Ekşide trafik kuralından anlamayan tipler motorcu yol vermeli araç sağında demiş, netekim işin aslı eşit yollarda dönüş yapan sürücü düz giden araca yol vermek zorundadır.
Kafası basmayan ekşiciler için birde resimli örnek koyalım(slaytta geçiş üstünlüğüne sahip araç 1 ile gösteriliyor, dahada basmazsa okların rengi yeşil olan geçme hakkına sahiptir) :
herhangi bir sıkıntı yoksa devam edeceksin yola hocam dertsiz başını derde sokmaya gerek yok herşey bir anlık oluyor biliyorsun 2 kişiden birisi toprağa diğeri ceza evine gidiyor buna değecek bir konu değil sizin ordaki tartışmanız
Bu görünmezlik konusundaki asıl sıkıntı motorsikletlerin diğer motorlu araçlar gibi şerit takibi yapmaması.
20 yıldır otomobil kullanıyorum, 800.000 km'den fazla otomobil tecrübem var.. Sadece motorsikletlere değil, trafikteki her araca dikkat ederim.. Ayna kontrolu yapar motorsikletli geliyorsa elimden geldiğince yol vermeye çalışırım.. Önümde duran yada tam arkamdan gelen bir motorsikletliyi hiçbir zaman görmemezlik etmedim.. Araçların arasından gelen motorsikletlilerede dikkat ederim ancak; şerit çizgilerinden yani araçların arasından giderken gerçekleşen kazalarda otomobil sürücülerine suç atılamaz.. Senin orada olmaman gerekir zaten.. trafik kurallarınada aykırı; psikolojik olarakta orada araç olması beklenmez.. Trafik kurallarına göre geçiş halleri dışında tüm Motorlu taşıtlar hızlarına ve yol şartlarına uygun şeritlerini takip etmelidir.
Yüksek hızda kaba tabir ile "makas" yaparak giden motorsikletler içinde aynı şey geçerli.. motorsiklet sürüyorsun, görünen silüetin ince ve yüksek güç / ağırlık oranına sahipsin; kısa zamanda pozisyon değiştirebiliyorsun.. kimse hem önündeki trafiği izleyip hem de pür dikkat sen ne yapacaksın diye seni izleyemez.. bu şekilde motorsiklet kullananlar her türlü kazaya kendileri davet çıkarıyorlar..
Söylemek istediğim; motorsikletliler görünmez değil; kullanım şeklinden dolayı kendilerini görünmez kılıyorlar. trafikte hafif bir genel yavaşlama sonrası bir saniye önce arkanda olan motorsiklet bir bakıyorsun sağında, 3 saniye sonra diğer şeritte; 2 sn sonra önüne geçmiş....
kimse bunu takip etmekle yükümlü değil, edemezde zaten...
Elbetteki motorsiklet sürücüsüde aracının avantajından yararlanmak istiyor. şıkışık trafikte otomobil arkasında beklemek istemiyor. Tüm sorun bu;
Motorsikletlerin şeridi ayrı bir şerit olana ya da motorsikletlilerin araçlarını otomobil gibi kendi şeridinde kullanana kadar (ki buda imkansızdır) bu böyle devam eder..
bu başlığı ekşi'de enfarktus nickiyle ben açtım ama ekşi'nin böyle aptalca huyları vardır. motosikletli arkadaşımızı linç ettiler resmen. motorcu hata yapsa bile otomobilden inip direkt kaska saldırmak nedir? ki biz motosikletliler her an ölümle burun burunayız. kaza olsa otomobilli adamın 200 tl kaporta masrafı ya olur ya olmaz ama motosikletli bunu canıyla ödeyebilir.
bu yüzden agresifiz, beyinsiz şoförlere karşı saldırganız. seninkeyfi umursamazlığın bizim hayatımızı söndürebilir, bunu her zaman bileceksin otomobilli! ben 1 dikkat ediyorsam sen 5 edeceksin. kimsenin günahına girmeyeceksin!
Ne münasebet..Senin hayatın için başkası düşünmek zorunda değildir güzel kardeşim. Endişe ediyorsan "kelle koltuk" bir araçla trafik kurallarına aykırı şekilde araç kullanmayacaksın.. Kimse senin canını senden daha fazla düşünmek zorunda değil.. kimse sen rüzgar keyfi yapacaksın diye senin hatalarını telafi yada tolere etmek zorunda değil..
