Anket: risk faktörü ve seviyesi hangisi en tehlikeli
- Katılımcı sayısı
- 133. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
600 rr -r6 -gsxr
-
mt-07
-
xj6
-
cbr 650 f
-
honda nc 700 ve serisi
-
gsr 600
-
hornet
-
fazer600
-
choper grubu
-
cruaser grubu
-
650 cc endurolar
-
diğerleri
250 cc den 600 cc ye geçiş motosikletleri hakkında anket risk seviyesi
Reklamlar
-
28 Haziran 2015, 23:14
#21
250cc'den 1000cc'ye de geçilebilir. Ama bu geçiş çok tehlikeli olacaktır. Motor kullanmayı bilen biri tüm motorları kullanabilir az çok. Ama motora hakim olmak çok başka bir şey. Örneğin cbr 125le başladıktan 2 sene sonra cbr 125'i oyuncak gibi, kukla gibi oynatabilirsiniz. Çünkü öğrenmişsinizdir. Ama 1000cc'yi elinizde oynatabilmeniz için epey zaman geçmesi gerekiyor. Bu zamanı başka motosikletlere yaymak daha mantıklıdır.
Örneğin ben 250cc motosikletimden sonra suzuki gs 500'e geçtim. 49 beygir. Fazla geliyor bazen. Korkutuyor bazen. Şuan oyuncak gibi oynayamıyorum motosikletle, oynayabildiğim zaman geçebilirim heralde.
Önemli olan bu marka model motorların hiç biri değil. Önemli olan bilinç.
Reklamlar
-
28 Haziran 2015, 23:20
#22
ilk motorum 125cc 9 bg idi. şu an kullandığım ikinci motorum 250cc ve 21bg. bundan sonra alacağım motor max 400cc ve 40bg sınırında olucak. kovalayan yok arkamdan. ancak bu basamakları tek tek çıkarsam uzun yıllar motorun üstünde durabilirim.
-
28 Haziran 2015, 23:27
#23
Mamba09 adlı üyeden alıntı
250cc'den 1000cc'ye de geçilebilir. Ama bu geçiş çok tehlikeli olacaktır. Motor kullanmayı bilen biri tüm motorları kullanabilir az çok. Ama motora hakim olmak çok başka bir şey. Örneğin cbr 125le başladıktan 2 sene sonra cbr 125'i oyuncak gibi, kukla gibi oynatabilirsiniz. Çünkü öğrenmişsinizdir. Ama 1000cc'yi elinizde oynatabilmeniz için epey zaman geçmesi gerekiyor. Bu zamanı başka motosikletlere yaymak daha mantıklıdır.
Örneğin ben 250cc motosikletimden sonra suzuki gs 500'e geçtim. 49 beygir. Fazla geliyor bazen. Korkutuyor bazen. Şuan oyuncak gibi oynayamıyorum motosikletle, oynayabildiğim zaman geçebilirim heralde.
Önemli olan bu marka model motorların hiç biri değil. Önemli olan bilinç.
aynısı ama hocam iki yıl çok uzun süre yani bence gerekli eğitimlerle desteklenmeli ne kadar motorla oynayabilir seniz oynayın bazı yerlerde yapılması gereken manevralar güçle çok alakalı 170 hp bir makine ile 25 30 hp yada 50 hp bir makinenin tepkimesi çok farklı olacaktır
-
29 Haziran 2015, 01:27
#24
bazılarının elinin ayarı yok, o yüzden küçük cc iyidir, candır.
-
29 Haziran 2015, 06:37
#25
Bence burasi goy goy alani olmus.
Yeni baslamamis olsam biseyler yazmak isterdim ama tepki ceker diye dusundugum icin yazmiyorum. Ozetle hersey kullaniciya bakar ya elcigi baskasi mi sikiyo? Yolu suzen motor mu? Eger sen beyinden arizaliysan o yolda olursen zerre uzulmem.
-
29 Haziran 2015, 09:40
#26
kardseşim ben ilk 4 silindirli motor tercihim hondanın cbr 650f modelini yaptım hem 4 yıl km garantisi veriyor hemde kasa çok rahat yeni başlayanların soruları cvp verecek bir motor yakıtıda ıyı vergiside dusuk..ölüm e gelince ALLAH ın emridir,yolda ahlaklı ve bilinçli sürüş yaparsan azraili yanına çagırmamış olursun....tabi giysilerinide mutlaka al...
-
29 Haziran 2015, 09:54
#27
250 cc scoterdan hornet 600 'e geçtim 40.000 KM oldu halen yaşıyorum , bence olay motordan çok insanda, gereksiz sınırları zorlamadıktan sonra herkes her motoru kullanır.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
29 Haziran 2015, 10:03
#28
Maaşallah yeni motosiklet otoriteleri çıkmış meydana.
-
29 Haziran 2015, 10:50
#29
Bence 250den 1000cc ye de geçilir diyen arkadaşlar. Yeni ehliyet yasası geliyor.Ve bu bizde geç uygulamaya geçmiş bir yasa.
Avrupalı mal mı yıllarca kademeli güç artışı kanunlarını uyguladı?
Şansa bala hayatta kaldın diye "ahanda yaşıyorum işte" diyorsunda senin bu tavsiyene uyarak 1000cc alıp ölecek insanlar eğitim zaiyatı mı olacak?
Beygir artışı ırasıyla şu şekilde olmalı 0-10hp(-18yaş) < 11-33hp < 34-70hp < 100-130hp < +140hp
-
29 Haziran 2015, 11:59
#30
Kendi tecrubemden yola cikarak sunlari soyleyebilirim;
En tehlikeli gorulen 600rr, r6 gibi aletler de aslinda 6-7bin devre kadar guclu bir cekis veya hizlanma yoktur, yani gaz koluna tepki bu devirlerin altinda dusunuldugu kadar tehlikeli degildir. Bundan dolayi er-6, mt07 gibi daha alt devirlerde max. torkunu veren aletler( 7bin devir civarlarinda) gaz koluna dusuk devirlerde daha hassas tepki verirler, 600luk 4 silindirlere gore. Evet birisi 70 beygirken digeri 100 kusur beygir belki ama dedigim gibi belli bir devrin altinda suruldugu surece 600luk 4 silindirler gayet sakin aletler.
4 silindirlerin sorunu ust devirlerinde ortaya cikiyor, kisa bir alisma surecinden sonra surucu hemen ust devirlere cikip hizlanma ariyor ve beklediginden fazlasiyla karsilasinca basedemiyor ve kaza yapiyor. 250 lik makinada ki gaz ve fren tepkileri, ne kadar mesafede duracagi, gazi ne kadar cevirirse ne kadar gidecegi gibi tum hesaplar sil bastan yeniden yapiliyor, bunlari deyim yerindeyse ezberlemeden buyuk motorun sinirlari zorlaninca sonuclar hos olmuyor.
ben gv250 den er6 ya gecmistim, ilk etapta daha yuksek ve agir olmasi beni korkutmustu biraz, gaz kolunu yolda biraz acayim dedigimde uzerindeki kotu lastiklerin de etkisiyle arka sallamaya baslayinca ne yapacagimi sasirmistim, allahtan yas geregi deli dolu bir kullanici degilim de sakin ve uzun bir surecte motora kazasiz belasiz alistimm sahsi fikrim 250 cc den sonra 70 kusur beygirlik aletlerin fazla oldugu yonunde, burda 2 gundur motora binen 20li yaslardaki herkesin Rossi havalarinda motor kullanmaya calistigini dusununce, kesinlikle fazla. Evet hersey bilekte bitiyor ama siz onu dogru kullanmayi ogrenene kadar sorun yasamak istemiyorsaniz daha gucsuz bir gecis motoru olmasinda fayda var.
ER6 dan sonra hornete gectim ve deyim yerindeyse hic bocalamadim, hatta alt devirlerde abartildigi kadar olmasa da biraz gucsuz oldugunu hissettim. Kendi kendime bu mu 100 beygirlik alet be, abarttiklari kadar da gitmiyormus dedigimi hatirliyorum, ta ki, max. torku verdigi 10bin devir ve uzerine cikana kadar, o zaman iste sirali 4 un tadi bir baskadir lafini anliyor insan
Sonuc olarak daha saglikli olani bence aradaki guc farklari abartilmadan motorun buyutulmesidir. 30-50-70 gibi olabilir mesela. Ben 27 beygirden 72 beygire gecince baya bi bocaladim ilk baslarda, boyle olmasini istemiyorsaniz araya 50 beygir civarinda bi alet sikistirabilirsiniz.
Tabii bu hepsini hakkiyla kullanabilecegimiz anlamina da gelmiyor, sadece alisma sureci daha saglikli oluyor.
-
29 Haziran 2015, 12:28
#31
Her turlu kullanıcıya hitap eden birşey yazmam gerekirse başlangıç motosikleti 250cc yi gecmemeli. Araya muhakkak 500cc civarı çift silindir bir motosiklet koyulmali dört silindir bir motosiklete geçmek için. Düşük cc motosikletin temel parametrelerini öğrenmek için önemli. Ayrıca bakım ek kök ve olası ufak tefek kaza hasarlarini gidermek daha kolay olacaktır. 500cc 50hp civarı motosikletle de büyük motosiklete hakimiyeti ogrenmek yüksek hızlarda frenaj viraj kacis manevralari gibi konuları aşmak ayrıca hız algısını oturtmak gayet olumlu olacaktır tecrübe açısından. Daha sonra çılgın atan motosikletlere geçmek kaza ve ölüm riskini azaltır. Büyük cc ile kaza yapanların çoğu hız algısını oturtamamis kacis manevralarini frenaji ve virajı adamakıllı ogrenemedikleri gücün ne olduğunun farkına varamadiklari için kaza yapıyor.
-
29 Haziran 2015, 14:20
#32
Netice olarak iki teker üzerinde epeyce tecrüben varsa, motorun değil aklının kaç cc olduğu önemli.
Geçen önüme virajda refrüjler arasından köpecik çıktı okadar da abanmamıştım abs falan olmasaydı biçilirdim belki giyotinlere.
Tamam cc mc şu bu diyoruzda bildiğin (ki hala acemiyim) cbr250 ile duramıyordum mesela. CC büyükte güvenlikte büyük benim için.
Güvenlik hep var ama gazı açmak senin elinde...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)