TÜRKİYE YE ÇİN MOTORLARI GELMESEYDİ NE OLURDU?
Reklamlar
-
27 Haziran 2015, 21:50
#1
Herkesin nefretle bahsettiği çin motorları olmasaydı acaba böyle bir forum siesi ve motosiklet kültürü olurmuydu?
Türkiyede kaç kişi motosiklet sahibi olurdu?
biz hala şimdiki fiyatı 3000 tl olmuş 2 zamanlı mobilete mi binerdik?
kötü olan çin motosikletlerimi yoksa İthalatı yapan ve çok kazanmayı hedefleyen ithalatçılarmı?
Bütün çin motosikletleri kötü mü?
neden avrupa yada amerika çin motosikletlerine karşı bu kadar tavırlı değil?
zamanında japon malı tapon malı değilmiydi? ne olduda japon malı bu kadar değerlendi?
Sorlarıma samimiyetle cevaplarınızı yazarsanız bizlerde değişik fikirlere sahip olabiliriz. sağlıkla kazasız günler..
Reklamlar
-
27 Haziran 2015, 22:03
#2
Hocam şöyle örnek vereyim size;
Bugün uyandım ehliyet kursuna doğru gittim mecbur o motorla sınava girmem lazımmış. Bana bir tane yuki verdiler sür dediler. 1-2 aydır motorsikletim var ve sürüyorum sıkıntı yok yani. Sonra motoru alınca çalıştıramadım bile rahatlık desen yok benim motorsiklet 150 kilo verdikleri çin malı motor 50 kilo benim boy 1.87 ve 75 kiloyum altımda bisiklet gibi kaldı insan ister istemez kendini güvende hissetmiyor yarın sınava gireceğim direksiyonu geçmem lazım umarım geçerim babam hep derdi oğlum biz ucuz eşya alacak kadar zengin değiliz olursa iyisi olsun.
-
27 Haziran 2015, 22:04
#3
İlginç, büyük bir kısmına katılıyorum, takipteyim.
-
27 Haziran 2015, 22:11
#4
Aşağı yukarı tüm kullanıcılar dünyanın etrafında tur atmış ybr ve cbrlere binerdi. Asla bu derece yaygınlaşmazdı.
-
27 Haziran 2015, 22:15
#5
Çin motorları gelmese CBF150 11-12 bin lira, 50cc mobilet türevleri 5 bin lira olurdu. Çinli 4 zamanlı motorlar olmadığından hâla 2 zamanlı motorlara binerdik. Bu ülkede 2004 yılından önce çin motorları yokken Peugeot Zoom mobiletle kuryelik yapan insanlar vardı. Çin motoru kötü diyelim hadi sana açacağı masraf motoru patlatsan en fazla 500 liradır. Düzgün ve bakımlı kullanırsan 20 bin km'den önce hiçbir sorun çıkarmıyor vitesli çinliler ama.
-
27 Haziran 2015, 22:29
#6
Çin motorları piyasayı dengeliyor diyorsan tamam kabul bir nebzede olsa piyasanın dengelenmesinde rol oynuyor fakat herkesin motorsiklet sahibi olması demek motorcu kültürüne ve ruhuna sahip demek değildir. Ne yazık ki çin motorlar yüzünden bilende biniyor bilmeyen de ve ucuz oldukları için çatır çatır oynuyorlar üstünde trafik canavarları oluyor sana trafik godzillası, ondan sonra motorsiklet camiasının adı kirleniyor hadi kirlensin onu boşver ona da razıyız gencecik yaşta toprağa gidiyor yazıktır günahtır motorda ne fren var ne bir şey. Bunları geçtim adam akıllı kullansın haydi hiç bir şey yapmasın motor durduğu yerde çürüyor bildiğin ağır sanayi çeliğinden üretilmiş 5 parçadan oluşan motor denge merkezi nerdeyse sıfır en ufak bir ani manevra da [cg tarzı motorlardan bahsediyorum] kıç ayrı onuyor baş ayrı. bir sorun sıkıntı çıkınca yapabilene aşk olsun haydi yaptın yarım yamalak ordan burda çıkma parçalarla hallettin sorunun ardı arkası kesilmiyor sürüş keyfi desen yine yok rahatlık konfor sıfır, yok abi bence çin motorlar piyasadan çıksın. Vaktin de titanı ybr'yi 10000 liraya mı satıyorlardı sanki MZ vardı jawa vardı araba parasına mı aldı millet yine cayır cayır sattı millet bmw alırdı be anlatır amcalarımız cayır cayır sürerlermiş gerçek motor onlardı diyor. her türlü bütçeye göre fiyat belirlerlerdi 1 senede alacağımıza 1.5 senede alırdık ama adam gibi motor alırdık 2 senede motoru satmazlardı. Benim görüşümdür bence apaçi sayısı ve buna bağlı motorsiklet kaza oranlarıda bu denli yüksek olmazdı.
