Arkadaşlar Aklımda Sanal Mağaza Açmak Var.Tutarsa İlerleyen Zamanlarda Mağazada Açabilirm.motosikletaksesuarları gibi,Sizce Açmak Mantıklı Olurmu?
Mantıklı Derseniz Bu Tarz Bir Sistemden Beklentileriniz Neler Olur?
Arkadaşlar Aklımda Sanal Mağaza Açmak Var.Tutarsa İlerleyen Zamanlarda Mağazada Açabilirm.motosikletaksesuarları gibi,Sizce Açmak Mantıklı Olurmu?
Mantıklı Derseniz Bu Tarz Bir Sistemden Beklentileriniz Neler Olur?
Kargo bedava olması
Örnek vereyim. Bu aralar aksiyon kamera ihtiyacım var. Ama yerli sitelerde istediğim markaya göre yeterli bilgi bulamadım. Fazla satan da yok galiba.
Bence bu da bir eksikliktir. Bunu siz tamamlayabilirsiniz.
site arayüzünün oldukça kaliteli olması. bu özellik diğer sitelerin önüne geçmenize yarar. bir de yeterli sermayenizin olup stokta ürün bulundurmanız da önemli. son olarak müşteri memnuniyeti. sadece güleryüzlü tatlı dilli konuşmayla memnuniyet olmuyor. yeri geldiğinde ürün iade/değişimini (eğer ürünün durumu uygunsa) ''sorgusuz sualsiz'' yapmanız müşteriyi bağlamanıza yardımcı olur. bir ürün satıp müşteriyi kaybedip bir daha aynı kişiye satış yapamamak yerine memnuniyeti sağlayıp, gerekirse ilk seferde para kazanamayıp daha sonra kazanılamayan parayı katlayarak kar etmek de var. bu yazdıklarımı orta büyüklükte iki aile şirketi olan ve bu işlerde aktif olarak yer alan biri olarak yazıyorum.
yolunuz ve bahtınız açık, kazancınız bol olsun
Hocam varolan sistem halihazırda ortada.
Kısa zamanda çok para kazanmak istemezseniz bu iş tutar.
Tam olarak budur.
Yazıcam yüksek fiyatı koyucam ilana , kâr edicem kâr edicem müşteriden banane kâr edicem anlayışı olmasın.İlanların güncel olsun.Kapıda ödeme bana göre büyük bi kriter.Ben kapıda ödeme seçeneği olmadan alışveriş yapmam mesela. Bu gibi şeylere dikkat etmeni tavsiye ederim. Yolun açık olsun , şimdiden hayırlı olsun
Kasksız motorcuya selam verilmez , genelde sela verilir.
1- Kapıda ödeme seçeneği.
2- En ufak sorunda müşteri ile samimi iletişim.
3- Zamanında kargolanma.
4- Düzenli , göze hoş gelen , düzgün Türkçe kullanılmış bir site.
5- Stok bilgisinin güncel olması.
6- Atıyorum 30 tl üstüne ufak tefek hediyeler (anahtarlık vs ). Müşteriyi kazanırsın.
7- Fiyatların olması gerektiği gibi olması. ( motorcu adam sağlam araştırır , fiyatı yüksek tutarsan işin zor)
Benim şimdilik aklıma gelen bunlar.
Bakım ürünleri dışında internetten ürün almayan birisi olarak yapacağım yorum sizi tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum
Stoklu mu çalışacaksınız yoksa tedarikçiden temin yolu ile mi? Stoklu çalışmak çok büyük yatırım gerektirir.. Tedarikçiden temin usülü ile olursa da pek bir avantajı olmaz; tamamen komisyoncu mantığı olduğu için pek sıcak bakmıyorum ben müşteri olarak..
Bence en önemlisi, ömrü olan ürünlerde (kask , lastik gibi) üretim tarihi verebilmek.. Bu bilgi verilirse fark yaratır.
Kar marjı görece düşük tutulursa fark yaratır.
"Denemeden alınmaz" mantığı ile yaklaşılan pantolon , mont, eldiven gibi ürünlerde; kullanıcı tecrübesi ile sabit geri dönüşlerden faydalanarak marka bazında daha isabetli beden tablosu verebilmek. . Fazladan çalışma gerektirir ancak çok fark yaratır, bu konuda müşteri memnuniyeti arttıkça ciddi ölçüde tavsiye edilen bir alışveriş sitesine dönüşebilir.
Site görsel tasarımı profesyonellere yaptırılıp, ürün fotoğrafları yüksek çözünürlüklü ve temiz olursa; kask gibi ürünlerin 360 derecelik görünümleri verilirse ciddi fark yaratır.
Bir çok nitelik belirtilmiş, bunlara ek olarak ben başlıca ve çok talep olan ürünlerden başlanarak bir çoğuna inceleme-tanıtım videosu olmasını isterim.
herşey 10 tl olsun
Arkadaşlar yazmışlar ama ben de önemli gördüğüm hususları belirteyim.
İnternet üzerinden satış düşünüyorsanız sattığınız ürün hakkında çok fazla detay vermeniz sizin için avantaj sağlayacaktır. Müşteri hizmetleri servisinizin düzgün çalışması, telefondaki çalışanların bilgili ve yardımsever olması olmazsa olmazlarınız olmalı.
