Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

En zor soruda tıkandım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Şubat 2014
    Mrb arkadaşlar motosikletim için lastik arıyorum ama bi türlü bulamadım ne bela bişeymiş bu lastik işi her lastik arayışı içine girdiğimde tüylerim diken diken oluyor yinemi diye! tam aradığım lastiği buluyorum ebatları benim motorumla tutmuyor, tutanı buluyorum o da işime yaramıyor lastiklerimin ölçüsü ön teker ( 80x100-21 )arka teker ( 120x90-18 ) öğrenmek istediğim ise bu ebatlara göre muadil lastiği nasıl hesaplıyoruz birileri bu konuda yardımcı olursa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    07DFB18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2014
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    GRAND DİNK 150 ,tvs pep,TVS APACHİ 150
    Alıntı çaylak06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb arkadaşlar motosikletim için lastik arıyorum ama bi türlü bulamadım ne bela bişeymiş bu lastik işi her lastik arayışı içine girdiğimde tüylerim diken diken oluyor yinemi diye! tam aradığım lastiği buluyorum ebatları benim motorumla tutmuyor, tutanı buluyorum o da işime yaramıyor lastiklerimin ölçüsü ön teker ( 80x100-21 )arka teker ( 120x90-18 ) öğrenmek istediğim ise bu ebatlara göre muadil lastiği nasıl hesaplıyoruz birileri bu konuda yardımcı olursa sevinirim.


    takıldığınız yer olursa bilgim dahilinde yardımcı olmaya calışırım
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Şubat 2014
    Valla hepsinde takıldım bu tabloyu nasıl anlamam lazım örneklendirebilrimisiniz?

  4. #4
    07DFB18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2014
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    GRAND DİNK 150 ,tvs pep,TVS APACHİ 150
    Alıntı çaylak06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla hepsinde takıldım bu tabloyu nasıl anlamam lazım örneklendirebilrimisiniz?
    sizin lastik ölçuleriniz metrik isterseniz bunu ınc'e çevirebilirsiniz yahut metrik kullanmak isterseniz halk dilinde yanakdan alıp sırta verirsiniz
    kısaca özet geceyim.
    120/90/18 ınc karşılığı 4.50/4.75/18
    diğer alternatif
    120/90/18 yerine 130/80/18 takabilirsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    bu da teknik verilerin


  5. #5

    Üyelik
    24 Şubat 2014
    120-90-18 in yerine 130-80-18 kullanabiliyormuyum yani? o zamn ön tekerin muadili nasıl oluyor?

  6. #6
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    120'lik janta 130'luk lastik takarsan, şişirdiğinde bombe yapar, düz dengesi bozulur; ya da lastik iyice düzleşir viraj kabiliyeti bozulur. Kendi ölçüsü neyse onu tak.

  7. #7

    Üyelik
    24 Şubat 2014
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120'lik janta 130'luk lastik takarsan, şişirdiğinde bombe yapar, düz dengesi bozulur; ya da lastik iyice düzleşir viraj kabiliyeti bozulur. Kendi ölçüsü neyse onu tak.
    Buyur burdan yak, sonunda bi lastik bulacağız derken sizde içime kurt düşürdünüz:( dediğiniz gbi gönül isterki kendi ölçüsünde lastik takalım ama bulamıyorum malesef :(

  8. #8
    valadeut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 150 MG KİNG
    Alıntı çaylak06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyur burdan yak, sonunda bi lastik bulacağız derken sizde içime kurt düşürdünüz:( dediğiniz gbi gönül isterki kendi ölçüsünde lastik takalım ama bulamıyorum malesef :(
    lastik olayı büyük sıkıntı, benimde ölçüler belli kararlaştıramıyorum, tam olarak hangi marka modeli alacağımı.

  9. #9
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Öyle diyosunuz da; motosikleti üreten nerden bulmuş o lastiği? Makinaya özel mi lastik yapmışlar? Üreticisine sorun, aldığınız yere/kişiye bi sorun.

  10. #10

    Üyelik
    24 Şubat 2014
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle diyosunuz da; motosikleti üreten nerden bulmuş o lastiği? Makinaya özel mi lastik yapmışlar? Üreticisine sorun, aldığınız yere/kişiye bi sorun.
    Motorumun üzerindeki lastikler fabrika çıkış lastiiği kaya gibi sert köpek gibi dişli yani arazi lastiği ben ise yolda kullanabileceğim aynı zamandada araziye girebileceğim bi lastik arıyorum özetle %70 asfalt % 30 arazi ağırlıklı bi lastik arıyorum zaten sıkıntıda burda doğuyor yoksa tabikide üzerindeki lastikleri bulmakta bi sıkıntı yok.

  11. #11
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    80x100-21 ve 120x90-18 ya mesela ölçüler; 80 ve 120 taban genişliği, yani yola temas eden kısmın mm cinsinden genişliğidir. 100 ve 90 rakamları da tabanın yüzdesel oranıyla lastik yanağının mm cinsinden yüksekliğini ifade eder(80x100 örneğinde yanak 80x%100=80mm, 120x90 örneğinde yanak 120x%90=108mm mesela). Sonlardaki 21 ve 18 ise jant çapını ifade ediyor, alacağınız lastikte olmazsa olmaz rakam budur.

    Jant çapı uymazsa hiçbir şekilde o lastiği uyduramazsınız. Taban genişliği artarsa bombeli bir görünüm oluşur, azalırsa birçok şahin örneğinde görüldüğü üzere:

    Yanak yüksekliği artarsa da konforunuz artar ama virajlarda altınızda çok daha esnek ve öngörülmesi zor olan bir yapı olur. Çok ince de olursa hoplar zıplar ve büyük ihtimalle lastik yarılır. Bu yüzden optimum değerleri seçmelisiniz, gerisi size kalmış.

  12. #12

    Üyelik
    24 Şubat 2014
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    80x100-21 ve 120x90-18 ya mesela ölçüler; 80 ve 120 taban genişliği, yani yola temas eden kısmın mm cinsinden genişliğidir. 100 ve 90 rakamları da tabanın yüzdesel oranıyla lastik yanağının mm cinsinden yüksekliğini ifade eder(80x100 örneğinde yanak 80x%100=80mm, 120x90 örneğinde yanak 120x%90=108mm mesela). Sonlardaki 21 ve 18 ise jant çapını ifade ediyor, alacağınız lastikte olmazsa olmaz rakam budur.

    Jant çapı uymazsa hiçbir şekilde o lastiği uyduramazsınız. Taban genişliği artarsa bombeli bir görünüm oluşur, azalırsa birçok şahin örneğinde görüldüğü üzere:http://image5.sahibinden.com/photos/...5539938070.jpg

    Yanak yüksekliği artarsa da konforunuz artar ama virajlarda altınızda çok daha esnek ve öngörülmesi zor olan bir yapı olur. Çok ince de olursa hoplar zıplar ve büyük ihtimalle lastik yarılır. Bu yüzden optimum değerleri seçmelisiniz, gerisi size kalmış.
    Çok tşkkürler gayet açıklayıcı ve akademik bir cevap olmuş eğer yanlış anlamadıysam burda önemli olan jant ölçüleri 120x90-18 örneğini baz alırsak sondaki 18 oranı jant çapı bu oranının şaşmaması gerekiyor aksi takdirde lastik janta oturmaz kalan değerleri lastiğin orjinal abadındaki optimum değerlere yaklaştırmak gerekiyor 130x80-18 gibi umarım doğru anlamışımdır.

  13. #13
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı çaylak06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok tşkkürler gayet açıklayıcı ve akademik bir cevap olmuş eğer yanlış anlamadıysam burda önemli olan jant ölçüleri 120x90-18 örneğini baz alırsak sondaki 18 oranı jant çapı bu oranının şaşmaması gerekiyor aksi takdirde lastik janta oturmaz kalan değerleri lastiğin orjinal abadındaki optimum değerlere yaklaştırmak gerekiyor 130x80-18 gibi umarım doğru anlamışımdır.
    Aynen o şekilde, demek istediğim buydu.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)