-
27 Haziran 2015, 22:39
#7
Ayrıca Çinliler çeşidi arttırdı. Her allahın kulu commuter sürmek zorunda değil. Çinliler olmasa Cruiser yüzü görmeden ölecek çok insan var.
Ayrıca eski model çin dışı motorların benzini su gibi içme huyları da var. Neden 50 bin km gitmiş tamir edecek ustaları 10 yıl evvel yaşlanıp ölmüş yüz yaşında planet sürmek zorunda olalım ki?
Bütçeye uygun bir Rus yahut alman aldık diyelim, şimdi motor alacağın paraya bozulan parçasını alabilirsin ancak.
-
27 Haziran 2015, 22:58
#8
Etrafımızda bu kadar çok motosiklet olmazdı olanlarda ya kirli paslı jawalar ya da nadiren japonlar olurdu.çinlilerin gelişi japonların geçiş sınıfı motorlarına daha fazla önem vermelerini sağladı.Kısacası çinli sayesinde vatandaş motoru öğrendi keyfini fark edenler japonlarla devam etti.Bu yüzden 250 sınıfında bi mücadele yaşanıyor.
-
27 Haziran 2015, 23:01
#9
hayko5 adlı üyeden alıntı
Çin motorları piyasayı dengeliyor diyorsan tamam kabul bir nebzede olsa piyasanın dengelenmesinde rol oynuyor fakat herkesin motorsiklet sahibi olması demek motorcu kültürüne ve ruhuna sahip demek değildir. Ne yazık ki çin motorlar yüzünden bilende biniyor bilmeyen de ve ucuz oldukları için çatır çatır oynuyorlar üstünde trafik canavarları oluyor sana trafik godzillası, ondan sonra motorsiklet camiasının adı kirleniyor hadi kirlensin onu boşver ona da razıyız gencecik yaşta toprağa gidiyor yazıktır günahtır motorda ne fren var ne bir şey. Bunları geçtim adam akıllı kullansın haydi hiç bir şey yapmasın motor durduğu yerde çürüyor bildiğin ağır sanayi çeliğinden üretilmiş 5 parçadan oluşan motor denge merkezi nerdeyse sıfır en ufak bir ani manevra da [cg tarzı motorlardan bahsediyorum] kıç ayrı onuyor baş ayrı. bir sorun sıkıntı çıkınca yapabilene aşk olsun haydi yaptın yarım yamalak ordan burda çıkma parçalarla hallettin sorunun ardı arkası kesilmiyor sürüş keyfi desen yine yok rahatlık konfor sıfır, yok abi bence çin motorlar piyasadan çıksın. Vaktin de titanı ybr'yi 10000 liraya mı satıyorlardı sanki MZ vardı jawa vardı araba parasına mı aldı millet yine cayır cayır sattı millet bmw alırdı be anlatır amcalarımız cayır cayır sürerlermiş gerçek motor onlardı diyor. her türlü bütçeye göre fiyat belirlerlerdi 1 senede alacağımıza 1.5 senede alırdık ama adam gibi motor alırdık 2 senede motoru satmazlardı. Benim görüşümdür bence apaçi sayısı ve buna bağlı motorsiklet kaza oranlarıda bu denli yüksek olmazdı.
motosiklet sahibi olmanın kolaylaşması kazaları artırdı ancak bu çinlilerin suçu değil kendi suçumuz bence. ideal olan ;Herkesin motoru olsun ama kaza olmasın. bunu sağlamak için ucuz motosikletin önü kesileceğine eğitime ve trafik bilincinin yükselmesine ,trafik kurallarının uygulanmasına ihtiyaç var. ne dersin?
-
27 Haziran 2015, 23:07
#10
MELİH adlı üyeden alıntı
motosiklet sahibi olmanın kolaylaşması kazaları artırdı ancak bu çinlilerin suçu değil kendi suçumuz bence. ideal olan ;Herkesin motoru olsun ama kaza olmasın. bunu sağlamak için ucuz motosikletin önü kesileceğine eğitime ve trafik bilincinin yükselmesine ,trafik kurallarının uygulanmasına ihtiyaç var. ne dersin?