Sen yüksek riskli bir aracı kullandığının farkına varıp ona göre kullanacaksın... otomobilliden daha fazla dikkat edeceksin trafik kurallarına... kendini riske atmayacaksın..
Ben trafik kurallarına uygun bir şekilde aracımı kullanırım; sen aralara girip saçma sapan hareketler yaparak kendi hayatını tehlikeye atarsan sonucunada kendin katlanırsın..
bunlarıda hem otomobil hem motorsiklet kullanan biri olarak yazıyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
ve genel konuşuyorum.. Spesifik olarak bu olaya bakarsakta adamı kenara çektirtip aşağı inmesine neden olan da yine motorcu kardeşimiz..
İlk mesajımdada söyledim;
"""Videodan trafik adına birşey çıkmaz, çünkü sağdan geliyor, anayol işareti yok; trafik kurallarına göre senin kavşağa girerken yavaşlayıp sağdakine yol vermen lazım; biliyorum herif yola bakmadı bile ama işte maalesef şikayet etsen adam haklı olur... Ama saldırı başka birşey tabi.."""
Adamı üslubuyla dövmüş arkadaşımız zaten,bravo.Ancak hep merak ederim böyle g.t göbek amcalar bu deli cesaretini nereden alıyorlar da önüne geçene kafa tutuyorlar.Arkadaşa tebrikler.Başka biri olsa en kötü adamın arabasına falan zarar verirdi bu olaydan sonra.
Sen o motorunu sakince aldığın yere götür, geri alın de. Ayrıca ehliyeti de bir güzel geri iade et..
Siz bu trafik bilginiz ile nasıl araç kullanıyorsunuz yahu!!!
Video yu koyan arkadaşa sözümde, milleti aşağı çağırmaya göz aldıysan kavgayı da göze alacaksın. Yoksa bas yoluna git, takılma böyle şöylere, İstanbul'da her gün daha beterlerini yaşıyoruz. Kavga edince de tam ediyoruz, ama hiç bir zaman değmez. Takılmayın, sadece videosunu paylaşsan bile yeterli.
Böyle hatalı sürücülerin paylaşılmasını seviyorum, belki bir yerde denk gelir görür de utanır...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
verdiğim trafik bilgisinde ne sıkıntı varmış güzel kardeşim? haybeden sallama yapacağına spesifik konuş? sağdakine yol verilmez mi? ne demeye çalışıyorsun?
ayakkabı numarası ile aynı IQ ürünü cümleler kurma güzel kardeşim benim hakkımda.. Benim ehliyetimin tasarrufu bana aittir.. Hangi sıfat ile yargılıyorsun?
bu sözlerinden yola çıkarak ben şunu rahatlıkla söyleyebilirim; senin herhangi bir motorlu araç kullanmaman gerekiyor bu kafayla..
800.000 km tecrübem var senin gibi kaç tane makasçının hayatını kurtardım, frene dokunarak yada küçük bir direksiyon hareketi ile haddi hesabı yok... Senin sığ ideolojinde bunun karşılığı "ne daldım ama araya" olabilir.. Belkide ben bunları yaparken senin ehliyetin bile yoktu..
Eğitim şart... ama ondan önce genetik olarak "düşünmeye" uygun bir beyine sahip olmak lazım
aralardan trafik kurallarına aykırı olarak gitmeyi savunupta sonra trafik kurallarından / bilgisinden bahsetmek?? gülüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------
karayolları trafik kanunu ;
Kavşaklarda geçiş hakkı
MADDE 57-
a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,
2. Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
duvara dayanarak konuşma...
Sana mantıklı birşey söylendiğinde ego yapıp illa muhalefet olmak adına saçmalamak zorunda değilsin.. herkesin birilerinden öğrenecek birşeyleri vardır..
800.000 km yapmış mış, sen kavşak nedir önce onu öğren. Düz yola bağlanan kavşak nedir önce onu öğren. Senin dediğin genelde ortasında ada bulunan halk ağzında dötyol denen kavşaklar için geçerlidir. Burada sağdan gelene yol vermen için tüm yolların 90 derece kesişmesi, yol genişliklerinin ve hız limitlerinin aynı olması gerekir. Buradaki video da sağdan gelen bir nevi tali yoldan anayola çıkmakta, dolayısıyla eğer kendi sağında araç varsa ona yol vermelidir. İşkembe i kübradan sallama
Video da 4 yol yok, motor düz yolunda gitmekte, gelen araba bu durumda
Bakkaldan ehliyet dağıtırsan böyle çok bilmişlerde gelir konuşur işte. Sayfaya copy paste yaptığın konuyu bile anlamıyorsun, 800.000 km yapmışsın ... Pehhhhh inandık pehhh...
işte ne kadar yüzeysel ve sığ bilgi ile trafiğe çıkıp birde kanunu bilen insanlara laf atıyorsun.....ne kadar komiksin...
"düz yola bağlanan kavşak mı???" nerde duydun bunu? böyle bir tabir yoktur. sen kahvehane kültürü ile yaklaşırsan trafiğe.. fazla yaşamazsın.. "ama benim yolum düz ya, benim yol daha geniş, burası anayol ya"
Açta önce bi trafik kanununu oku, sana öğretmedilermi bunları ehliyet verirken? yoksa senmi aldın bakkaldan ehliyet?
AKSİ BELİRTİLMEDİĞİ SÜRECE TÜM YOLLAR AYNI DEĞERDEDİR.. GITTIĞIN YOLDA ANAYOL İŞARETİ YOKSA TALİ YOLDASINDIR..
GİTTİĞİN YOLUN NE KADAR GENİŞ, DÜZ YADA HIZLI TRAFİĞE SAHİP OLUĞU ÖNEMSİZDİR...
ÖNCE ÖĞREN, SONRA UKALALIK ET...
ŞİMDİ SEN O EHLİYETİNİ İADE ET VE MOTORUNU DA GERİ VER YADA SAT ...
bu tür insanları anlamak güç.. işkembeden sallayıp birde bakkaldan ehliyetten bahsediyor ahahahaha
sana ehliyet vereninde aklından şüphe ederim... yazık...
adama bak ya ne dik kafa cikmis sen haklisin yuzdeyuz ama ugrasmaya degmezdi
Sen hiç okumamışsın ya da okuduğunu hiç anlamamışsın, 800.000 Km insanların hayatını tehlikeye atmışsın!!! Belki de zarar verdin!!! Sana ehliyet verenin de seni trafiğe çıkartana da yazıklar olsun.
Tali yol, bağlandığı yoldan daha az önemdeki yoldur. Video da ana yolun hangisi, tali yolun hangisi olduğu açıkça belli.
Al sana trafik kanunu tali yol Ana yol tanımı:
15) Anayol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin, bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur.
16) Tali Yol: Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.
Al oku bakalım, anlayabilecek misin?
Al bu da kavşaklarda geçiş hakkı:DÖNÜŞLER (DOĞRULTU DEĞİŞTİRME) Burada araç yön değiştiriyor, yani dönüyor... Aklın erdi mi şimdi?
Madde 102 - Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;
a) Sağa dönüşlerde;
1) Dönüş işareti vermeye,
2) Sağ şeride veya işaretlerle dönüş izni verilen şeride girmeye,
3) Hızını azaltmaya,
4) (Değişik alt bent: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/11. md.) Dar bir kavisle dönmeye,
5) Dönüş sırasında varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara ve bisiklet yolundaki bisikletlilere geçiş hakkı vermeye,
6) (Ek alt bent: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/11. md.) Dönülen karayolunun gidiş şeridine veya gidişe ayrılmış en sağ şeridine girmeye,
b) Sola dönüşlerde;
1) Dönüş işareti vermeye,
2) Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü karayollarında sağ şeridin soluna yanaşmaya,
3) Hızını azaltmaya,
4) Kavşağa geldiğinde varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara geçiş hakkını vermeye,
5) (Ek alt bent: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/11. md.) Dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye, Anladın mı şimdi kimin sağdakine geçiş hakkı vereceğini!!!
6) Döneceği yolun gidişe ayrılan kısmına girmek üzere, arkadan gelen ve sola dönecek diğer araçları engellememek için dönüşü geniş kavisle yapmaya,
7) Dönüş sırasında karşı yönden gelen ve emniyetle duramayacak kadar yaklaşmış olan araçların geçmesini beklemeye,
8) Döneceği yolun çok şeritli olması halinde en sağ şerit dışındaki uygun bir şeritten kavşağı terk etmeye,
9) Döndüğü yola girdikten sonra en kısa sürede trafiği tehlikeye düşürmeden sağ şeride veya hızının gerektirdiği şeride girmeye,
c) Dönel kavşaklardaki dönüşlerde;
Dönel kavşaklarda da sağa ve sola dönüş kurallarına aynen uymakla birlikte, 1) Sola veya geriye dönecek ise orta adaya bitişik şeritten kavşağa girmeye,
2) Dönel kavşakta geriye dönecek ise orta adaya bitişik şeritte dönüşe geçmeye,
3) Orta ada etrafında dönerken, kavşak çıkışında bulunan ve uygun mesafede olmayan bir karayoluna veya geçiş yoluna girmek istemesi hali dışında, şeridini muhafaza etmeye, mecburdurlar.
Dönüş sırasında araç sürücüleri; yaya ve bisikletler için yeşil ışık yanmakta iken; yaya geçidinden ve bisiklet yolundan geçen yoksa veya yayalar uzakta iseler, yayaların ve bisikletlerin geçiş haklarını engellememek şartıyla, dönüşlerine devam edebilirler.
KAVŞAKLARDA GEÇİŞ HAKKI
Madde 109 - (Değişik madde: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/12. md.)
Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
1) Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
2) Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
3) Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara,
4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,
5) Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,
6) Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,
7) Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
8) Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1) Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
2) Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
4) Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,
d) Kavşağa gelen sürücüler kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,
Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
yok sen anlamayacak, idrak edemeyeceksin...
anayolun ve tali yolun ne olduğunun konuyla ilgisi yok.. KİM SÖYLEYECEK , KİM KARAR VERECEK HANGİSİ TALİ YOL DİYE? ADAMLA OTURUP KAVGA MI EDECEKSİN YOK BURANIN TRAFİĞİ DAHA YOĞUN DİYE? KANUNDA İŞ ŞANSA BIRAKILMAZ..
SADECE ANAYOL TABELASI VARSA ANAYOLDASINDIR.. BÖYLE DURUMLARDA TALİ YOLDADA "YOL VER" TABELASI OLUR.. BUNLARIN OLMADIĞI YERLERDE TÜM YOLLAR EŞİTTİR."
BENIM VERDİĞİM MADDEYİ AYNEN GERİSİNİ GERİYE POSTLAMIŞSIN...OKUMUYORSUN ANLAŞILAN... O MADDELER SENİN HAKSIZLIĞINI ORTAYA KOYUYOR ZATEN... OLAY ANAYOLMU DEĞİLMİ OLAYI... ONA CEVAP YOK!
YALNIZ 57. MADDEDE 8. FIKRA YOK? NERDEN BULDUN?
Sana tavsiyem gördüğün ilk trafik polisine sor, öğrenirsin..
Sen bi kaza yap bakalım, dönüş yapılan yoldan düz yola çıkarken, sana tali yol mu der ana yol mu...
Dönüş yaparak çıkıyorsan kardeşim düz bir yola, arkadan geleni bekleyeceksin, gerekirse de duracaksın.. Dünyanın her yerinde genel kuraldır bu, İster dönüş yaptığın yer yol olsun, ister benzinlik çıkışı olsun, isterse de evinin bahçesinden çık. Dönüş yapıyorsan her zaman gelen aracı bekleyeceksin...
Yazdıklarını okuyanlar, böyle durumlarda aman ben sağdayım deyip yola atlayacaklar, patır patır kamyonların, arabaların altında ezilecekler..
23 Ağustos 2008 Ehliyet Sınav sorusu:
26. Şekildeki 1 numaralı araç sürücüsü ne yapmalıdır?
A) Geçiş hakkını kendi kullanmalıdır.
B) Geçiş hakkını 2 numaralı araca vermelidir.
C) Diğer sürücünün ikazını beklemelidir.
D) Hızını artırarak kavşağa girmelidir.
Hadi bakalım cevapları alalım...
Bu tamamen uydurma kardeşim.. Yorumdur.. Kanunda böyle birşey yok...Birileri yanlış yorumlamış..
Ancak ve ancak sarı aracın anayolda olduğu işaretlerle belirtilmiş ise 2 numaralı araç ne yöne gideceğinden bağımsız olarak yol vermek zorundadır.. aksi halde geçiş hakkı 2 numaralı aracındır..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)