederim. Sorularım saçma!da olsa, gayet mantıklı açıklamalar sunan kişilerin yorumlarının arada kaynamasını istemem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------
bektanist adlı üyeden alıntı
dün akmerkez önünde kırmızı ışıklarda 150 cc lik çinlisiyle bir motoskilet li yanıma yaklaştı ikimzde ışıklarda bekliyoruz.
çocuğa şöyle ufaktan bir baktım kask var ama depoya bağlamış. ( bence olmazsa olmazı kask )bir taraftanda helal olsun hiç değilse ışıkları dikkate alıyor diyorum içimden.
ışık yeşile yanmadan çocuk aragazı veriyor. her halde bana kapışalımmı diyordu :D hiç oralı olmadım. yeşil yanmasıyla çocuk tekere kalktı önce tek teker sonra yan kapak üstüne düştü.
kenara çektim allahtan arkadaki araçlar daha kalkmamıştı. herkes indi çocuğun kafası kanıyor. yanına gittim herkes çocuğun etrafında bişeyin varmı dedim yok abi dedi.
var dedim var malesef sende trafiğe girmeye yetmeyecek beyin var dedim.
ışıklarda geçenlerede ayrı kızıyorum ve korkuyorum.
trafikde motosiklet kazaları genelde kendi hatalarından çok
büyük araçların araba kamyon otobüs gibi araçlar sebebiyet verir bozuk yolda cabası.
büyük araç kullananın mantığını anlayabilmeniz için otobüs kullanmanız şart. neden ? anlatmak yetmez yaşamak lazım.
bu arada sadece ışıklarda değil duran araçların bile arkasında durmayın mutlaka yanlarda durun yan aynayı kullanır ama dikiz aynasını kullanmayı unuturlar genelde.
Teşekkürler
-
02 Temmuz 2015, 12:17
#25
ablacım sen kırmızı ışıkta dur,boşa alma elin debriyajda 1.viteste heran kaçmaya hazır şekilde bekle yeşil ışığını...
-
02 Temmuz 2015, 12:23
#26
bektanist adlı üyeden alıntı
dün akmerkez önünde kırmızı ışıklarda 150 cc lik çinlisiyle bir motoskilet li yanıma yaklaştı ikimzde ışıklarda bekliyoruz.
çocuğa şöyle ufaktan bir baktım kask var ama depoya bağlamış. ( bence olmazsa olmazı kask )bir taraftanda helal olsun hiç değilse ışıkları dikkate alıyor diyorum içimden.
ışık yeşile yanmadan çocuk aragazı veriyor. her halde bana kapışalımmı diyordu :D hiç oralı olmadım. yeşil yanmasıyla çocuk tekere kalktı önce tek teker sonra yan kapak üstüne düştü.
kenara çektim allahtan arkadaki araçlar daha kalkmamıştı. herkes indi çocuğun kafası kanıyor. yanına gittim herkes çocuğun etrafında bişeyin varmı dedim yok abi dedi.
var dedim var malesef sende trafiğe girmeye yetmeyecek beyin var dedim.
ışıklarda geçenlerede ayrı kızıyorum ve korkuyorum.
trafikde motosiklet kazaları genelde kendi hatalarından çok
büyük araçların araba kamyon otobüs gibi araçlar sebebiyet verir bozuk yolda cabası.
büyük araç kullananın mantığını anlayabilmeniz için otobüs kullanmanız şart. neden ? anlatmak yetmez yaşamak lazım.
bu arada sadece ışıklarda değil duran araçların bile arkasında durmayın mutlaka yanlarda durun yan aynayı kullanır ama dikiz aynasını kullanmayı unuturlar genelde.
Arkadaşlar,kırmızı ışıkta her motorlu araç gibi durmamız gereklidir.
Ama durmakta öyle şeridin ortasında değil.mümkünse şerit çizgilerine yakın durmamız gerekir.
Ama bu duruşunda farklılıkları var mesela şehir içinde avcılarda,şişli de veya Şirinevlerde ışıklarda bizden başka araç yoksa veya yanımızda araç varsa şeridin ortasına yakın durmak yanımıza araç girmesini önler hem bizi sıkıştırmazlar hemde ışık yeşile döndüğünde rahat kalkış yapabliliriz.
Eğerki trafik sıkışmış kırmızı ışıklarda bir çok araç bekliyorsa mümkünse en önlerine geçmeye çalışın çünkü o sıkışıklıkta kırmızı ışık yeşile döndüğünde Araçlar sizleri sıkıştırabilir.
Bu duruşun bir farklı versiyonuda şehir dışında eğer ki kırmızı ışığa denk gelmişsek ve yanımızda sağımızda solunuzda kimsecikler yoksa muhakkak şeridin üzerinde veya şeride en yakın konumda durmak lazım.
Çünkü arkadan gelen araçlar hızlı olacağı için ve orada ki kırmızı ışıkta durmayı planlamadığı için sizi son anda farkedecektir.böyle talihsiz durumlara düşmemek için kırmızı ışıklarda her nekadar kurallara uyuyorsak da kendi canımzıda korumak en önemli görevlerimiz.
Bayan arkadaşımızın sorduğu soru da ise genelde kuryeci arkadaşlar kırmızı yansa bile trafiğin durumuna bakıp yol boşsa devam ederler.bu yanlış bir harekettir ama...Biz herzaman trafik kurallarına uyulmasını tavsiye ediyoruz.
Trafikte ilk önce siz örnek olun onların değiştiklerini göreceksiniz.
-
02 Temmuz 2015, 12:25
#27
natila adlı üyeden alıntı
ablacım sen kırmızı ışıkta dur,boşa alma elin debriyajda 1.viteste heran kaçmaya hazır şekilde bekle yeşil ışığını...
Vay be! Bende yayıla yayıla duruyordum ışıklarda, dinlenme moduna geçiyordum. Meğer her an kediden kaçan fare gibi tetikte olmak lazım imiş ha!
Bilgiler için herkese teşekkürler. Arada bana böyle tüyolar vermeye devam ediniz lütfen. Hemen hemen herkesten öğrenecek bir şeyler çıkıyor her defasında.
-
02 Temmuz 2015, 12:28
#28
ceydamer adlı üyeden alıntı
Vay be! Bende yayıla yayıla duruyordum ışıklarda, dinlenme moduna geçiyordum. Meğer her an kediden kaçan fare gibi tetikte olmak lazım imiş ha!
Bilgiler için herkese teşekkürler. Arada bana böyle tüyolar vermeye devam ediniz lütfen. Hemen hemen herkesten öğrenecek bir şeyler çıkıyor her defasında.
scooter değilmi seninki debriyajda neymiş
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
02 Temmuz 2015, 12:29
#29
bektanist adlı üyeden alıntı
scooter değilmi seninki debriyajda neymiş
Öyle deme lazım olacak. Elbette debriyajlı kullanacağım ve bu uzun sürmeyecek çünkü cross istiyorum.
-
02 Temmuz 2015, 12:37
#30
ceydamer adlı üyeden alıntı
Öyle deme lazım olacak. Elbette debriyajlı kullanacağım ve bu uzun sürmeyecek çünkü cross istiyorum.
boydan sıkıntın yoksa kullanabilirsin tabi naked daha güzel ama
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
02 Temmuz 2015, 12:51
#31
bektanist adlı üyeden alıntı
boydan sıkıntın yoksa kullanabilirsin tabi naked daha güzel ama
Alçaltılmış bir cross'a uygun motor düşünüyorum. hangisi olduğunu bilmiyorum ama düşünüyorum hani ybr ile bile cross yapılabildiğine göre oluru vardır. Hatta Cem, zorlanırsa, honda today ile de cross yapılabileceğini iddia etmekte :D
-
02 Temmuz 2015, 13:12
#32
AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı
@oluroyle nin başımıza açtığı işler bunlar :p
ben naptım
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
-
02 Temmuz 2015, 14:25
#33
Ulan kırmızı da geçen bi ben varmışım lanet olsun bana kendimden utandım
Bende böyle bir konu açmayı düşünüyordum aslında tek yönlü sadece yayaların geçişi için ışık konulmuş yollarda eğer ortada yaya vs. yoksa yavaş yavaş götüm götüm gidiyorum valla yalan söyleyecek halim yok. Ama geçmeyin arkadaşlar ben yanlış yapıyorum doğrusu beklemektir diyeyim genç nesillere örnek olmayayım.
-
02 Temmuz 2015, 14:47
#34
Işığın bulunduğu konum, o anki trafik ve gece/gündüz durumuna göre ayarlıyorum.
Eğer durmanın/beklemenin benim için risk teşkil ettiğini düşünürsem, geçer giderim. Aksi durumda kurala uyarım.
Örnek risk: Gece 2de döner kavşakta yan yan gitmeye çalışan kim/ne olduğu belli olmayan birey(ler) varsa durmam.
Eklemeyi unutmuşum. Durduğum zamanda karpuz gibi durmam. arkadan gelen biri beni biçmesin diye duran araç varsa onu kalkan olarak kullanacak şekilde, eğer araç yoksa yolu (ön ve arka) analiz edip en güvenilir olduğunu düşündüğüm noktada beklerim.
-
02 Temmuz 2015, 16:03
#35
Her şeyden önce kırmızı ışıkta durmamak, duranlara karşı saygısızlıktır. "Siz salaklar bekleyin, ben şööle bir uzayayım, çünkü beni durduracak bir muhakeme yeteneğim yok" demek oluyor bence. Ambulans arkasına takılmanın, vezne kuyruğunda araya kaynak yapmanın, bedava dağıtılan bir şey görünce milleti ezmenin, kaçak elektrik kullanmanın, kıvrak zeka sayıldığı bir memleketteyiz. Kendinizi yanlış bir şey yapmadığınıza ikna ettiğiniz an, eşiği atlamışsınız demektir.
Kazaların tamamında, kazayı yapan kişi olacakları öngörememiştir. Olay olduktan sonra hep aynı şeyleri duyarız, söyleriz. "görmedim, farketmedim, nasıl oldu anlamadım".
Ankara'da artık kırmızı ışıkta durmak "tercihe bağlı". İsteyen duruyor isteyen durmuyor. Her ışıkta abartmıyorum en az 7-8 araba kırmızı yandıktan sonra geçiyor. Eskiden belli semtlerde araba kullanmaya çekinirdik, sırf orada yaşayanların eğitim ve kültür düzeyleri araç kullanım şekillerini etkilediği için. Artık en nezih semtte lüks arabasıyla, arabada çocukları olduğu halde kırmızı ışık yandıktan sonra bir şey yokmuş gibi geçen bir hanımefendi görebilirsiniz. İşin ilginç yanı kimse bunları garipsemiyor. Tampon tampona gelinmediği sürece tepki gösteren de yok. Demekki artık normal olan bu!
-
02 Temmuz 2015, 16:55
#36
ceydamer adlı üyeden alıntı
Genelde dikkatimi çekiyor. Kırmızı ışık yanmasına rağmen, eğer yol musait ise, motosikletli beklemeden geçiyor. Kanunen motosikletlilere kırmızı ışık dokunulmazlığı mı var? Bende geçeyim mi kalayım mı şaşırdım doğrusu
Ben yine her zamanki gibi tüm tartışma ve yanlış anlaşılmaların dışında bir konuya değinmek istiyorum.
Hatırladığım kadarıyla daha önce açmış olduğunuz bir konuda çok yüksek süratte bile olmadığınız bir zamanda frenleme etkisiyle düşmüştünüz. Yanlış hatırladıysam lütfen uyarın. Bundan yola çıkarak bir durumdan bahsetmek istiyorum:
Bazen yol boştur biraz hızını artırırsın sonra ileride yanan yeşil ışık görünür, " yakın zamanda kırmızı yanabilir" diye düşünerek hızını düşürürsün. Ancak hiç beklemediğin ve uygun sürate inemediğin bir anda kırmızı yanar ve panik frenle asfaltla yakınlaşma ihtimaline karşı gazı iyice açıp tehlikeli bir geçiş yapmayı mukayese edersin. Sonucunda ise refleks olarak gazı açmayı tercih edersin. Arabalar gibi freni kökleyerek durmaya çalışırsak düşeceğimizden dolayı gazı açmak makul geliyor ister istemez. Ancak kendimizi daha ciddi tehlikelerle burun buruna getirmiş oluyoruz farkında olmadan. Bunu sık sık yaşadığım oluyor ki %100 hatalı olduğum durum yasal hız limitine uymamaktır. Bir laf vardır klasikleşmiş "Durabileceğin süratte git" diye. İşte temel kural budur.
Zaman zaman da limitin 50 olduğu bir yolda ışıklara yaklaşırken hızını 40'a, 30'a düşürmüşsündür her an kırmızı yanabilir diye ancak o da nesi ? Arkadan "Aman kırmızı yanmadan geçivereyim" diye kopup yaldır yaldır gelen bir deli gobel belirir. İşte bu durumda da gazı açarak o ışık kırmızıya dönse bile geçmeyi tercih edebilirsin.
Bu 2 durum da %100 hatalı olduğumuz durumlardır. Ama eğri oturup doğru konuşalım. Bu durumlarla hepimiz karşılaştık ve yanlış olduğunu bilsek dahi ihlal ettik. Tavsiye ediyor muyuz ? KESİNLİKLE HAYIR! Zaman zaman mecbur kalıyor muyuz ? Evet.
Hiçbir zaman motosiklet kullandığımız süreçte %100 yola dikkatimizi veremeyiz ki mümkün de değil. İnsanın beyninin bir şeye odaklanma süresi azami olarak 45 dk.'dır.
O sebeple, bu kırmızıda geçen arkadaşlar belki yukarıda bahsettiğim 2 durumdan birine maruz kalmışlardır. Ancak keyfi olarak geçiyorlarsa bu onların kendi hayatıyla oynamasıdır. Böyle bir davranış ister motosiklet olsun, ister traktör olsun her araç için suçtur.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
02 Temmuz 2015, 17:21
#37
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Ben yine her zamanki gibi tüm tartışma ve yanlış anlaşılmaların dışında bir konuya değinmek istiyorum.
Hatırladığım kadarıyla daha önce açmış olduğunuz bir konuda çok yüksek süratte bile olmadığınız bir zamanda frenleme etkisiyle düşmüştünüz. Yanlış hatırladıysam lütfen uyarın. Bundan yola çıkarak bir durumdan bahsetmek istiyorum:
Bazen yol boştur biraz hızını artırırsın sonra ileride yanan yeşil ışık görünür, " yakın zamanda kırmızı yanabilir" diye düşünerek hızını düşürürsün. Ancak hiç beklemediğin ve uygun sürate inemediğin bir anda kırmızı yanar ve panik frenle asfaltla yakınlaşma ihtimaline karşı gazı iyice açıp tehlikeli bir geçiş yapmayı mukayese edersin. Sonucunda ise refleks olarak gazı açmayı tercih edersin. Arabalar gibi freni kökleyerek durmaya çalışırsak düşeceğimizden dolayı gazı açmak makul geliyor ister istemez. Ancak kendimizi daha ciddi tehlikelerle burun buruna getirmiş oluyoruz farkında olmadan. Bunu sık sık yaşadığım oluyor ki %100 hatalı olduğum durum yasal hız limitine uymamaktır. Bir laf vardır klasikleşmiş "Durabileceğin süratte git" diye. İşte temel kural budur.
Zaman zaman da limitin 50 olduğu bir yolda ışıklara yaklaşırken hızını 40'a, 30'a düşürmüşsündür her an kırmızı yanabilir diye ancak o da nesi ? Arkadan "Aman kırmızı yanmadan geçivereyim" diye kopup yaldır yaldır gelen bir deli gobel belirir. İşte bu durumda da gazı açarak o ışık kırmızıya dönse bile geçmeyi tercih edebilirsin.
Bu 2 durum da %100 hatalı olduğumuz durumlardır. Ama eğri oturup doğru konuşalım. Bu durumlarla hepimiz karşılaştık ve yanlış olduğunu bilsek dahi ihlal ettik. Tavsiye ediyor muyuz ? KESİNLİKLE HAYIR! Zaman zaman mecbur kalıyor muyuz ? Evet.
Hiçbir zaman motosiklet kullandığımız süreçte %100 yola dikkatimizi veremeyiz ki mümkün de değil. İnsanın beyninin bir şeye odaklanma süresi azami olarak 45 dk.'dır.
O sebeple, bu kırmızıda geçen arkadaşlar belki yukarıda bahsettiğim 2 durumdan birine maruz kalmışlardır. Ancak keyfi olarak geçiyorlarsa bu onların kendi hayatıyla oynamasıdır. Böyle bir davranış ister motosiklet olsun, ister traktör olsun her araç için suçtur.
Doğru konuya değindiniz. Frene abandığımda düşme ihtimalimin çok olduğunu ve henüz kendimi fren konusunda iyi eğitemediğimi bildiğimden ışıklarda + bir tereddüt yaşıyorum. 10 mt geriden yeşili görüyorum diyelim; "Yavaşlasam mı? evet yavaşlayayım, kırmızı yanarsa dururum, arkaya bakıyorum, arkamda kimse yok, yavaşlıyorum. Arkamda birisi varsa uygun konuma gelip, sollamasını sağlıyorum. Arkamda birisi var ama uygun konuma gelemiyorsam, yer yoksa sizin dediğiniz gibi, bismillah çekerek giriyorum kavşağa, ben biraz tedirgin olup kavşakta hızlı mı gidersem daha iyi olur yavaşmı bilemiyorum, ama her seferinde, frenlerime güvenemediğimden, yanlışı seçip (30 km) yavaş şekilde sağıma soluma bakıp daad daad ötürüp, "ben buradayım öldürmeyin beni" diyerek ilerliyorum. Bu yavaş olayını tekrar etmeme konusunda karar aldım :/
-
02 Temmuz 2015, 18:01
#38
Bir ekleme de ben yapayım. Diyelimki kırmızı ışıkta en önde ve iki aracın arasında durduk. Sarı yandı, geçiyormuyuz ? Hayır, peki yeşil yandı geçiyor muyuz ? Yine hayır . Yeşil yandıktan 1-2 saniye sonra geçiyoruz. Neden mi ? Çünkü diğer yönde kırmızı da gazlamış geçmek isteyen hödükler bizi çiğneyebilir. Biz araçlarımız hafif olduğu için daha çabuk ivmelenip daha çok yol katedebiliyoruz çünkü.
-
02 Temmuz 2015, 18:13
#39
MimTolga adlı üyeden alıntı
Bir ekleme de ben yapayım. Diyelimki kırmızı ışıkta en önde ve iki aracın arasında durduk. Sarı yandı, geçiyormuyuz ? Hayır, peki yeşil yandı geçiyor muyuz ? Yine hayır . Yeşil yandıktan 1-2 saniye sonra geçiyoruz. Neden mi ? Çünkü diğer yönde kırmızı da gazlamış geçmek isteyen hödükler bizi çiğneyebilir. Biz araçlarımız hafif olduğu için daha çabuk ivmelenip daha çok yol katedebiliyoruz çünkü.
Süper
-
02 Temmuz 2015, 23:16
#40
Itiraf ediyorum, Güneş tepedeyken, kask, mont, eldiven vs ter içinde kaldıysam, bildiğim yerde ufaktan biraz bekleyip, yolun bomboş olması durumunda bir an önce gazlayıp ferahlamaya çalışıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)