Adam motorla oynuyor eğitime vereceği parayı motoru 200cc yapmaya harcıyor sen eğitimden bahsediyorsun motoru 1500 liraya alacağına 5000 liraya alsalar o motora anahtar vurdurmazlar ağır ağır sürerler yahu bu meret ağır gidince de güzelmiş dur şunun büyüklerine bakalım diye sorup soruştururlar bizim gibi sonra da demek eğitim şart koruma şart dur şunları alalım sonra da Allahın izniyle motoru büyütürüz diye yollarına devam ederler ama bunlar ya bu 1000 lira zaten [hadi sıfır alsın 2500] şuna 500 lirada masraf yapalım arkadaşımın ki gibi olsun kaska da gerek yok ceket sıcak binelim patır patır gidelim bir de yarışırız arkadaşlarınkinden hızlı olsun diye bindimi az ileride ölüm haberini veremez polis.
bu ülke de mal değerli olacak ki can değerli olsun.
-
27 Haziran 2015, 23:19
#11
Hala mobilet sürüyor olurdum
-
27 Haziran 2015, 23:30
#12
Benim ilk motorum Ramzey'di (halen daha duruyor) o motor olmasa bugün motor sahibi olmazdım büyük ihtimal o motor sayesinde motorsiklet kültürünü öğrendim ve sevdim Çin malı motorlar olmasa ülkemizde de bugünkü motor kültürü olacağını sanmıyorum diğer konuya yani zamanında Japon mallarının dandikliğinden bahsedersek evet doğru zamanında japon mallarıda aynı çin malı gibi muamele görürdü ama adamlar ne yaptı etti sanayiyi geliştirdi ve bugünkü japon mallarının kalitesi doğdu aynı durum gelecekte çin mallarında da yaşanacağını düşünüyorum zaten Çin malı kaliteli ürünlerde mevcut. (Kendi markalarına ait)
-
27 Haziran 2015, 23:32
#13
hayko5 adlı üyeden alıntı
Adam motorla oynuyor eğitime vereceği parayı motoru 200cc yapmaya harcıyor sen eğitimden bahsediyorsun motoru 1500 liraya alacağına 5000 liraya alsalar o motora anahtar vurdurmazlar ağır ağır sürerler yahu bu meret ağır gidince de güzelmiş dur şunun büyüklerine bakalım diye sorup soruştururlar bizim gibi sonra da demek eğitim şart koruma şart dur şunları alalım sonra da Allahın izniyle motoru büyütürüz diye yollarına devam ederler ama bunlar ya bu 1000 lira zaten [hadi sıfır alsın 2500] şuna 500 lirada masraf yapalım arkadaşımın ki gibi olsun kaska da gerek yok ceket sıcak binelim patır patır gidelim bir de yarışırız arkadaşlarınkinden hızlı olsun diye bindimi az ileride ölüm haberini veremez polis.
https://www.youtube.com/watch?v=H_Ex91NCz38
bu ülke de mal değerli olacak ki can değerli olsun.
sadece apaçinin yaptıklarına bakmamak lazım. şu bir gerçek ben bugün motosiklet sürüyorsam çinliler sayesinde. eğer o çinliler olmasaydı çok büyük ihrimalle cbf 150 olacaktı bize 10-15 bin arkadaşların dediği gibi mobiletler filan 5-6 bin olacaktı (belki daha fazla). ilk motorum çinliydi hem acemiliğimi attım hemde saçma sapan kakalak gibi düşüşleri minimum maddi zararla atlattım. şimdi motorumu bir tık büyüttüm.
en basiti hepsini geçtim sende cb 125 var onunla oynuyormusun motorunu bilmem kaç cc'ye çıkartıyormusun? kısacası bu biraz kişilik ve eğitim meselesi (öğretim değil dikkatinizi çekerim) dandirik cublarla oynayan 1-2 kişi ile tanıştım adamlar ballandıra ballandıra anlatıyor parça parça motora yaptığı masrafları anlattı bir hesap yaptım 9000 tl. kimse kusura bakmasın 9000 tl verince günümüzde motoru ile oynanmış cubtan çok daha performanslı aletler alabiliyoruz.