Normal mağaza açacaksanız da personellerinizin güleryüzlü, yardımsever, bilgili ve iletişim gücü iyi olan insanlardan oluşması önemli.
Her iki durumda da fiyatlar makul olmalı zira kimse bir ürünü aldıktan sonra piyasada daha ucuzunu temin edebileceğini öğrendiğinde sizden alışveriş yapmak istemez.
tutada bilir tutmaya da?!.. Bir arkadaşım Türkiye'nin ciddi çevrim içi (online) markalarından birini yaratmıştı. İşleri önce çok iyi gitti, ancak sonra bozuldu. Şu kadarını söyleyeyim, sanıldığı kadar kolay değil. depo-personel sıkıntı. sermaye konusunda inan fikrim yok. naçizane tavsiyem parayı buldum ohh deyip uçma. yavaş yavaş büyü.
yurt dışındaki makul fiyatlardan ver herkes senden alsın ama zor işte bu ülkede.
ben de düşünüyorum böyle bir şey yapmayı. hatta piyasadan 500 600 lira ucuza getiriyorum. fakat sorun fatura konusu :D
Yanlış ürün yollamaması. 200'lük emme manifoldu istemişken 150'lik yollamasın mesela.
Müşterilerin sıkça sorduğu ürün detaylarının önceden düşünülüp ürün sayfalarına yazılması. Böylece müşteriler zırt bırt aramaz zaman kaybetmezsiniz.
* Kısa ve akılda kalıcı bir site adı.
* Basit, anlaşılır, aydınlık ve sürekli canlı bir arayüz.
* Mantıklı, basit ve isabetli bir arama motoru.
* Düzgün bir Türkçe, detaylı ve anlaşılır anlatım, teknik özelliklerin tam ve doğru yazılması. Ve tüm yazıların bir sabite oturtulup tertipli olarak sunulması. (Her ilanda farklı yazı fontu, farklı renk, farklı büyüklük vs olunca net bir acemilik göze çarpar.)
* Yüksek kalitede fotoğraflar, üç boyutlu fotoğraflar, tanıtım videoları, gerçek kullanım videoları içeren ilanlar.
* Ürünlerin iyi araştırılıp alınması, gerekirse yurtdışından getirtilmesi, nadir ürünlerin temin edilebilmesi. Tabi bu esnada ne kadar az ödenirse o kadar iyi.
* Devasa bir depo.
* Ürünlerin stoklarda bulundurulması. Stok durumunun sürekli güncel olması, stokta ürün bulunmadığı taktirde bunun güncellenip, kargo süresi farkının tam doğru sunulması.
* Çok fazla ürün çeşidi, çok fazla marka ve model bulundurulması. Bir ürünün en az 3 farklı alternatifinin bulunması (ki kişiye özgürce seçme hakkı tanınmasına olanak verir).
* Doğru fiyat.
* Gerçekten şaşırtacak kampanyalar.
* Bilinen tüm ödeme şekillerinin kullanılması. (Kapıda ödeme, PAYPAL, kredi kartı, havale vs.)
* Ödeme onayıyla başlayıp, ürün yorumuyla son bulacak olan alıcı - satıcı iletişimi.
* Sürekli canlı müşteri desteği. Bu elemanların konuyla ilgili yeterli miktarda değil, çok daha fazla bilgiye sahip olması. Tabi sabırlı ve diksiyonu düzgün olmalı. (Online ve/veya telefon.)
* Kargo şirketi alternatifleri.
* Kargo konusunda en üst düzeyde dikkat.
* Kargodan hemen sonra müşterinin bilgilendirilmesi.
* Küçük hediyeler.
* Değişim ve iade konularında özveri ve dikkat.
* Sosyal medya bağlantılarının her türlüsünün en verimli şekilde kullanılması.
* Her alışveriş sonrası müşterinin yorum vermeye yönlendirilmesi.
Eğer bunları yapabilirseniz (ki gerçekten çok zor) işte o zaman Türkiye'de fark yaratmamanız için bir engel yok. Hatta net söylüyorum tek olursunuz. Ancak bence en az 4 kişi çalıştırmanız lazım böyle bir sitenin aksaklık olmadan çalışabilmesi için. Ve azımsanmayacak bir paraya ihtiyacınız var.
İnşallah yaparsınız..
Online yardım olsun ve lütfen öğrenci dostu biraz uygun fiyatlar olsun..
Edit: Tam takım kıyafet almam lazım uygun olursa sizden alırım ilk muşteriniz olurum
arkadaşım öncelikle kolay gelsin.
sana nacizane tavsiyem site kurmak yerine var olan sitelerden satış yapman (sahibinden.com ve gittigidiyor.com) neden diyeceksin ben sana kredi kartı bilgilerini vermem. sen kimsin site olarak ne zamandır varsın firma mısın şahıs mısın vergi veriyo musun. ben senden alışveriş yaptığım anda kart bilgilerim artık sende istediğiğni yapabilirsin.
o yüzden bişeyleri uygun fiyata gtir gg de shbnden den sat.
daha kolay daha akıcı...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)