-
27 Haziran 2015, 23:52
#14
hayko5 adlı üyeden alıntı
Adam motorla oynuyor eğitime vereceği parayı motoru 200cc yapmaya harcıyor sen eğitimden bahsediyorsun motoru 1500 liraya alacağına 5000 liraya alsalar o motora anahtar vurdurmazlar ağır ağır sürerler yahu bu meret ağır gidince de güzelmiş dur şunun büyüklerine bakalım diye sorup soruştururlar bizim gibi sonra da demek eğitim şart koruma şart dur şunları alalım sonra da Allahın izniyle motoru büyütürüz diye yollarına devam ederler ama bunlar ya bu 1000 lira zaten [hadi sıfır alsın 2500] şuna 500 lirada masraf yapalım arkadaşımın ki gibi olsun kaska da gerek yok ceket sıcak binelim patır patır gidelim bir de yarışırız arkadaşlarınkinden hızlı olsun diye bindimi az ileride ölüm haberini veremez polis.
https://www.youtube.com/watch?v=H_Ex91NCz38
bu ülke de mal değerli olacak ki can değerli olsun.
peki , çin motosikletlerini tüm dünya ya satıyor. diğer ülkelerde de durum aynı mı?trafik kazalarında dünya lideri olan bir ülkede yaşıyoruz.sadece motosikletler için demiyorum. her yıl onbinlerce insan bu kazalarda ölüyor.yada yaralanıyor.bu içinde yaşadığımız ülkenin gerçeği ve sebebide yeterli bilinç düzeyinde olmayışımız. herkes kullanmayı çok iyi biliyor ama aslında hiç bir şeyden haberi yok. burada çin motorlarının suçu ne? çin motoru olmasaydı adam mobiletle ,javayla mez le aynı davranışları yapacaktı.bu konuda neler söyleyebilirsin?
-
27 Haziran 2015, 23:56
#15
MELİH adlı üyeden alıntı
peki , çin motosikletlerini tüm dünya ya satıyor. diğer ülkelerde de durum aynı mı?trafik kazalarında dünya lideri olan bir ülkede yaşıyoruz.sadece motosikletler için demiyorum. her yıl onbinlerce insan bu kazalarda ölüyor.yada yaralanıyor.bu içinde yaşadığımız ülkenin gerçeği ve sebebide yeterli bilinç düzeyinde olmayışımız. herkes kullanmayı çok iyi biliyor ama aslında hiç bir şeyden haberi yok. burada çin motorlarının suçu ne? çin motoru olmasaydı adam mobiletle ,javayla mez le aynı davranışları yapacaktı.bu konuda neler söyleyebilirsin?
Aynı şeyi savunuyorum ben sana kazalar biter demiyorum ama düşer emin ol ha huylu huyundan vazgeçmez tamam ama en azından bir kültür oluşturulabilir 21. yy'da yaşıyoruz sonuçta. Ama sen o adam kolay oynanabilir durmayan bir alet verirsen sonuç daha kötü olur. Kötü değil daha kötü.
-
28 Haziran 2015, 00:01
#16
Çinli firmaların açıklamalarına göre mesele üretimin kötü olması değil, talep karşısında ucuz mal üretilmesi imiş. Görünüşe göre bu kadar söylenceden sonra yaptıklarına pişman oldular.
-
28 Haziran 2015, 00:19
#17
Motosiklet Eğitmeni
Eger çin motosikletleri olmasaydi, bir kaç farkli marka yerli motosikletimiz olurdu.
Ucuza gelen çin motosikletleri, yatirimciyi bu sektöre girmekten uzak tutuyor.
Gelmeye ve satilmaya devam ettikçe de yerli motosiklet bizler için hayal olarak kalacak.
-
28 Haziran 2015, 00:21
#18
Arz talep meselesi, ucuz malın bukadar ederi oluyor işte , ayrıca apache arkadaşlar çin malı motor yüzünden değil eksik denetim eğitimsiz insanlar ve Türk milletinin rahatlığından kaynaklanıyor, geçen seneye kadar trafik polisimiz bile boşver birşey olmaz deyip kasksız sürenlere göz yumuyordu
-
28 Haziran 2015, 00:29
#19
-
28 Haziran 2015, 00:39
#20
Çinli motor markaları aynı zamanda ülkemize ucuz ATV ve UTV kazandırmışlardır
özellikle de mondial ve yuki
ucuz atvler hem bağ bahçe işlerine gidiyor hem de turizimcilerin işine
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler